Gæt om at Spotify vil købe Soundcloud

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Gæt om at Spotify vil købe Soundcloud

Indlæg af Christoffer I. N. »

I artiklens overskrift står der Rygter, men efter at have læst hvad de skriver, opfatter jeg det mere som et Gæt.
Udover det gæt, står der om at Soundcloud for nyligt har offentliggjort, at de gerne vil købes for den nette sum af 1 milliard $.
http://www.mixmag.net/read/there-are-ru ... cloud-news

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Lol

Det er det ikke værd. SoundCloud kan såvidt jeg kan se ikke generere penge i det omfang, men spørgsmålet er måske om brugerantallet er noget værd til andre formål.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Holger skrev:Lol

Det er det ikke værd.
Enig.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev:Lol

Det er det ikke værd. SoundCloud kan såvidt jeg kan se ikke generere penge i det omfang, men spørgsmålet er måske om brugerantallet er noget værd til andre formål.
Ja så skal det være for synergieffekten. Men spørgsmålet er om Soundcloud er en mulighed for at sælge flere Spotify abonnementer?
Det tror jeg personligt ikke.
He said: "Today Spotify has two million artists on its platform. To us, the next 10 years is all about enabling these artists to make a living out of their music, and connect them with a new audience. Today our users say ”introduce me to new music”. What the artists say is ”help me finding my audience”. Essentially, that’s two sides of the same coin.”
De vælger at høre det som om at det er fordi Spotify mangler nye artister....... Det tror jeg nu ikke, de gør.
Jeg tror nærmere det er Machine Learning, i form af nogle gode recommender systems, de arbejder på.

Som bruger har jeg haft stor glæde af apples suggestion engine hvor imod Spotify's blot var et irritationsmoment (2015).
"Yes, trying to connect them and finding opportunities for artists to express themselves and for users to give feedback to the artists.”
Beviser bare at Spotify løber efter Apple Music's connect :-D

Det kunne godt ligne at konkurrencen nu ligger ved at have en platform for kommunikation mellem kunstnere og fans. Det er selvfølgelig også pisse smart, for så kan de sælge streams til fans, og sælge reklamer for kunstnerne. Så med andre ord gør de deres leverandører til kunder, og forsøger at øge trafikken på deres platform.


Hvordan Souncloud kommer ind i billedet er mig en gåde. Jeg ser samtidigt det at SC announcer at de vil købes for en mulliard som et råb om hjælp, imens de stadig har en brugerbase der er noget værd :-P

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Netop Connect-delen ville jeg antage kunne være en reel grund, men der er SÅ meget arbejde i at krydse de to ting, at det næppe er pengene værd.

Yahoo blev fornylig solgt for 4.8 milliarder USD (ved peak var de sat til 125) og SC er ikke 1 milliard USD værd i brugere.

Nyt svar