Ophæng til keyboard/synth

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
pedped
Forum Donator
Indlæg: 164
Sted: Amager

Ophæng til keyboard/synth

Indlæg af pedped »

Jeg vil gerne have min Motif ES6 op på vægen, så jeg sparer lidt plads på bordet.

Jeg har søgt diverse musikforhandlere, men der synes ikke at være nogle specielle ophæng til dette formål.

Kender i til sådanne ophæng? Jeg kan jo også bare selv lave en løsning, men hvis nu de fandtes, så var det måske noget nemmere.
Hva' sker der med rævehalen????

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kunne jo evt. laves med lidt hyldeknægte eller sådan, evt. rundede kanter hvis det er træ eller også noget skum-agtigt udenpå hvis det er metal.. Sådan tror jeg da ihvertfald umiddelbart jeg ville lave det. og så 2-3-4 stykker af dem, alt efter hvor tungt skidtet er. :)

Medlemsavatar
pedped
Forum Donator
Indlæg: 164
Sted: Amager

Indlæg af pedped »

Var der ingen som kendte til nogle færdige løsninger?

Ellers må jeg en tur i DIY-bukserne.......
Hva' sker der med rævehalen????

Medlemsavatar
lau laursen
Medlem
Indlæg: 193
Sted: vest'å

Indlæg af lau laursen »

mulig løsning: der er et hyldesystem i alle byggemarkeder med oftest hvide metalvanger i forskellige længder, som du så sætter diverse metal-trekant-profiler i til at bære hylderne. Til systemet er der en skråtvinklet hyldeknægt til fx. tidskriftshylder o.lign. Man kan så enten sætte en træhylde på, eller blot en stopliste på hver knægt. Jeg har tidligere brugt denne løsning i studiet til trommemaskiner, sequensere, ekstra keyboards osv. netop for at udnytte pladsen bedre.

Nyt svar