DR din mening. kan man stoppe kniv vold.

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Re: DR din mening. kan man stoppe kniv vold.

Indlæg af Cmay »

Vagn Hollund skrev:Du kan se hvordan det gaar i USA naar alle har en gun

3 mennesker blev skudt med haandvaaben i UK i 2012
VS. 46 draebte om dagen i USA

Men jeg synes nu osse det er forrykt at ulovliggoere knive i naturen
Hvad fanden skal spejderne saa gi sig til ? :)
det er også et større land. der er en helt anden social struktur derover. det ville også være forrykt at ulovliggøre våben i store dele af landet derover. jeg kender en som har en baghave på over 600 tønder land hvor han ofte ser pumaer inde tæt på huset og bjørne kommer også tæt på . der skal man have et skydevåben af den grund at man skal forsvare sig mod vilde dyr.

det som jeg vil er at vi lemper bare regler på skydevåben og tillader at vi færdes frit med knive på steder hvor det giver mening. altså om natten når man går i byen inde i københavn har man altså ikke en god grund til at have kniv på sig.

den knivlov er så tåbelig som noget kan være fordi den rammer bare uskyldige og gør os naturmennesker kede af det og tvinger os til at flytte ud af landet fordi vi bliver smidt bag tremmer hvis vi af vanvare går til bager med en dolk i bæltet og det kan ikke være rigtigt.

egentligt var det med skydevåben et vildspor fordi mondrup gjorde opmærksom på at de argumenter jeg bruger ligner den amerikanske våbenlobbys vedrørende vores ret til at bære knive og så tilfældigvis så er jeg meget enig med at folket bør have adgang og ret til at eje og bruge skydevåben til selfforsvar i eget hjem.

på grund af den amerikanske historie ligger det meget dem på sinde at have våben til at forsvare sig mod statens overgreb.

det forstår vi nok ikke her fordi vi er så naive og godtroende og kunne aldrig drømme om at staten kunne være folket fjende og det så også godt nok at vi er det. en ubevæbnet naiv godtroende befolkning som acceptere at man som udgangs punkt kan blive straffet for at forsvare sit eget hjem og ser heller passiv til når fire unge mænd overfalder sagesløse personer i bussen og gravide kvinder bliver slået ned fordi det kan ikke betale sig at blande sig for man bliver straffet for det og har ikke hverken peberspray eller kniv eller andre muligheder for at forsvare sig selv eller forhindre overfald.

måske pylre vi også lidt for meget om de her stakkels overfaldsmænd. det kunne godt være at BRUG af kniv til vold skulle straffes meget hårder. ikke at BÆRE kniv som lovlydig borger.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

"måske" er kun spéculation
Højere straffe har vist sig ikke at gøre den store forskel

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Billede
What?

Default avatar
Proles
Medlem
Indlæg: 425

Indlæg af Proles »

Who cares. 9 ud af 10 gange er det spassere, der stikker spassere, så på et tidspunkt er vi sikkert kommet volden til livs (høhø ... Get it?)

Hvorfor der skal tages hensyn til folk, der af uvisse årsager mener, at de bør færdes offentligt med en kniv, er mig en gåde. Jeg kan forstå, at nogle mennesker kan bestride jobs, der kræver, at de benytter knive (kokke f.eks), men de tosser, der mener at en tur i skoven = frem med dolken, spejdere og sågar lystfiskere skal holde sin kæft og købe noget skarpt, der ikke overskrider lovens længdekrav.

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

Proles skrev:Who cares. 9 ud af 10 gange er det spassere, der stikker spassere, så på et tidspunkt er vi sikkert kommet volden til livs (høhø ... Get it?)

Hvorfor der skal tages hensyn til folk, der af uvisse årsager mener, at de bør færdes offentligt med en kniv, er mig en gåde. Jeg kan forstå, at nogle mennesker kan bestride jobs, der kræver, at de benytter knive (kokke f.eks), men de tosser, der mener at en tur i skoven = frem med dolken, spejdere og sågar lystfiskere skal holde sin kæft og købe noget skarpt, der ikke overskrider lovens længdekrav.
jeg har lige været i skoven og skære en skovfyr af som jeg skal bruge til optænding med flint og slåstål. til det brugte jeg den her kniv http://www.417.dk/shop/kniv-combat-recon-13868p.html som er pænt skarp og stor nok til det arbejde og den er skam lovlig fordi det er et anderkendelseværdigt formål.

men prøv at gøre det med en lommekniv på 7 centimeter som ikke kan låse eller åbnes med en hånd. som loven er til EDC 24/7 . fiskeri ville også være meget bøvlet og umuligt med jagt hvis du skal nøjes med en EDC lovlig lommekniv. = så bryder lovlige folk bare loven flere gange fordi det er praktisk umuligt at leve med.

jeg har blankvåben tilladse men til den above kniv er det ikke nødvendigt andet end hvis man samler på dem og har til at hænge på væggen som pynt hvorimod de er fuldt lovlige til og fra fisk eller skovtur men så er det jo lidt noget pjat man så kan blive straffet for at gå en tur til bager mens den kniv sidder i bæltet.

vi bruger jo også mange penge på at smide lovlydige fisker i fængsel og giver dem kontanthjælp bagefter fordi man mister arbejde meget nemt hvis man har sat i fængsel for overtrædelse af våbenloven. selvom det er ren hobby som har givet den plet. det er ikke smart eller retfærdigt på nogen måde.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Medlemsavatar
j79
Medlem
Indlæg: 781
Sted: Göteborg

Indlæg af j79 »

Jeg forstår godt dit argument...men hvorfor i alverden skal du have den hængende i bæltet når du går til bageren?

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

j79 skrev:Jeg forstår godt dit argument...men hvorfor i alverden skal du have den hængende i bæltet når du går til bageren?
fordi jeg går tur med hunden dagligt igennem skoven. der finder jeg ting ofte som jeg kan skære med min lommekniv og smide i lomme og lave the på når jeg kommer hjem men så handler jeg på vejen hjem fordi jeg har ikke så meget overskud så jeg tager så mange ting i praktisk rækkefølge som muligt.

den her gang måtte jeg så handle og have hund med tilbage og så vandre en halv time op i skoven og lede efter den her skovfyr som jeg faktisk bare kunene have snuppet med hjem i en plastic pose og handlet på samme tid og det er en lille fredelig by hvor alle kender hinanden og ingen har ondt af det men landbetjent skal jo sådan set gøre hans arbejde hvis han ser det. til trods jeg egentligt tror han ville være ret ligeglad.

jeg havde en lommekniv med i lommen da jeg hjalp ham landbetjent med at få en stjålet knalleret bakset ud af noget busk og den var på 8 centimeter og reelt set havde vi brug for den så ville det jo være fint og lovligt men havde jeg så gået ind til kiosk og købt smøger på vej hjem havde det også været et problem.

det sjove med knive er jo at man har brug for dem når man ikke renger med det. jeg vil da have et ordentligt redskab på mig altid. det kunne jo være min samer kniv på 8 centimeter med ildstål og lavet af rensdyrtakker som er meget flot og ikke særligt stor men god til diverse ting. der er ikke parer stang på så stikvåben er det ikke. men den er flot og kunne sidde fint i mit bælte og være praktisk flere gange om dagen hvor jeg nu skal bakse med min swiss army på lovlig vilkår. som jeg så kan for det meste men bare nogen gange er den for lille og kan ikke bruges og så skal jeg rende frem og tilbage og må ikke spare tid og så handle på samme tid.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Medlemsavatar
j79
Medlem
Indlæg: 781
Sted: Göteborg

Indlæg af j79 »

Jo...men så har du vel også en taske eller lign med, og det tager da ikke mange øjeblikke at smide kniven derned. Det bliver det så selvfølgelig ikke lovligt af. Men landbetjenten begynder nok ikke at visitere dig for sjov, hvorimod du tvinger ham til at reagere når du har den i bæltet.

Og så er der altså også stor forskel på at bære noget synligt, og have noget i rygsækken sådan rent socialt. Jeg bryder mig faktisk ikke om at være i nærheden af bevæbnede mennesker, hverken politibetjente, soldater eller skovtrolde i køen hos bageren.

Så kan det da godt være at du er en fin fyr som bare gerne vil have en kniv med i skoven...men det ved folk i køen hos bageren jo ikke nødvendigvis. De kender dig jo ikke. De ser bare en fyr med et potentielt våben i bæltet.
der er ikke parer stang på så stikvåben er det ikke
Ahhhr...den køber jeg altså ikke. Kan man ikke stikke nogen ned med en kniv uden parerstang? En skruetrækker kan også være et stikvåben alt efter omstændighederne.

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

j79 skrev:Jo...men så har du vel også en taske eller lign med, og det tager da ikke mange øjeblikke at smide kniven derned. Det bliver det så selvfølgelig ikke lovligt af. Men landbetjenten begynder nok ikke at visitere dig for sjov, hvorimod du tvinger ham til at reagere når du har den i bæltet.

Og så er der altså også stor forskel på at bære noget synligt, og have noget i rygsækken sådan rent socialt. Jeg bryder mig faktisk ikke om at være i nærheden af bevæbnede mennesker, hverken politibetjente, soldater eller skovtrolde i køen hos bageren.

Så kan det da godt være at du er en fin fyr som bare gerne vil have en kniv med i skoven...men det ved folk i køen hos bageren jo ikke nødvendigvis. De kender dig jo ikke. De ser bare en fyr med et potentielt våben i bæltet.
der er ikke parer stang på så stikvåben er det ikke
Ahhhr...den køber jeg altså ikke. Kan man ikke stikke nogen ned med en kniv uden parerstang? En skruetrækker kan også være et stikvåben alt efter omstændighederne.
den der combat kniv sidder bag på ryggen skjult eller i støvle så folk ikke ser den. når jeg går med den en sjælden gang imellem når jeg ved at jeg skal lave mere tungt arbejde med kniv.

den som er min hverdagskniv er den her http://thegoodstuffshop.dk/product.asp?product=26484 jeg kan ikke se hvordan man kan blive bange for sådan . det er mere kunstværk end våben ihvertfald.

men i gamle dage hernede på landet var det jo normtalt at have den der vangedal type slirekniv i bælte. ingen havde problemer med det og jeg fik min første dolk som seks år gammel jeg gik rundt med til daglig.

der skulle jo ikke være noget at være bange for som sådan. men jeg kan da godt se at i københavn eller århus er der ikke grund til at bære kniv som sådan men det kan ikke være rigtigt jeg ikke må rende rundt med mit redskab hernede.

verødene min samerdolk som stikvåben , naturligvis kan man med god vilje stikke en ned med den kniv jeg har ligeså vel som der også flere volds episoder med lovlige lommmeknive hvert år. men fordi der ikke er parer stang på risikere man at skære sig selv og selve design siger fiskekniv og båltænding og ikke mordvåben.
der er nogel gode artikler på den her side iøvrigt http://arms-gallery.dk/kat249-Medieomta ... -2003.html
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Cmay skrev:... men det kan ikke være rigtigt jeg ikke må rende rundt med mit redskab hernede.
Undskyld, men jeg forstår ikke hvorfor det ikke kan passe at du ikke også skal indrette dig efter at tingene ændrer sig? Det gør vi andre da konstant.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

david mondrup skrev:
Cmay skrev:... men det kan ikke være rigtigt jeg ikke må rende rundt med mit redskab hernede.
Undskyld, men jeg forstår ikke hvorfor det ikke kan passe at du ikke også skal indrette dig efter at tingene ændrer sig? Det gør vi andre da konstant.
jeg holder da loven. det skal du ikek være i tvivl om . jeg kendervåbenloven og jagtlov og straffelov generelt og holder mig til lovens bogstaver.

men derfor er det stadig min mening at det er besværligt og noget pjat.

samme med luftgevær stramingen . alle på landet har lufgevær eller bør have det. . det er normalt og aldrig været et problem før. min mor smed mit gamle luftgevær ud som var 5.5 millimeter så jeg slap for det bøvl med de nye regler men det er noget pjat for 4.5 kaliber kan skyde ligeså hårdt og nogengange hårder end 5.5 som er den mest solgte kaliber og nu er mange tusind mennesker kriminelle fordi de har købt et luftgevær til otte hundred kr i harald nyborg. over 5.5 kaliber vil jeg nu gerne have forbudt medmindre man har jagtegn ligesom alle andre af luftfolket synes er rimeligt for de er kraftige nok til at bruge til jagt og det er rimeligt nok man så også kræver jagtegn for de kaliber.

pointen er at for at ramme bander i københavn gør de alt muligt elendigt besvær for os andre lovlydige elementer som bor så langt ude at det skulle et mirakel hvis man bliver udsat for knivvold og det eneste der reelt er en fare er at man bliver udsat for hjemmerøveri eller vådskud af jæger og ellers så er det ret fredeligt hernede og derfor bør loven heller ikke tolkes så bogstaveligt i landzone med knivloven og min fornemmese er også at kniv paranoide betjente findes mere i storbyer end på landet.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

iøvrigt. en af vores bager, de er to går på jagt. hun kan så blive straffet med fængsel hvis hun glemmer den kniv i bilen hun bruger til at brække rådyr op med og så kan jeg ikke gå til bager og købe brød fordi bager sidder bag tremmer for at glemme en hendes egen kniv i hendes egen bil og hun er nok ikke andet ligeglad med om jeg gik ind og købte en pakke brød og fik en kop kaffe mens jeg sad men min dolk i bælte efter en skovtur. hurra for det og hvad hjælper det så på knivtikkerier inde i københavn midt om natten på diskoteker. ingenting.

er den knivlov ikke lidt for paranoid og lidt for skævt ramt hvis virkeligt gerne vil den vold til livs som jeg naturligvis også gerne vil men hvor efter stramingen af knivloven så viste det sig at volden steg og mange lovlydige borger røg i fedtefadet pa grund af arbejde eller hobby hvorfor de lemped loven lidt igen.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Enig
Love der gaelder paa landet boer ligeledes heller ikke noedvendigvist gaelde i Byen hvis det ikke er praktisk/hensigten

Vaabentilladelse er derimod en god ting til skydevaaben
Lige som koerekort og veje og faerdselslov er det til biler

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

Vagn Hollund skrev:Enig
Love der gaelder paa landet boer ligeledes heller ikke noedvendigvist gaelde i Byen hvis det ikke er praktisk/hensigten

Vaabentilladelse er derimod en god ting til skydevaaben
Lige som koerekort og veje og faerdselslov er det til biler
netop. man kunne lave en fremvis sygesikring på køb af kniv og luftgevær og så hvis man bor i landzone er det længe fint hvor folk der bor i byer skulle så have jagttegn fiskekort og medlems kort af skydeklub for at dokumenter et reelt behov. måske bæretilladese fra politi med knive til arbejde på den måde var alt nemt og godt.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

http://arms-gallery.dk/kat568-Intet-liv ... ekniv.html derfor går vi som arbejder på landet med kniv altid. jeg har haft alvorligt brug for kniv et par gange hvor jeg har fået mit tøj i maskineri eller sat fast i ting hvor en kniv er rar at have.

jeg synes goså det er meget fornufigt at have den her med i nødhjælpskasse i bilen. http://seuf.dk/rescue-tool
eller andet multitool. desværre ikke lovlig. køre du galt må du ikke skære sikkerhedsele over og redde livet.

men det er blevet svært at finde en lovlig og brugbar foldekniv. små dolke på 8 centimeter synes jeg personligt ikke burde været et problem overhovedet. men de må jo finde en måde hvor de mener de så kan forhindre de forkerte at rende rundt med kniv på alle andre måder end med forbud.

statistisk set steg antal af vold med kniv efter loven blev strammet som aldrig før og uskyldige blev ramt. ergo . forbud virker ikke.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Hehe Du kan ikke legitimere forskelsbehandling :wink: udfra hvor folk bor

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

Vagn Hollund skrev:Hehe Du kan ikke legitimere forskelsbehandling :wink: udfra hvor folk bor
jow det kan jeg nu godt. du må ikke male dit hus lilla og tænde bål døgnet rundt og holde høns og garve skind og holde hest og fem grise i baghaven inde i midt i københavn by. men i landzone må du gerne ovenstående ting og jeg har også hestestald hvor jeg bor ;)

det er rigtigt nok. de regler med husdyr hold og i forhold til byplanlægning hvor du ikke må skille dig ud og farve dit hus som er egendom i mærkelige farver gælder jo ikke hvor jeg bor.

derrfor er der også forskels behandling allerede. jeg har det bedre og mere frit end byboer har. jeg må også larme mere hvis jeg bor tre kilometer fra nærmeste nabo end hvis jeg bor i rækkehuse inde i byen.

hvis man skyder med luftgevær ud af vindue inde i byen så bliver folk også sure og ringer til politiet og gør man det her dør der måske en enkelt krage hvis man er heldig. så der er forskel.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Medlemsavatar
kokken4800
Medlem
Indlæg: 2511
Sted: Nykøbing Falster

Indlæg af kokken4800 »

Jeg ser gerne en stram lov (med forbehold).
Er desværre selv blevet stukket ned 3 gange hhv mave, ryg, balle.
Med forbehold mener jeg f.eks, at jeg som kok gerne vil ha mulighed for at transportere mine knive fra a-b så længe det vedrører arb
http://www.diximusic.com - [b]International site for our label, and recording studio[/b]
[b]Worldwide digital music distribution[/b]
http://www.art-book.dk - [b]Booking - Management & Events[/b]

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

kokken4800 skrev:Reply with quote
det er også tragisk man ikke gå i byen uden at risikere at blive stukket ned. jeg har en ven der nær døde fordi en ung mand på 18 mente ikke han skulle snakke med hans dame og så stak ham i maven med en kniv.

jeg siger heller ikke man skal have ret til at gå i byen med kniv om natten og det er også ulovligt allerede.

der er forbehold allerede hvor grænsen er skredet over til at være direkte til gene for mange lovlydige mennesker og det er jo det som jeg er træt af.

mange mennesker kender måske nok heller ikke knivloven og ser spøgelser overalt med regler som slet ikke er det. man må ikke gå med en kniv uden der er anderkendesesværdige formål og sådan har det altid været. det er den samme knivlov som vi altid har haft der stadig gælder bortset fra den har været urimeligt strammet så den ramte mange uskyldige mennesker og blev derfor ophævet igen til den gamle lov om knive.

forskellen er vi er blevet paranoide direkte over knive idag på grund af presse og straminger hvor de ramte usklæydige i flæng og folk ser regler som slet ikke er der med for eksembel savtakker på knive eller militært udsende og tror de er ulovlige og derfor ikke tør købe dem mere for at undgå straf.

jeg synes det er på tide at vi dansker slapper af og så siger at i landbo samfund er det en naturlig ting at bære kniv ligesom guitarister bære instrumenter og kokke bruge knive på arbejde osv så bære vi på landet ofte knive og bruger den ofte som redskab .

jeg har knive som er foldeknive på fire centimeter , syv centimeter , otte centimeter og så to store overleveses type knive og en dolk på 8 centimeter samt blankvåben tilladese til spyd og den type våben som høre til en samling af indiansk og afrikansk kunst. nu tager jeg også jagtegn og får dermed haglegevær og måske riffel. alle til lovligt brug og sålænge at jeg bruger dem til anderkendelseværdige formål er det fuldt lovligt som det er nu og bør da i høj grad også være det.

er jeg så en farlig terrorist fordi at jeg har disse våben. eller måske ser folk bare mere med bange øjne på våben generelt fordi i byer hvor man altså heller ikke har brug for knive midt om natten er det blevet mere almindeligt at folk bruger dem til vold og hele problemet ligger vel i at man ikke visitere ved indgang på diskotek og derfor har folk jo dem med ind.

alle muligheder for at forbyde folk knive i nattelivet er der jo tilstede allerede og har altid været det så længe jeg har levet. . til trod for jeg altid har kunnet bære min dolk i dagligdagen i bæltet indtil for nogle år siden hvor pressen begyndte at skrive om knivoverfald om natten i byer.

det er meningsløst at stramme mere end det er nu. hvilket også viste sig at være tilfældet at volden steg efter forbudet trådte i kraft.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg kender to, der er blevet knivdræbt af 2. generations muslimske indvandrere. Den ene en 15 årig dreng som ikke ville give en cigaret, den anden en pige, som afviste en tilnærmelse. Så fjern endelige knivene og stram loven på det område.

Har du waders på, jagttøj eller håndværkertøj, så burde politiet til gengæld have mulighed for at gøre en undtagelse. Politiet er rigeligt dygtige til at kunne spotte forskellen mellem en fisker og en potentiel lømmel.

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

Holger skrev:Jeg kender to, der er blevet knivdræbt af 2. generations muslimske indvandrere. Den ene en 15 årig dreng som ikke ville give en cigaret, den anden en pige, som afviste en tilnærmelse. Så fjern endelige knivene og stram loven på det område.

Har du waders på, jagttøj eller håndværkertøj, så burde politiet til gengæld have mulighed for at gøre en undtagelse. Politiet er rigeligt dygtige til at kunne spotte forskellen mellem en fisker og en potentiel lømmel.
min ven som blev stukket ned og knap overlever blev stukket af en attenårig dansk mand. alle går med kniv uanset aldersgruppe og social lag viser undersøgelser.

fire af mine familie medlemmer blevet slået ned på åben gade. af dansker på omkring aten til 22 år gammel. alle i byer. det er by problem. ikke et problem i små lokal samfund som mit. der virker kniv lov som paranoid pladder som ikke har hold i den virkelighed vi lever i. en gang i året er der måske to bønder der tæver lidt på hinaden og så kan resten af byen snakke lidt om det næste halve år men der ingen knivvold eller grove overfald .
jeg tror det er byproblem og skyldes modernbe mennesker som ikke lever i små lokal samfund med dertil hørende moralske opdragelse og afhænghighed af lokal samfundet.

jeg synes også det er sjovt at jeg som tidliger enhedliste medlem er den eneste som har en liberal holding til våben uanset om det er skydevåben eller stikvåben. det fortæller mig bare at det der med personlig frihed og civilsamfundets rolle ikke rigtigt virker alligevel for man vil åbenbart ikke have den frihed og det personlige ansvar når det drejer sig om noget så naturligt som retten til at gå med en kniv og have haglbøsse derhjemme uden diverse offentlige restriktioner og forbud.

stop knivvold i byer. det sker aldrig. uanset mænge af forbud. i små lokal samfund som mit er er ingen vold eller kniivoverfald. der er ingen problem. løsning. vend tilbage til små mindre bondesamfund så vil der også en ændring og det kan du roligt regne med at der ville. vi gider ikke sådanne typer hernede og de falder ikke til og alle kender hinanden og ingen har ondt i sinde eller er paranoide over for sin medmennesker og det er isoleret til bysamfund·
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Det passer saa ikke helt
Jeg blev som barn truet med kniv af en ung kriminel i Nykoebing Mors
Knallertpaller er der osse masser af i de smaa landsbyer

Men skulle du ikke flytte til Norge alligevel ? :wink:

jow det kan jeg nu godt. du må ikke male dit hus lilla og tænde bål døgnet rundt og holde høns og garve skind og holde hest og fem grise i baghaven inde i midt i københavn by. men i landzone må du gerne ovenstående ting og jeg har også hestestald hvor jeg bor
Det handler om hvad man maa i byen ikke om forskelsbehandling.

Men det du siger her er forskelsbehandling
Cmay skrev:netop. man kunne lave en fremvis sygesikring på køb af kniv og luftgevær og så hvis man bor i landzone er det længe fint hvor folk der bor i byer skulle så have jagttegn fiskekort og medlems kort af skydeklub for at dokumenter et reelt behov. måske bæretilladese fra politi med knive til arbejde på den måde var alt nemt og godt.
Du kan ikke legitimere at forskelsbehandle folk udfra hvor de bor.
Senest rettet af Vagn Hollund tirs 29. jan 2013 16:22, rettet i alt 3 gange.

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Hej !

Cmay.. langt hen af vejen hælder jeg til din forståelse af problemet - I min barndom/ungdom var der de sædvanlige "landsbytosser" og slagsbrødre i vores lille samfund, men der blev også taget vare på det lokalt - for vi kendte jo hinanden alle sammen og skulle alle sammen være der.. Den slags er forsvundet i takt med byernes størrelser, og også fordi opdragelse er blevet gjort til et samfunds "problem" og ikke som det retteligt er, forældrenes ansvar. :)

De bedste hilsner.
Stig.

Medlemsavatar
kokken4800
Medlem
Indlæg: 2511
Sted: Nykøbing Falster

Indlæg af kokken4800 »

Alle mine 3 gange var også 2. G'ere.
http://www.diximusic.com - [b]International site for our label, and recording studio[/b]
[b]Worldwide digital music distribution[/b]
http://www.art-book.dk - [b]Booking - Management & Events[/b]

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

stig-b skrev:Hej !

Cmay.. langt hen af vejen hælder jeg til din forståelse af problemet - I min barndom/ungdom var der de sædvanlige "landsbytosser" og slagsbrødre i vores lille samfund, men der blev også taget vare på det lokalt - for vi kendte jo hinanden alle sammen og skulle alle sammen være der.. Den slags er forsvundet i takt med byernes størrelser, og også fordi opdragelse er blevet gjort til et samfunds "problem" og ikke som det retteligt er, forældrenes ansvar. :)

De bedste hilsner.
Stig.
ja det er helt præcist der problmet er. sådan var den nemlig dengang og sådan er det også nu. bare mere udtalt at vi har lidt fjernet os fra visse værdier , civil samfundet som nogle kalder det hvis byer bliver for store til at alle ikke kender hinanden ved fornavn ligesom mange af os her gør.

jeg kan desværre også mærke at de ting her forsvinder også lidt her i byen. det gør mig så mere aktiv som samfundsborger her fordi jeg synes at det er vigtigt man værner om lokal samfundets værdier og kerne grundlag.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Nyt svar