Gratis plug-ins/software/lyde til Mac+PC

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Re: Gratis plug-ins/software/lyde til Mac+PC

Indlæg af Morten B »

iZotope har smidt et gratis plugin på gaden:



Neutrino er et "Spectral shaping" plugin, som har til formål at emulere analog summing.

www.izotope.com/en/products/mix/neutrino.html

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

spændende. Den skal da vist downlades

Jeg har fået leget lidt med det PultEQ plugin, jeg linkede til ovenfor. Jeg synes faktisk, det lyder vældig godt. Jeg har også en PultEQ emulering i mit Nomad Factory Analog Studio Rack bundle, men jeg kan egentlig bedst lide det gratis VST. Det har en bedre GUI og dets saturation virker mere fyldig.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Uncite skrev:iZotope har smidt et gratis plugin på gaden:
Neutrino er et "Spectral shaping" plugin, som har til formål at emulere analog summing.
Bruger Presonus' Console Shaper meget. Synes ikke rigtigt, at det her giver lige så meget. Virker ret meh på det jeg lige har møflet rundt med her.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg prøvede den lige på et par toms - Det var sgu heller ikke den store aha oplevelse her.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Uncite skrev:iZotope har smidt et gratis plugin på gaden:



Neutrino er et "Spectral shaping" plugin, som har til formål at emulere analog summing.

http://www.izotope.com/en/products/mix/neutrino.html
Jeg tror ikke den har til formål at emulere analog summing.

Jeg har testet plug-innet og det lader til at være en spektral enhancer, som løbende og "intelligent" justerer frekvenserne, baseret på et af fire presets.

Med vokalpresettet sat til maksimal intensitet og detaljegrad (lidt misvisende ord, da en test synes at indikere at funktionen skifter fokus fra bund til top) får en vokal en lidt mere luftig lyd uden at det lyder som et statisk EQ boost i toppen. Altså fremhævning af luft/overtoner.

Samtidig skal man nok kompensere +2 til +3 dB op for vokalen efterfølgende, da Neutrino sænker output samtidig. Det kunne måske være forklaringen på at mange ikke kan høre den store forskel.

Interessant teknologi.

Jeg kunne sagtens finde på at teste Neutrino til vokal og trommer i et mix eller stem-mastering situation.

PS. 1 sample urapporteret latency med LPX 10.2.4 i Neutrino v.1.0. Feeeeejl.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Holger skrev:Jeg tror ikke den har til formål at emulere analog summing.

Jeg har testet plug-innet og det lader til at være en spektral enhancer, som løbende og "intelligent" justerer frekvenserne, baseret på et af fire presets.
Det har du meget vel ret i, jeg har ikke selv haft mulighed for at teste endnu, så den information var snuppet fra bedroomproducersblog.com.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Få kun din information fra Lydmaskinen.dk - det er sikrest! :-P

Her har jeg lavet en eksempelfil på hvad Neutrino gør ved en vokal. Det er et forsøg på at høre selve processeringen, ikke det egentlige færdige signal. Altså et blik "inde i maskinen".

Bemærk hvordan effekten ikke er statisk, men regulerer sig selv afhængig af input signalet. Lyden er mystisk og faset, dette er ikke en fejl, men et resultat af den omvending jeg måtte lave for at kunne høre Neutrino arbejde.


Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Lyder interessant - På min hurtige test på et par toms, oplevede jeg, at hvis jeg skulle hive 'detaljer' ud af toppen, så mistede jeg ret meget bund. Det kan være, jeg skal eksperimentere lidt på en vokal.

Jeg synes lidt det er problemet med alle de her plugins, hvor man ikke rigtig får at vide, hvad de gør. Specielt når de er gratis, har man en tendens til at prøve dem een gang, og hvis man ikke er umiddelbart begejstret, åbner man det aldrig igen.

Jeg har også fornylig fået Softubes Drawmer S73, der bare siger, det er en mastering processor, og at den laver noget multibånds - multistagekompression. Den har jeg nu tvunget mig selv til at prøve så meget, at jeg godt kan høre, at den i forskellige situationer gør noget fornuftigt for et mix, når den bare arbejder 'ganske lidt' på masterbussen. Den var ellers meget tæt på at ryge på de evige pluginmarker. Men jeg synes nu stadig, det er lidt frustrerende at arbejde med et plugin, som jeg slet ikke ved, hvad gør.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja, de ender tit med at blive nogle one trick pony plug-ins.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

More music, less plugs.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

iZotope har skrevet lidt om spectral shaping og funktionerne i Neutrino:
https://www.izotope.com/en/community/bl ... al-shaping

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »


Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt!
En eller anden med tid, må gerne lige oprette en separat tråd til formålet, nu det er tids-begrænset, tak. :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:U-He Tyrell N6 er blevet opdateret:
https://www.amazona.de/freeware-synth-tyrell-n6-v3-03/
Den er sgu fed.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

MrBacon skrev:OverDubber 2 by KlangLabs
Hvor trist, og ubegribeligt, at den stadig er 32 bit :(

Bruger I andre wrapper ?

Eller undlader I det også for at komme evt uatbilitet i forkøbet ?
/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg har for ikke så længe siden besluttet at holde op med at bruge 32 bit plugs. Det er lidt nedern, for jeg har 'mistet' alle de gamle Variety of Sound plugs, og der var sgu nogle ret fede nogen i mellem. Men jeg synes wrapping er irriterende i reaper, så jeg trak en streg i sandet.

Det har givet mig en glimrende undskyldning for at kigge på nye plugs - Det er der også kommet mange spændende ting ud af.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ja.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ok, tak til begge, går ud fra det sparsomme "ja" var til at undgå brugen af wrapper :dollargrin:

Fortsætter nok også selv sådan ,... den så ellers fin ud den Overdubber :(
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Så er Focusrite i gavehumør igen :-)

Denne gang med en lille udgave af SoundRaix's SurferEQ ,.. som sidst ligger al info når du logger ind hos FOCUSRITE ,.. bare følg slavisk !!!

https://global.focusrite.com/plugin-collective

/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg har godt nok lidt svært ved at se, hvad jeg skal bruge en SurfEQ til, men det er helt sikkert et redskab, jeg ikke har i forvejen, så den skal da downloades og prøves.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Smittefar skrev:Jeg har godt nok lidt svært ved at se, hvad jeg skal bruge en SurfEQ til, men det er helt sikkert et redskab, jeg ikke har i forvejen, så den skal da downloades og prøves.
Samme her !! Jeg spurgte i surfer-tråden ind til om det kunne betragtes som et værktøj til musikalsk udtryk OGSÅ, (som f.eks. WOW2 ell E-mu filtre), eller om det udelukkende skal betragtes som et mastering-værktøj til kirugiske, eller myre-kneppende detaljer,.... dem har jeg nemlig i forvejen rigeligt af jeg ikke får brugt,... well blev ikke så meget klogere,... men har en fornemmelse af at den store surfer kan lave sådan nogle lidt envelope/resonant/sweep synth-agtige filter-ting

Denne light udgave er dog selvfølgelig en no-brainer, og gir måske ekstra billig adgang til en update senere, det er set før


Jeg er ret vild med den måde tingene er lagt ud grafisk
/Dub

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

"Reverb for dovendyr" :

Virker da spændende! Gratis, men kræver Reaktor (NI)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja den faldt jeg også lige over.
Kræver rigtigt nok fuldversion af Reaktor 6

Adgang til den fåes ved at tilmelde sig hans mailingliste:
http://timexile.us5.list-manage.com/sub ... 62f3055470

Hvis nogen prøver den i Reaktor 6 Player så fortæl gerne om oplevelsen.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Du kan hente en gratis version af Beatzille (En nedtonet udgave af Bazille fra Uhe) hos Beatmagazine:



Fantastisk synth!

Edit: Direkte link til .zip filen http://ow.ly/XGnj305hL5u

Nyt svar