Nyt Gear blære tråd

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
garcia
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Hjallerup

Re: Nyt Gear blære tråd

Indlæg Skrevet: 25. maj 2016, 23:07

Købte du den fra ham i Skive?
Deaktiveret
Brugeravatar
Old Dub Dude
Forum Donator
Forum Donator
Sted: 2200

Indlæg Skrevet: 25. maj 2016, 23:47

Er det SSL'en du mener???
købte den af en Dude i Vejle - dba.dk
Nicolai herinde hjalp mig med det praktiske.... og kom til Kbh. med den, da han skulle denne vej alligevel ;o)
Mer bass i hi-hatten
k snabel-a daffydub punktum com
Brugeravatar
amolin
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Hobro

Indlæg Skrevet: 26. maj 2016, 00:50

Så bliver jeg også lige nødt til at skrive her, har fået en ny lille mixer i studiet :)
For dem der ikke lige kender den, det er en Avid S6.
Indtil nu er der kun 6 steder i DK der har fået dem.

Så hvis der er nogen der kommer forbi Hobro og vil have en demo, så kig forbi :)

20160524_125435.jpg
20160524_125435.jpg (6.86 MiB) Vist 818 gange
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Søborg

Indlæg Skrevet: 26. maj 2016, 10:23

Frækt :P
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump
Brugeravatar
Mr_Bigsby
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Brønshøj

Indlæg Skrevet: 26. maj 2016, 21:54

Nå ja, har også fået et par Genelec 8010 til hjemmesetuppet, så konen ikke brokker sig over store monitors der fylder. Må sige de virkelig har overrasket positivt. Selvfølgelig får du ikke den dybe bas med et par 3", men der ER bas og de giver et overraskende godt lydbillede. Tanken er at de primært er til redigering og grove mix og så foregår finpudsningen i studiet på mine Adam P11a. Med fuldtidsjob, to børn og en kone der tit arbejder aften, er det rart at have noget herhjemme at arbejde videre på projekter med. Det er ikke det endelige setup, men skal have fundet noget de kan stå på. Købe et par isoacoustics, men højtalerne var simpelthen for små, til de kunne være på dem.
IMG_4440.JPG
IMG_4440.JPG (1.65 MiB) Vist 818 gange
garcia
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Hjallerup

Indlæg Skrevet: 26. maj 2016, 22:27

Old Dub Dude skrev:Er det SSL'en du mener???
købte den af en Dude i Vejle - dba.dk
Nicolai herinde hjalp mig med det praktiske.... og kom til Kbh. med den, da han skulle denne vej alligevel ;o)

Undskyld Vejle, ja. Jeg havde også spurgt på den :-D
Deaktiveret
Brugeravatar
Old Dub Dude
Forum Donator
Forum Donator
Sted: 2200

Indlæg Skrevet: 26. maj 2016, 22:39

@Garcia
Så er jeg da glad for at jeg var hurtigt ude ;o)
Mer bass i hi-hatten
k snabel-a daffydub punktum com
Brugeravatar
NilsOlav
Tekniker
Tekniker
Sted: Vanløse

Indlæg Skrevet: 26. maj 2016, 23:14

20160512_202423.jpg
20160512_202423.jpg (463.24 KiB) Vist 818 gange
Så lige amolin's Munro EGG 150'ere og fik lyst til at vise mine EGG 100 i deres nye hjem...
We don't make mistakes - we do variations.
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Denmark

Indlæg Skrevet: 30. maj 2016, 16:29

Savnede Variphrase teknologien fra V-Synth jeg havde tidligere... bare uden alt det ekstra tingel-tangel VA halløj... så fandt denne her på EBAY, og har købt den i dag... så skulle der være god mulighed for at tage weird vokal fraser, lave formant korrekte vokal pitch shifting, samt andre underlige sample mangling magi igen, til mine ambient projekter :)

Billede
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Indlæg Skrevet: 30. maj 2016, 17:02

Hvor meget ram er der i den?
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 30. maj 2016, 17:10

gs-dk skrev:Hvor meget ram er der i den?

Stod der intet om, men min 8MB som er standard... men jeg har en hel bøtte proppet med gamle SIMM moduler fra årtiers plyndring af RAM'er fra diverse PC'ere fundet i affaldscontainere, så jeg skulle nemt kunne få den op på de 64MB i hvert fald... og jagten går i hvert fald ind på at få den op til max 136MB :)
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 30. maj 2016, 17:14

Det mest pudsige er at den ikke har nogen envelopes... hverken amp eller filter efter hvad jeg har forstået... så det er "what's in the sample" der tæller her :D ... kun en grov "fade in/out" ved samples har jeg set... men det er fint med mig... jo mindre kompleksitet, jo mere intuitiv bliver synths som regel da det ikke kræver en bondegård i tid at sætte en lyd op... det virker som om det basicaly er at load'e en sample, encode den, sætte fade in/out og så lidt parametre om legato, og lidt LFO osv... og så ellers spille... men det passer fint til det formål jeg skal bruge den til... tror det eneste der trækker lidt ned for mig er, at den kun har 6 voices... og kun 3 hvis i stereo...
Brugeravatar
mik_c
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Vesterbro

Indlæg Skrevet: 30. maj 2016, 17:27

Razmo skrev:Savnede Variphrase teknologien fra V-Synth jeg havde tidligere... bare uden alt det ekstra tingel-tangel VA halløj... så fandt denne her på EBAY, og har købt den i dag... så skulle der være god mulighed for at tage weird vokal fraser, lave formant korrekte vokal pitch shifting, samt andre underlige sample mangling magi igen, til mine ambient projekter :)

Sjov maskine, og nem at bruge. Helt klart en rimelig feel-good dims i ens studie :) ... Jeg havde lidt problemer med nogle ram krædse i min jeg måtte hive ud da de lavede støj på resamplingen. Så hvis du oplever det problem ka rammen godt være en synder.
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 30. maj 2016, 17:49

mik_c skrev:
Razmo skrev:Savnede Variphrase teknologien fra V-Synth jeg havde tidligere... bare uden alt det ekstra tingel-tangel VA halløj... så fandt denne her på EBAY, og har købt den i dag... så skulle der være god mulighed for at tage weird vokal fraser, lave formant korrekte vokal pitch shifting, samt andre underlige sample mangling magi igen, til mine ambient projekter :)

Sjov maskine, og nem at bruge. Helt klart en rimelig feel-good dims i ens studie :) ... Jeg havde lidt problemer med nogle ram krædse i min jeg måtte hive ud da de lavede støj på resamplingen. Så hvis du oplever det problem ka rammen godt være en synder.

OKI, tak for info, det er rart at vide skulle det ske :)
Brugeravatar
fugmann
Forum Donator
Forum Donator
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg Skrevet: 30. maj 2016, 20:48

Hvad måtte du gi for den, Razmo?

Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik

"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 30. maj 2016, 22:02

fugmann skrev:Hvad måtte du gi for den, Razmo?

Den stod i UK, så inkl. fragt, ca. 2.500,- ... der var også to i Japan til 1.800,- og 1.200,- men fragten alene kostede 1.000,- så det ville blive godt det samme, og var med 110 volt... jeg ved faktisk ikke om det var dyrt med 2.500,- men jeg har brug for den maskine, og de er vist ikke så almindelige at finde, så måtte jo slå til når nu chancen var der :) ... og der var 12 andre der var "watching", så jeg kunne jo godt regne ud, at der ville blive bud storm 5 min. før slutningen på auktionen, så tog den bare til "buy now" prisen på 2.200,-
Brugeravatar
Tirsbæk
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Esbjerg, Haderslev, Danmark

Indlæg Skrevet: 31. maj 2016, 07:02

Så blev mit nye kamera leveret - det skal ud og optage en masse koncerter allerede i den kommende weekend. Jeg kommer også til at leje det ud når jeg ikke selv bruger det, så I må endelig sige til hvis I står og kan bruge noget i denne stil :-)

Her er en liste med hvad pakken indeholder:

Kamera:
SONY PXW FS5

Objektiver:
• SONY SEL18105G 18-105mm F4
• XEEN 24mm T1.5 PL Mount
• XEEN 50mm T1.5 PL Mount
• Metabones PL to Sony E Mount adaptor

Monitor
• Blackmagic Video Assist 4K (7”)
• Wooden Camera Directors Monitor Cage inkl. V-lock batteri plate og 30m HDsdi kabel
• Manfrotto Arm til montering på rig

Skærmen kan både placeres på riggen eller den kan bruges som ekstern monitor til eksempelvis instruktøren via det med følgende kabel. Skærmen får strøm fra enten riggens batteri, eller fra sit eget v-lock batteri alt efter hvordan den skal bruges.

Rig+Stativ
• Wooden Camera shoulder rig, med SONY smart grip(højre) og et lækkert træhåndtag(venstre)
• Alphatron ProPull follow focus
• Manfrotto 509HD & 545BK stativ pakke

Riggen er opbygget så kameraet kan blive på riggen, også når den skal bruges på stativ, man kan derfor hurtigt skifte mellem stativ og skulderriggen.

Lyd
• SONY Microport UWP-D11 set inkl. MI shoe mount
• RØDE NTG3 Shotgun mikrofon, monteres på kameraet

Diverse
• 3 stk PAG L96 Link V-lock Batterier
• 1 stk PAG Micro Charger
• 2 stk LEXAR SD kort 128GB UHS-II 300MB/s

Billede
Billede
Billede
Brugeravatar
Hippo
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: FishCorp

Indlæg Skrevet: 31. maj 2016, 11:17

Nye tangenter til hulen! :twisted:

Dave Smith / Tom Oberheim OB-6

Billede

edit:
check http://files.fishcorp.dk/lydmaskinen/ob6_sweep.wav .. kun ob6's indbyggede effekter (analog dist, chorus, delay) og et langsomt drej på filter / resonans .. ingen eq .. ingen fusk ..
Rune Broup :: Producer / Tekniker / Synth-hvisker @ FishCorp
Brugeravatar
fugmann
Forum Donator
Forum Donator
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg Skrevet: 1. jun 2016, 20:27

Fedt, lever OB-6'eren op til dine forventninger?

Med venlig hilsen

Henrik

"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ
Brugeravatar
Hippo
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: FishCorp

Indlæg Skrevet: 2. jun 2016, 09:40

fugmann skrev:Fedt, lever OB-6'eren op til dine forventninger?

Det vil jeg mene. Den lyder utrolig "dyr" og betjeningen er fornuftig. Jeg har et par ønsker til softwaren (bl.a. voice-assigner-mode alá "Poly 2" på en Jupiter-8, så nye akkorder cutter de gamle - meget nyttigt til "lange" lyde) .. men dem vil jeg prøve at foreslå til DSI .. det burde ikke være rocket science at implementere. Også en del inspirerende presets (der er 500 factory + 500 user!) Alt i alt er jeg meget tilfreds! :dollargrin:
Rune Broup :: Producer / Tekniker / Synth-hvisker @ FishCorp
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 10. jun 2016, 12:35

Har solgt min PCM-M10 for noget tid siden, da jeg ville have en mobil optager hvor jeg kan justere på mikrofonerne... Så valget faldt på denne SONY PCM D-100... den var lidt hamper i prisen, men har alt hvad jeg skal bruge til mine optagelser til fremtidige Dark Ambient produktioner.

Billede
Senest rettet af Razmo 10. jun 2016, 19:55, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 10. jun 2016, 16:15

Razmo skrev:Har solgt min PCM-D50 for noget tid siden, da jeg ville have en mobil optager hvor jeg kan justere på mikrofonerne... Så valget faldt på denne SONY PCM D-100... den var lidt hamper i prisen, men har alt hvad jeg skal bruge til mine optagelser til fremtidige Dark Ambient produktioner.

Hvad med din PCM-M10?
Gravity Assist - Portal To Infinity - Ambient nummer fra Juni 2016:
https://youtu.be/6NLsO5hpvXs
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Nyt Gear blære tråd

Indlæg Skrevet: 10. jun 2016, 19:44

Den har jeg:) - jeg vil også gerne have model 100, men 10'eren er så lille, at man kan have den i inderlommen og dermed tage den med uden at tænke over størrelse.
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 10. jun 2016, 19:48

Christoffer I. N. skrev:
Razmo skrev:Har solgt min PCM-D50 for noget tid siden, da jeg ville have en mobil optager hvor jeg kan justere på mikrofonerne... Så valget faldt på denne SONY PCM D-100... den var lidt hamper i prisen, men har alt hvad jeg skal bruge til mine optagelser til fremtidige Dark Ambient produktioner.

Hvad med din PCM-M10?

Det var M10 jeg mente... ikke D50 :) ... og ja, det var gs-dk der købte den :)
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 10. jun 2016, 19:53

gs-dk skrev:Den har jeg:) - jeg vil også gerne have model 100, men 10'eren er så lille, at man kan have den i inderlommen og dermed tage den med uden at tænke over størrelse.

Størrelsen og at mikrofonerne sider inde i maskinen er også en fordel... og den lyder rigtig godt M10'eren... for mig handler det om at jeg skal bruge den d-100 til at optage lyde udenfor, og også indenfor med forskellige lyd-ting, og gerne vil kunne optage stereo med lidt forskellige retninger på mikrofonerne... at den så koster næsten 5.000,- er lidt et dyk i pengepungen, men nu er det gjort, og den vil blive brugt flitigt, da jeg skal ud og optage alle mulige underlige ting til brug i Dark Ambient... knirkende døre, vind, torden og alle mulige andre underlige lyde, som så skal mangles videre igennem min Nord Modular G1, og videre i VP-9000... :lol:

Med SD kort kan den også udvides helt op til 196GB vidst... så kan have et helt lydbibliotek på den...

Tilbage til "Andet Udstyr & Lydteknik"