Chrome glemmer autologin

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Default avatar
kas_lar
Medlem
Indlæg: 297
Sted: Holbæk

Chrome glemmer autologin

Indlæg af kas_lar »

Hej Alle.

Jeg besøger lydmaskinen dagligt. Før at lydmaskinen.dk blev opdateret, huskede Chrome og lydmaskinen at logge mig automatisk ind. Der gik måske 7-10 dage så skulle jeg selv logge mig ind.
Efter den nye opdatering skal jeg gøre det hver 2. til 3. dag. Jeg er ret doven og det er irriterende at skulle trykke "log in" og "husk mig" hver gang.
Er der en indstilling jeg har overset eller er det bare sådan?
Andre sider som dba.dk husker auto login i flere måneder.

Tak.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Har du prøvet at logge ud, slette alle cookies for Lydmaskinen.dk og så logge ind igen?

Jeg har ingen erfaring med Chrome, da jeg bruger Safari, som husker auto login.

Medlemsavatar
keen
Medlem
Indlæg: 1577
Sted: Aarhus, næsten.

Indlæg af keen »

Jeg oplever det samme, men har ikke gidet at undersøge det nærmere. :P
Microsoft Certified og Apple fanboy!

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg skiftede fra Chrome til Safari, da jeg var træt af konstant at blive logget ud. Især på min arbejdsmail server (Microsoft Outlook), hvor jeg blev smidt af i hvert fald dagligt. Men også på Facebook, Lydmaskinen m.v. Nu, med Safari, ryger jeg af Outlook måske en gang om ugen, og aldrig af de andre.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

.. jeg har lige prøvet at tweake cookie-indstillingerne en smule. Meld gerne tilbage (efter at have clearet history / cache!) om det har afhjulpet problemet ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nu synes jeg det er blevet værre? Har måtte logge manuelt ind tre gange denne uge.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

.. hmmmm! Det jeg tweakede (i en mere afslappet retning) var hvor stor del af IP-adressen som blev valideret i forhold til at at trigge et re-login; ikke alle har fast ip-adresse .. så den ændring burde på ingen måde gøre tingene værre.

En anden mulighed *kan* være at phpbb validerer ens browser (via dens "versions string" eller noget i den retning), og den værdi bliver muligvis ændret når Chrome bliver opdateret - og dermed retrigger et login. Dette kan sagtens være en ny ting i phpBB 3.1 som ikke var på det gamle board. Jeg kan godt prøve at disable det .. ?
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Jeg har aldrig haft problemer med Chrome, at jeg bliver smidt af. Min Internet computer er på hele dage, og det funker. Jeg er på Chrome v50.

Nyt svar