Andreas' blog med nørderi, erfaringer, reviews og andet gøjl

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Re: Andreas' blog med nørderi, erfaringer, reviews og andet gøjl

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mike-air skrev:En vuvuzela?
Hahaha Mike, hvilket minder mig om da jeg var på Roskilde Festival i 2010 - Samme år som det famøse Syd Afrika verdensmesterskab, waka waka.
Ankommer om torsdagen efter arbejde og får købt en vuvuzela i en bod. Når knap nok at trutte i det før en stor gut råber af mig "PAK DET LORTEHORN VÆK INDEN JEG KNÆKKER DET!". Han havde nok været der hele ugen... :-D
Min vuvuzela lever dog stadig i dag.

Medlemsavatar
Morten B  
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Buuuuh! Tror du virkelig det moderne menneske har tid til at vente på din overdramatisering Andreas?

#suspenseissolastyear

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Hihi drille drille. Vuvuzela er er godt bud men desværre ikke det.

Hehe god historie Christoffer. :-D

Ok her kommer svaret:

AKAI apc40 mkii :-P

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt :)

Medlemsavatar
Morten B  
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Buuuuh! Falder du så let for grupperpres? :twisted:

(Hi hi, drille drille igen)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

:)

Købte den fordi jeg gerne vil jamme noget mere i Ableton, samt at det er bekræftet at jeg skal spille et live set med Glemt i Huset i Magstræde 1. og 6. juli så jeg skal bruge en controller.

Har også snakket med The Lake radio, en radiostation for anderledes musik startet af nogle fra Efterklang, og de ville gerne spille nogle af mine Glemt tracks. :jam: Stationen kører med en helt tilfældig rækkefølge af numre, så jeg ved ikke hvornår de kommer på, men det er altid en sjov station at lytte til ellers, hvis man vil høre noget alternativt: http://thelakeradio.com/

ps: Mike jeg er stadig interesseret i din K1, men nu haster det ikke så meget.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Når alle ens Reason Rack Extensions ligger på toplisten må man godt blære sig:
Screen Shot 2016-06-02 at 11.20.51.png
Screen Shot 2016-06-02 at 11.20.51.png (174.13 KiB) Vist 3866 gange
8-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

:banan:

Medlemsavatar
Morten B  
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Ha ha, slap af mand! :shock: :thumbup:

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Hvis man vil opleve indertegnedes musik, så spiller jeg live med Glemt fredag d.1. og fredag d. 8. juli i Kbh. Det foregår i Huset KBH (Rådhusstræde/Magstræde). Det bliver ambient/eksperimentelt men noget mere beat orienteret end det som ligger på http://www.soundcloud.com/glemt

Det er disse events:

https://www.facebook.com/events/1109509875751301/
https://www.facebook.com/events/141093726304622/

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

En lille video fra koncerten igår:

https://www.facebook.com/steinholtz/vid ... 661313178/

Spiller igen på næste fredag i det store rum i Huset KBH.

Medlemsavatar
Morten B  
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Nice, lyder rigtig godt. Altid stilet lige at have et flygel med til at stille sit grej på.

Håber dog ikke hele koncerten gik med at kigge på skærmen :-D

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Tak, jeg synes også det var ret fedt at spille på et flygel. :)

Jo jeg fik også kigget på min iPad, mixer og APC 40. :oops: Ved dog ikke hvad jeg ellers skulle? Der er vitterligt intet tidspunkt hvor der ikke er noget som skal gøres, så det kræver 100% fokus på apparaterne! Blev nærmest også lidt shockeret over hvor meget fokus og koncentration det krævede af mig at spille numre live i Ableton, selvom jeg selvfølgeligt havde øvet! Jeg vækslede dog imellem live numre og mp3 med gamle numre, hvor jeg så spillede ovenpå, så det føles mindre "farligt", da hvis nu jeg glemte noget ville nummeret passe sig selv, men jeg ønsker dog ikke at bare stå og kigge, eller lave en Guetta med hænderne oppe det meste af tiden. På fredag satser jeg dog på at have min piezo mic med, og optage nogle lyde med den, på scenen, plus der kommer nogle visuals fra en projekter, så det bliver lidt sjovere for øjnene.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Dejligt at det gik godt. :)
Apropos piezo, har du noget limiter-kredsløb på inden signalet kommer ind digitalt?
Jeg skal selv have lavet forskellige piezo-ting, når jeg får købt Zoom optager. Det bliver Music Thing Modular Mikrophonie, køber piezo'er ved RS e.l., så jeg køber ikke kittet fra Thonk eller andre.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Intet limiter kredsløb på min piezo, hvilket jeg også har været lidt bange for, men synes slet ikke det har været et problem. Men jeg har faktisk også mest brugt den tilkoblet et line input istedet for mic input, da signalet ganske rigtigt er ret højt.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

AvS skrev:Tak, jeg synes også det var ret fedt at spille på et flygel. :)

Jo jeg fik også kigget på min iPad, mixer og APC 40. :oops: Ved dog ikke hvad jeg ellers skulle? Der er vitterligt intet tidspunkt hvor der ikke er noget som skal gøres, så det kræver 100% fokus på apparaterne! Blev nærmest også lidt shockeret over hvor meget fokus og koncentration det krævede af mig at spille numre live i Ableton, selvom jeg selvfølgeligt havde øvet! Jeg vækslede dog imellem live numre og mp3 med gamle numre, hvor jeg så spillede ovenpå, så det føles mindre "farligt", da hvis nu jeg glemte noget ville nummeret passe sig selv, men jeg ønsker dog ikke at bare stå og kigge, eller lave en Guetta med hænderne oppe det meste af tiden. På fredag satser jeg dog på at have min piezo mic med, og optage nogle lyde med den, på scenen, plus der kommer nogle visuals fra en projekter, så det bliver lidt sjovere for øjnene.
Den følelse med at være lidt shockeret over hvor meget det egentlig kræver at lave tingene live kender jeg meget godt. Sådan havde jeg det også nogle af de første gange med vuffer, men så finder man ud af hvordan man kan lave nogle hacks, og placere tingene så man skal lave færre akavede bevægelser og føler en større grad af frihed.

Min oplevelse er at der går mega meget tid med at designe ens setup på en måde hvor man har mest muligt overskud. Og det er lidt en rejse. Det tror jeg egentlig bare man er nødt til at acceptere fra starten af - nogle erfaringer kommer kun til selve koncerten, selv om man har øvet en masse hjemmefra. Men det er sku også noget af det, der er det sjove ved det: Først bygge noget hjemmefra, så ud og prøve det af, og forfra igen.

Syntes det lyder super interessant iøvrigt. Ku godt klare noget mere :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

AvS skrev:Intet limiter kredsløb på min piezo, hvilket jeg også har været lidt bange for, men synes slet ikke det har været et problem. Men jeg har faktisk også mest brugt den tilkoblet et line input istedet for mic input, da signalet ganske rigtigt er ret højt.
Så det er bare piezo-skive direkte ind i et line input?
Hvor har du iøvrigt købt piezo'er?

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Yup - altså med et kabel og min jack loddet på. :p Købte dem hos brinck elektronik, men jeg kan ikke huske præcis hvilke nogle eller hvilke specs de har.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja selvfølgelig. :-D
Det ligner vel sådan en her?!
http://www.communica.co.za/Content/Cata ... 338385.jpg

Medlemsavatar
Morten B  
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Ja, det var heller ikke nogen kritik. Som Mike nævner, så bliver man meget overrasket over hvor intenst det er at opføre et værk live. Der kommer ligepludselig et par lag på oplevelsen som ikke er der hjemme i studiet.
Man kan fuldstændig miste orienteringen.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg kan sgu miste orienteringen bare ved at skulle klimpe på mine keys, eller dreje på knapper med mus i 4 forskellige plugins ca. samtidigt. Men det er også en rar måde at skabe musik på, at man er beskæftiget med sit "instrument".

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

HAH jeg fik lige transformeret lyden af en bordtennisbold til en 303! :-P

Sad og legede med min piezo mic og en bordtennisbold, som jeg skal bruge til min koncert imorgen aften, i Huset KBH, og fik det pludseligt til at blive til en slags abstrakt 303.

Det sker nogle og tyve sekunder inde:
https://soundcloud.com/glemt/pingpong-303/s-vGanc

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

FEDT!
Lyder som noget nedpitching? Og så direkte over i distortion og efterfølgende samplerate reducer, verb, ringmod(?)

Medlemsavatar
Morten B  
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

What the! :shock: Syret! Explain, please :)

Går ud fra du har en delay med tape-lignende funktionalitet, så når du leger med tiden, så pitcher den ned?

Edit: Nu er jeg virkelig ked af jeg ikke kan komme på lørdag, hvis du kører den stil der live :-D

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Det hele starter, meget passende, med Abletons Ping Pong Delay på freeze, men det som virkeligt gør udslaget er Abletons Beat Repeat på 1/256 med Pitch Decay på. Det er det som gør at det lyder lidt som et filter decay eller en 303 accent. Og så har Christoffer ramt meget godt plet, med at jeg også pitcher en oktav ned, via Beat Repeat, og så kommer selvføleligt distortion og lidt Sample Rate Reducer og Abletons Erosion (som er den der lyder lidt ringmod agtigt.)

Jeg kommer dog nok ikke til at bruge denne effekt kæde til koncerten, som i øvrigt er imorgen og ikke lørdag. :) Jeg skal nok huske at optage det denne gang. :p Huskede det faktisk i fredags, men tilgengæld lavede jeg nogle andre fuckups, så udover at det blev i mono, så kom der også et spor med fra en anden computer, som have stået og spillet noget baggrundsmusik igennem mixeren inden jeg gik på, så den første halvdel af mit set er min musik med noget andet musik oveni. :oops:

Nyt svar