Prometheus & Alien Covenant tråden

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Prometheus & Alien Covenant tråden

Indlæg af Christoffer I. N. »

[1/3 2017: Har ændret trådens overskrift]


Den kommende forløber for Alien har endelig fået en officiel fuld trailer:




Glæder mig helt vildt til den her film. :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg håber bare Naomi Rapace spiller bedre end i Sherlock Holmes 2, hvor hun havde klart dårligste performance og lignende en vandrende pind med åben mund og polypper.

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Wow - det tyder godt - en hel ny vinkel på Alien universet ! Bare den lever op til forventningerne....must see.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg tror nogle bliver skuffede hvis de "bare" regner med aliens.
Der er MEGET læsning rundt omkring på nettet, eksempelvis på wikipedia, men jeg har ikke lyst til at spoile noget for dem der vil være totalt åbne for indtryk.
Men for dem der har lyst til at blive klogere på hvad der kunne vente i filmen er der nogle links her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Prometheus_(film)
https://www.weylandindustries.com/

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Kæft hvor ser den elendig ud. Håber på at det blot er en dårlig trailer men tvivler.

Medlemsavatar
Vagn Luv
Medlem
Indlæg: 627
Sted: Gentofte

Indlæg af Vagn Luv »

AvS skrev:Kæft hvor ser den elendig ud. Håber på at det blot er en dårlig trailer men tvivler.
Den er endda langt bedre end den første trailer der dukkede op. Damn it hvor var jeg skuffet efter jeg havde set den. :cry:
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll to the bottom and click "I agree."

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ridley Scott har lavet mange af de bedste film i verden nogensinde, herunder Alien og Blade Runner. Derudover gedigne klassikere som Thelma & Louise, Gladiator m.fl.

Men han har også lavet en utrolig masse ligegyldigt lort - og ud fra traileren at dømme, så ligner det desværre en film til lortebunken.

Meeen, den skal da ses alligevel når den tilhører Alien-universet. :)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Ja han har instrueret nogle fantastiske film, men også en masse lort. Men nu er instuktøren en lille del af maskineriet. Synes ofte det ses at glimrende instruktører leverer skod film pga. et producerhold der er bange for at tage chancer og derfor holder sig til den sikre sti, da deres interesse i filmen kun er omsætning.
Jeg synes den her trailer lugter meget af det, med en masse vildt og voldsomt (og genkendeligt) hollywood CGI plus generisk score for at ikke at kede og skræmme publikum. Men det er jo umuligt at spå om udfaldet - ender jo nok med at se den med vennerne. :roll:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Trist at I er så negativt indstillet. :) Nuvel, jeg har også altid været let at underholde.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Well jeg vil prøve at se den med åbent sind, men traileren er ikke optimal

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Faldt lige over en ny og længere trailer, indeholder flere "afslørende" klip så folk der ikke vil vide mere om filmen skal undlade at se dette:

Findes i bedre opløsning her:


featurette:


24 minutter lang Q&A med Ridley Scott og Damon Lindelof:

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

arhhh jeg melder mig på christoffers hold. Den skal ses, traileren ser god ud
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
Properghandi
Medlem
Indlæg: 431
Sted: Kbh

Indlæg af Properghandi »

So nice.... Glæder mig til at se den, er mega Alien fan :-D
No kick is hard enough

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Har netop set filmen, og bortset fra et par steder, hvor handlingen halter lidt, så er det faktisk en ganske hæderlig gang science fiction. Kan anbefales herfra - man kan ihvertfald ikke beskylde Ridley Scott for at lefle for laveste fællesnævner - det virker som om, han er gået efter en god historie suppleret med smukke billeder IMHO....mere af det tak :-)
Senest rettet af Arnold søn 3. jun 2012 11:17, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Har også set den i 2D lørdag aften, og den var ok god. Det jeg syntes der er mest opsigtsvækkende er alle det flotte scener, CGI effekter. Hele universet er faktisk super flot lavet med masser af dybde. Jeg må hellere lade være med at sige mere om selve filmen, handlingen :-)

SLL

Medlemsavatar
Vagn Luv
Medlem
Indlæg: 627
Sted: Gentofte

Indlæg af Vagn Luv »

Og lad vær med at se den i 3D.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll to the bottom and click "I agree."

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

hvorfor?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Der er én der ikke har læst anmeldelserne..
prometheus.jpg
prometheus.jpg (83.05 KiB) Vist 3631 gange
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

SLL skrev:Har også set den i 2D lørdag aften, og den var ok god. Det jeg syntes der er mest opsigtsvækkende er alle det flotte scener, CGI effekter. Hele universet er faktisk super flot lavet med masser af dybde. Jeg må hellere lade være med at sige mere om selve filmen, handlingen :-)

SLL
Helt enig.

En god horror sci-fi, som er specielt interessant for Alien-fans fordi den afslører ting om universet. Hvis man forventer andet, så bliver man skuffet. Især CGI effekterne imponerede ved ikke at imponere, dvs. det så meget real ud. Langt om længe er niveauet så højt, at jeg ikke sidder konstant og tænker "computergrafik".

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Enig omkring CGI'en Holger. Fandme stemningsfulde billeder der bliver smækket i hovedet på én. :) Og også meget stemningsfuld lydside.
Fed film der levede op til mine forventninger om at være noget nyt. Den efterlader mig med en lyst til meget mere.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

På skuespillersiden var det især Michael Fassbender, der brændte igennem. Minor spoiler: På nogle områder synes jeg mere han var hovedpersonen end Noomi Rapace.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Rapace og Fassbender rule okay. f*ck, en god film. Totalt standard solid underholdning. Hardcore science fiction, lige som jeg kan lide det. For mig klart hans bedste siden Matchstick Men.

(og bedste SF film i lang tid, måske siden Bruce Willis gav dummeklask til asteroiden .. hmm, eller også glemmer jeg nogen andre gode: den Hollywoodfilm hvor hende den halvt danske skønhed er en af astronauterne, var også god).
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Og så er der endelig kun 1 uge til at jeg kan købe årets bedste film!!! :-D

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Den har kunne købes nogen tid i HD på iTunes US :-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Et tidspunkt efter jeg så den i bio læste jeg, at Ridley Scott havde udtalt, at der nok kommer en 2'er.
Derudover sagde han, at det ville kræve yderligere 1 film for at kæde Prometheus sammen med Alien historien.

Nyt svar