SIDwave bloggen

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Re: SIDwave bloggen

Indlæg af SIDwave »

Jeg skulle som sagt gå de sidste 5 meter i liv 6.0, og idag gik jeg dem allesammen på en gang, og befinder mig nu i liv 7.0 som bliver det korteste. liv 8.0 begynder nemlig 1 April 2011 og varer resten af livet, da 8 er symbolet på uendelighed.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Ok der sker så lige noget, venter bare lige på en mail...

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Så... nu kan du blive i v. 8.0 :dollargrin:

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Hermed erklærer jeg Jan Harries for død på internettet.
Han findes kun i virkeligheden.
Et sted som ingen ser..

Hvad bringer fremtiden ?

Hold øje med www.sidwave.com



Nu kommer jeg i tvivl om det er liv 8.0 eller 9.0, men ihvertfald er det DET ENDEGYLDIGE ENESTE ENE! :)

Medlemsavatar
u.q
Medlem
Indlæg: 25
Sted: vejle

Indlæg af u.q »

ja jeg tror jeg ved hvad du taler om ... efter 17 år på junk.. og nu clean på 11 år .. håber det vil gå dig vel fremover .. ja så det med jean m jarre .. ja det jeg også en del inden i . faktisk hele mit liv .. men ret spændene det med 64 eren. jeg kender dig ikk ,. men du lyder til at vide hvad du vil. mvh ulrik

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Jeg har aldrig taget junk. Men jeg røg hash en eneste gang i 1G, og fik et grineflip der varede i 3 timer, og det gav ustoppelige mavekramper, så derefter tænkte jeg bare "det gør jeg ALDRIG igen!" :)

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Jeg lavede en total RESET i sidste uge, krop og sjæl, og i lørdags var jeg nede og tale med en clairvoyant som det altid har været meningen, og jeg forstod alt, og nu er det så mandag d. 18 april 2011, og jeg aner jo altid tingene på forhånd, og skaber dem derfor selv, og nu er kurven stabil og på det level som den er sat i værk for.

Hvordan skal man sige sådanne ting til folk der ikke selv har oplevet de samme ting ?

Det er dette såkaldte liv 9.0, den 9. periode i mit liv som bliver den længste af dem allesammen, den kommer til at vare indtil enden står for døren.

Så nu kan jeg skrive den første bog færdig, fordi vejen til my true self er gået.

Ja, meningen med livet og alt det der, selvom jeg har fundet den, så kan jeg kun hjælpe andre ved at sige: søg indad, og spørg dig selv, du er den eneste der kender sandheden, for du skaber den selv.

Dermed kan jeg også tage ud på hospitalet og holde en tale på 20 minutter for den ledende psykiater, og få afsluttet min journal med ordene: patienten har helbredt sig selv med tankens kraft, og dermed kan de fatte det, men da jeg ved de ikke fatter noget, så gør jeg det ikke, for kampen er slut, og jeg går aldrig tilbage til den tilstand.

Istedet kan de få min bog når den udkommer, og så kan det være de fatter det :)

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Har lavet de første 3 tracks til computerspillet, på kun 2 dage.. At ramme THE MOOD i et spil er det sværeste, men også meget spændende. Der kommer 100+ eksperimenter ud af det.. (potentielle nye, til andre ting)

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Jeg har udgivet noget på iTunes og en masse andre shops.
Min hjemmeside er desværre død, jeg skal starte forfra..

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Jeg er lige kommet op fra kælderen hvor jeg var et par timer.
Dernede imellem computere og diverse synths skabte jeg et nyt fantastisk nummer!

Da jeg kom derned, var den røde synth igen blevet lavet om, den ku nogle nye ting, på andre måder.
Sådan er det hver gang..

Min kælder med supersynthen findes kun inde i en drøm, en serie drøm, der har varet snart 20 år.
Dernede i hulen, har jeg 3 færdige cder som jeg kender ud og ind, og som har en del år på bagen, og jeg laver nye vilde ting. Desværre findes de kun inde i denne drøm, og selvom jeg godt kan lave musik som jeg har drømt, da det har stået på i mange år, så kan jeg ikke lave lydene! for de kommer fra denne supersynth, som hele tiden opgraderer sig selv! :)

Det var så mandagens middagslur der bød på dette, gad vide hvad der sker næste gang jeg er i kælderen, som ikke kan forudsiges, det sker bare af og til.

Måske er det fordi jeg er ved at udvikle ideer til min næste C64 produktion, hvor 2 ud af 6 tiltænkte tunes allerede er lavet, og jeg gerne denne gang vil bryde flere grænser og lave noget der lyder helt anderledes end det sædvanlige. ? hmm :)

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Er næsten færdig med mit album..

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

albummet er udgivet for 3 dage siden og hele verden er totalt ligeglade.

jeg gider ikke lave metervarepop, og jeg kan ikke synge. jeg er komponist og lydmager, og jeg kan godt lave meharmonisk jerry goldsmith orkestermusik, men jeg kan ikke skrive noder, og hvis man laver den slags på pc så lyder det stift og kunstigt, der skal rigtigt meget arbejde til at få en go lyd.

jeg er blevet go nok til at lave mastering for andre, jeg har en stpr forståelse for hver stykkes personlige touch, som bør fremhæves, alt skal behandles forskelligt, og det har være meget lærerigt og med gode resultater at jeg har masteret en del gratis for flere herinde som har henvist andre til mig, og det bør jeg lave en forretning ud af, hvis jeg nogensinde skal leve af mine nu 30 års erfaringer med lyd og musik via computer.

jeg har ikke noget arbejde mere, og jeg kan aldrig arbejde i it branchen mere, kun som selvstændig. jeg gik i stykker af stress og tog 25 kg på og fik akut skizofreni som tog 10 år at slippe af med.

jeg kan ikke finde noget arbejde nogen steder, jeg søgte lige 20 job på en dag in person, vader bare ind og snakker, men det er ligemeget. jeg kan ikke engang blive gulvfejer på dhl lager eller arbejde i 711..

nobody want me now, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

under arbejdet med at lave en simpel hjemmeside til min mastering service er jeg stødt på latterlig opførsel i wordpress som jeg ikke kan finde ud af og har lagt det lidt på is. gider sådanset ikke se på andre cms, fordi jeg har set dem alle, og valgt wordpress, nu er der bare en dum fejl og jeg sidder her og spilder min tid...

og så idag fik jeg et arrogant vi ved bedst svar fra access music ang de dumme usb problerm som den har. de skrev bare at de er technicians you are not, og jeg snakker lort. det er et møgfirma, det er møg man skal logge ind med sit synth serienr for at hente opdates osv, og de vil ikke indrømme eller gøre noget ved det usb problem.

men jeg elsker den virus så må jo bare leve med det..

hvad skal jeg gøre nu ?

hvis nogen har et lydjob, freelance, noget med lyd, redigtering, mastering, lydeffkter til noget, hvadsomhelst, så bare skriv, jeg ved hvad jeg laver :)


..opgivende jan logger af igen...
alle er ligeglade med mit album som jeg har brugt 2 år på i denne svære tid.
at jeg kan lave happy opløftende musik i en mega dpression er en go feature at ha!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Access burde ha' satset på en mere stabil kommunikationsform end USB, eller ha' lavet det modulbaseret, så man eksempelvis kunne købe et ethernet eller firewire kort og sætte det i maskine istedet for det standard USB (som efter min mening godt kunne være standard). Trist at du har fået fat på en arrogant tekniker nede hos dem, det gavner dem jo ikke ligefrem at du kan fortælle sådan en historie. Jeg synes ellers der er mange firmaer i dag der er gode til attityden omkring at "kunden har ret".
Omvendt angående den slags modul-løsning, ville der være plads til sådan noget i en Snow? Er jeg ikke sikker på, men så havde de nok fundet på et andet smart design. Det omkring modulerne skulle jo være valgt dengang i 2003/2004 da de udviklede den. De første TI'ere er jo omkring 9 år gamle, gammel maskine efterhånden.. :)

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

snows latency er alt for stor, det er et fail produkt.
det var derfor jeg købte "svinet" :)

ang resten jeg skrev, det er utroligt så hurtigt man kan finde ud af noget når man er vågen i 5 dage og skyder i alle retninger og søger 40 job på 4 dage, personlig og direkte telefon til ham som tager stilling.

ansøgninger fører ikke til andet end standardsvaret "tak for din ansøgning som vi muligvis gemmer, man i øjeblikket har vi ingen ledige stillinger", og i den dur.

det er derfor der er så mange arbejdsløse. systemet skyder sig selv i foden.

man skal tage sine kompetencer, gå ind af døre og bede om 10 min med chefen, så skal man gå ind og fortælle at man skaber selv sin stilling og generere mere business pga det man kan, og hvis man er en skaber, så vil de gode chefer se tilbuddet, og så kommer der reelle ting ud af det, lige med det samme.

så om mindre end 14 dage skal jeg stå for IT og net og diverse, når maskineriet jo bare kører automatisk, på et større hotel her i odense.

ved siden af er jeg ved at få min dummerfejl hjemmeside til at køre så jeg kan komme igang med at tilbyde mastering, og mit endelige mål er min egen musikskole for børn, der vil lave deres egen musik, jeg kan nemt lære børn at lave deres egen musik, komponere osv, eftersom jeg selv er selvlært, jeg er en dygtig pædagog og har undervist min egen klasse på mine uddannelser, og ja, det er endemålet.

så snart det kører så er det slut med hotel og it for evigt.

jeg har skrevet på nogle film i årevis som bliver rigtigt store og gode, men det er jo en depressionsskaber at sidde alene i årevis og skrive og skrive. det haster heller ikke. går kun efter at lave noget indlysende stort og genialt, why settle for less.. :)

og købte idag en blofeld, og en stak nye lydbibliotker, ikke så meget faktisk.
jeg lavede computeren forfra, og smed alle gamle vst ud fra 2000+ og moderniserer det hele.

nogle få supergode vst, ozone 5 + studio ones mastering er all i need.

det er utroligt hvor hurtigt ting kan gå når man bare beslutter sig.
jeg var jo helt maniodepressiv, det ene øjeblik søgte jeg job hos google, det andet øjeblik sad jeg og græd, 5 minutter senere endnu en ansøgning, og sådan stod det på hele dagen, men så sagde hotellet god for det, og min plan som jeg helst vil ha den, kan komme i omdrejninger igen.

så nu skal jeg slappe af, sætte alt det nye gear op i morgen når det kommer, lære blofelden at kende.
og det næste musik der kommer herfra er rykket mange levels opad på mange måder, og i slutningen af året har jeg nok lavet et album mere, som er 100 gange bedre end det som netop nu er ude, og ingen hører, for ingen ser nogen posts. at markedsføre er som i sikkert ved, håbløst, som enkeltperson :)

så nu går det hele i orden.

jeg skal bare slapp af og lære mine nye få plugs og synthen, og så skal det altsammen malkes max på samme niveau som jeg er total metervirtuos på C64 :)

nothing less, and much much more!

det er et skidespændende liv du har Christoffer, som underviser og konstant gang i den.
det vil jeg også, men da jeg ingen "noder og navne på akkorder" uddannelse har og ikke gider, så kan jeg kun undervise på egen metode. :)

så jeg må lave min egen elektroniske musikskole.
jeg ved det bliver supergodt. hele holdet skal arbejde sammen og hjælpe hinanden.

ja vi må se.. det bliver nok om 2+ år... noget i den retning.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SIDwave skrev:det er et skidespændende liv du har Christoffer, som underviser og konstant gang i den.
det vil jeg også, men da jeg ingen "noder og navne på akkorder" uddannelse har og ikke gider, så kan jeg kun undervise på egen metode. :)

så jeg må lave min egen elektroniske musikskole.
jeg ved det bliver supergodt. hele holdet skal arbejde sammen og hjælpe hinanden.

ja vi må se.. det bliver nok om 2+ år... noget i den retning.
Jeg tror du tager fejl af mig og eksempelvis David (Mondrup), han underviser. Jeg er uddannet elektronikfagtekniker men har besluttet at give fuldtids musikken et skud og se om det kan gå.. :) Mht. musikalsk uddannelse, åh det ville bare være så fedt at kunne noget reelt, baseret på uddannelse eller undervisning, jeg er også selvlært, ihvertfald et langt stykke af vejen.
Det er fedt med nogle visionære folk synes jeg. Jeg har også selv små drømme og sådan, men ikke i samme skala som dig.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Jeps. jeg havde forvekslet hr Christoffer med David Mondrup.. :)

Nå, sidder her og skal sætte den nye Waldorf Blofeld til.
Inden jeg kom så langt har jeg helt fra bar bund af: installeret windows, updates, diverse apps.

Herefter sat Virus TI op, fået Studio One til at virke, installeret KUN de nye plugs.
Jeg smed alt det gamle ud, dvs jeg solgte en del til en nybegynder.

Så netop nu har jeg kun Virus, Blofeld, Komplete 8 + diverse gratisplugs som det vil vise sig om jeg har behov for mere.

Nu hiver jeg Blofelden frem, og ser hvad der sker..

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Sidder og kigger lidt på nye samplebiblioteker..
ALT bliver opgraderet nu, og så er det vigtigt med helt nye lyde.

Sårer mig ofte at folk melder tilbage på en ny tune, "lyder som 90er..",
ja og ? det var den lyd jeg elskede, så derfor var det naturligt at bruge den!

Jojo, men en gang hvert 10. år skal man have en røvfuld nye lyde, og har lige fået ideen at jeg vil sortere mine samples i årtier nu. Så hvis jeg vil ramme noget bestemt, bliver det meget nemmere at finde, i stedet for at loade tilfældige basser fra forskellige århundreder :)

Så nu har jeg da noget at bruge natten på, for søvn er umuligt!

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Jeg har tilbuds en af musikskolerne her i odense at stå for en elektronisk linie.
siger de nej tager jeg dem en af gangen, samme smøre, og hvis ingen vil, så starter jeg min egen elektroniske musikskole. jeg ved nok, jeg kan rigtigt meget, og det er det eneste rigtige at gøre, det er det jeg helst vil.

Så.. nu skal det herrens liv endelig ha the final fix!

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Reklame!

Lægger mine 2 albums gratis ud, gem og hør!
music album - http://partyreports.sidwave.com/ar.zip
music album - http://partyreports.sidwave.com/sidwave ... oyance.zip

der er jo ingen der køber dem... har solgt 1 dl af det ene af dem.. og list streams, total $9 !

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Nå, jeg er ved at finde ud af alle mine nye våben.
som nævnt alt er slettet og lagt i arkiv, og jeg sidder med 15000 kr nye våben, totalt helt nyt lydblitotek og alt muligt.

nu skal jeg finde ud af hvad jeg har og hvad jeg kan gøre, og det gør jeg ved at jeg startede med a tage 4 trommemaskiner og spille noget undskyld sproget, men "fuckstep" live ind, og efterhånden som det udvikler sig falder det mere i "perfekt timing", så hver gang det ligesom er demonstret og har spillet en rolle, så går den over på et nyt spor med nye ting, og sådan hele tiden, og jeg prøver alle våbnene :), og nu henne ved 5:32 er der ved at komme totalt taktfast struktur, og her fra skal det køres til ende til fuldstændig perfektion ligesom "you have inspired me", som er den ultimative trance jeg ku lave som indeholder 40 års musik , som kan genkendes. (70er 80 90 osv), i en stor symfoni som det er blevet.. nå nu er det nummer her på vej til at komme dertil, men nu er jeg rendt ind i et sync problem, med 140bpm, kører en 120 bpm drumloop, og det virker sådanset fint nok, men jeg skal nu programmere end bass, og der er et problem... menlig at de 140 bpm skal passe til den på 120 bpm.

nu er det vel så noget timestretch der kan fixe dette ? men jeg er ikke så go til studio one endnu, det kan jo alt :)

hvis nogen ser dette og ved noget så skriv.

jeg må jo bare prøve, ellers kan jeg jo bruge hackermetoden :) som er at bounce alle stems, og så lade det køre til problemet, og derfra, køre med den fixede tromme så jeg kan få bassen på plads...

nu er jeg helt udmattet af kaffe og smøger og skal snart køre til min ven 20 km borte, så nu holder vi pause her, det er vist osse en go ide.. :)

og jeg har fundet på et liveelement jeg kan lave, så kan jeg endelig komme på en scene, og vil hele tiden foretage mig noget som publikum kan følge med i, og ikke bare trykke på en knap, det er jeg jo heller ikke selv intereseret i. så står jeg der og ligner en idiot :)

det bliver noget med 2 computere, lade noget spille, skrue lidt i det, og lave noget på den anden som kan ses på skærmen, og så fade over til den anden som spiller næste nummer, og således, frem og tilbage.

hvorfor sku det tage 2 år at finde ud af hvad jeg skal gøre ? :)
det er jo indlysende, jeg skal jo bare gøre det jeg kan, og andet kan jeg ikke gøre, men selvom jeg ikke kan spille ret godt live, så er det ret godt alligevel..

en semi dj der laver noget live, så giver det mulgiheden for at påvirke publikum, istedet for at afspille en playliste.

bum.. videre!

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Der er ikke nogen der læser min blog..
Jeg må tage et skridt og åbne en speciel tråd, og den bliver sikkert mærkelig..
Men det hører til, det er nemlig noget med musik.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Lige idag netop nu, hører jeg den komplette originale Turrican Amiga spilmusik som Holger Lagerfeldt har masteret til Huelsbecks Turrican Anthology.

Jeg har købt den komplette samling, også de nye, i alt er det 6 CD!!

Det er fedt at høre det hele nu!

Så slipper jeg for at loade TFMX modulerne, Amiga original formatet!

Til Alle som havde en Amiga og spillene, i kan finde Turrican CDerne på bandcamp her:


de øvrige CD dukker op i højre side.
CDerne kan KUN købes på bandcamp som download, da man sku ha preordered en CD, der er ikke flere fysiske CD at få, derfor skal du købe dem her på bandcamp!


Går tilbage til den fantastiske tid, og Amiga musikken som holder min søndag igang for fuld tryk!!!!!!! :)

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

SIDwave (Jan Harries) er blevet rigtigt menneske igen! :)
nu er det slut med at være grafik avatar :)

Dejligt at være 45 år og ny og frisk! hehe

Hej alle venner herinde og i andre, i er super gode alle sammen!
Special greetings to SLL!! hehe

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Jeg har masteret et album af en belgisk musiker:

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Jeg har lavet en collection med mine 33 bedste SID tunes

Nyt svar