D.A.S. RF 15.64

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Default avatar
andreasharbo
Medlem
Indlæg: 24

D.A.S. RF 15.64

Indlæg af andreasharbo »

Hej.

Hvad syntes i om denne højtaler, hvis i kender den?
Jeg Kan få dem billigt, men vil lige høre lidt om hvor holdbare de er (enhederne), da de har være på diskotek.

vh
Andreas

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Først jeg kender ikke dine behov, jeg kender heller ikke modellen du viser her. Men ved at studere data-sheetet for dem kan man sige at det nok performer noget nær alle andre i det felt, hvor man fordi det er en 1,4" ikke kan komme ned og kontrolere spredningen i 1Khz området. en 15" membranopbryder lige i det område og giver sig til at kaste klynger af lyd i andre retninger end på aksen. Dette kan så være ligegyldigt hvis overtone indholdet af de vokaler der rækker ind i det område er af sparsom kvalitet og derfor kun har periferisk betydning for helet.... Men til egentlig sanggengivelse med høj talefortåelse, findes mere oplagte løsninger, dog taler det for din løsning at der er en 4" svingspole på 15" hvad gør at den kan lyde hæderligt - alligevel.

Med hensyn til om de er for slidte, ja så skal du se lidt på om de er revnet i kantophænget på 15", for toppen ryger sådan med jævne mellemrum ved sådan et brug og det er bare at lægge et nyt repkit i dem når de går. De fås fra ca. kr. 200,- pr. styk.

--sd

Nyt svar