Star Wars The Force Awakens DEBAT/SPOILERTRÅD

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Re: Star Wars The Force Awakens DEBAT/SPOILERTRÅD

Indlæg af the19thbear »

Men lur mig om han ikke genopstår igennem kraften eller noget i de senere film. Jeg er sikker på at vi ser ham igen i en eller anden form.

Medlemsavatar
Magister Bibendi
Medlem
Indlæg: 608
Sted: København

Indlæg af Magister Bibendi »

Han Solo var ikke stærk i kraften, så ham ser vi ikke igen. Det var godt, at han døde. Så kan Finn modvilligt udvikle sig til den nye modvillige helt, og Luke kan blive den nye Yoda. Vi skal have en ny generation frem.

Jeg er sådan set kun utilfreds over den pinagtige mangel på en ny historie. Det er den samme dødsstjerne - den er blot blevet større. Men de har helt sikkert gjort det sådan, for ikke at fremmedgøre de gamle fans - og derved lettere trække historien i andre retninger i de andre film og serier. Disney skal lige slå fast, at de er de retmæssige arvinger af universet.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

image.jpeg

Medlemsavatar
KlausH
Medlem
Indlæg: 1624
Sted: KBH NV

Indlæg af KlausH »

Christoffer I. N. skrev:Men jeg tror de har valgt at lave historien og forløbet så meget op af de gamle film for at stille folk tilfreds.
Prøv at overvej det, hvis J.J. Abrams havde klokket i den med den her film, hvad skulle der så ske med ep. 8, ep. 9, rogue one og hvad der ellers allerede er planlagt af film?
(Jeg tror) Det er lettere for et stort etableret publikum at acceptere lidt af en gentagelse end et mærkeligt sidespring.
Det jo netop det som er så problematisk, VII ender med at være et retro cirkus ala de sidste mange Judas Priest plader, flere ekplosioner og triggers på trommerne men i sidste ende intet reelt indhold.

Alt er blevet gjort sikkert ned til mindste detalje, de "nye" x-wings er fra det oprindelige manuskript, bb-8 som jeg iøvrigt også digger er bygget af en Star Wars fanklub og har fået samme arp stemme som sin forgænger osv. osv. Synes i sidste ende filmen ender med tangere en drømme youtube video med et stort budget eller en reddit tråd.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det her er forhåbentligt bare en lille del af det ekstramateriale der følger med når filmen snart udkommer, d. 21. April.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ville normalt poste i lulz tråden, men det indeholder vel en spoiler det her, så det bliver postet i den her tråd:

Billede

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Billede



LÅLÅLÅ!!!! :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nøøøj det var godt at få den set på mit eget surround. Virkelig mange detaljer hvad angår lydarbejdet. Jeg opdagede blandt andet at den der imperial alarm lyd der bruges i Rogue One teaseren også er med i TFA, men det er i 5-max 10 sekunder.
Surround-mixet er super godt, jeg troede det dryppede på mine vinduer, så var det baggrunds-knitren-atmo lyd i baghøjtalerne.
Det ligner at der er godt med ekstramateriale med, så det bliver fedt at dykke ned i.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

SustainerPlayer skrev:Jeg elsker universet. Jeg var en knægt lige i den rigtige alder, da den første Star Wars gik første gang.

Jeg synes endda ikke "de nye" var så slemme igen (når man ser bort fra Jar Jar :-D ).

7'eren har stemningen, teknikken ... og potentialet. Men de har desværre helt glemt at skrive en god historie ind i den. :|
Nogle siger så, at "den lægger op" til 8 og 9. Jeg har så en forventning til, at man trods alt kan udnytte 2 timer og 15 minutter til andet end at bappe halvslap SW-fanboigren.

Så ja - en kende skuffet. :morning:
Min følelse også.

De glemte at lave en film, der selvstændigt fungerer. Det gør alle de tre første (ep. 4, 5, 6).

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

+
Skuespillet var ok
Ingen brug af dårlig CG (bortset fra Snoke og Maz stadig ikke fungerer helt)
God lyd og brug af surround
Plottet var sammenhængende

Altså minimuskrav til stort set alle actionfilm.

-
Plottet var 80% pastiche (George Lucas har ret i sin kritik) og det er nok til at jeg ikke kan give mere end 7/10, hvilket dog er bedre end Ep. 1's 6/10.
Dårlig casting af Poe Dameron (men han skulle oprindeligt også være død tidligt)
Alt for lidt Luke Skywalker, slutningen virker gimmicky

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

Holger skrev:+

Alt for lidt Luke Skywalker, slutningen virker gimmicky
110% enig - Jeg følte mig lidt til grin, som inkarneret SW fan.
Og så kan jeg stadigvæk ikke komme mig over den måde Han Solo forlader det hele på. Det er simpelthen så tamt som det overhovedet kunne være. Det er noget der hører sig til i C eller D kategori film.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg faldt i søvn, og måtte spole tilbage da jeg vågnede igen. Glæder mig dog til at se den med konen. :) Det er ikke en 10/10, men jeg vil nok placere filmen som 8/10 fordi det er så ufattelig svært ikke at skuffe mere end den gør efter så mange episoder, jeg fandt det dejligt med gensyn af de gamle skuespillere.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Billede

Billede

Medlemsavatar
david mondrup  
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Genså den forleden. Visuelt er det stadig en flot film, men den lider under det samme som alle de andre SW film - ultratynd handling. Vi sad endda og nikkede lidt undervejs ... jeg havde tænkt at den skulle da helt sikkert tilføjes til samlingen, men det har jeg ikke det store behov for længere.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup  
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hahaha :-D

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Haha genialt!! :lol:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

Haha.. gad at vide hvordan sådan en fortsættelse ville være :-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Godt nok til 8'eren, men den har ikke sin egen tråd endnu..
http://epicstream.com/news/Star-Wars-Ep ... l-Revealed

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

Det ligner ler-hytter :-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Billede

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Billede

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Billede

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Billede

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Har vi haft den her?


Nyt svar