Nyt Daft Punk Album

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Identity
Medlem
Indlæg: 271
Sted: København

Nyt Daft Punk Album

Indlæg af Identity »

Guess who's back? :-D


En 15 sekunders trailer til deres kommende længeventede 4. album.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

- og det nye sort er åbenbart at lyde som Bee Gees på Stayin Alive?
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Læste lige at Nile Rodgers har været inde over, så det forklarer 70'er viben, selvom den dog ikke ligefrem er ny hos Daft Punk.

Medlemsavatar
stjernemusik
Medlem
Indlæg: 906
Sted: København

Indlæg af stjernemusik »

OMFG! Need this! ASAP! :puke:

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Spændende producere, der har været inde over

Medlemsavatar
midibass500
Medlem
Indlæg: 339
Sted: Aarhus

Indlæg af midibass500 »

Awesome! :-)
Martin Ahm

Laver lyd til brands - og udgiver 80er elektro på vinyl
Ahmatron - musik og lyddesign til broadcast
Code Elektro - 80er elektro

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Yaaaaaaaaaaaaaaa :clap:
Deaktiveret

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Nu undres jeg jo så lige; har I hørt mere end de 15 sekunder? Eller er det bare navnet Daft Punk og de forventninger det tænder, der får julelysene frem? For det der er i klippet er jo slet ikke groundbreaking på samme måde som det første Daft Punk var - det lyder mere som et (bevares, dygtigt) gymnasiefunk band der spiller "70er DiscoGroove I" - og så kan man jo som sagt bare smide en Bee Gees plade på for at få det mindst lige så godt.

Men jeg overser sikkert noget - gør mig klogere!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
keen
Medlem
Indlæg: 1577
Sted: Aarhus, næsten.

Indlæg af keen »

Det er Daft Punk, det er rigeligt for mig. De har endnu ikke udgivet en dårlig plade, så forventningerne er helt automatisk ganske høje.

Jeg kan ikke vente.
Microsoft Certified og Apple fanboy!

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

og nu kan man ikke en gang høre 15 sekunder :cry:
Men jeg har Staying alive, så den må lige en tur på pladespilleren. Den kan man ikke blive i dårligt humør over.
:banan: :love: :banan:

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Den er stadig her: http://gaffa.dk/nyhed/69946
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

100 på at det guitarstykke går over og bliver funket godt og grundigt elektronisk op lige efter!
Deaktiveret

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Gider ikke DP mere, de stjæler for meget..

Medlemsavatar
stjernemusik
Medlem
Indlæg: 906
Sted: København

Indlæg af stjernemusik »

Det kunne også være at DU stjal for lidt ;)

Medlemsavatar
midibass500
Medlem
Indlæg: 339
Sted: Aarhus

Indlæg af midibass500 »

stjernemusik skrev:Det kunne også være at DU stjal for lidt ;)
+ 1

:-)
Martin Ahm

Laver lyd til brands - og udgiver 80er elektro på vinyl
Ahmatron - musik og lyddesign til broadcast
Code Elektro - 80er elektro

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

garcia skrev:100 på at det guitarstykke går over og bliver funket godt og grundigt elektronisk op lige efter!
+1 :-D

Medlemsavatar
Jan Holm
Medlem
Indlæg: 605
Sted: Aalborg, Denmark

Indlæg af Jan Holm »

Aeroplane skrev på FB, og ramte meget tæt på mine tanker
Me & The Robots


One day, a friend of mine gave me a record she got for her birthday but didn't like. That record was Daft Punk's first album " Homework " .
I came home, and played the thing. It changed something in my brain and left me with an energy and an excitement I hadn't felt before.
So I played it again, and I've been playing it for the past 15 years. One week after that I stopped my Nirvana cover band to buy a computer and a sound card. I was 15 and that's how I got into electronic music.

Since that day, all my efforts went into trying to make a record that would make people feel the same way, that would make ME feel the same way.
Do Thomas and Guy-Man feel like that when they listen to their own records ? I hope so, if not they're missing out. Much like my other heroes Kraftwerk, they get perfection out of simplicity , which is the real challenge. They are like a magician ( no pun intended ) that reveals his tricks to you but still you stare at him without understanding. I've tried to crack the code, copy them, tried to sound like them until I realized it's not the way to go ( I couldn't anyway… ) and I had to try to come up with my own identity. There is something so special and specific about the way they sound.

All their records were influential, the artworks, the videos, let's not even talk about their live show which is the best thing dance music brought to us. How can you compete with that ? You can't. And you shouldn't. They've been criticized for the sampling ( even by me, I regret it ) but thing is I wouldn't have been able to come up with One More Time, which to me is the best example of how to use a sample to create something new.

Today a 16 second video got me shaking. Physically shaking. I can't wait. I missed them. They know how to push our buttons and how to create incredible buzz and expectations and always match it . Nile Rodgers on the guitar ? We've known that for a while but hearing it sound exactly like what you dreamt of is an incredible feeling.

Daft Punk is the reason why I want to stop making music. They are also the reason why I want to keep making music. It gives me the hope that one day I can hit that spot and make someone feel like I felt today and 15 years ago.

They are back. Thomas, Guy-Man thanks for everything, and even if we've never met I love you both.
Sphion https://sphion.com
Produktion af lyd & video

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har I samme holdning til deres Tron Legacy soundtrack? Jeg så filmen og måtte bare eje soundtracket, de har ramt stemningen 100% (derudover er surround-mixningen i filmen super fedt udført på musikken).
Jeg har ikke rigtigt noget andet forhold til dem, kan godt li' de numre fra det der manga/anime album, især aerodynamic. Jeg tror det er et rimelig klart tegn på hvor hooked man er alt efter hvordan man reagerer på det 16 sekunders klip. Jeg sidder tilbage med samme følelse som David. Kunne stadig godt forestille mig at købe albummet når det kommer. :)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jan Holm skrev:Aeroplane skrev på FB, og ramte meget tæt på mine tanker
Me & The Robots


One day, a friend of mine gave me a record she got for her birthday but didn't like. That record was Daft Punk's first album " Homework " .
I came home, and played the thing. It changed something in my brain and left me with an energy and an excitement I hadn't felt before.
So I played it again, and I've been playing it for the past 15 years. One week after that I stopped my Nirvana cover band to buy a computer and a sound card. I was 15 and that's how I got into electronic music.

Since that day, all my efforts went into trying to make a record that would make people feel the same way, that would make ME feel the same way.
Do Thomas and Guy-Man feel like that when they listen to their own records ? I hope so, if not they're missing out. Much like my other heroes Kraftwerk, they get perfection out of simplicity , which is the real challenge. They are like a magician ( no pun intended ) that reveals his tricks to you but still you stare at him without understanding. I've tried to crack the code, copy them, tried to sound like them until I realized it's not the way to go ( I couldn't anyway… ) and I had to try to come up with my own identity. There is something so special and specific about the way they sound.

All their records were influential, the artworks, the videos, let's not even talk about their live show which is the best thing dance music brought to us. How can you compete with that ? You can't. And you shouldn't. They've been criticized for the sampling ( even by me, I regret it ) but thing is I wouldn't have been able to come up with One More Time, which to me is the best example of how to use a sample to create something new.

Today a 16 second video got me shaking. Physically shaking. I can't wait. I missed them. They know how to push our buttons and how to create incredible buzz and expectations and always match it . Nile Rodgers on the guitar ? We've known that for a while but hearing it sound exactly like what you dreamt of is an incredible feeling.

Daft Punk is the reason why I want to stop making music. They are also the reason why I want to keep making music. It gives me the hope that one day I can hit that spot and make someone feel like I felt today and 15 years ago.

They are back. Thomas, Guy-Man thanks for everything, and even if we've never met I love you both.
Inspirerende. Og det uanset hvor meget eller lidt man bekender sig til Daft Punk - det er bare inspirerende skrevet om musik helt generelt.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja helt klart. Alle musik-elskere har forhåbentligt haft sådan et af de der øjeblikke hvor man hører et nummer eller et album der rokker seriøst ved noget.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Jeg synes selv, at jeg kan høre i deres musik, at de er inspireret af mange typer musik, op gennem deres opvækst(ligesom mig selv) det gør det nyt og gammelt, og især spændende på samme tid.
I modsætning til meget at det nye "elektroniske" idag, der skinner det tit igennem, at folk kun hører 1-3 genrer.
IMO

Medlemsavatar
vilddyr
Medlem
Indlæg: 1367
Sted: Kbh N

Indlæg af vilddyr »

Christoffer I. N. skrev:Har I samme holdning til deres Tron Legacy soundtrack? Jeg så filmen og måtte bare eje soundtracket, de har ramt stemningen 100% (derudover er surround-mixningen i filmen super fedt udført på musikken).
Jeg har ikke rigtigt noget andet forhold til dem, kan godt li' de numre fra det der manga/anime album, især aerodynamic. Jeg tror det er et rimelig klart tegn på hvor hooked man er alt efter hvordan man reagerer på det 16 sekunders klip. Jeg sidder tilbage med samme følelse som David. Kunne stadig godt forestille mig at købe albummet når det kommer. :)
Tron er fuldstændig legendarisk i min bog, og det tilhørende remix album næsten endnu mere interessant. Det er virkelig et bevis på at Daft Punk er moderne musikgenier på linje med Kraftwerk, Bowie, Prince osv osv. Jeg har simpelthen så vanvittig dyb respekt for Daft Punk, det er i min verden elektronisk musiks rockstjerner, og alt i deres lyd er så ikonisk. Det er få bands der definerer en genre, Daft Punk er en af dem.

Jeg tror den 15 sekunder teaser er lige så meget til for at forvirre som promovere. Det er jo ikke som om de laver en rendyrket discoplade :)

Medlemsavatar
Lynild
Medlem
Indlæg: 1276
Sted: Århus

Indlæg af Lynild »

vilddyr skrev:
Christoffer I. N. skrev:Har I samme holdning til deres Tron Legacy soundtrack? Jeg så filmen og måtte bare eje soundtracket, de har ramt stemningen 100% (derudover er surround-mixningen i filmen super fedt udført på musikken).
Jeg har ikke rigtigt noget andet forhold til dem, kan godt li' de numre fra det der manga/anime album, især aerodynamic. Jeg tror det er et rimelig klart tegn på hvor hooked man er alt efter hvordan man reagerer på det 16 sekunders klip. Jeg sidder tilbage med samme følelse som David. Kunne stadig godt forestille mig at købe albummet når det kommer. :)
Tron er fuldstændig legendarisk i min bog, og det tilhørende remix album næsten endnu mere interessant. Det er virkelig et bevis på at Daft Punk er moderne musikgenier på linje med Kraftwerk, Bowie, Prince osv osv. Jeg har simpelthen så vanvittig dyb respekt for Daft Punk, det er i min verden elektronisk musiks rockstjerner, og alt i deres lyd er så ikonisk. Det er få bands der definerer en genre, Daft Punk er en af dem.

Jeg tror den 15 sekunder teaser er lige så meget til for at forvirre som promovere. Det er jo ikke som om de laver en rendyrket discoplade :)
Jeps. Tron er for syg.

Jeg lytter normalt alt mit musik via TDC Play, Youtube, Wimp, Grooveshark og alt hvad der nu kan streames, og har gjort det de sidste mange år. Men Tron albummet er det eneste album jeg har købt de sidste 10 år tror jeg. I grunden pisse nederen, da jeg ikke gider at sætte en CD på hver gang jeg skal høre musik, men ikke desto mindre købte jeg det. Det er så fedt, hele vejen igennem.

Medlemsavatar
Jan Holm
Medlem
Indlæg: 605
Sted: Aalborg, Denmark

Indlæg af Jan Holm »

Alle har helt sikkert et album der i starten rokkede ved noget. Jeg tror Home Work er det album rigtig mange, måske for flere end noget andet album. Apropos det med at have et bredere musikalsk udspring.
Thomas Bangalter and Guy-Manuel de Homem-Christo met in 1987 while attending the Lycée Carnot, a secondary school in Paris.[4][9] The two became good friends and later recorded demo tracks with others from the school. This eventually led to the formation of the guitar-based group called Darlin' with Laurent Brancowitz in 1992.[7] Bangalter and de Homem-Christo played bass and guitar, respectively, while Brancowitz performed on drums.[10] The trio had branded themselves after The Beach Boys song of the same name, which they covered along with an original composition
Sphion https://sphion.com
Produktion af lyd & video

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nu er det her 15-20 sek guitar-klip begyndt at blive vist som reklame på TV2. Crazy :shock: :-D

Nyt svar