Nyt udstyr på Godset

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Longhorn
Medlem
Indlæg: 1265
Sted: Kolding

Re: Nyt udstyr på Godset

Indlæg af Longhorn »

Siden tirsdag har vi testet Meyer systemer.. I fredags fik vi 500-HP subs skiftet ud med 600-HP og i går fik vi så skiftet "Mina" ud med "Melody". Man må sige de gør noget for at være med i opløbet :-)
Kom jo til at sige at der er lukket for flere bud, men fandt så ud af at JBL også kommer forbi nu på tirsdag, uden jeg viste det :shock: (Sorry Mester) - Men SÅ er det også slut.

Vi kigger på at få bygget et rullebord til Souncraft Vi4 som den permanent kan stå på, med plads til Lokal-rack plus plads til andet outboard. Vi har været i gang med at tegne lidt på idéen men ved ikke endnu hvor den skal laves. Forslag til hvor man får sådan en fætter bygget og designet modtages gerne.
"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"

Medlemsavatar
Longhorn
Medlem
Indlæg: 1265
Sted: Kolding

Indlæg af Longhorn »

Lige nu har vi et JBL Vertec system hængende.. Bestemt ikke det værste jeg har hørt. Systemet består af 6 stk. VT4886 topkasser, 2 stk. VT4883 og 1 stk. VP7118S i hver side.

Billede

Billede

Billede

Fik selv lov at teste systemet på fire bands lørdag hvilket gik ganske udmærket.. Kunne dog godt ha' brugt et par ekstra 18' i bunden 8-)
Næste fredag skal Johnny Madsen spille på det og Mogens Nørgaard brokker sig nok ikke over JBL :-P Efter koncerten bliver det pakket ned igen, så må vi se hvad "dommen" bliver.
"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"

Medlemsavatar
Longhorn
Medlem
Indlæg: 1265
Sted: Kolding

Indlæg af Longhorn »

Mens vi venter på Vi4'eren (skulle komme sidst på måneden) er vi ved at gennemgå de "småting" der også skal købes ind.

Lige nu har vi en dB Technologies DVX DM28 monitor på prøve til Caféen.

Billede

Det er en fin lille aktiv monitorkasse som har en god vinkel.. Er træt af SX300 med en DI-box for at få den rigtige vinkel :-P
Vi overvejer at købe 4 stk. og måske en lille Sub (så vi kan lave et drumfill)

Ellers står den på design af rullebord til Vi4'eren, krydsfelt (stagebox) og indkøb af lidt outboard.
Har kigget på denne medie-afspiller fra Tascam:

Billede

Og som "rosinen i pølseenden" en MaxxBCL fra Waves :)

Billede

Men nu skal vi jo lige se hvad vi har tilbage at gøre med når vi har valgt PA'et og monitorløsningen. Regner med en afgørelse i Juni 8-)
"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"

Medlemsavatar
Longhorn
Medlem
Indlæg: 1265
Sted: Kolding

Indlæg af Longhorn »

I dag kom så vores (længe ventede) Vi4 :)
Nu mangler vi bare et udkast fra Anker på et rullebord til den.

Billede
Billede
Billede
Billede
"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"

Medlemsavatar
zakkwylde
Medlem
Indlæg: 2034
Sted: Amager

Indlæg af zakkwylde »

Er der egentlig afsat penge til forbedring af akustik?

Medlemsavatar
Longhorn
Medlem
Indlæg: 1265
Sted: Kolding

Indlæg af Longhorn »

zakkwylde skrev:Er der egentlig afsat penge til forbedring af akustik?
Godt spørgsmål :wink:

Ja og nej.. Det er i første omgang kun mig der synes der er et problem med akustikken. Når det endelige anlæg er oppe må vi se hvor stor problemet er og så håber jeg der er lidt penge tilbage til forbedringer.. Lys er heldigvis det sidste som bliver prioriteret :dollargrin:
"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"

Medlemsavatar
zakkwylde
Medlem
Indlæg: 2034
Sted: Amager

Indlæg af zakkwylde »

God idé ;)

Det er nemlig sjældent jeg kommer til en venue hvor jeg tænker at det er udstyret der er den store flaskehals, det er sgu (næsten) altid rummet. Det er det der for mig adskiller et SUPER spillested og et OK spillested.

No offense.. Men havde det ikke givet mere mening at arbejde med rummet først og så efterfølgende finde et PA som matchede? Eller det var der måske ikke stemning for?

Anyway, tillykke med de nye ting! :denmark:

BTW. mht. lys, så må jeg faktisk erkende at jeg synes det betyder næsten ligeså meget for en koncert som lyden. Fik en åbenbaring da jeg var på turné i Frankrig. HOLD DU KÆFT nogle fede lysopsætninger, men det skal virkelig også være fedt før det giver noget..

Medlemsavatar
Longhorn
Medlem
Indlæg: 1265
Sted: Kolding

Indlæg af Longhorn »

Hvad angår akustikken ville jeg også gerne at vi kiggede på det med det samme. Det eneste problem vi reelt har er for meget 125 Hz på scenen, som har noget med rummets dimensioner at gøre.. Men de andre synes vi skal vente med at kigge på det til det rigtige anlæg er der, hvilket også er ok. Faktisk lyder lokalet ganske udmærket og det er ikke noget problem at vurdere hvilket anlæg vil gøre sig bedst.

Hvad lys angår har du selvfølgelig ret.. JEG vil bare være sikker på vi får det "rigtige" lydanlæg først :-P
Vi har jo også vores "gamle" anlæg som skal sælges.. Så regner med der bliver lidt til lyset der også.
zakkwylde skrev:
Anyway, tillykke med de nye ting! :denmark:
TAK!! :dollargrin:
"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"

Medlemsavatar
zakkwylde
Medlem
Indlæg: 2034
Sted: Amager

Indlæg af zakkwylde »

Longhorn skrev: Det eneste problem vi reelt har er for meget 125 Hz på scenen
hehe, gode gamle 125 Hz :)

Jeg har ikke været på Godset i maaange år, så skal ikke kunne sige hvilke problemområder der ellers er. Det var mere en tanke omkring hvad der ville gavne mest i sidste ende, jeg synes nemlig tit at spillesteder "glemmer" rummet lidt.

Håber alt godt for jer og stedet, den del af landet har brug for et godt sted som Godset!

Go vind :wink:

Medlemsavatar
Lause
Medlem
Indlæg: 201
Sted: Sydfyn

Indlæg af Lause »

Godset er for mig et af de få spillesteder der har styr på akustikken, så jeg tror ikke i vil kunne hente så utrolig meget på den konto..

Men fed pult i øvrigt!!

Medlemsavatar
Longhorn
Medlem
Indlæg: 1265
Sted: Kolding

Indlæg af Longhorn »

Så fik vi endelig vores nye PA :-)

Vi bestemte os for d&b V-system (4 V-toppe og 2 V-bunde i hver side). Vi brugte et par dage på at teste hvilken Sub's vi ville supplere med og endte med en løsning med en J-sub og en J-infra som skal ligge under scenen 8-)

Vi har også fået 8 stk. M4 monitors

Billede

Billede

Billede
"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"

Medlemsavatar
Lause
Medlem
Indlæg: 201
Sted: Sydfyn

Indlæg af Lause »

Kæft det ser stabilt ud!! Blev der penge til akustikregulering?

Medlemsavatar
Longhorn
Medlem
Indlæg: 1265
Sted: Kolding

Indlæg af Longhorn »

Lause skrev:Kæft det ser stabilt ud!! Blev der penge til akustikregulering?
Haha.. Tja, pengene forsvinder jo hurtigt når kun det bedste er godt nok :lol:
Altså egentlig er det kun et lille område omkring 125 Hz som kan være generende på scenen.. Vi må se hvordan det hele opfører sig når J-sub og J-infra er kommet på plads under scenen. Vi er nød til at skære hul i gulvet under scenen, ellers kan J-infra ikke være der :-P Men det skulle så også gerne tage noget af de refleksioner som forplanter sig op i scenegulvet. Det ta'r selvfølgelig ikke den stående frekvens som rummets dimensioner er skyld i.. Men det må vi så se på bagefter.
"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"

Medlemsavatar
Longhorn
Medlem
Indlæg: 1265
Sted: Kolding

Indlæg af Longhorn »

Der bliver loddet til "den store guldmedalje" disse dage :)

Billede

Billede

Billede
"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"

Medlemsavatar
eskild
Medlem
Indlæg: 1686
Sted: Skovlunde / St. Lyngby

Indlæg af eskild »

Hov !

Hvor er udsugningen ??





.
.
SeeYou
Eskild



[size=85]www.facebook.com/bj.eskild?fref=ts[/size]

Medlemsavatar
Longhorn
Medlem
Indlæg: 1265
Sted: Kolding

Indlæg af Longhorn »

eskild skrev:Hov !

Hvor er udsugningen ??

.
Der er højt til loft :lol:
"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"

Medlemsavatar
Longhorn
Medlem
Indlæg: 1265
Sted: Kolding

Indlæg af Longhorn »

Så kom dagen hvor J-Infra skulle på plads.. Den er for høj til at ligge under scenen, så der er skåret hul i gulvet og hul i scenen for at få den på plads :-P

Billede

Hjulene bliver skruet af før vi sænker den ned.

Billede

Billede

Billede

Der bliver sluttet af med en lem i tilfælde af den skal op igen.. Men håber ikke det bliver nødvendigt :lol:

Billede

J-Sub'en kan heldigvis godt skubbes ind under scenen.. men vi har alligevel også lavet hul i gulvet til den, så begge ligger på blygummi og ikke har direkte berøring med gulv/scene.
"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"

Medlemsavatar
Longhorn
Medlem
Indlæg: 1265
Sted: Kolding

Indlæg af Longhorn »

Mandag d. 17. September holder Godset en reception i forbindelse med det nyindkøbte gear :-)

Alle er i princippet velkommen.. Der vil være en mulighed for tilmelding på http://godset.net (skriver når linket er klar)
Om aftenen er der koncert med Mika Vandborg og Søren Andersen (og band)
http://godset.net/Forside/case.html?id= ... itar+event
"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"

Medlemsavatar
Longhorn
Medlem
Indlæg: 1265
Sted: Kolding

Indlæg af Longhorn »

Billede

Spillestedet Godset inviterer til præsentation af husets nye PA, pult og monitors for alle
interesserede fagfolk.

MANDAG 17. SEPTEMBER KL. 14 - 16
på Godset, Jens Holms Vej 5, 6000 Kolding, http://www.godset.net

Valget er faldet på flg. gear, der nu er installeret, og som vi glæder os til at vise frem:

FOH: Soundcraft Vi4
PA: D&B V-serie + J sub-serie
monitors: D&B M4


Til stede ved demoen vil ud over husets folk bl.a. være Lars Frederiksen, Alfa Audio.

Vi er vært ved en sandwich, og derfor vil vi gerne bede om tilmeldinger på forhånd. Klik her:
http://godset.net/Om+Spillestedet/pa.htm

Samme aften, mandag den 17. september kl. 20 giver Mika Vandborg og Søren Andersen
koncert på det nye gear. Der er gratis entre både til demoarrangementet og koncerten.

(PS: vi laver også en light-udgave af præsentationen for ikke-fagfolk samme dag kl. 16, som
ikke skal forveksles med arrangementet som denne invitation handler om)

Vi glæder os til at se dig / jer

Med venlig hilsen

Godset

PPS: som følge af nyanskaffelsen har vi vores udmærkede og velspillende EV PA med monitors
samt vores Midas Heritage 1000 pult med outboard til salg. Du kan snakke med os på dagen
hvis du er interesseret i dette, eller du kan kontakte Godsets leder Christian Haugk:
79 79 10 60 chau@kolding.dk
"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"

Medlemsavatar
Longhorn
Medlem
Indlæg: 1265
Sted: Kolding

Indlæg af Longhorn »

Husk at melde jer til :-)
"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"

Medlemsavatar
Morten B  
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Uha, det bliver nice at varme op for Bliglad på det nye anlæg på fredag :jam:

Medlemsavatar
Longhorn
Medlem
Indlæg: 1265
Sted: Kolding

Indlæg af Longhorn »

I går havde vi reception og efterfølgende koncert med Mika Vandborg og Søren Andersen.
Pulten fik endelig sit rullebord som er "skræddersyet" af Anker.. Her er Sylle igang med lydprøven.

Billede
"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"

Medlemsavatar
mester
Medlem
Indlæg: 1081
Sted: København

Indlæg af mester »

Longhorn skrev: men fandt så ud af at JBL også kommer forbi nu på tirsdag, uden jeg viste det :shock: (Sorry Mester)
Ja, og i lige måde da :dollargrin:
http://www.blackburst.dk

Er inhabil på følgende områder:
- Forhandler af Danley Sound Labs.
- Affilieret med Yamaha.

Medlemsavatar
Longhorn
Medlem
Indlæg: 1265
Sted: Kolding

Indlæg af Longhorn »

Kæft det nye gear lyder godt - Lavede lyd for "Firewind" og "Leaves Eyes" i går og trods mega høj "væg-til-væg-guitar" lykkes det at få vokalen til at stå klart og tydeligt.. Var i det hele taget godt tilfreds med lyden.. og jeg som ellers aldrig laver lyd til Metal :jam: :-P

Vi er så småt ved at være færdig med de sidste småting.. Min kollega Claus mangler kun de sidste lodninger så er alt på plads.
Vender tilbage med en oversigt :wink:
Senest rettet af Longhorn tirs 2. okt 2012 03:23, rettet i alt 1 gang.
"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"

Medlemsavatar
Longhorn
Medlem
Indlæg: 1265
Sted: Kolding

Indlæg af Longhorn »

Lige et klip fra receptionen d. 17.09

"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"

Nyt svar