E-MU TRÅDEN, filtre, hardware, m.m

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Re: E-MU TRÅDEN, filtre, hardware, m.m

Indlæg af teevee »

niklasni1 skrev:
teevee skrev:SCSI splitter kabel
Findes en sådan indretning? SCSI er en bus, alle enheder har et ID som skal være unikt... man kan i nogen grad lave en kæde af ting -- det er derfor eksterne SCSI enheder ofte har to stik bagpå, og hvis du kigger indeni vil du se at et SCSI kabinet til harddisk etc. mest bare et langt kabel med hunstik i begge ender og enheden midt i.
Når jeg googler ”scsi cable splitter” så kommer der nogle stik frem, hvor det er splittet i 2…..
What?

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Ja, jeg tænker mig ikke om. Som jeg selv beskriver er det sådan et SCSI harddisk kabinet virker :D

Skal bare huske at tilslutte det rigtigt, kæden skal stadig være termineret i begge ender og det der..
Nobody noes.

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Jeg har stadig ikke helt fået løst min problematik med at få lagt det OS over på en diskette, men der poppede en ide frem!

Ide:
Jeg har en USB iomega 100mb, så jeg kan overføre filer direkte fra computer til sådan en 100 mb diskette. Her tænkte jeg at jeg kunne smide OS over til denne iomega disk fra computeren via usb.

Spørgsmål:
Er det muligt at kopiere filer fra SCSI iomega disk til diskette drevet over E-mu Ultra?
• Og omvendt? (Diskette til iomega disk igennem e-mu ultra)
What?

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

teevee skrev:Jeg har stadig ikke helt fået løst min problematik med at få lagt det OS over på en diskette, men der poppede en ide frem!

Ide:
Jeg har en USB iomega 100mb, så jeg kan overføre filer direkte fra computer til sådan en 100 mb diskette. Her tænkte jeg at jeg kunne smide OS over til denne iomega disk fra computeren via usb.

Spørgsmål:
Er det muligt at kopiere filer fra SCSI iomega disk til diskette drevet over E-mu Ultra?
• Og omvendt? (Diskette til iomega disk igennem e-mu ultra)
Ikke hvad jeg ved af nej... du skal have en floppy disk med EOS'en på... i så fald burde en HD jo også kunne bruges... pointen er at E-MU'en tjekker enhver floppy der sider i drevet når den tændes op, og er det en EOS disk, går den automatisk ind i en opdateringsmenu.

Men altså... send mig en Floppy disk, så skal jeg med glæde lave en kopi til dig... havde jeg nogen floppies havde jeg bare sendt een til dig, men jeg har kun een tilbage, og den bruger jeg med min EX5 :)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Der kom lige noget op på E-mu gruppen på facebook, som jeg vil dele:

http://www.codesrc.com/mediawiki/index. ... le=SCSI2SD
Senest rettet af teevee man 26. jan 2015 18:10, rettet i alt 2 gange.
What?

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Udmærket substitute for en SCSI HD hvis den virker... og kunne måske smides i en extern box hvis der findes sådan en fætter derude.... sikkert også en hel del mere lydsvag vil jeg tro :lol:

Der er så bare lige det "men", at SD kort er Flash baseret, og at de jo ikke har mere end et vidst antal writes før de begynder at fejle... men mon ikke de holder lige så længe som et mekanisk Hard drive... men ellers nok en god idé at sørge for at finde SD kort der er specificeret til mange read/writes.

Jeg tvivler dog på det er lige så hurtigt at arbejde med som en rigtig HD.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

What?

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Læg specielt mærke til det sidste der siges i den video ovenover... Creative Labs ønsker pt. at få E-MU Systems tilbage som et firma, og Dave Rossum siger også at han gerne vil have firma'et op at køre igen...

DET SYNES JEG LYDER RIGTIG GODT! ...

gad vide hvornår vi kommer til at se E-MU's genopstandelse så...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Razmo skrev:Læg specielt mærke til det sidste der siges i den video ovenover... Creative Labs ønsker pt. at få E-MU Systems tilbage som et firma, og Dave Rossum siger også at han gerne vil have firma'et op at køre igen...

DET SYNES JEG LYDER RIGTIG GODT! ...

gad vide hvornår vi kommer til at se E-MU's genopstandelse så...
Det kunne være ret spændende, måske også Ensoniq nu hvor vi er igang ;)
What?

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

teevee skrev:
Razmo skrev:Læg specielt mærke til det sidste der siges i den video ovenover... Creative Labs ønsker pt. at få E-MU Systems tilbage som et firma, og Dave Rossum siger også at han gerne vil have firma'et op at køre igen...

DET SYNES JEG LYDER RIGTIG GODT! ...

gad vide hvornår vi kommer til at se E-MU's genopstandelse så...
Det kunne være ret spændende, måske også Ensoniq nu hvor vi er igang ;)
Spørgsmålet er så bare, hvilken type produkter det vil blive... hvis det bare bliver software, så er jeg lidt ligeglad for at være ærlig... jeg tvivler på det bliver samplere igen i hardware, men hvis de evt. kom med nogle nye lydkort der kunne erstatte 1616m lydkortet, som har samme pris vs. kvalitet, og ellers rigtigt gode konvertere, så ville jeg være glad.

Hvis de begynder at lave analoge lyd-chips igen vilel det blive ekstra vildt... jeg bemærkede i video'en, at de faktisk var med til at få Prophet V skudt af da Dave Smith rent faktisk bad dem hjælpe sig med at skabe de ting der skulle bruges rent analogt, da han dengang kun kunne finde ud af digital logisk elektronik... det synes jeg er lidt funny at tænke på... men han brugte jo også SSM chips i Prophet V'eren.

At Dave så senere gav dem fingeren ved at redesigne synth'en, og stoppede med at betale dem royalties er så en anden sag.... men det er vel da han begyndte at bruge Curtis chips i stedet for, og som han har brugt lige siden.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Link: http://www.otbelec.com/products.php
Billede
he SP MIDI expands some hidden features of the E-MU SP-12 and SP 1200. A standard MIDI keyboard can be used to control pitch and note duration of the SP's samples, as well as sequencing other sound modules. Excellent for basslines and even chords on an external synthesizer. The enclosure is all black anodized aluminum.

In internal mode the keyboard is used to select a sample and play it like on a normal keyboard, within the 16 available pitch levels. The external mode uses two dedicated pads to sequence outgoing notes. Each step in the sequencer can hold one note, this allow semi-polyphony. It's also possible to control dynamic velocity in both modes.
What?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

En af de gamle "Hollywood Gold" modeller i DBA for hvem der er interesseret, 600 Kr, som udgangspunkt :)

(ser pænt udbygget ud på bagsiden, måske nogen af udvidelserne kan bruges i ultra-modellerne ?)

http://www.dba.dk/e-mu-sampler-e-mu-sys ... 008781902/

Billede

Billede
/Dub

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Har også gdt lagt mærke til den, og var lige ved at falde i at tro det var en ULTRA model... det er det jo så ikke, så det skal man lige gøre sig klart. Men jo, der er vidst ikke brug for flere individuelle outs på den fætter der :lol: Men det kan jo godt være udvidelserne kan bruges... jeg ville ikke have noget imod den digitale udvidelse i hvert fald.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Razmo skrev:Har også gdt lagt mærke til den, og var lige ved at falde i at tro det var en ULTRA model... det er det jo så ikke, så det skal man lige gøre sig klart. Men jo, der er vidst ikke brug for flere individuelle outs på den fætter der :lol: Men det kan jo godt være udvidelserne kan bruges... jeg ville ikke have noget imod den digitale udvidelse i hvert fald.
Ja, digitalt output er fint, hvis det kan bruges i en ultra, (men måske man vil savne word-clock),.. så er der ASCII-ingangen, vel egentlig
ret smart hvis man er typen der skal navngive i voldsomme mængder, går ud fra det er DET som er ideen i at kunne tilslutte et tastatur

Ja der er vanvittigt mange outputs, går ud fra alle jacks, (på nær de 2 inputs), er regulære outputs,...
/Dub

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Jeg tror outputsne kan bruges i en Ultra, jeg er ret sikker på digital/keyboard ikke kan.
Nobody noes.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

niklasni1 skrev:Jeg tror outputsne kan bruges i en Ultra, jeg er ret sikker på digital/keyboard ikke kan.
Tak for reply,

Vedr. outputs er de 2 sæt på E5000 vist rigeligt for mig selv, men andre kunne måske drage nytte, så fint ifald

Vedr. digi/ascii option ser det ud til du har ret, fandt lidt her, der mangler vist desværre en chip i E5000/6000 ultra:

http://www.emusonacid.co.uk/forum/viewt ... f=1&t=4569

http://www.emusonacid.co.uk/forum/viewt ... f=1&t=1822

Hvis man vil have Ascii i en af de nyere modeller skal man vist have E4XT-Ultra eller E4 Platinum såvidt jeg forstår,
der er chippen lodet i mainboard fra starten
/Dub

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

DUBTEMPLE skrev:
niklasni1 skrev:Jeg tror outputsne kan bruges i en Ultra, jeg er ret sikker på digital/keyboard ikke kan.
Tak for reply,

Vedr. outputs er de 2 sæt på E5000 vist rigeligt for mig selv, men andre kunne måske drage nytte, så fint ifald

Vedr. digi/ascii option ser det ud til du har ret, fandt lidt her, der mangler vist desværre en chip i E5000/6000 ultra:

http://www.emusonacid.co.uk/forum/viewt ... f=1&t=4569

http://www.emusonacid.co.uk/forum/viewt ... f=1&t=1822

Hvis man vil have Ascii i en af de nyere modeller skal man vist have E4XT-Ultra eller E4 Platinum såvidt jeg forstår,
der er chippen lodet i mainboard fra starten
Da jeg købte min første E6400 Ultra i 1998 købte jeg den digitale option også... der følger en chip med i pakken man putter ned i en sokkel på E6400 Ultra, så den option kan sagtens bruges, men det er et problem hvis man ikke kan tage chippen op af en sokkel fordi den er loddet fast selvfølgeligt, og hvis den er loddet på de større modeller betyder det jo så at den digitale option er "låst fast" så at sige.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Razmo skrev: Da jeg købte min første E6400 Ultra i 1998 købte jeg den digitale option også... der følger en chip med i pakken man putter ned i en sokkel på E6400 Ultra, så den option kan sagtens bruges, men det er et problem hvis man ikke kan tage chippen op af en sokkel fordi den er loddet fast selvfølgeligt, og hvis den er loddet på de større modeller betyder det jo så at den digitale option er "låst fast" så at sige.
Den option du købte, hed den "D-WAM Expansion for Ultra Series Samplers (6862)" og så ud som billedet her ?

Billede

This expansion board provides AES/EBU, Word Clock I/O, ASCII keyboard, and 16 additional MIDI channels for any Ultra series sampler. E-mu part number 6862.
/Dub

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

DUBTEMPLE skrev:
Razmo skrev: Da jeg købte min første E6400 Ultra i 1998 købte jeg den digitale option også... der følger en chip med i pakken man putter ned i en sokkel på E6400 Ultra, så den option kan sagtens bruges, men det er et problem hvis man ikke kan tage chippen op af en sokkel fordi den er loddet fast selvfølgeligt, og hvis den er loddet på de større modeller betyder det jo så at den digitale option er "låst fast" så at sige.
Den option du købte, hed den "D-WAM Expansion for Ultra Series Samplers (6862)" og så ud som billedet her ?

Billede

This expansion board provides AES/EBU, Word Clock I/O, ASCII keyboard, and 16 additional MIDI channels for any Ultra series sampler. E-mu part number 6862.
Den hed i hvert fald D-WAM ja... om den så sådan ud skal jeg ærligt indrømme at jeg ikke kan huske efter 16 år :lol:

Men jeg hvde både MIDI B output, word clock, ASCII og digital I/O, så det har jo nok været den der ja.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Razmo skrev: Den hed i hvert fald D-WAM ja... om den så sådan ud skal jeg ærligt indrømme at jeg ikke kan huske efter 16 år :lol:

Men jeg hvde både MIDI B output, word clock, ASCII og digital I/O, så det har jo nok været den der ja.
Ok, man kan så godt blive blive endu mere i tvivl om hvorvidt den digi-option fra sampleren i DBA ka flyttes, det er vist ikke sikkert det er nok at flytte chippen også,
det er jo et helt andet, og meget mere begrænset print, og bagplade lay-out,uden midi-B, og uden WC, (ribbon-kablet er også smallere såvidt jeg husker fra et search)
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Rimeligt useriøst, men rendte lige på denne fætter ude i Zoo, tror nok det er en Emu, eller noget :dollargrin:

Billede
/Dub

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Ret sikker på det der er en nandu. Ikke så langt fra indgangen, gik sammen med alpacaerne (som ligner lamaer) og nogen meget store gnavere?

vh Niklas (elektronik- og dyrenørd)
Nobody noes.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

niklasni1 skrev:Ret sikker på det der er en nandu. Ikke så langt fra indgangen, gik sammen med alpacaerne (som ligner lamaer) og nogen meget store gnavere?

vh Niklas (elektronik- og dyrenørd)
Hey, tak for rettelsen, Emu'er har vist også mere "strit-hår" på hovedet. Når man går ind ad hovedindgangen, og 100m til venstre, (ved tunnel til børne-zoo), dér cirka er de,..

Skyder "wild-life", (og helst i naturen), men kameraet kom selvfølgelig med i Zoo :)

http://2.static.img-dpreview.com/files/ ... 74fae24eea
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

So this was a Nandu? Then maybe we'll see the Emu-later?

Badum-tisch!

:-D Tak tak - jeg optræder her hele ugen!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SustainerPlayer skrev:So this was a Nandu? Then maybe we'll see the Emu-later?
LOL, Sorry, ikke med mindre der er en Emu ude i Zoo også, så skal jeg nok vende tilbage med korrekt foto :dollargrin:
/Dub

Nyt svar