DR din mening. kan man stoppe kniv vold.

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Re: DR din mening. kan man stoppe kniv vold.

Indlæg af Cmay »

Vagn Hollund skrev:Det passer saa ikke helt
Jeg blev som barn truet med kniv af en ung kriminel i Nykoebing Mors
Knallertpaller er der osse masser af i de smaa landsbyer

Men skulle du ikke flytte til Norge alligevel ? :wink:

jow det kan jeg nu godt. du må ikke male dit hus lilla og tænde bål døgnet rundt og holde høns og garve skind og holde hest og fem grise i baghaven inde i midt i københavn by. men i landzone må du gerne ovenstående ting og jeg har også hestestald hvor jeg bor
Det handler om hvad man maa i byen ikke om forskelsbehandling.

Men det du siger her er forskelsbehandling
Cmay skrev:netop. man kunne lave en fremvis sygesikring på køb af kniv og luftgevær og så hvis man bor i landzone er det længe fint hvor folk der bor i byer skulle så have jagttegn fiskekort og medlems kort af skydeklub for at dokumenter et reelt behov. måske bæretilladese fra politi med knive til arbejde på den måde var alt nemt og godt.
Du kan ikke legitimere at forskelsbehandle folk udfra hvor de bor.
jeg har også boet på mors. de par som vi så nyheder og dokumentar program der havde slået en kvinde ned og smidt nøgen i en skov som resten af livet ligger hjerneskadet har jeg mødt på stranden hvor de antasted min søster og mig og ville lave noget slagsmål med os men vi gik bare. retter jeg sadge til min søster det gider vi ikke men hun lader sig nemt provokere desværre men vi havde en angrebstræned kamphund med og jeg mener egentlgit jeg havde mit fiskespyd med så .....men man kan også nemt bare lade være og så sker heller ikke noget som regel.

jeg er blevet holdt nede med kniv på struben mens en pige blev voldtaget da jeg var ok ring seks eller otte år et eller andet i den stil. boed på fyn på det tidspunkt. det skræmmer nu altså ikke mig fra knive den oplevese overhovedet som du selv siger er der også kriminelle i små samfund. vi fryser dem bare nemmer ud hvis de bliver for bøvlet og ved hvem de er. sålænge de opføre sig nogenlunde har skam også plads til dem.

et billed på hvorfor der er forskel. lidt abstrakt men bear with me. london og gun control, er nok meget godt. alaska og og forbud mod knive og skydevåben er selvmord at begive sig ud uden .

nu lever vi ikke i alaska hernede men der er nu så stor forskel på land og by så jow. det kunne vi sgu godt sige at i en by der skal være en grund til du har kniv og skydevåben og på landet har det altid været sådan og bør blive ved at man har knive og jagtgevær . og luftgevær. og spyd. og bue og pil. og kastestjerner. hvad skal vi elllers bruge tiden til hvis ikke vi må skyde til måls ?
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Det jeg siger er saamaend bare at du kan forbyde folk at gaa med kniv i byen, men du kan ikke forbyde folk at gaa med kniv paa selektiv baggrund af et de bor i byen.
There's a difference

Og enig. Folk der bor paa landet og overvejer at voldtage en kvinde, vil nok ikke vaere de foerste til at respektere knivloven.

(Du har godtnok oplevet nogle raedsler der :( )

Medlemsavatar
j79
Medlem
Indlæg: 781
Sted: Göteborg

Indlæg af j79 »

stig-b skrev:og også fordi opdragelse er blevet gjort til et samfunds "problem" og ikke som det retteligt er, forældrenes ansvar.
Nu er det måske lidt off-topic, og så alligevel ikke...jeg er sådan set enig med dig, og jeg spørger fordi jeg synes at det er et interessant og vigtiigt spørgsmål som jeg faktisk ofte har haft længere diskussioner med forskellige mennesker omkring.

Når du siger "er blevet gjort til", hvad er det så egentlig at det betyder? Min holdning er faktisk at dette ansvar er blever stjålet fra forældrene, ikke at de har fralagt sig det frivilligt. Opdragelse er en kompleks størrelse, og ikke noget man kan "slukke for" når ungerne render ud af hoveddøren. Hvis min knægts oplevelse i skole og fritidshjem er at den der råber højest bliver hørt, kan jeg da bræge nok så meget herhjemme om at man skal række fingeren op i skolen, og lade være med at bryde ind når andre taler. Det er ganske enkelt et dårligt råd, og siger samtidig indirekte til ham at jeg ingen ide har om hvordan tingene foregår i hans hverdag. Hvad kan jeg så gøre? Jeg kan selvfølgelig henvende mig til de forskellige institutioner og gøre opmærksom på problemet, og det gør jeg selvfølgelig også. Men jeg er et eller andet sted også nødt til at lære knægten at nok skal man vælge sine kampe med stor omhu, men man skal ikke finde sig i at blive tromlet af folk der ikke overholder reglerne. Der er jo kæmpe forskel på det, og så på ikke at lære sine børn at klappe i når andre taler. Men resultatet kan nogle gange se ens ud.

Jeg er helt enig i at det er forældrenes ansvar, og at der findes forældre som slet ikke er deres ansvar bevidst. Det har jeg set gentagne gange med mine egne øjne...men jeg føler altså nogle gange at muligheden for at tage det ansvar 100 %, delvist er taget fra mig. Og at dem der har taget det, ikke er bevidst om at det delvist ligger i deres hænder.

Det er tabu at tale om statens rolle i opdragelsen, men at den spiller en rolle er i mine øjne ubestrideligt...og faktisk farligt at lukke øjnene for. Den måde vi har indrettet samfundet på gør altså at det ikke kun er forældrene der opdrager vores børn, hvad enten vi vil det eller ej.

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

Vagn Hollund skrev:Det jeg siger er saamaend bare at du kan forbyde folk at gaa med kniv i byen, men du kan ikke forbyde folk at gaa med kniv paa selektiv baggrund af et de bor i byen.
There's a difference

Og enig. Folk der bor paa landet og overvejer at voldtage en kvinde, vil nok ikke vaere de foerste til at respektere knivloven.

(Du har godtnok oplevet nogle raedsler der :( )
det vilel da løse probemet på en retfærdig måde. har du ikke fisketegn bruger du ikke kniv til at fiske med og så bør du ikke kunne købe den hvis du bor i byen. så fjerner du jo problemet helt i byområder og ødelægger ikke noget i landzonene.

og ja , vi oplever alle et eller andet igennem livet. man kan enten sidde ryste og bæve af skræk resten af livet eller bare acceptere at sådan er livet bare. du kan ikke forbyde dig vej ud af det ihvertfald.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

j79 skrev:
stig-b skrev:og også fordi opdragelse er blevet gjort til et samfunds "problem" og ikke som det retteligt er, forældrenes ansvar.
Nu er det måske lidt off-topic, og så alligevel ikke...jeg er sådan set enig med dig, og jeg spørger fordi jeg synes at det er et interessant og vigtiigt spørgsmål som jeg faktisk ofte har haft længere diskussioner med forskellige mennesker omkring.

Når du siger "er blevet gjort til", hvad er det så egentlig at det betyder? Min holdning er faktisk at dette ansvar er blever stjålet fra forældrene, ikke at de har fralagt sig det frivilligt. Opdragelse er en kompleks størrelse, og ikke noget man kan "slukke for" når ungerne render ud af hoveddøren. Hvis min knægts oplevelse i skole og fritidshjem er at den der råber højest bliver hørt, kan jeg da bræge nok så meget herhjemme om at man skal række fingeren op i skolen, og lade være med at bryde ind når andre taler. Det er ganske enkelt et dårligt råd, og siger samtidig indirekte til ham at jeg ingen ide har om hvordan tingene foregår i hans hverdag. Hvad kan jeg så gøre? Jeg kan selvfølgelig henvende mig til de forskellige institutioner og gøre opmærksom på problemet, og det gør jeg selvfølgelig også. Men jeg er et eller andet sted også nødt til at lære knægten at nok skal man vælge sine kampe med stor omhu, men man skal ikke finde sig i at blive tromlet af folk der ikke overholder reglerne. Der er jo kæmpe forskel på det, og så på ikke at lære sine børn at klappe i når andre taler. Men resultatet kan nogle gange se ens ud.

Jeg er helt enig i at det er forældrenes ansvar, og at der findes forældre som slet ikke er deres ansvar bevidst. Det har jeg set gentagne gange med mine egne øjne...men jeg føler altså nogle gange at muligheden for at tage det ansvar 100 %, delvist er taget fra mig. Og at dem der har taget det, ikke er bevidst om at det delvist ligger i deres hænder.

Det er tabu at tale om statens rolle i opdragelsen, men at den spiller en rolle er i mine øjne ubestrideligt...og faktisk farligt at lukke øjnene for. Den måde vi har indrettet samfundet på gør altså at det ikke kun er forældrene der opdrager vores børn, hvad enten vi vil det eller ej.
Jeg er godt følge dig derhen, at det på en måde er samfundet der har overtaget en del af ansvaret for opdragelsen, i kraft af den måde vi har skruet det sammen på, og dermed frataget de enkelte forældre ansvaret. Det er jo en ting som stammer helt tilbage fra industrialiseringens begyndelse, og englænderen Adam Smith's (Mener jeg han hedder) ord om, at jo mere økonomisk vinding til den enkelte, des bedre et samfund. - Og det som vi så står med nu, er bare resultatet af de tanker. - Og det har så gjort at børn, og opdragelsen af dem, er blevet mere og mere et samfundsanliggende, fordi begge forældre har skulle bruges på arbejdsmarkedet. Så hvordan man ændrer ved det og finder andre veje, er ikke noget der bare lige sker i et snuptag. Men samfundet er så heller ikke en stor uigennemskuelig skov, - det består af de enkelte træer (hver og een af os mennesker) og vi kan flytte det, ved at blive flere og flere som presser i en anden retning... Som feks. at tage ansvaret tilbage for opdragelsen af egne børn. Og det er nu engang sådan med ansvar: Det er ikke noget man får, det er noget man tager. Og helt ærligt, så er ens egne børn ens arbejde i 18 år, og dermed ens ansvar - stat eller ej.. :)

De bedste hilsner.
Stig.

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

stig-b skrev:
j79 skrev:
stig-b skrev:og også fordi opdragelse er blevet gjort til et samfunds "problem" og ikke som det retteligt er, forældrenes ansvar.
Nu er det måske lidt off-topic, og så alligevel ikke...jeg er sådan set enig med dig, og jeg spørger fordi jeg synes at det er et interessant og vigtiigt spørgsmål som jeg faktisk ofte har haft længere diskussioner med forskellige mennesker omkring.

Når du siger "er blevet gjort til", hvad er det så egentlig at det betyder? Min holdning er faktisk at dette ansvar er blever stjålet fra forældrene, ikke at de har fralagt sig det frivilligt. Opdragelse er en kompleks størrelse, og ikke noget man kan "slukke for" når ungerne render ud af hoveddøren. Hvis min knægts oplevelse i skole og fritidshjem er at den der råber højest bliver hørt, kan jeg da bræge nok så meget herhjemme om at man skal række fingeren op i skolen, og lade være med at bryde ind når andre taler. Det er ganske enkelt et dårligt råd, og siger samtidig indirekte til ham at jeg ingen ide har om hvordan tingene foregår i hans hverdag. Hvad kan jeg så gøre? Jeg kan selvfølgelig henvende mig til de forskellige institutioner og gøre opmærksom på problemet, og det gør jeg selvfølgelig også. Men jeg er et eller andet sted også nødt til at lære knægten at nok skal man vælge sine kampe med stor omhu, men man skal ikke finde sig i at blive tromlet af folk der ikke overholder reglerne. Der er jo kæmpe forskel på det, og så på ikke at lære sine børn at klappe i når andre taler. Men resultatet kan nogle gange se ens ud.

Jeg er helt enig i at det er forældrenes ansvar, og at der findes forældre som slet ikke er deres ansvar bevidst. Det har jeg set gentagne gange med mine egne øjne...men jeg føler altså nogle gange at muligheden for at tage det ansvar 100 %, delvist er taget fra mig. Og at dem der har taget det, ikke er bevidst om at det delvist ligger i deres hænder.

Det er tabu at tale om statens rolle i opdragelsen, men at den spiller en rolle er i mine øjne ubestrideligt...og faktisk farligt at lukke øjnene for. Den måde vi har indrettet samfundet på gør altså at det ikke kun er forældrene der opdrager vores børn, hvad enten vi vil det eller ej.
Jeg er godt følge dig derhen, at det på en måde er samfundet der har overtaget en del af ansvaret for opdragelsen, i kraft af den måde vi har skruet det sammen på, og dermed frataget de enkelte forældre ansvaret. Det er jo en ting som stammer helt tilbage fra industrialiseringens begyndelse, og englænderen Adam Smith's (Mener jeg han hedder) ord om, at jo mere økonomisk vinding til den enkelte, des bedre et samfund. - Og det som vi så står med nu, er bare resultatet af de tanker. - Og det har så gjort at børn, og opdragelsen af dem, er blevet mere og mere et samfundsanliggende, fordi begge forældre har skulle bruges på arbejdsmarkedet. Så hvordan man ændrer ved det og finder andre veje, er ikke noget der bare lige sker i et snuptag. Men samfundet er så heller ikke en stor uigennemskuelig skov, - det består af de enkelte træer (hver og een af os mennesker) og vi kan flytte det, ved at blive flere og flere som presser i en anden retning... Som feks. at tage ansvaret tilbage for opdragelsen af egne børn. Og det er nu engang sådan med ansvar: Det er ikke noget man får, det er noget man tager. Og helt ærligt, så er ens egne børn ens arbejde i 18 år, og dermed ens ansvar - stat eller ej.. :)

De bedste hilsner.
Stig.
det er jeg også enig med dig I. for lige at vende den tilbage til knive og vold i natteliv så tror jeg også min holding stammer jo fra at jeg fik min første spejder dolk som cirka seks år gammel tror jeg. uden formaninger eller noget for det behøved man ikke. jeg vidste godt var sådan en var for en.-

hugged hoved af høns som seks årig og kørte traktor og skød med luftgevær i den alder. min morfar havde hjemmeværnets riffel og skarpladte patroner frit fremme i børne højde og jeg har måske nok ladet den enkelt gang eller to mens han ikke var hjemme men vidste godt at sådan nogen ting skulle man have respekt for og der har aldrig været nogen problemer med det i barndom med de ting. helt naturligt at sådan er det bare.

når man så lære børn og unge idag at knive er noget farligt noget man bruger til at stikke hinanden ned på værtshuse og defor må børn ikke se eller høre eller røre noget som helst der ligner der en lovlig folde kniv i børne have og skole istedet for at sende dem ud i skoven og snitte noget og lave et bål så gør man dem måske en bjørnetjeneste.

jeg har respekt for våben og misbruger dem ikke. jeg har haft tæt kontakt med dem siden jeg jeg kom i børnehave klasse. sammen hæng måske ?
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

iøvrigt nu da vi var inde på hjemmerøver og skydevåben . http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/01/29/182038.htm to år efter et hjemmerøver sker så noget , det er lang tid at vente. havde manden haft jagtegn og dermed skydevåben og opført sig som loven siger og ikke skudt de tre møghvalpe som kommer anstigene med attrap/ægte pistol så havde parret fået et par på kassen og de unge havde nu ægte våben og more sig med i to år såfremt det var en atrap pistol.

er jeg den eneste som kan se et problem der ?

jeg tror iøvrigt lidt det er en uskrvet regel blandt jæger ihvertfald dem jeg kender at man ikke fortæller vidt og bredt om hvor man opbevare og hvad type våben man har og det er ret almindeligt videne at de registeringer af hjemmeværns folk og skytter og jæger blankvåben samler også falder i forkerte hænder engang imellem. dvs man forøger chancen for indbrud bare at man søger om tilladese til våben og jo flere som kender til det stiger risikoen.

derfor har jeg den ide at liberal våbenlov er nok en meget god ide for man slipper ikke for våben på den ene eller anden måde. du kan jo allerede købe dig en pistol helt lovligt http://www.huntershouse.dk/kat139-Colt/

du må bare ikke bruge den til selvforsvar og det ved skytter også at hvis en gør en dag så laver de helveds bøvl ud af det så det bliver svære for sportskytter at have deres eget våben derhjemme.

igen så medføre det at man får nogle på kassen. måske ender i kørestol. bliver slået ihjel. mister alle penge og sit våben og det ender på gaden. i den situation at man har et lovligt indkøbt.

man kunne da ligeså godt sige at de mennesker som laver hjemmerøverier må da også forvente at ikke alle er indstillet på at give op uden kamp og så kalkulere med et skud hagl og så lade folk plaffe dem ned i selvforsvar og så vupti er der mindre kriminelle , ingen "ophold " og fængeslstraffe som koster samfundet og jo flere steder det er tænkeligt man får et skud hagl jo flere steder holder man sig fra. så fik vi det problem løst.

problemet med kniv vold. ja...altså fulde folk og våben høre ikke rigtigt sammen og måske man burde også opdrage unger lidt mere og så lave det lidt svære for folk at vare ind på diskoker med knive sig = visitation eller helt bare forbyde at have værtshuse og sælge alkohol så kom man ihvertfald en masse problemer til livs men det vil man jo heller ikke. man vil bare forbyde og forbyde og forbyde indtil der ikke kan forbydes mere og aldrig hjælper det alligevel.

der kunne man så godt med liberal våbenlov have det sådan at man bære våben på sig under samme forhold som i USA med skjulte våben kræver tilladese. open carry gør ikke. bliver man stoppet med våben på sig på vej ind i diskotek så vanker der fængsel og man mister retten til at bære våben. samtidig kan dørmand forvente man har nok et våben og så hvis det er open carry så ryger det lige på hylden mens man er på værtshus og man får det tilbage dagen efter.

man kan jo også bare lære folk fra tidlig alder at være ordentlige og så respekter skarpe og spidse genstande og ting der siger bang og så finde en måde at folk kan afreagere lidt mere hensigtismægsigt.

jeg synes ikke det er noget problem . det virker da i store dele af verden. sådan nogenlunde med forbehold . her i landet på grund af at vi har få tilfælde af et eller andet hvert år så skal 5. million straffes og det er hver gang en eller anden skovl laver noget som ender i pressen at det samme sker. politiker render til fadet og råber forbyd !. så føler folk at der bliver gjort noget og mon ikke det er en forkert måde at symptom behandle på når alt kommer til alt.

det ændre så ikke på at knivlov isoleret set er noget pjat. der hvor jeg bor og befinder mig er det overdrev og kort og godt paranoid uanset min holdning til evt selvforsvar i eget hjem hvor jeg ikke bruger knive alligevel. såfremt jeg har skydevåben vel .....det har jeg ikke nu godt nok men jeg kan nu nok finde noget kasteskyts ude i køkken som ikke lige nødvendigvis behøver at være spejder dolk eller lommekniv ;)...men det må jeg desværre heller ikke . strengt talt som loven om nødværge ser ud. . jeg kan dø af infektioner bare jeg barbere mig så tror da helved jeg ikke gider at sidde i eget hjem og blive slået til plukfisk for at være politisk korrekt.

men sådanne ting tager dansk lov jo ikke hensyn til. bedre at pylre om hjemmerøvers rettigheder og bruge tonsvis af skattekroner på at tage konsekvenser af sådanne gerninger. både offer og overfalds mand koster en bunke som kunne være anvendt på anden vis bare for at tage den vinkel med. .


i får aldrig stoppet kniv vold i gader i storbyer. aldrig. ikke på den måde at man forbyder sig til lovløshed for almindelige mennesker som bare vil have deres hobby i fred og det kommer dertil hvis loven bliver strammet igen .

der er helt andre metoder som skal til og en af dem kunne jo være netop som jeg er lidt inde på. frem med sygesikring. har du fiskekort. jagtegn. arbejde som retfærdigøre brug af kniv. og bor i storby . så skal du registres af politiet og have bære tilladese. på landet er det sådan set hip som hap. spar da os for det men okay . vi kan da godt bare lange tilladeser ud per automatik hernede som resultatet ville være og så kalde det en arbejdsdag men det ville virke inden i byer der hvor problemet er.

.,
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Cmay @ (nice wall btw)

Hvad saa med dem der har sommerhus ?
Eller de bymennesker der bruger hele aaret paa at spare sammen til udstyr saa de kan tage lystfiskerferie i naturen.
Det blir compliceret hvis du vil discriminere udfra bopael

Du goer jo netop det som du ikke vil hà de goer. Laver love der tilgodeser dit problem men unuanceret saa det gaar ud over andre minoriteter.

Medlemsavatar
j79
Medlem
Indlæg: 781
Sted: Göteborg

Indlæg af j79 »

man kunne da ligeså godt sige at de mennesker som laver hjemmerøverier må da også forvente at ikke alle er indstillet på at give op uden kamp og så kalkulere med et skud hagl og så lade folk plaffe dem ned i selvforsvar og så vupti er der mindre kriminelle , ingen "ophold " og fængeslstraffe som koster samfundet og jo flere steder det er tænkeligt man får et skud hagl jo flere steder holder man sig fra. så fik vi det problem løst.
Her står jeg af må jeg indrømme...for det første er det vel ikke selvforsvar før du selv er i fare, og hvis vi skal se lidt nøgternt på det ved du jo ikke om du er det før det er for sent. I praksis vil det jo betyde at ikke kun hjemmerøvere men også almindelige indbrudstyve vil blive "plaffet ned i selvforsvar". For ikke at nævne din stangstive nabo som i sin brandert går ind i det forkerte hus...ja, det lyder langt ude men det sker faktisk ;) De her hjemmerøverier er da en forfærdelig ting, men er en dråbe i havet i forhold til almindelige indbrud. Er det ok at aflive indbrudstyve? Du er i hvert fald nød til at skifte argumentet om selvforsvar ud med noget andet hvis du skyder først og stiller spørgsmål senere.

Den sidste del af argumentet er altså langt ude...bryder du loven har du ingen rettigheder...enhver kan så skyde hovedet af dig med god samvittighed. Så sparer vi også nogle penge.

Og igen, nogle vil holde sig fra det hvis risikoen er højere, dem der ikke vil går så bare meget voldsommere til værks. Så flere føler at de er nødt til at have et våben derhjemme. Som så øger risikoen.............

Selvfølgelig burde du kunne have en kniv med i skoven. Men det er altså noget helt andet end at have lov til at henrette enhver som sætter fod på din grund uden tilladelse.

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

Vagn Hollund skrev:Cmay @ (nice wall btw)

Hvad saa med dem der har sommerhus ?
Eller de bymennesker der bruger hele aaret paa at spare sammen til udstyr saa de kan tage lystfiskerferie i naturen.
Det blir compliceret hvis du vil discriminere udfra bopael

Du goer jo netop det som du ikke vil hà de goer. Laver love der tilgodeser dit problem men unuanceret saa det gaar ud over andre minoriteter.
hvis du har fast bopæl på landet. så kan ingen forbyde dig at rende rundt med hverken kniv bue og pil eller haglvåben i min verden,. sådan var det som jeg voksed op. ingen jagttegn og ingen registering., voksed i et hjem med skarpe patroner og riffel i børnehøjde og jeg lever stadig og ingen behøved at løfte pegefingre dengang.

hvis du bor i en by. så er det vel heller rimeligt i en utopisk verden at staten skal blande sig. men nu har rocker maskinpistol og du har ingen. du går på diskotek og bliver stukket ned fordi loven tillader alle at købe knive.

kan du se ideen i at man siger at grundet at du netop bor i en by skal der en form dokumentation for at du har et legitimt behov , fiskeri , sommerhus, jagt, arbejde , skovtrold whatever og så politiet giver dig bæretilladese udfra den begrundelse at du har behov for det.

alle dem som så ikke har papir i orden. ja de ryger bag tremmer og mister retten til at bære disse knive . og skydevåben.

vi har det næsten allerede. skyder du en med jagtgeværet så ryger jagtegnet. såfremt det er i selvforsvar. gør du det samme som pistol skytte ryger tilladese. det samme hvis du render rundt med dit våben på offentligt sted uden grund .

den jæger som skød en dreng på kælketur for noget tid siden har stadig jagtegn til trods for at han sad halvfuld og skød 80 meter ud af et bil vindue efter noget han troed var en ræv. som var drengen hos den familie han havde jagt hos. så lærete de så at jæger er skydegale og de bør ikke drikke og der sker ingenting ved det alligevel.

der er med ord en forskel på hvem der har lov og hvem der ikke har som politiet tager stiling til udfra hvad man har gjort og kke gjort og det er bare at udvide loven således at man også skal vise sig at være legitimt beretiget til at bruge knive og så snuppe tilladese hvis man render rundt med den om natten på diskoteket.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

j79 skrev:
man kunne da ligeså godt sige at de mennesker som laver hjemmerøverier må da også forvente at ikke alle er indstillet på at give op uden kamp og så kalkulere med et skud hagl og så lade folk plaffe dem ned i selvforsvar og så vupti er der mindre kriminelle , ingen "ophold " og fængeslstraffe som koster samfundet og jo flere steder det er tænkeligt man får et skud hagl jo flere steder holder man sig fra. så fik vi det problem løst.
Her står jeg af må jeg indrømme...for det første er det vel ikke selvforsvar før du selv er i fare, og hvis vi skal se lidt nøgternt på det ved du jo ikke om du er det før det er for sent. I praksis vil det jo betyde at ikke kun hjemmerøvere men også almindelige indbrudstyve vil blive "plaffet ned i selvforsvar". For ikke at nævne din stangstive nabo som i sin brandert går ind i det forkerte hus...ja, det lyder langt ude men det sker faktisk ;) De her hjemmerøverier er da en forfærdelig ting, men er en dråbe i havet i forhold til almindelige indbrud. Er det ok at aflive indbrudstyve? Du er i hvert fald nød til at skifte argumentet om selvforsvar ud med noget andet hvis du skyder først og stiller spørgsmål senere.

Den sidste del af argumentet er altså langt ude...bryder du loven har du ingen rettigheder...enhver kan så skyde hovedet af dig med god samvittighed. Så sparer vi også nogle penge.

Og igen, nogle vil holde sig fra det hvis risikoen er højere, dem der ikke vil går så bare meget voldsommere til værks. Så flere føler at de er nødt til at have et våben derhjemme. Som så øger risikoen.............

Selvfølgelig burde du kunne have en kniv med i skoven. Men det er altså noget helt andet end at have lov til at henrette enhver som sætter fod på din grund uden tilladelse.
vil du heller at mit jagtgevær så bliver brugt til at skyde løs på andre mennesker når jeg får det sommer . at du skal betale erstatning til mig for vold og måske sygehus regning og en masse bøvl med politiet som bruger tid på at fange mennesker som ingen moral har og ingen ting gavner i samfundet.

jeg forstiller mig at man laver en kursus. man skal være medlem af en skytteklub og faktisk træne for at beholde retten til at have våben i hjemmet til selvforsvar. ikke bare man køber det som en pose kaffe over disken selvom det ville passe mig fint var det så liberalt .

den tid det tager at ringe til politi. og tage våben ud af skabet. så er de inde. så skyder man dem. færdigt arbejde. så slipper vi for det problem i fremtiden. jeg har zero tolerance for mennesker der krænker hjemmets fire vægge og det vil jeg gerne have indført i loven at man også har. gider ikke mere af det. kort og godt. det vi gør nu virker ikke.

og man kan så sige. hvor mange her vil sætte sig ned og prøve konflikt løsning med tre hjemmerøver som måske voldtager konen og stjæler ens penge og banker en til lirekassemand. jeg vil ikke.

de renger med straf udmåling i det kriminelle miljø. er man sur på en venter man til han er på gaden og knalder ham ned fordi opsøger man ham i hans hjem stiger straf til det dobbelte og med det i mente så ved man også at bryder de først ind i hjemmet så er parat til lidt af hvert og det bør man lige overveje den dag de står ved døren.

kender jo lidt til miljøet på grund af min søster er i det og ved lidt om hvordan det hele fungere. derfor min holding.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Medlemsavatar
j79
Medlem
Indlæg: 781
Sted: Göteborg

Indlæg af j79 »

den tid det tager at ringe til politi. og tage våben ud af skabet. så er de inde. så skyder man dem. færdigt arbejde. så slipper vi for det problem i fremtiden. jeg har zero tolerance for mennesker der krænker hjemmets fire vægge og det vil jeg gerne have indført i loven at man også har. gider ikke mere af det. kort og godt. det vi gør nu virker ikke.
Jeg er meget uenig med dig, og jeg tror ikke at vi bliver enige om det her.

Indbrudstyve er også mennesker. Man kan ikke se forskel på en psykopat der er ude efter blod og en narkoman som er ude efter lidt kontanter eller smykker. Jeg kender personligt en del der har eksempelvis indbrud på samvittigheden, du har også nogle tæt på kan jeg forstå...jeg bifalder på ingen måde at man gør den slags og jeg forsøger ikke at retfærdiggøre det. De skal straffes efter loven.

Men det er altså ikke "onde mennesker" som du skal have lov at henrette fordi du er bange for hjemmerøvere.

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

j79 skrev:
den tid det tager at ringe til politi. og tage våben ud af skabet. så er de inde. så skyder man dem. færdigt arbejde. så slipper vi for det problem i fremtiden. jeg har zero tolerance for mennesker der krænker hjemmets fire vægge og det vil jeg gerne have indført i loven at man også har. gider ikke mere af det. kort og godt. det vi gør nu virker ikke.
Jeg er meget uenig med dig, og jeg tror ikke at vi bliver enige om det her.

Indbrudstyve er også mennesker. Man kan ikke se forskel på en psykopat der er ude efter blod og en narkoman som er ude efter lidt kontanter eller smykker. Jeg kender personligt en del der har eksempelvis indbrud på samvittigheden, du har også nogle tæt på kan jeg forstå...jeg bifalder på ingen måde at man gør den slags og jeg forsøger ikke at retfærdiggøre det. De skal straffes efter loven.

Men det er altså ikke "onde mennesker" som du skal have lov at henrette fordi du er bange for hjemmerøvere.
jeg har haft en bekendt som var dømt og sad i fængsel i seksten år for mord. skød en med haglgevær på grund af noget pengesager i forbindelse med hash smuglerier. flink menneske og han kom ofte over og besøgte mig i det halve år han vår på fri fod inden han skød efter en anden en med haglgevær igen og så røg ind og sidde.

jo de er mennesker. men du må endeligt ikke tro der ikke også er ret afstumped kolde kyniske mennesker blandt dem også. dem vi kalder "onde". jeg er sådan set også tildels opvokset med en der har sociopatiske træk ligesom hver femte offentlige ansat har nogle af disse karater træk. forskellen er den vold og afstumpedhed som de er i stand til når de er i det miljø. og det er blevet hårdt. hint; det er ikke alle domme som du høre om i avisen der bliver afgjort under terror paragraffen og der er nogle af dem som er relatered til narko miljøet.

jeg vil ikke prøve konflikløsning med en som ved at der nogen hjemme og bryder ind alligevel og især ikke med dårlige nyrer og astma og diverse symptomer som jeg har en førtidspension på , blandt andet at hvis jeg får en simple infektion , bare glemme at børste tænder og får infektion i kroppen så kan jeg inden for en uge ligge i koma i respirator inde på sygehus i tolv dage i træk ligesom jeg har gjort to gange allerede. blå mærker er en ting. at blive tævet til lirekassemand er noget helt andet i min situation.

ergo. jeg undgår alle slagsmål med fulde bønder og siger til dem jeg gider bare ikke og den dag hvor kampen så er på mine enemærker så kan du tro jeg ikke vil sidde passiv og håbe på de typer de vil drikke the og sidde i rundkreds og snakke konfliktløsning for de vil de ikke det øjeblik de kommer tre unge med pistoler på sig med hensigt at klappe folk ned i eget hjem og stjæle deres ting.

.
.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

jeg synes iøvrigt heller ikke man kan sige jeg ikke er medmenneskelig. hvis du kommer og banker på min dør om du er narkoman eller morddømt og vil snakke over en kop kaffe kan vi da sagtens det. har gjort masser af gange.

men kommer du så om natten og vil bryde ind og klappe mig ned og stjæle mine ting så nakker jeg dig inden for splitsekund hvis jeg får chancen.

det er da meget loglsk og meget medmenneskeligt i min verden. jeg tror da langt fra jeg er den eneste med den holding hvis man tænker lidt over det. måske man har børn eller kone man også gerne vil beskytte. jeg står bar ved det og kræver loven på min side og der skal en ændring til .
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Medlemsavatar
j79
Medlem
Indlæg: 781
Sted: Göteborg

Indlæg af j79 »

Cmay skrev:jeg vil ikke prøve konflikløsning med en som ved at der nogen hjemme og bryder ind alligevel og især ikke med dårlige nyrer og astma og diverse symptomer som jeg har en førtidspension på , blandt andet at hvis jeg får en simple infektion , bare glemme at børste tænder og får infektion i kroppen så kan jeg inden for en uge ligge i koma i respirator inde på sygehus i tolv dage i træk ligesom jeg har gjort to gange allerede. blå mærker er en ting. at blive tævet til lirekassemand er noget helt andet i min situation.

ergo. jeg undgår alle slagsmål med fulde bønder og siger til dem jeg gider bare ikke og den dag hvor kampen så er på mine enemærker så kan du tro jeg ikke vil sidde passiv og håbe på de typer de vil drikke the og sidde i rundkreds og snakke konfliktløsning for de vil de ikke det øjeblik de kommer tre unge med pistoler på sig med hensigt at klappe folk ned i eget hjem og stjæle deres ting.
Jeg kender også en del mennesker som er endt på den forkerte side af loven. Og har været domsmand i to år, så jeg bilder faktisk mig selv ind at jeg har ret god indsigt i hvordan kriminelle tænker og hvilke forbrydelser der faktisk bliver begået derude.

Min pointe er at i laaaangt(!) hovedparten af tilfældene har folk der bryder ind for at stjæle absolut ingen intention om at "klappe folk ned". De vil faktisk i stort set alle tilfælde gå meget langt for at undgå det, netop fordi de kender forskellen på straffen for henholdsvis tyveri og røveri.

Andelen af indbrud hvor det kommer til vold er nærmest forsvindende lille. Er det iorden at forvare sig selv hvis man bliver angrebet? ja. Men jeg synes ikke at det er iorden at skyde folk ned for at slippe for et blåt øje, eller at slå indbrudstyve ihjel fordi der er en meget lille risiko for at de har til hensigt at "klappe folk ned".

EDIT: jeg siger heller ikke at du ikke er "medmenneskelig". Jeg siger bare at du hele tiden snakker om folk der kommer og vil voldtage og myrde. Noget der sker i ekstremt få tilfælde sammenlignet med antallet af almindelige indbrud. Jeg ville da også til hver en tid nakke en der havde til hensigt at slå mig eller min familie ihjel...uden at blinke. Men jeg kunne ikke drømme at pløkke en indbrudstyv der var på vej ind ad et vindue "bare for en sikkerheds skyld".

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

j79 skrev:
Cmay skrev:jeg vil ikke prøve konflikløsning med en som ved at der nogen hjemme og bryder ind alligevel og især ikke med dårlige nyrer og astma og diverse symptomer som jeg har en førtidspension på , blandt andet at hvis jeg får en simple infektion , bare glemme at børste tænder og får infektion i kroppen så kan jeg inden for en uge ligge i koma i respirator inde på sygehus i tolv dage i træk ligesom jeg har gjort to gange allerede. blå mærker er en ting. at blive tævet til lirekassemand er noget helt andet i min situation.

ergo. jeg undgår alle slagsmål med fulde bønder og siger til dem jeg gider bare ikke og den dag hvor kampen så er på mine enemærker så kan du tro jeg ikke vil sidde passiv og håbe på de typer de vil drikke the og sidde i rundkreds og snakke konfliktløsning for de vil de ikke det øjeblik de kommer tre unge med pistoler på sig med hensigt at klappe folk ned i eget hjem og stjæle deres ting.
Jeg kender også en del mennesker som er endt på den forkerte side af loven. Og har været domsmand i to år, så jeg bilder faktisk mig selv ind at jeg har ret god indsigt i hvordan kriminelle tænker og hvilke forbrydelser der faktisk bliver begået derude.

Min pointe er at i laaaangt(!) hovedparten af tilfældene har folk der bryder ind for at stjæle absolut ingen intention om at "klappe folk ned". De vil faktisk i stort set alle tilfælde gå meget langt for at undgå det, netop fordi de kender forskellen på straffen for henholdsvis tyveri og røveri.

Andelen af indbrud hvor det kommer til vold er nærmest forsvindende lille. Er det iorden at forvare sig selv hvis man bliver angrebet? ja. Men jeg synes ikke at det er iorden at skyde folk ned for at slippe for et blåt øje, eller at slå indbrudstyve ihjel fordi der er en meget lille risiko for at de har til hensigt at "klappe folk ned".

EDIT: jeg siger heller ikke at du ikke er "medmenneskelig". Jeg siger bare at du hele tiden snakker om folk der kommer og vil voldtage og myrde. Noget der sker i ekstremt få tilfælde sammenlignet med antallet af almindelige indbrud. Jeg ville da også til hver en tid nakke en der havde til hensigt at slå mig eller min familie ihjel...uden at blinke. Men jeg kunne ikke drømme at pløkke en indbrudstyv der var på vej ind ad et vindue "bare for en sikkerheds skyld".
så kender du også til de lidt mere grove af slagsen. min søster har haft kontakt til rockermiljøet. boet tyskland i et halvt år hos rocker. roder sig ud bekentskaber som for eksembel de typer jeg fortalte om på mors som efter episode på stranden fandt sammen med i overgang da de solgte hende lidt "ting" og hun har også haft sin kærste på dødsliste fordi hun købbte stoffer på hans kredit.

jeg møder mange af hendes bekendte og har ingen problemer med det som sådan sålænge det er på venskabligt plan over en kop kaffe men jeg vil helst undgå det miljø i så stor udstrækning som muligt og efter hun roded rundt med de typer og laved tre røverier hjemme ved min mor og stjal hendes og der dukked folk op og kræver penge af min mor og de ringer til mig og mener at jeg kan betale for min søster så gider jeg ikke rigtigt det mere.

når det bliver sådan at folk man komme til at kende færdes i sådan et broget miljø hvor der er afstumped mennesker blandt så ændre man ogtså lidt holding til evt indbrud hvor man er hjemme især da man skal beskytte sig selv i en fysisk svækkket posistion og har hund som ihvertfald ikke egner sig til bide fra sig eller fungere som vagthund og håber på et våbenskab med et par fine gevære som helst ikke skulle falde i de forkerte hænder.

jo der er mange ting inde over mine overvejelser og til trods at jeg godt kan møde mennesket der bliver kriminel med respekt over en kop kaffe så kan jeg ikke sige at jeg mener der iorden at de bryder ind ved mig hverken når jeg er ude af huset eller er hjemme. er jeg hjemme og man træder ind over mit dørtrin med kriminelle hensigter er man per defination en trussel som jeg er nødt at bekæmpe med alle muligheder til rådighed.

det sagt er jeg heller ikke dum. hvis ikke jeg har våben (hagl, kniv, spyd, whatever) og jeg kan vurder at det er en tabt kamp og tør håbe på at de bare snupper det de kom efter så vil jeg heller ikke gå amok med det samme. eskalere det så må jeg jo ændre taktik. men du får mig nok ikke til at ændre holding og kunne jeg plaffe dem ned med loven i ryggen allerede når de er dørtrin så vurdere jeg altså min sikkerhed truet uanset hvad. hvilket er reelt nok.

da jeg var sytten da overnatted jeg hjemme ved min mormor og morfar. så hørte jeg noget bil som ikke burde være der og noget der lød som uvedkommende gæster. snupped lige morfars riffel og laded den. gik og kigged. der var intet . så afladed jeg den og gik i seng. jeg synes da en meget naturlig reaktion. lovligt eller ej og der er da også eksembler på folk der har skudt en i eget hjem og sluppet fra det uden straf hvor man vurder de bange nok og frikendte dem. og jeg er altid meget bange.......end of story.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

lad mig sprøge på en anden måde. min søster har meldt flere som har truet hende på livet hvor en af dem har sat bag tremmer for at hælde benzin på sin kone og antændt hende og til trods det så flytter min søster sammen med den samme person som har truet hende på livet og sat ild til sin kone når han kommer på fri fod og konstant roder hun sig ud i de typer bekendte.

ville du mene at den dag der bryder nogen ind . at der ikke er en reel chance for søster har noget udenstående med en eller anden som er lige så afstumpet som mener jeg skal betale penge når hun har også næsten fået både mor og kæreste aflivet på grund af gæld hun laver,.

ret til selvforsvar i eget hjem ligger mig ret meget på sinde. af mange grunde. en af dem er at jeg synes også det elementært er en menneskeret at forsvare sine egenmærker og så må folk der bryder ind bare lære at kende besøgstid og lade være med at bryde ind mens folk er hjemme og kan skyde dem fulde af hagl. og egentligt så skulle de jo heller ikke bryde ind nogensteder overhovedet.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Jeg vil egentlig helst ud af den her debat, for jeg kan ikke rigtig bidrage med mere end jeg har gjort.
Men (das aber da bei) - At reagere med en afstumpet metode, overfor en anden af slagsen løser ingen ting, det forstærker kun tendensen. Man skal hele tiden huske på, at det kulturbærende lag som vi mennesker har, er en ultra tynd fernish, og hvis vi ikke værner om den og besinder os, så er vejen tilbage til huleboer metoderne ret kort.
Så hvis man mener sig i besiddelse af en højere moral og ønsker noget andet for een selv og samfundet, må man gå foran med et godt eksempel, ellers er ordene kun tomme meninger uden reelt indhold. :)

De bedste hilsner.
Stig.

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

stig-b skrev:Jeg vil egentlig helst ud af den her debat, for jeg kan ikke rigtig bidrage med mere end jeg har gjort.
Men (das aber da bei) - At reagere med en afstumpet metode, overfor en anden af slagsen løser ingen ting, det forstærker kun tendensen. Man skal hele tiden huske på, at det kulturbærende lag som vi mennesker har, er en ultra tynd fernish, og hvis vi ikke værner om den og besinder os, så er vejen tilbage til huleboer metoderne ret kort.
Så hvis man mener sig i besiddelse af en højere moral og ønsker noget andet for een selv og samfundet, må man gå foran med et godt eksempel, ellers er ordene kun tomme meninger uden reelt indhold. :)

De bedste hilsner.
Stig.
research har vist at de var lige så kloge som vi er idag i stenalder. så udvikled er vi altså heller ikke.

jeg sætter nu altså også en del eksembler på hvordan jeg mener man burde opføre sig her i verden. for eksembel så køber jeg ikke hælervare eller køber sort brænde eller er utro osv. der er masser af ting som dansker gør i stor stil som er direkte umoralsk .

jeg kan ikke på lovlig vis sætte eksembler på knivloven hvordan jeg mener den skal være indrettet. der er man nødt til komme med ideer og kommunikere til andre hvordan man kunne løse det og så hvis der tilpas mange der deler den holding så er de kære folkevalgte også nødt til at justre efter dette.

stramningen omkring luftgevær viser blot hvad der sker i samfundet. en idiot kommer i pressen med hans luftgevær som er på 6.5 milimeter og han har skudt på en betjent med det og han et blåt mærke. så kan man lovligt købe kraftige luftvåben som kan skyde en gris på større kaliber. det er også enighed blandt luftgevær folket at det bør ikke være alder der afgøre om man kan kan købe så kraftigt et våben. kan det bruges til jagt må jagttegn være på sin plads. en holding jeg deler. .

men de folkevalgte stormer ud med budskabet om at det er også noget skrækkeligt noget og så skal vi forbyde det og vupti var der tusindvis af dansker som blev kriminelle og misted deres 5.5 luftbøsse som de har købt i harald nyborg som overhovedet ikke har samme slagkraft fordi at de høje herrer som tager de beslutninger om hvad dansker må og ikke må ikke aner hvad de luftvåben egentligt kan og ikke kan.

hver gang en papnakke har været i pressen med et eller andet så vil folkevalgte fiske stemmer ved at råbe forbyd !. fordi den jævne befolkning så tror at nu sker der noget ved sagen. så er alle glade og trygge og onde mennesker forsvinder og alt bliver rosenrødt og godt og sådan fungere det ikke.

det sjove er. nu kan en 80 årig gammel mand med hans gamle luftbøsse som knap kan pløkke hul i et sæt spille kort på to meters afstand blive smidt bag tremmer som var en maskinpistol han havde til at ligge på loftet hvis han har overset at registere det hos politiet. og købt et våbenskab til til flere tusind til et luftvåben som han ikke må bruge uden jagtegn . som kosted ottehundred i harald nyborg for to år siden.

det samme med knivloven. det er overdrevet . giver ikke mening. det er kun for at fiske stemmer de gør det.- intet andet. man kalkulere vel også ligesom altid med at når man bevæger sig i byen hvor der er fulde folk så stiger risikoen for at man får et par på kassen eller det som er værre også markant. sådan har det altid været. intet nyt under solen der.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

http://www.b.dk/danmark/ikke-flere-men- ... e-i-natten
ikke flere men grover kniv vold i nattelivet. fra 1995 til nu.
http://www.dkr.dk/til-unge-om-vold-i-nattelivet
statitisk om vold generelt.

det er medier som puster det op og så kommer de folkevalgte med hovsa løsninger fordi så tror folk at der bliver gjort noget ved sagen og så fisker de stemmer på den måde. hundelov og luftgevær lov er helt det samme som knivhysteriet hvor de rammer bare skævt og uretfærdigt og vi ender i en forbuds stat eller retter det er vi allerede blevet .

"I prefer dangerous freedom over peaceful slavery." - Thomas Jefferson

”Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.” - Benjamin Franklin

"The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing." Einstein.

How fortunate for governments that the people they administer don't think.
Adolf Hitler
sidste citat ser jeg som en kraftig advarsel om at vi som land faktisk er ved at indføre en forbuds nation pga poltisk populisme hvor det ender i rent tyranni og folket helt glemmer hvad frihed under ansvar egentligt er. måske der er en god pointe i second amment. en bevæbnet befolking forhindre et diktatur at opstå. vi dansker klapper i hænder og godtager åbenbart hver gang vi nærmer os totalitære tilstande uden at tænke os om fordi vi falder for den medie propoganda og de folkevalgtes hovsa løsninger som stort set altid består af forbud.

nu er min mening om det vist givet tilkende og jeg har nok ikke mere at tilføje til den debat. .
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Cmay skrev:lad mig sprøge på en anden måde. min søster har meldt flere som har truet hende på livet hvor en af dem har sat bag tremmer for at hælde benzin på sin kone og antændt hende og til trods det så flytter min søster sammen med den samme person som har truet hende på livet og sat ild til sin kone når han kommer på fri fod og konstant roder hun sig ud i de typer bekendte.

ville du mene at den dag der bryder nogen ind . at der ikke er en reel chance for søster har noget udenstående med en eller anden som er lige så afstumpet som mener jeg skal betale penge når hun har også næsten fået både mor og kæreste aflivet på grund af gæld hun laver,.

ret til selvforsvar i eget hjem ligger mig ret meget på sinde. af mange grunde. en af dem er at jeg synes også det elementært er en menneskeret at forsvare sine egenmærker og så må folk der bryder ind bare lære at kende besøgstid og lade være med at bryde ind mens folk er hjemme og kan skyde dem fulde af hagl. og egentligt så skulle de jo heller ikke bryde ind nogensteder overhovedet.

Jeg har engang brudt ind hos en ved en fejl
Dvs jeg skulle ha vaeret brudt ind hos en anden som jeg skulle overnatte hos men som var faldet i soevn
og jeg kravlede saa ind af det forkerte vindue , der ovenikoebet var for lille til at jeg kunne komme igennem
Men beboeren var heldivist meget hjaelpsom saa jeg ikke faldt ned og slog mig i min brandert :)

Selom jeg efterfoelgende kom til at tage bussen til randers og tilbage til aarhus to gange, var jeg alligevel glad for ikke at blive skudt fuld af hagl.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Kort: Nej, man kan ikke stoppe kniv vold.

Vold er i menneskets natur, og vi vil bruge våben i diverse situationer.

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

Vagn Hollund skrev:
Cmay skrev:lad mig sprøge på en anden måde. min søster har meldt flere som har truet hende på livet hvor en af dem har sat bag tremmer for at hælde benzin på sin kone og antændt hende og til trods det så flytter min søster sammen med den samme person som har truet hende på livet og sat ild til sin kone når han kommer på fri fod og konstant roder hun sig ud i de typer bekendte.

ville du mene at den dag der bryder nogen ind . at der ikke er en reel chance for søster har noget udenstående med en eller anden som er lige så afstumpet som mener jeg skal betale penge når hun har også næsten fået både mor og kæreste aflivet på grund af gæld hun laver,.

ret til selvforsvar i eget hjem ligger mig ret meget på sinde. af mange grunde. en af dem er at jeg synes også det elementært er en menneskeret at forsvare sine egenmærker og så må folk der bryder ind bare lære at kende besøgstid og lade være med at bryde ind mens folk er hjemme og kan skyde dem fulde af hagl. og egentligt så skulle de jo heller ikke bryde ind nogensteder overhovedet.

Jeg har engang brudt ind hos en ved en fejl
Dvs jeg skulle ha vaeret brudt ind hos en anden som jeg skulle overnatte hos men som var faldet i soevn
og jeg kravlede saa ind af det forkerte vindue , der ovenikoebet var for lille til at jeg kunne komme igennem
Men beboeren var heldivist meget hjaelpsom saa jeg ikke faldt ned og slog mig i min brandert :)

Selom jeg efterfoelgende kom til at tage bussen til randers og tilbage til aarhus to gange, var jeg alligevel glad for ikke at blive skudt fuld af hagl.
well no plan is perfect.


det er farligt at leve og risikoen stiger i takt med at hælder alkohol i kroppen og sådan har det altid været og vil altid være og der er kun efter en straming i knivloven en svag stigning i knivvold i nattelivetstik modhensigten godt nok og man falder i havnen eller får en på kassen eller bryder ind det forkerte sted når man kommer hjem. sådan har det vist altid været.

og så må du lære at bryde ind i de rigtige steder hvis den liberale våbenlov jeg gerne ville have blev virkelighed. vi har faktisk haft den. det med jagtegn og registering er kommet inden for de sidste 15 år så vidt jeg kan se.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

SIDwave skrev:Kort: Nej, man kan ikke stoppe kniv vold.

Vold er i menneskets natur, og vi vil bruge våben i diverse situationer.
præcis. det er også blæst op i medier for det altid været sådan som det er idag. dog i små lokal samfund i gamle dage kunne man sloges lidt og så drikke vidre uden kniven kom frem slevom man bar den i bæltet. . men det var mere hyggeslagsmål blandt bønder der var tale om. og den type slagsmål de findes stadig og man kan nemt finde et godt sted at få sig en på kassen selv hernede hvis man leder efter de rigtige steder.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

@Cmay
Jeg er glad for at laese dine poster fordi de er underholdende
men jeg er osse glad for at du holder dig ude af politik :wink:

Nyt svar