Monitors som selv de Pro gider at bruge.

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Default avatar
Jens Larsen
Medlem
Indlæg: 361

Monitors som selv de Pro gider at bruge.

Indlæg af Jens Larsen »

Hej med jer

I forbindelse med et større PA indkøb er jeg også i marken efter Monitors i en kvalitet som store navne gider at bruge. Jeg står lige nu med tilbud der løber op i næsten 25.000 pr. kanal incl. moms (Kasse+amp) - og det tror jeg desværre ikke budgettet rækker til.

Har I erfaring med nogle gode kasser og amps i en kvalitet som jeg kan få stjernerne til at nikke jatak til, men som ikke ryger så højt op prismæssigt?

VHJens :-)

Medlemsavatar
Bacher
Medlem
Indlæg: 1193
Sted: Sjælland

Indlæg af Bacher »

Skal det være nyt?
Brugte L acoustic 12XT med nye LA4X er en meget fin kombo hvis det ikke skal være heavy-højt.
Alternativt kan man også finde pakker med 115FM og Lab amps, som spiller fedt.

Default avatar
Jens Larsen
Medlem
Indlæg: 361

Indlæg af Jens Larsen »

Nej det behøver bestemt ikke være nyt - men det må gerne kunne hamle op med D&B Max2 på D6/12 bare uden at være så dyrt


Sent from my iPhone using Tapatalk

Default avatar
Bonné
Medlem
Indlæg: 121

Indlæg af Bonné »

Hvis budget ikke rækket til Bachers forslag, er et godt bud Turbosound TMW-112/115, og en god amp med en smule DSP

Mvh

Default avatar
Jens Larsen
Medlem
Indlæg: 361

Indlæg af Jens Larsen »

Hej Bonne - det ligner mere mit prisleje - og så på noget LAB eller?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Vi skulle måske også henlede opmærksomheden på den skråkasse shootout vi havde for et par år tilbage, og her var en af overraskelserne denne her:

ProelNet12 MA ... som er B&C 12 coax - som Soundcheck senere skrev om:

http://soundcheck.dk/anmeldelser/view.php3?id=732

...se nu laves den ikke mere, men jeg ved at Mikkel Anker bruger Proel WD12A - om de så lyder lige så godt som dem vi havde i shootout'en skal være usagt, for de er noget billigere at komme i nærheden af.

--sd

Medlemsavatar
Højhus
Medlem
Indlæg: 896
Sted: Herning

Indlæg af Højhus »

Proel WD12a er en fin lille monitor, men den kan aldrig komme på tale på en scene til et job med krævende monitor.
Den er billig, lyder fint men kan absolut ikke spille højt nok.

Turbosound TMW 12" og 15" er rigtig fine kasser der spille højt og godt, og ikke mindst er nemme at styre selv under høje spl.
Som udgangspunkt man klare sig med at køre dem passivt, det er kun i de helt ekstreme tilfælde at man skal op i aktiv deling.

Lab IPD 2400 kører fint til disse kasser, skal det være lækkert skal man smide en Lab PLM 12k44 på, men det er kun hvis det skal være sådan rigtigt lækkert.
www.bricksite.com/brugtudstyr - brugt og nyt udstyr fra udlejningsfirma sælges.

Default avatar
Jens Larsen
Medlem
Indlæg: 361

Indlæg af Jens Larsen »

Hej Højhus

Tak for feedback - Ja jeg tænker også at det er vigtigt at der står et etableret navn på mht.at blive opfattet seriøst.

Skal det være en IPD 2400 - har en 1200 ikke kræfter nok til bundhug eller hvad er grunden til du tænker så mange watt til monitor?

VHJens :-)

Medlemsavatar
Højhus
Medlem
Indlæg: 896
Sted: Herning

Indlæg af Højhus »

Man kan aldrig få for mange kræfter i en forstærker.
Prisforskellen på Ipd 1200 og 2400 gør at 1200 er uinteressant i min verden.
www.bricksite.com/brugtudstyr - brugt og nyt udstyr fra udlejningsfirma sælges.

Default avatar
Jens Larsen
Medlem
Indlæg: 361

Indlæg af Jens Larsen »

Hej igen Højhus

Du har ret - jeg var ikke selv opmærksom på at 1200'eren ikke var ret meget billigere...
Lyder spændene håber den kombi sparker røv, vil prøve at hente et tilbud på det setup.

VHJens :-)

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Højhus skrev:Proel WD12a er en fin lille monitor, men den kan aldrig komme på tale på en scene til et job med krævende monitor.
Den er billig, lyder fint men kan absolut ikke spille højt nok.
Jeg så det godt, at max spl er 124 dB

--sd

Medlemsavatar
vilddyr
Medlem
Indlæg: 1367
Sted: Kbh N

Indlæg af vilddyr »

Og hvis den kasse nogensinde nærmer sig 124dB på en meters afstand, så er der ren distortion der kommer ud. Det er en decideret svækling af en kasse.

Medlemsavatar
Højhus
Medlem
Indlæg: 896
Sted: Herning

Indlæg af Højhus »

Præcis Vilddyr - omend jeg prøvede at sige det en anelse mere diplomatisk :-P
www.bricksite.com/brugtudstyr - brugt og nyt udstyr fra udlejningsfirma sælges.

Medlemsavatar
Nappe
Medlem
Indlæg: 324
Sted: København

Indlæg af Nappe »

HAHA ja jeg er enig med højhus og til dels også vildyr. Jeg har 5 kasser proel 12" og de lyder pisse fedt og især set i forhold til hvad man køber dem for. Til den pris kan du købe 2 til hvert send og få volumen lidt op.
Den findes også i en 15" enhed men ved ikke om de spiller meget højere.
Jeg ville gå efter 12xt fordi den lyder tæske fedt og så er det med en coaxial enhed. Dette er så absolut en fordel når det er en monitor og også grunden til at jeg valgte proel. Eneste coaxial monitor til en nogenlunde pris.
Coaxiale enheder gør at du har fuldstændigt samme lydbilled uanset hvordan du står i forhold til monitoren. En monitor med horn og bas enhed placeret ved siden af hinanden, kan du komme til at stå sådan at men hører mere horn en bas og omvendt.
12 xt med en lab fp6000 foran feks. Så har du sgu et lækkert setup!
Pc core i5 / 8 gb ram / Cubase 7.5 / TC Konnekt48 /Lynx Hilo AD/DA / SE titan, røde nt 1 /1290 preamp, Elberg mp8/ type 4000 SSL comp/ Gibson hummingbird true vintage med fishman matrix infinity pickup / avalon u5

Nyt svar