Behringer DeepMind 12 - Analog Polyfonisk synth

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nøj de teaser. Synes den lyder rigtig lækkert.
Det lyder som om der er en shimmer/pitch verb indbygget, eller at man selv kan bygge det via fx routing.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2681
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Præcis!
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Jan Holm
Medlem
Indlæg: 605
Sted: Aalborg, Denmark

Indlæg af Jan Holm »

999$ :clap: (skrevet at Uli Behringer på Gearslutz)
Sphion https://sphion.com
Produktion af lyd & video

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

w00p w00p!
Der må så komme moms på her i Europa. (?)

Medlemsavatar
Jan Holm
Medlem
Indlæg: 605
Sted: Aalborg, Denmark

Indlæg af Jan Holm »

Ca 8400 direkte oversat og med moms. Mit bud er incl. moms 8995,- street i dk 4Sound og 1199€ hos Thomann
Sphion https://sphion.com
Produktion af lyd & video

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Forudsagt!

Og lover godt for prisen på rack-versionen.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »


Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Filteret lyder OK. Man skal nok lede lidt rundt i de forskellige demoer, for at få et indtryk af hvordan det lyder når det presses mere.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2681
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Christoffer I. N. skrev:Filteret lyder OK. Man skal nok lede lidt rundt i de forskellige demoer, for at få et indtryk af hvordan det lyder når det presses mere.
Jeg har stadig til gode, at se en youtube video eller høre en anden form for komprimeret audio, der virkelig viser kvaliteten i filter og andre soniske detaljer i en analog synth..... Og jeg har set en del :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

I'm intrigued by this.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

vol 8 LFOs:

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

jeg synes ikke der er noget her. det er bare hype og navn. har man et navn kan man sælge alt, og imponere folk med at skrue på en knap i en video, istedet for et komplet stykke musik lavet udelukkende med den...

:)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Der går kortere og kortere tid mellem de her videoer.
Vol 9 envelopes:

Medlemsavatar
Jan Holm
Medlem
Indlæg: 605
Sted: Aalborg, Denmark

Indlæg af Jan Holm »

Navnet burde ha' været :-P

Billede
Sphion https://sphion.com
Produktion af lyd & video

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Jan Holm skrev:Navnet burde ha' været :-P

Billede

hmmm.... je ved ikke rigtigt... prøv at vende "W" på hovedet :?
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Razmo skrev:
Jan Holm skrev:Navnet burde ha' været :-P

Billede

hmmm.... je ved ikke rigtigt... prøv at vende "W" på hovedet :?
:dollargrin: :dollargrin: :dollargrin:

Medlemsavatar
Jan Holm
Medlem
Indlæg: 605
Sted: Aalborg, Denmark

Indlæg af Jan Holm »

SIDwave skrev:jeg synes ikke der er noget her. det er bare hype og navn. :)
Navnet tæller så umiddelbart ikke til den gode side, og at sige at der ikke er noget her er unfair.

12V analog til 999$ er god damn amazing. Lavet af de samme engineers som stod bag X32 mixeren der har lammetævet alt andet i den genre. Du kan helt sikkert finde federe synths (næppe til prisen), du kan være sikker på at visse premium brands bliver billigere og at dine eventuelle vintage synths falder pladask i pris.

Som jeg ser det - dem der ikke syntes det her er ret vildt, har sikkert et eller andet i klemme. Mine erfaringer med Behringer virkelig dårlige - men med TC, KLARK og MIDAS under bæltet..... tiderne skifter.
Sphion https://sphion.com
Produktion af lyd & video

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Apropos


Medlemsavatar
BOBofthePOP
Forum Donator
Indlæg: 404
Sted: Nørrebronx

Indlæg af BOBofthePOP »

Z2Q67Ki.jpg
Z2Q67Ki.jpg (29.5 KiB) Vist 1984 gange
d(-_-)b
www.facebook.com/weknownothingdk
Producer: We Know Nothing / Klaus Schønning / Michael Barcelona and the World / StenoSaur

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Jeg forstår ikke hvorfor mange går så højt op i et navn? ... det er vel lyden det handler om, og brugbarheden... eller er der nogen der seriøst ville stå med røde kinder på scenen, når publikum ser navnet "DeepMind12" ?

Vi har da set andre og værre navne... Mopho? Little/Slim Phatty?

Jeg synes faktisk det er befriende at man putter lidt kreative navne på, for jeg syntes at det vanlige RØVKEDLIGE TR-808, TB-303, MS20... en frickin' lang række af maskiner der bare har forkortelser og nogle numre... det er sgu' da RØV KEDELIGT!!!! :D

Jeg håber Dave Smith gør alvor af det han engang sagde, at han gerne altid har villet lave en synth der hed "NOISE"... just DO IT! :D

Den commodore 64 SID synth jeg engang ville lave, havde jeg da også givet navnet PARASID ... hvis den altså var blevet færdig :D
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2681
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Jan Holm skrev: du kan være sikker på at visse premium brands bliver billigere og at dine eventuelle vintage synths falder pladask i pris.

Det første tror jeg kan være rigtigt. Det andet er fuldstændig 100% sikkert ikke sker. Det har folk også postuleret hver gang DSI proklamerede MoPho, P-8, Tetra og de nyere (og dyrere) P-6 og OB-6, eller hver gang Korg har udsendt noget remake halløj... Men det er fordi de ikke forstår at os der går op i vintage synths og vil betale de til tider vanvittige priser er fordi at vi går op i... VINTAGE SYNTHS! Fordi de er sjældne, svære at vedligehold og har sjæl! F.eks er en OB-6 i min optik fuldstændig rasende ligegyldig fordi jeg har en OB-8. Og Prophet-6 er ligegyldig i forhold til min Prophet-600 - som dog en dag bliver udskiftet med en Prophet-5 når jeg igen har 35.000,- til overs...

DeepThroat eller BlowMind eller hvad den nu hedder synes jeg faktisk er mere spændende end DSI og Korgs nyere ting. Jeg skal nok også have én til nogle live jobs mm hvor jeg ikke vil medbringe mine analoge børn, men kærligheden til dem forsvinder altså ikke - nok snarere tværtimod...

Man mener der er under 1000 fungerende Jupiter-8'ere tilbage på verdensplan og dennes status vil ikke ændre sig uanset om Behringer så forærede DeepThroat væk gratis...

Kh
Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Jan Holm
Medlem
Indlæg: 605
Sted: Aalborg, Denmark

Indlæg af Jan Holm »

Der vil uden tvivl være mange vintage synths der holder prisen og stiger for den sags skyld. Men der vil også være nogle modeller hvor mange tænker komfort og driftsikkerhed. Jeg er en sucker for lyden af Prophet5 / OB8 / CS80 osv. men jeg føler at mine penge/tid er bedere givet ud på andre ting. På samme måde er der folk der samler gamler biler og motorcykler hvor det også handler om meget mere end drift og ydelse.

Jeg er bare ikke den store romantiker :-D
Sphion https://sphion.com
Produktion af lyd & video

Nyt svar