Broadcasting mixer, hvad mangler jeg?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
kimb
Forum Donator
Indlæg: 10
Sted: Esbjerg

Broadcasting mixer, hvad mangler jeg?

Indlæg af kimb »

Jeg har anskaffet mig en ARC-8 Console broadcast mixer
samt radio automation software, broadcast mixeren har lidt forskellige input samt outputs
channel 3,4,5,6,7 har ethernet og phono stik,
Men jeg skal have mixren til at virke sammen med mit radio automation software .
i softwaren under External Devices er følgene som kan sættes op
(Serial input/output) port, baud,Parity, data bits, stop bits, terminator,Flow control
(TCP Server) studio Monitor server.

LPT Parallel port In put I/O Base Addr - Hex- ( pin 10, pin 11, pin 12, pin 13, pin 14, pin 15)
Contact Closure Type Maintained - Momentary .

LPT Parallel Port Output
I/O Base addr Hex
intial pin state 2 3 4 5 6 7 8 9

Hvad er det Jeg mangler for at mixren kan sættes op til radio softwaren?
nogle kabler? extern styresystem? eller hvad?

Håber nogle kender til lidt af dette :)

Medlemsavatar
Bacher
Medlem
Indlæg: 1193
Sted: Sjælland

Indlæg af Bacher »

Det kan du ikke, det er en gammelds analog konsol, som ikke kan automatiseres. rj45 portene bagpå er til analog audio, ikke ethernet.

Default avatar
kimb
Forum Donator
Indlæg: 10
Sted: Esbjerg

Indlæg af kimb »

Det kan ikke passe , consolen er helt ny
der står i manualen Arc Consoles Use 2 pairs for left and right audio ( the two pair used by ethernet as the transmit ( green and receive pairs ( orange ( left is the orange ( ethernet tranmit pair ( Right green ( ethernet receive ) pair

Prøve lige og se dette link ang behringer DX 2000 mixer , hvordan kan han sætte dette op? via automation software samt warning lights , for mic, telefon, musik start?

Medlemsavatar
Bacher
Medlem
Indlæg: 1193
Sted: Sjælland

Indlæg af Bacher »

Det er som jeg skriver, prøv at læse hele den side i manualen du refererer til. Du kan ikke styre mixeren fra en pc eller omvendt.

Medlemsavatar
Kaaber
Medlem
Indlæg: 810
Sted: Taastrup

Indlæg af Kaaber »

kimb skrev:Det kan ikke passe , consolen er helt ny
der står i manualen Arc Consoles Use 2 pairs for left and right audio ( the two pair used by ethernet as the transmit ( green and receive pairs ( orange ( left is the orange ( ethernet tranmit pair ( Right green ( ethernet receive ) pair

Prøve lige og se dette link ang behringer DX 2000 mixer , hvordan kan han sætte dette op? via automation software samt warning lights , for mic, telefon, musik start?
Hvis du læser i video-teksten (brug evt Google-Translate :wink: ) kan du se at den Behringer DJ-pult han bruger er kraftigt ombygget for at kunne det den gør i videoen.

Din ARC-8 er, som Bacher siger, en helt almindelig analog broadcast-pult. Det eneste digitale i den er USB in/out så du kan spille musik eller optage direkte fra din computer uden eksternt lydkort.
KaaberSound - Udlejning af Lyd & Lys
[url=http://www.KaaberSound.dk]KaaberSound.dk[/url]
[url=https://www.facebook.com/pages/KaaberSo ... 6194822249]KaaberSound på Facebook[/url]

Default avatar
kimb
Forum Donator
Indlæg: 10
Sted: Esbjerg

Indlæg af kimb »

Er der ikke noget man kan gøre ?

Default avatar
kimb
Forum Donator
Indlæg: 10
Sted: Esbjerg

Indlæg af kimb »

Er der nogle som kan lave min broadcasting console så der kommer til at virke på samme måde som
behringer DX 2000 mixer


:cry: :?

Medlemsavatar
Beier
Medlem
Indlæg: 268
Sted: Aalborg

Indlæg af Beier »

Øh, mangler linket til ARK-8 mikser-manualen?
Er det denne her? http://arrakis-systems.com/pdfs/ARC8manual.pdf

I den står der på side 46
When a PC running Arrakis’ full version Digilink-Xtreme software is connected by a USB cable to an ARC console, the software recognizes the console and self-configures for the features appropriate for the ARC console.
Oversat: Brug et USB-kabel og de tror det vil virke automagisk.

Det ser ikke ud til at den mikser har hverken en seriel/COM port eller parallel port, og i manualen står der om COM-porte at det ikke skal sættes op eller indstilles.

Jeg går ud fra at det signaler om at trykknapperne trykkes ned, og at faderne flyttes fra/til minimums-positionen, som det Windows-program skal have, og at det kan ske via USB-porten.


Men er det den samme manual og mikser vi skriver om? Jeg fornemmer at jeg har læst noget de to ovenfor slet ikke har set.

Default avatar
kimb
Forum Donator
Indlæg: 10
Sted: Esbjerg

Indlæg af kimb »

Jeg har manualen , den var med samt det software du har læst om ang opsætningen , Digilink extreme, producenten skriver også at softwaren kun kan køre med in Arc console,
Men jeg vil gerne bruge m-airlist eller stationplaylist automation radio software , men de skal bruge
(Serial input/output) port, baud,Parity, data bits, stop bits, terminator,Flow control
(TCP Server) studio Monitor server.

LPT Parallel port In put I/O Base Addr - Hex- ( pin 10, pin 11, pin 12, pin 13, pin 14, pin 15)
Contact Closure Type Maintained - Momentary .

LPT Parallel Port Output
I/O Base addr Hex
intial pin state 2 3 4 5 6 7

For at få fader start fra consolen ,
Bier har du set youtube videoen ang Behringer DX2000 Usb , denne mixer er en DJ Mixer og han bruger m-airlist automationsoftware,med signal lamper, jeg mener hvis han kan lave den om , til faderstart så burde ARC-8 consolen også kunne eller hvad?

Medlemsavatar
Beier
Medlem
Indlæg: 268
Sted: Aalborg

Indlæg af Beier »

Alt kan jo bygges om . . . Hvis du vil. *

Vi havde nok aldrig gættet hvilket PC-program du ønskede at få til at snakke med den ARC-8, før du fortalte det. ;-)

Du vil styre en bestemt mikser fra et bestemt program. Ved du om andre har fået netop de to ting til at virke sammen, eller om andre siger det er muligt (uden at skifte al elektronikken ud)? Det forvirrer mig at du skriver om at konfigurere COM og LPT-porte i PC-programmet, som om det kan lade sig gøre uden at udskifte mikserens elektronik, men også spørger til hvordan mian bygger mikseren om. Hvad med at finde ud af om ACR-8 kan bringes til at snakke med dine yndlingsprogrammer, uden at ændre noget i mikseren?


*Eksempel: Et par venner bygger en maskine, der skal placere perler (i flere slags farver) på en perleplade i et mønster efter en tegning, og den bygger de ud af en gammel matrix nåleprinter samt en flatbedscanner!

Medlemsavatar
Bacher
Medlem
Indlæg: 1193
Sted: Sjælland

Indlæg af Bacher »

Forstå nu at den mixet er fuldkommen analog, pånær det indbyggede 2x2 USB lydkort. Du kan ikke styre fadere eller på anden måde automatisere pulten.

Default avatar
kimb
Forum Donator
Indlæg: 10
Sted: Esbjerg

Indlæg af kimb »

Bacher

Så forklare mig lige hvordan den behringer DX 2000 kan ?
som Jeg har lagt linket her på denne tråd flere gange?

Beir her i danmark er vi efter min mening amatør hvad ang broadcasting , selv instrument / musik butikker aner ikke noget som helst om broadcasting/ Radio .men man kan lige købe rødes Broadcasting mic , men det var vist også det? Men Tyskland, England, USA, ja selv Africa står i spidsen for broadcasting / Radio ,
der er 2 forhandler her i Danmark som muligvis kan skaffe nogle vare hjem til deres butikker da de er dealer hos nogle af producenterne, men disse forhandler Sælger kun til Firmaer og ikke Private.

Så der er ikke meget Hjælp at hente her i landet :(

Medlemsavatar
Preben Friis
Medlem
Indlæg: 3170
Sted: CPH

Indlæg af Preben Friis »

kimb skrev:Prøve lige og se dette link ang behringer DX 2000 mixer , hvordan kan han sætte dette op? via automation software samt warning lights , for mic, telefon, musik start?
Dette billede viser lidt af indmaden i den DX2000:
Billede

Der ligger en detaljeret beskrivelse på hans side:
http://www.krankenhausradio-elmshorn.de/technik.php

Det indebærer f.eks. at tilføje optogafler (Lichtscranke im Deutsch) til alle fadere for at kunne trigge fader start...

Det er ikke noget man sådan lige gør...
[size=85][url]http://hindenburg.com[/url][/size]

Default avatar
kimb
Forum Donator
Indlæg: 10
Sted: Esbjerg

Indlæg af kimb »

tror han ved meget ang electronik, det er jo sindsygt :dollargrin:

Default avatar
kimb
Forum Donator
Indlæg: 10
Sted: Esbjerg

Indlæg af kimb »

Nå så er der jo nok kun et at gøre , skaffe sig en S1 Digital/Analogue Radio Broadcast Mixer eller D/R Airmate broadcast mixer :|

Medlemsavatar
Preben Friis
Medlem
Indlæg: 3170
Sted: CPH

Indlæg af Preben Friis »

kimb skrev:Nå så er der jo nok kun et at gøre , skaffe sig en S1 Digital/Analogue Radio Broadcast Mixer eller D/R Airmate broadcast mixer
Dem kan du heller ikke koble direkte til faderstart i mAirList. Den ene har kun et GPIO interace, den anden har minijack til faderstart. Ingen af disse kan sættes direkte til en computer.

Du kan dog lodde kraftigt om på sådan et sæt for at lave et interface til mAirList faderstart:
Billede
... men det kræver stadig du ved hvilken ende af en loddekolbe der er varm og har elektronikkundskaber nok.

Har du overvejet at bruge dit computer keyboard eller din mus til at starte musiknumre med?
Har du en aftale med Coda så du må streame musik, eller hvad har du tænkt dig?

Et godt råd: Lad være med at købe noget før du ved hvad alle ting i broshuren betyder og du ved hvad alle stik på bagsiden er til.
[size=85][url]http://hindenburg.com[/url][/size]

Default avatar
kimb
Forum Donator
Indlæg: 10
Sted: Esbjerg

Indlæg af kimb »

Coda skal jeg nok tage mig af ,

Medlemsavatar
mb.electroaccoustics
Medlem
Indlæg: 512
Sted: København

Indlæg af mb.electroaccoustics »

der er 2 forhandler her i Danmark som muligvis kan skaffe nogle vare hjem til deres butikker da de er dealer hos nogle af producenterne, men disse forhandler Sælger kun til Firmaer og ikke Private.

Så der er ikke meget Hjælp at hente her i landet :([/quote]


Pro Audio, with a smile ;-)

Medlemsavatar
jacobe
Medlem
Indlæg: 260
Sted: Skåne, Sverige

Indlæg af jacobe »

mb.electroaccoustics skrev:Pro Audio, with a smile ;-)
Hvis du tænker på Finn Juul, så er han altså til at tale med...


Senest placeret øverst af kimb tirs 17. jul 2012 20:32.
Jeg ved hvad jeg taler om... jeg har selv læst det på Gearslutz!

Nyt svar