Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Alt om musik, musikvideoer, kunstnere, udstyr og musikteori skal postes i de andre respektive fora.
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg Skrevet: 29. dec 2015, 22:19

Nååååååe ja :-P Hva hulen tænker jeg på.
Brugeravatar
Magister Bibendi
Executive Producer
Executive Producer
Sted: København

Indlæg Skrevet: 29. dec 2015, 22:27

Min hustru gav mig et par Beyerdynamic DT 770 Pro (32 Ohm) i julegave. Det har jeg glædet mig over nogle dage.
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 30. dec 2015, 12:04

Jeg har forsøgt mange ting, lånt diverse konsoller og prøvet at installere spil på iPhone, iPad og Computere for at se om jeg kunne blive underholdt lidt af at spille (som jeg havde nemt ved som ung, hehe... yngre..) Men suk det har enten været for voldeligt, kedeligt eller noget jeg skulle koncentrer mig for meget om (hvilket mit hoved ikke er så god til for tiden pga stress).

MEN! så havde vi en kollegas unge knægt forbi på arbejdet op til julen, og han sidder og spiller Agar.io som jeg aldrig havde hørt om.

Helt simpelt, tidsfordriv, men som lige ramte hvad jeg kunne overskue. Alle mine konklussioner siger at det er lamt og åndsvagt, men alligevel spiller jeg det, så ville egentlig bare give hintet videre.

http://agar.io/

Det er gratis, browserbaseret og mus kan anbefales. Jeg plejer at spille i teams, da jeg finder det sjovest.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 10 år med ørene i Lydmaskinen -
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 30. dec 2015, 12:18

Ja det linkede en chat-ven også til for nogle måneder siden, kan ikke huske om jeg delte det herinde, eller om jeg syntes det ville være for pinligt eller intetsigende, heh. Det er nu meget skægt tidsfordriv. :)
Juni 2019: Gravity Assist - Residual Simulation - Soundscape inspireret af Ghost In The Shell:
https://youtu.be/dnRQ5xIKx4E
Brugeravatar
the19thbear
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Roskilde

Indlæg Skrevet: 30. dec 2015, 18:29

En fra arbejdet har lavet en C-api 312DI, som han ikke kunne få til at virke. Jeg tog den med hjem og reparerede den og fik som tak et kit magen til. Så de sidste par dage har jeg lavet sådan en her:
Billede

DI delen er dog ikke mere eller mindre vellydende end den der er i mit lydkort. Og har ikke sammenlignet mic preamp delen med noget andet endnu. Men det fede er dog den måde den distorter på hvis man gainer helt op. Det lyder af "instant" 60er vokal!
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 5. jan 2016, 13:32

Så Star Wars Episode 4 + 5 i går med konen (hun kender historien men havde aldrig rigtig set dem, og det var længe siden jeg havde været igennem dem)
Det var et hit, så vi fortsætter med 6 + 1 i morgen, og så 2 + 3 sidste på ugen.
Og så i biffen og se den nye.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 10 år med ørene i Lydmaskinen -
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 7. jan 2016, 00:08

Lidt fra den skabs-politiske skuffe:
Billede

Glæder mig over at ovenstående cirkulerer på interwebz, og jeg håber den når rigtig langt, og vækker nogle tanker (især i Tyskland lige pt.) :)
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 12. jan 2016, 22:06

Vælger at glæde mig på Tom Hougaard's vegne. For man kan mene hvad man vil, men han har dæleme styr på at daytrade:

Tom Hougaard skrev:I sidste uge havde jeg en arbejsuge på 90 timer. Volatiliteten gjorde det til en meget positiv uge, og vi havde et marked, som bare kørte én vej: nedad. Og her tænker jeg især på Dow Jones-indesket.

I løbet af sidste uge eksekverede jeg over 1200 handler over fem handelsdage. Det skyldes, at når jeg handler, og markedet efterfølgende bekræfter min antagelse, så lægger jeg til min position. Hvis jeg shorter Dow Jones og bagefter lægger til min position, så tæller det som to handler.

Jeg har i den grad været aggressiv og tjente næsten 2 mio. kr. på en startbasis på 250.000 kroner. Her til morgen har jeg dog givet noget af det tilbage, fordi jeg forventede at Kinas negativitet ville påvirke Europa. Men det modsatte er sket. Så jeg har sat 300.000 af de 2 mio. til.

Det svarer til en timeløn på 18.888,88 kr :-P

.. Eller 314 kr i minuttet :-D
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg Skrevet: 12. jan 2016, 22:58

Mike-air skrev:Det svarer til en timeløn på 18.888,88 kr :-P

Tjent på hvis arbejde? I hvert fald ikke hans eget ...
David Mondrup

www.monsdrum.com · Engelsholm Højskole
Det er bedre at kloge sig end at dumme sig.
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 13. jan 2016, 07:05

david mondrup skrev:
Mike-air skrev:Det svarer til en timeløn på 18.888,88 kr :-P

Tjent på hvis arbejde? I hvert fald ikke hans eget ...

I hans eksempel er han en del af markedet(økosystemet), og med til at regulere at vi ikke får bobler. Når han shorter nogle aktier eller indeks, så er det et signal til omverdenen om at: "jeg tror ikke på at papirene er det her værd".
Og når han så får ret, så tjener han penge på det.

Jeg tror ikke på han er kommet sovende til de kompetencer han besidder. Og jeg ved at det ikke er et computer program der laver arbejdet for ham.

Men jeg er med på din vinkel, og har også selv tænkt tanken mange gange. Men jeg mener faktisk det er gavnligt, det han gør.
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 13. jan 2016, 07:44

Mike-air skrev:Men jeg mener faktisk det er gavnligt, det han gør.

Det er det muligvis - der kender du markedets indre mekanik bedre end jeg gør. Men er det en timeløn på 19k værd? Især set i lyset af at de folk der skaber de værdier som gør det muligt for ham at sidde og lege tal-troldmand vist skal være glade hvis nogen af dem sniger sig op på f.eks. 300 kr/t - de fleste af dem må nok nøjes med en del mindre.

Sorry, men sådan noget her tænder min indre marxist på fuldt blus. Det er muligt at det fri marked har brug for hans funktion, men de penge han derved hiver ud af det havde ligget langt bedre i lommerne på dem der producerer varerne der gør at der overhovedet findes en virksomhed. En timeløn på 19k gør ham til en ren snylter på andres indsats.
David Mondrup

Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 13. jan 2016, 08:10

david mondrup skrev:
Mike-air skrev:Men jeg mener faktisk det er gavnligt, det han gør.

Det er det muligvis - der kender du markedets indre mekanik bedre end jeg gør. Men er det en timeløn på 19k værd? Især set i lyset af at de folk der skaber de værdier som gør det muligt for ham at sidde og lege tal-troldmand vist skal være glade hvis nogen af dem sniger sig op på f.eks. 300 kr/t - de fleste af dem må nok nøjes med en del mindre.

Sorry, men sådan noget her tænder min indre marxist på fuldt blus. Det er muligt at det fri marked har brug for hans funktion, men de penge han derved hiver ud af det havde ligget langt bedre i lommerne på dem der producerer varerne der gør at der overhovedet findes en virksomhed. En timeløn på 19k gør ham til en ren snylter på andres indsats.

Det er en god debat, og jeg er delvist enig. Men det fri marked er skruet sådan sammen at det ind imellem belønner dem der tør tage en risiko, og det han gør er at tage en risiko der matematisk set ikke har nogle grænser. Hvis kursen går op så hænger han på den - og der er intet "loft" for hvad kursen kan stige til.

Personligt har jeg ikke noget imod det, at man kan blive belønnet hvis man tør løbe en (velkalkuleret) risiko. Det syntes jeg faktisk er noget positivt.

Så har jeg det sværere med markeder der ikke er frie og åbne for alle. Eller lande/samfund hvor det faktum at man er født bedre/heldigere end andre, udgør ens muligheder i livet. DET kan tænde en (et eller andet) i mig.
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 21. jan 2016, 21:55

https://www.facebook.com/greatbigstory/videos/1496193150683113/

Slap af, en fed klub man kunne lave der inde!
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 21. jan 2016, 22:36

Mike-air skrev:https://www.facebook.com/greatbigstory/videos/1496193150683113/

Slap af, en fed klub man kunne lave der inde!

Ja det kunne blive et super fedt lokale til den slags!

... Der skulle bare gøres noget alvorligt ved akustikken, og glasfacaden hjælper ikke ligefrem på den slags.
Juni 2019: Gravity Assist - Residual Simulation - Soundscape inspireret af Ghost In The Shell:
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 21. jan 2016, 22:57

- Ligemeget, bare der er bass og øl. :drunk: :banan:
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 22. jan 2016, 09:38

Hvis du har været på Docken i Kbh/Østerport'ish (min københavner geografi er lort), så ved du hvad glasfacade gør af lækre ting for lyden. :-D
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 23. jan 2016, 13:17

Snowboard på DR3, altid underholdende. :)
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 23. jan 2016, 17:27

Så har jeg taget min Picasso-fisk op af mit akvarie. Den har haft et ekstremt godt og langt liv (tæt på 9 år), den har altid været konge af det akvarie den nu har været i, ca. 4-5 forskellige styks, den er blevet flyttet meget, den har været hoppet ud på gulvet en håndfuld gange eller måske to. Den er blevet reddet flere gange fra at ha' været siddet kilet fast, og den er altid kommet ovenpå. Den kom over i mit lille akvarie for.... et halvt år siden, måske mindre, og det akvarie har bare været for lille til den, og så har den det sidste års tid eller mere vist tegn på at være blevet gammel. Min far ville ikke ha' den tilbage i vores store akvarie, fordi den spiser alt hvad der findes af rejer og eremit-krebs m.m., så han ville hellere skære hovedet af den end at have den tilbage, og samtidigt har det altid været min yndlings fisk. Hvis man ellers kan bruge ordet intelligens omkring en saltvands fisk, så vil jeg sige den altid har udstrålet det. Når tingene har set elendigt ud, og vi har proppet et net ned til den for at fange den og flytte den, så virkede det sgu nærmest som om den forstod alvoren og bare svømmede ind i nettet selv. Flere gange.

Med forbehold for at folk ikke vil se døde dyr ude af deres element herinde, kommer her istedet et link som folk kan klikke på, hvis de vil se den mest underholdende fisk jeg nogensinde har haft.
http://oi68.tinypic.com/xndt89.jpg
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Søborg

Indlæg Skrevet: 24. jan 2016, 10:55

spillede første helt trådløse gig igår (guitar trådløs, in-ear trådløs) - en helt ny oplevelse, det skal nok blive godt :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 29. jan 2016, 22:29

Meldte mig før jul under fanerne som fast bidragyder til Radiotopia, og i dag tikkede mailen med belønningen ind. Jeg har bedt om denne t-shirt: http://www.chopshopstore.com/collection ... 4925501699, og venter nu spændt på at den finder vej over Atlanten.
David Mondrup

Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 29. jan 2016, 22:33

Kan godt lide når vores basunist smider sådan en her på FB efter dag 5 i studiet. Og jeg kan godt lide at Louise Nipper er en Pro Tools ninja.

Skærmbillede 2016-01-29 kl. 22.32.10.png
Skærmbillede 2016-01-29 kl. 22.32.10.png (1.04 MiB) Vist 1000 gange
David Mondrup

Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 31. jan 2016, 00:30

Syntes sku det er fedt, det nye design!
Brugeravatar
fugmann
Forum Donator
Forum Donator
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg Skrevet: 31. jan 2016, 09:41

Fedt med den nye version af Lydmaskinen :-)
Med venlig hilsen

Henrik

Billede

Audio Alchemist
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 31. jan 2016, 10:21

Jeg synes det er fedt, at I synes det er fedt! :-D

Tilbage til "After Party"