Nyt Daft Punk Album

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Lars von Qualen
Forum Donator
Indlæg: 2450
Sted: Aarhus V, Danmark

Re: Nyt Daft Punk Album

Indlæg af Lars von Qualen »

Suk, jeg har det ambivalent med det her, på den ene side, cool de tør prøve noget nyt, men jeg havde nok mere håbet på mere ala Tron soundtracket, det synes jeg virkelig var friskt, og stadig i samme tråd som deres tidligere udgivelser. Det nye her lyder so far som om det er noget HELT andet. Med det sagt, så glæder jeg mig da uanset hvad til at høre det nye album, men er bange for jeg ikke kan lide det :-(
Lars von Qualen
LydSky - [url]https://soundcloud.com/lars-von-qualen[/url]
LydSky Alter Ego - [url]https://soundcloud.com/schwarz-child[/url]
Random - [url]http://www.facebook.com/larsvonqualen[/url]
Web - [url]http://larsvonqualen.dk[/url]

Medlemsavatar
Gregersen
Medlem
Indlæg: 96
Sted: 7100 Vejle

Indlæg af Gregersen »

Tron soundtracket var jo netop lavet til filmen (faktisk var soundtracket lavet først og filmen klippet osv. udfra musikken), så jeg regnede heller ikke med at det nye album kom til at lyde som Tron.
Det jeg godt kan lide ved dem, er at de prøver nye ting af hver gang.

Homework var meget filter house
Discovery var meget 80'er pop inspireret
Human after all var mere rock-orienteret
Tron var et soundtrack med et 85 mands symfoniorkester
Og Random Access Memories lyder til at være ren 70'er disco.

Medlemsavatar
Lynild
Medlem
Indlæg: 1276
Sted: Århus

Indlæg af Lynild »

Bahhh, repost :P

Default avatar
Karsn
Medlem
Indlæg: 163

Indlæg af Karsn »



En lidt bedre kvalitet.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Som gammel fan (homework er definitivt i min top 5) kan man sige meget, men den vocoder der, den lyder altså stinkefedt!

Har ikke de store forventninger til albummet, men kan forestille mig at det kunne blive yderst brugbart som mix reference.

Medlemsavatar
Identity
Medlem
Indlæg: 271
Sted: København

Indlæg af Identity »

Boom!

Default avatar
Karsn
Medlem
Indlæg: 163

Indlæg af Karsn »

Hold kæft hvor lyder "Get Lucky" fedt!
Kan lytte til den igen og igen :)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Fed vocoder men det redder ikke nummeret fra at være ufatteligt kedeligt og banalt.

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Sjovt, sådan har jeg det ikke. Synes det er interessant og finder det ikke mere banalt end så meget af det mainstream house der er ude nu.
Men jeg er også Chromeo og Aeroplane fan.
Deaktiveret

Medlemsavatar
Lynild
Medlem
Indlæg: 1276
Sted: Århus

Indlæg af Lynild »

AvS skrev:Fed vocoder men det redder ikke nummeret fra at være ufatteligt kedeligt og banalt.
Er det ikke lidt svært at vurdere når der reelt set kun er ca. 1 min. ude af sangen ? Og hvor der egentlig sker en del...

Medlemsavatar
vilddyr
Medlem
Indlæg: 1367
Sted: Kbh N

Indlæg af vilddyr »



Genialt :dollargrin:

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Lynild skrev:
AvS skrev:Fed vocoder men det redder ikke nummeret fra at være ufatteligt kedeligt og banalt.
Er det ikke lidt svært at vurdere når der reelt set kun er ca. 1 min. ude af sangen ? Og hvor der egentlig sker en del...
Havde ikke set videoen - troede den indeholdt hele nummeret. Jeg hørte hele nummeret forleden på et eller andet musik magasins soundcloud, men det er fjernet igen. Lød umiddelbart ikke som at det var et fake, men måske var det fake eller blot en demo version. Hmm

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

vilddyr skrev:

Genialt :dollargrin:
OMFG :-D Fandme sejt lavet

Medlemsavatar
Macbane
Medlem
Indlæg: 238

Indlæg af Macbane »

Jeg har lige hørt Get Lucky i radioen. Jeg må sige det skuffer mig med Pharrel. Hvorfor skal han synge og ødelægge nummeret? Det lyder bedre når omkvædet er sunget igennem vocoderen(bliver det til sidst).

Det er sjovt at høre og se hvordan Daft Punk bliver tilbedt pga deres lyd og originalitet. (inkl mig selv) men lytter du musikken, så er det klassisk akkord rundgang og en vokalmelodi der går den meget forudsigelige vej. Til gengæld er musikken hamrende fed synes jeg.

Men jeg brækker mig lidt over de skal have de der amerikanske rappere med inde over. Det passer mig bestemt ikke. :D

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg hørte lige nummeret på Youtube. Jeg må sige at der går i nogen grad hype selvsving i den megen omtale. Der er absolut intet nyt under solen - hele nummeret kunne være lavet på den tid hvor Earth Wind & Fire regerede. Beklager, men der er vist nogen der lader sig forblinde af fordums bedrifter når de bedømmer det her.

Og så den der Pharrell video ... "The only clicktrack is the sound of your heartbeat" ... kan du komme til ;-) .
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Er jeg den eneste der syntes vokalen lyder en kende for tør og "nøgen" i mixet?

Default avatar
Christensen
Medlem
Indlæg: 278

Indlæg af Christensen »

Jeg Er SUPPPPPER ligeglad med hvad alle I andre synes om den nye single !

Jeg er på den !... Hold nu k*** !... noget af det bedste Funky House længe !

Den er på spotify nu.

Min weekend bliver ekstra god nu !

Hygge,
Mvh,

Christensen

Christensen Music Studio - http://www.christensen-studio.dk

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Havde nummeret været lavet af et mindre kendt band var det hurtigt glemt igen. Kører bare samme standart akkorder hele vejen uden variation og Pharells vokal er middelmådig hvis man er flink. Hype hype. :party:

Medlemsavatar
Macbane
Medlem
Indlæg: 238

Indlæg af Macbane »

Er jeg den eneste der syntes vokalen lyder en kende for tør og "nøgen" i mixet?
HELT ENIG!!!

Jeg kan følge begge sider! Ja det er over hypet, men fordi alle andre kunstnere leverer på så lavt niveau, kommer en middelmådig Daft Punk produktion til at lyde godt. Jeg er vild med musikken. Havde de behold den ide med at bruge vocoder på omkvædet og så en federe vokal alla Face To Face tracket så var det i min verden blevet meget federe.

Kigger du på nummeret så er der ingen ting i det, men der er bare ikke nogen der laver musik på den måde i dag. Der er groove det er funky og jeg synes sgu det er fedt når "vocoderen" synger ind over beatet.

Medlemsavatar
vilddyr
Medlem
Indlæg: 1367
Sted: Kbh N

Indlæg af vilddyr »

Jeg er dybt skuffet over første single. Aldeles uinspirerende og kedeligt. Håber satme ikke det er det bedste materiale fra den nye plade :-S Daft Punk skriver i mine øjne slet slet slet ikke gode nok numre til at lave klassiske sange som sådan. De kan lave hooks, som de vender og drejer og får gjort til noget spændende og som ender i en klassisk form med interessante og anderledes virkemidler.

Det her er bare en dårlig sang med fed stil, og en sej vocoder. Vokalen lyder af helvedes til og er min 5db for høj.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

vilddyr skrev:Vokalen lyder af helvedes til og er min 5db for høj.
Så var jeg altså ikke den eneste :wink:

Medlemsavatar
GoatSonds
Medlem
Indlæg: 1432
Sted: Vanløse

Indlæg af GoatSonds »

Nu har jeg givet nummeret et nogle grundige lyt og overvejelser.

Jeg har spillet det for min kæreste, min far og alle fra min skolepraktik, og alle var glade for sangen, og ovet halvdelen aner ikke hvem Daft Punk er, så ud fra det vil jeg konkludere at det er da et rimelig godt nummer, og det er ikke navnet der gør det godt.

Personligt synes jeg at det er super fedt. Jeg kan sagtens høre hvad i skriver med at det lyder som nogle lidt slobby vokal takes, og så er vokalen ret høj, men jeg synes det passer totalt godt ind i den feel musikken har. Jeg er også 100% sikker på at vokalen er som den er med vilje. Det passer godt at den er slobby og dynamisk og høj, sommen med de totalt maskine-agtige super tight guitare og trommer.
Hvis jeg skulle sige noget negativt om den, så er det at der ikke sker så meget, men det synes jeg stadig passer fint til sangen. Og det synes jeg heller ikke gør den dårlig.

Default avatar
Karsn
Medlem
Indlæg: 163

Indlæg af Karsn »

Her er hvad "The Robots" siger om nogle af deres numre på det nye album:
http://www.spin.com/#articles/daft-punk ... ck-preview

Medlemsavatar
Identity
Medlem
Indlæg: 271
Sted: København

Indlæg af Identity »

Er I nu sikre på at i har hørt den rigtige version? Der udkom en demo udgave i onsdags, hvor vokalen ikke er mixet rigtigt, og den er rippet fra en radiokanal hvor den er blevet godt og grundigt tæsket igennem en limiter. Denne version er den florerer rundt på Youtube.
Gå ind og køb den rigtige på iTunes. Den lydder tydeligvis bedre.

Hvis man tænker på at det her album er det mest hypede og ventede album i historien, er det klart at de ikke kan leve op til den massive hype de har fået. Og i så fald synes jeg, de har klaret det rimeligt godt.

Og kan man ikke finde "almindelige" akkordrundgange i al musik? Ligemeget hvor nyt og originalt et nummer er, vil man jo altid kunne finde velkendte elementer, på en eller anden måde.

Medlemsavatar
vilddyr
Medlem
Indlæg: 1367
Sted: Kbh N

Indlæg af vilddyr »

Hvis min far og resten af min familie kunne lide det Daft Punk nummer jeg spilelde for dem, så ville det være en ret god indikator for at det skuffede fælt :wink:

Jeg synes ikke det handler om hype eller ikke hype. Det handler om, at jeg ikke synes det er godt nok fra et navn som dem, og synes måske det trods alt ligner lidt for meget en stiløvelse det her første udspil. Længere er den ikke :(

Nyt svar