Sustainerplayer: 139

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Re: Sustainerplayer: 139

Indlæg af SustainerPlayer »

lakris skrev:Er det ik 128bpm de alle lægger sig på? :-)
Er du fra fremtiden? :-D

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3436
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Ifht jer, ja :-)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

:dollargrin:

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3436
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Jeg tror bassen og kicket clasher ved en bestemt tone, det kører ihvertfald op og ned her i dunke hårdhed:-) Du har ikke tænkt på at lægge bassen offbeat, så der kommer mere luft?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg synes det fungerer, at den ændrer karakter på den måde.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
ThomasRiem
Forum Donator
Indlæg: 285
Sted: Kjøbenhavnstrup

Indlæg af ThomasRiem »

Hæhæ.

Jeg skal lige have kastet mig i remix-sættet, når jeg får min 'puter op at køre igen. Glæder mig osse meget til at få stukket ørerne i dit mix igen (sidder på arbejdet pt).

Jeg skal lige have prøvet at forklare mig lidt: OK, jeg er så 52 og osse en halvgammel prut. I det mindste væsentligt yngre end U2 og mindre død end det meste af Beatles...

Uden at vi skal gentage Keld og Dirchs nummer om Tømmerflåden, så tror jeg ikke helt jeg fik forklaret mig ordentligt omkring hvorfor, jeg spørger til historien.

Kandersen skriver: "Musik handler om følelser og fornemmelser, og ikke nødvendigvis menings givende historier. Virkemidlerne er med til at skabe følelserne, og egentlig ret ligegyldigt hvilken genre vi snakker om." og SustainerPlayer følger op med "For mig er "dansemusik" = brugsmusik. Det vigtigste er at holde gang i gulvet."

Jeg er helt med, og helt enig. Den måde, man blander fortælle-virkemidlerne (beats, drops, risers, lydvalg, solist eller sample-udvalg etc etc) skaber netop følelser og fornemmelser - og rækkefølgen og valget af disse er vigtige dele af nummeret. Og det er den succesfulde blanding af virkemidlerne, der gør 1) at gulvet holdes i gang og 2) at folk og DJs spiller nummeret igen, så der kommer nogle KODA-kroner.

Men altså, det kan være, at jeg forholder mig for poppet og kompositorisk til EDM... måske ér der ikke noget at forstå...?

Jeg glæder mig til at høre mere!

Thomas
C'est magnifique. Mais ce n'est pas la guerre....

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

ThomasRiem skrev:... måske ér der ikke noget at forstå...?
Jeg vil da godt afsløre, at jeg ikke havde den store tankevirksomhed i gang i forbindelse med dette nummer. :-D

Men fedt hvis du (og andre) vil snitte lidt i det hele. Det glæder jeg mig til at høre.

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

ThomasRiem skrev: Kandersen skriver: "Musik handler om følelser og fornemmelser, og ikke nødvendigvis menings givende historier. Virkemidlerne er med til at skabe følelserne, og egentlig ret ligegyldigt hvilken genre vi snakker om." og SustainerPlayer følger op med "For mig er "dansemusik" = brugsmusik. Det vigtigste er at holde gang i gulvet."

Jeg er helt med, og helt enig. Den måde, man blander fortælle-virkemidlerne (beats, drops, risers, lydvalg, solist eller sample-udvalg etc etc) skaber netop følelser og fornemmelser - og rækkefølgen og valget af disse er vigtige dele af nummeret. Og det er den succesfulde blanding af virkemidlerne, der gør 1) at gulvet holdes i gang og 2) at folk og DJs spiller nummeret igen, så der kommer nogle KODA-kroner.
For mig handler musik ikke om hverken dansegulv, DJ´s eller KODA kroner. Det handler om følelser. Jeg kan høre noget musik som virkelig går mig på, hvor man mere har lyst til at slukke og aldrig lytte til musik igen. Og så kan jeg høre noget andet, der giver mig lyst til at sætte nummeret på repeate i een uendelighed. Det kunne fx være døds metal, som jeg bare ikke tåler at høre på, og så elektronisk Epic kompositioner som jeg modsat nyder i stor stil.
Begge dele er forbundet med følelser på den ene eller den anden måde.

Og så er der alt det imellem, hvor jeg bare bemærker det på en eller anden måde.

Intet af det har nødvendigvis nogen dybere mening. Og selv hvis det har, så kender jeg den ikke, medmindre jeg selv har stået bag. Derfor køber jeg ikke bare den med dybere mening eller historie. Vi mennesker reagere på følelser, hvilket er primær årsag til at vi lytter til musik, medmindre der blot er tale om baggrundsmusik. Så hører vi det bare. (bemærk forskel på lytter til og hører).

Et eksempel på et nummer som virkelig kan sætte følelser i gang, det er fx denne..
Bemærk, der er hverken dansegulv, DJ´s eller KODA indblandet :)



Det er bevidst den ikke er indlejret for at ikke ødelægge Sustainerplayer´s tråd.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Embed endelig. Det er da en god diskussion/snak vi har her.

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

SustainerPlayer skrev:Embed endelig. Det er da en god diskussion/snak vi har her.


Den er meget nem at bruge til at netop udtrykke følelser. Det er faktisk hele ideen med den genre som hedder Epic. Det er nok langt de færreste mennesker, der ikke på en eller anden måde fornemmer noget når det lytter til dette.
Og det er præcis den slags jeg mener, som musik gør/kan gøre ved en, uden at der nødvendigvis ligger en historie eller andet bag (skulle der findes en, så må Ivan på banen. Jeg har dog ikke i sinde at spørge ham om det, selvom jeg nok kunne :-) ).

Nyt svar