Furland's "Darkroom" studio byggetråd.

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
unklekarma
Medlem
Indlæg: 2418
Sted: København

Re: Furland's "Darkroom" studio byggetråd.

Indlæg af unklekarma »

Klart mere hyggeligt "med lyset tændt" og hule stemning end Blitz på kamera og almindeligt lys :)

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Så genopliver jeg lige denne tråd med et spørgsmål til håndværkeren selv (eller andre hvis de sidder med et svar);
@Furland: Hvordan har du båret dig ad med at fiksere batts'ne i rammerne på dine ganske misundelsesværdige broadbandabsorbers?

Mvh Christian

Medlemsavatar
Furland
Forum Donator
Indlæg: 1167
Sted: Far, far away hinsidan

Indlæg af Furland »

Hej Christian,

Det er såmænd ikke så svært at få de lidt mere stive batt's til selv at side i rammen. Målene på selve rammen er sådan cirka det samme som selve batt'sne og når man så også lige tager lidt stof imellem, så sidder det fint i spænd, helt uden der er behov for net eller snor på bagsiden. Ganske simpelt. Jeg ser lige om jeg ikke kan finde mine billeder af selve samlingen af broadbands et eller andet sted... så snart som muligt... Der kommer dog ikke flere nye billeder før jeg har fået installeret en dejlig 27" skærm og en iPad til herligheden, omkring August :-)
:sweden:

Medlemsavatar
making-noize
Medlem
Indlæg: 600
Sted: ARDEN NORDJYLLAND

Indlæg af making-noize »

hey furland

hvilket stof er det du har brugt til dine traps??jeg skal selv til og igang og vil have noget i samme farve

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Ok, tak skal du have. Det lyder jo dejligt simpelt, det vil jeg så forsøge mig med :)

Medlemsavatar
Furland
Forum Donator
Indlæg: 1167
Sted: Far, far away hinsidan

Indlæg af Furland »

making-noize skrev:hey furland

hvilket stof er det du har brugt til dine traps??jeg skal selv til og igang og vil have noget i samme farve
Det er metervarestof fra IKEA, der hedder AINA. http://www.ikea.com/dk/da/search/?query=AINA+Metervare
:sweden:

Medlemsavatar
making-noize
Medlem
Indlæg: 600
Sted: ARDEN NORDJYLLAND

Indlæg af making-noize »

Furland skrev:
making-noize skrev:hey furland

hvilket stof er det du har brugt til dine traps??jeg skal selv til og igang og vil have noget i samme farve
Det er metervarestof fra IKEA, der hedder AINA. http://www.ikea.com/dk/da/search/?query=AINA+Metervare
super det skal jeg have bestilt

Medlemsavatar
Furland
Forum Donator
Indlæg: 1167
Sted: Far, far away hinsidan

Indlæg af Furland »

"Så gik der tid med det"... spiller for mit indre øre, trods min meget begrænsede kærlighed til dansk musik :-)

Man kan ikke stoppe tiden, så jeg vil lige opdatere på skrift hvad der er sket siden sidst.
For et år siden skrev jeg at en elektriker skulle komme og ordne det sidste, hvilket så i den forstand har taget knap 11 måneder! Som heldet var, kunne jeg sagtens i sammenhæng med lidt andet el arbejde i huset, få installeret ordentlig jordet el stik i studiet, hvilket jeg ikke fortryder at have ventet på.
Med el installationen på plads har jeg også kunnet lave den sidste Superchunk færdig og er nu begyndt på at fixe de sidste detaljer som bl.a. at overveje om jeg behøver mere trapping i mit 12kvm rum.Lige nu er status 4 gulv til loft Superchunks og 7 broadband absorber paneler. Luksus er, at jeg stadig har 4 høj-densitets mineralulds skiver liggende, så mon ikke der også kommer en lille cloud op.... bare for at være sikker da man jo ikke kan få for lidt regulering :-)

Mit hjemmelavede studiebord skal have sidste lakering i næste uge og så er det færdigt samtidigt med at jeg også får skjult mit lydkort og eksterne HD under bordet = mindre rod. Jeg skal være lidt kreativ og finde en løsning på diverse lyd/usb/strøm-kabler så de er gemt under bordet, men det bør ikke være så svært.

Har af omveje fået indkøbt en dejlig 27" Apple LED og en iPad som gør det godt sammen med alt det andet grej. I det mindste har det kommet bag på mig hvor meget jeg er vild med iPad'en, specielt App's som TouchAble (Ableton Live kontrol interface med en masse helt specielle features) og så synth's som nLog Pro, Argon, Xenon og ikke mindst min lille favorit fra iPhone, (omend mere legetøj) Bebot.

Nu går jeg så og skal beslutte mig hvad der ellers skal ske af grej indkøb, da jeg har to ting jeg "føler jeg mangler" iflg. min indre gearslut!

#1 en mikrofon, hvor valget her, er kortet helt ned til Violet Design's "The Black Knight"
eller,
#2 DSI Tetr4

Men... fornuftens stemme siger, vent nu lidt og se om det bliver i år du får nosset dig sammen og i det hele taget lavet noget andre får mulighed for at høre :-)

Det er ikke fordi min gearlist er stor på softsynth området, men efter et par timer med tetr4, må jeg sige jeg godt kan forstå glæden ved HW synths. I det prisleje er Tetr4 et godt valg, selvom en Mopho Keyboard måske er mere fleksibel.

Anyway, det er nok inden årsskiftet der skal "puttes i kurv".

Når jeg syntes alt er som jeg vil have det kommer der nye og endelige billeder på det hele, så må vi se hvad smagsdommerne siger :-)

Hyg jer der ude!
:sweden:

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg er klar over at dette er en gammel tråd efterhånden, men pga en salgstråd, som pegede på en byggetråd, hvor du havde lagt et link i, endte jeg her, og er nu nysgerrig for en update! :)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar