Bedste burger i Danmark?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Default avatar
Nikolaj Tørnstrøm
Medlem
Indlæg: 83
Sted: KBH

Re: Bedste burger i Danmark?

Indlæg af Nikolaj Tørnstrøm »

Hald skrev:Sjovt nok har vi i Holstebro et sted, gemt i en sidegade i et boligblok kvarter, det virker lidt snusket for nogle, nok mest på grund af beliggenheden, lugten af røg fra rygerafdelingen, og alle spilleautomaterne, de besøgende er også af en type der nok burde spise sundere og måske knap så meget.

MEN! Jeg forstår godt hvorfor de spiser der. Køkkenet er altid pænt og styr på tingene, medarbejderne laver deres ting hurtigt og godt, og kvaliteten er på ingen måde svingende, det er en lige stor fornøjelse hver gang.

Nu kommer vi til fundet.. Festival burgeren til 49 kr (men køb menu'en så er der fritter og cola med, og du har fortrudt at du spiste op.. - læs "av min mave er fuld")

http://www.nordkapsgrill.dk/

Der er ikke så meget at sige om den, andet end det er toppen af burger for mig.

Jeg var i Holstebro i sommers og fik en Bøfsandwish på lige præsis det sted!!! :) SKÆGT!!!
MEGA LÆKKERT!

Medlemsavatar
scofield
Medlem
Indlæg: 223

Indlæg af scofield »

+1 til Chili ved Vandkunsten og Halifax, og ikke mindst dem jeg selv laver.

Et problem, som er gennemgående for mange danske burgerrestauranter, er at de sjældent giver mulighed for at vælge hvordan bøffen skal være stegt. Dette i modsætning til stort set alle steder jeg har oplevet i USA, hvor det mere var reglen end undtagelsen. Der er ikke noget værre end at få serveret en tør gennemstegt bøf i en ellers velkonstrueret burger.

Medlemsavatar
Runen
Medlem
Indlæg: 2437

Indlæg af Runen »

scofield skrev:Dette i modsætning til stort set alle steder jeg har oplevet i USA, hvor det mere var reglen end undtagelsen. Der er ikke noget værre end at få serveret en tør gennemstegt bøf i en ellers velkonstrueret burger.
Helt enig. Selv mange fastfood steder derovre lader én vælge hvordan bøffen skal steges. Vigtigere er dog at næsten alle steder har 'medium' som deres 'default'. Så hvis man ikke spørger, så får man den bare 'medium'. Deres kød indeholder så ofte også meget mere fedt hvilket gør at man kan tillade sige at give den lidt mere end man kan med det magre danske kød.

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

Hald skrev:Sjovt nok har vi i Holstebro et sted, gemt i en sidegade i et boligblok kvarter, det virker lidt snusket for nogle, nok mest på grund af beliggenheden, lugten af røg fra rygerafdelingen, og alle spilleautomaterne, de besøgende er også af en type der nok burde spise sundere og måske knap så meget.

MEN! Jeg forstår godt hvorfor de spiser der. Køkkenet er altid pænt og styr på tingene, medarbejderne laver deres ting hurtigt og godt, og kvaliteten er på ingen måde svingende, det er en lige stor fornøjelse hver gang.

Nu kommer vi til fundet.. Festival burgeren til 49 kr (men køb menu'en så er der fritter og cola med, og du har fortrudt at du spiste op.. - læs "av min mave er fuld")

http://www.nordkapsgrill.dk/

Der er ikke så meget at sige om den, andet end det er toppen af burger for mig.
Halløj, den tror jeg lige der skal prøves....en sjælden gang imellem køber vi mad på den gyldne måge, men jeg må se om jeg kan trumfe det igennem næste gang den står på burger.....har også hørt men desværre ikke selv prøvet burgerne ved grillen der ligger ved den nyeste Netto (Holstebronx) som skulle være store, tror endda de reklamerede med at de lavede Danmarks største burger engang!!

Medlemsavatar
Thyge
Medlem
Indlæg: 482
Sted: Amager

Indlæg af Thyge »

Burgerbiksen ved netto laver en god STOR burger, det er godt nok lang tid siden jeg har været der, jeg mindes at størrelserne var ½kg og 1kg bøffer, en lækker bolle og masser af fyld... Sidst jeg checkede var rekorden på under 11 min for en spist burger med 1kg bøf... jeg kunne lige klemme den ned på 18 minutter.

Nordkap synes jeg derimod ikke lever noget særligt, der er for meget grill over det (oliestadset og fed mad). Deres bøfsandwich er ok, men ikke prangende.
Ælsker maskiner...

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

Thyge skrev:jeg mindes at størrelserne var ½kg og 1kg bøffer
Det er vist rigtigt....jeg ville ikke lige skrive det da jeg ikke var helt sikker og at det næsten er for vildt til at være sandt....lyder lige som en burger for mig 'bøvs'

Medlemsavatar
Thyge
Medlem
Indlæg: 482
Sted: Amager

Indlæg af Thyge »

Jeg plejer ellers at kunne æde mig igennem selv meget store måltider! Men jeg har flere gange følt mig meget sulten, og alligevel efterladt på tallerknen! Fyyy skamme slemme dreng! Kan du så spise op! :puke:
Ælsker maskiner...

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

grillen ved den nye netto var virkelig go' engang, fantastiske burgere, men de begyndte at smage sært, og en del jeg kendte der spiste der fik bøvl med maven efterfølgende, så vi holdt op med at spise der. Så gik der lang tid, og vi ville give dem en chance mere, men de har gang på gang været skuffende.. desværre for de lavede virkelig gode burgere engang!

Dog er deres isvaffel tilbud ikke til at slå ret mange steder, men det kan man jo checke ud hvis man er på de kanter.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Thyge
Medlem
Indlæg: 482
Sted: Amager

Indlæg af Thyge »

Det er vel også tre år siden jeg har været der sidst, men is tilbuddet har de vidst altid haft, meget for ikke ret mange penge! Det var altid det store dilemma når man gik derover! Lille burger og is, stor burger og ingen is, stor is og ingen burger.... Avavavav.... :dollargrin:
Ælsker maskiner...

Medlemsavatar
Chris Wulff
Medlem
Indlæg: 1788
Sted: København

Indlæg af Chris Wulff »

Hahaha

Den sorte gryde, ja det er sgu nasty med nasty på, føj for den lede :)

De gange jeg har spist burger i Jylland - på lokale burger joints - har de alle gangene puttet thousand island dressing i burgerne som om det var det mest narturlige i verden WTF, Jeg føler sgu med folk der kan lide gode burger og bor i Jylland, :D

Halifax, ja okay, til 120 kr er burgene for så vidt iorden, men deres pomfrittes (eller hvad man nu kan kalde deres kogte kartofler) er bare overhovedet ikke iorden, det er så grelt at jeg ikke gider spise dér.

Og så fik jeg en sygt god burger nede på Burger and Bun, på istedgade her for noget tid siden, det var super gourmetburger, men tror jeg kom af med 230 kr for en dåse cola, burger og frittes, damn det rev i lommen :)

Og så er der jo Zorro Pizza ude på Birkedommervej i NV, de laver den vildeste burger, hvis man skulle forvilde sig derud.

Og Chili ved Vandkunsten er også en nobrainer

Det er det jeg sådan lige kan huske at have prøvet

og Burgeking er altid godt, når det skal være billigt og hurtigt.

Medlemsavatar
Runen
Medlem
Indlæg: 2437

Indlæg af Runen »

Tidligere i tråden var der diskussion om hvorvidt en bolle skulle være blød og fluffy eller ej. Jeg vil lige nævne at selv Bo Bech fra 'med kniven for struben' sagde i en udsendelse at han har prøvet alt, men der var ikke noget bedre end den bløde fluffy industri-producerede burger-bolle. :-D Det der seje hjemmebagte skidt dur bare ikke.

Medlemsavatar
Kasper.
Medlem
Indlæg: 1229
Sted: København

Indlæg af Kasper. »

Vi burde næsten få en poll i gang!
Så er det bare ud og lave research..

Default avatar
JesperLyd
Medlem
Indlæg: 109

Indlæg af JesperLyd »

I min soldatertid i starten af 80´erne, blev jeg slæbt til Gråbrødre torv i kbh hvor jeg smagte en fantastisk burger. Stedet hed sporvognen eller noget i den stil, og var bygget op i en gammel sporvogn. Når jeg tænker tilbage på de gode minder fra min tid som soldat, er de burgere vi spiste derinde et af højdepunkterne.

Jesper

Medlemsavatar
VladimirAlykov
Medlem
Indlæg: 202
Sted: Dublin

Indlæg af VladimirAlykov »

Den indtil videre bedste burger jeg har fået i Danmark, er en Bacon Cheese på BULL - der findes to af disse 'diners' i Odense, hvoraf den ene er under 100 m fra min bopæl :D

BULL er imo bedst fordi:

Bollen er altid lun og superblød.
Salaten, agurken mm. er snittet til perfekt størrelse.
Bøffen er kæmpestor, perfekt tilberedt, og af høj kvalitet.

Fritterne / tilbehøret er noget af byens lækreste og i flere varianter inkl. onion rings og cheese tops.

Pris pr. person ligger på ca. DKK 100 for en menu og ca. DK 60 for en burger alene.

- hvis nogle har kendskab til en endnu vildere burger biks i DK, hører jeg gerne om det :lol:
Logic Express 9.1.7
Mac OS X Lion 10.7.5
2.8 GHz Intel Core i5
12 GB 1333 Mhz DDR3

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Var på Cocks & Cows (som staver deres eget navn forkert). Uhøflig, arrogant betjening og ufattelige 1 timer og 15 minutters ventetid på en burger.

Vi havde endda bestilt bord, som vi ikke kunne få til tiden.

Medlemsavatar
VladimirAlykov
Medlem
Indlæg: 202
Sted: Dublin

Indlæg af VladimirAlykov »

Runen skrev:Tidligere i tråden var der diskussion om hvorvidt en bolle skulle være blød og fluffy eller ej. Jeg vil lige nævne at selv Bo Bech fra 'med kniven for struben' sagde i en udsendelse at han har prøvet alt, men der var ikke noget bedre end den bløde fluffy industri-producerede burger-bolle. :-D Det der seje hjemmebagte skidt dur bare ikke.
Jeg er enig. Men man kan faktisk godt sørge for at en hjemmelavet bolle bliver / forbliver blød :D
Logic Express 9.1.7
Mac OS X Lion 10.7.5
2.8 GHz Intel Core i5
12 GB 1333 Mhz DDR3

Medlemsavatar
Runen
Medlem
Indlæg: 2437

Indlæg af Runen »

@VladimirAlykov: Blød er nok også et lidt forkert udtryk. Det er nærmere luftigheden der er konstant fra center af bollen helt ud i overfladen.(ingen fornemmelse sejhed i skorpen) Jeg har set mange hjemmebagte boller i mit liv, men jeg har aldrig set noget der har samme luftige konsistens som købebollerne har. (i USA kalder de det hjemmelavet, men har aldrig fået en bolle der rent faktisk var bagt i restauranten)
Mit trick er simpelthen bare at bruge en krydderbolle. Perfekt størrelse, perfekt konsistens. Skal bare lige ha' lidt smør på overfladen så den rigtigt glinser. (eneste problem er kardemommen, da duften minder mig om morgenmad, men det smager super godt når burgeren først er sat sammen) Det er desværre det bedste vi har herhjemme. I USA bruger man tit potato buns (rolls) der minder meget om de krydderboller man kan købe i et supermarked...bare uden kardemomme.
Sådan ser den simple udgave af mine egne burgers ud: (dressingen er hjemmelavet og indeholder alt det som man ellers ville se i en burger inkl. pickels, ketchup, gul sennep og meget mere. På den måde kan man lave den simpel og 'stilren') :-D
Billede

Medlemsavatar
Mikkel_J
Medlem
Indlæg: 585

Indlæg af Mikkel_J »

Jeg kan godt tilslutte mig den amerikanske McD Angus.

Det er altså en god burger! Simpel og virkelig lækker.

Og så er den det samme overalt. På et roadtrip op og ned gennem 20-25 stater var den seriøst næsten lige god og 100% ens på alle de forskellige MacD's. Det synes jeg er ret flot klaret. Det er klart et kvalitetsstempel i mine øjne, at man hvor som helst i USA kan gå på MacD og forvente at få en super lækker burger magen til den du fik flere tusind kilometer væk.
Mikkel Juul Jensen

Medlemsavatar
PelleB
Forum Donator
Indlæg: 903
Sted: Copenhagen / Aalborg

Indlæg af PelleB »

Mikkel_J skrev:Jeg kan godt tilslutte mig den amerikanske McD Angus.
Det er den eneste burger som ligner 100%, den i reklamerne. Og smager mindst ligeså godt! :-)

Medlemsavatar
BuddhaMan
Medlem
Indlæg: 215
Sted: Odense

Indlæg af BuddhaMan »

Lidt inspiration til burger folket:
http://www.cheeseandburger.com/

ADVARSEL! Bør ikke ses på tom mave!

Medlemsavatar
megl
Medlem
Indlæg: 1485
Sted: Århus

Indlæg af megl »

david mondrup skrev:
kokken4800 skrev:"Lydmaskinens bedste burger challenge anno 2011"

Jeg er på
Det er jeg også. Som dommer.
David du er diskvalificeret på forhånd for dine blasfemiske udtalelser om bollen :dollargrin: :dollargrin:

/megl

Medlemsavatar
Vagn Luv
Medlem
Indlæg: 627
Sted: Gentofte

Indlæg af Vagn Luv »

Holger skrev:Var på Cocks & Cows (som staver deres eget navn forkert). Uhøflig, arrogant betjening og ufattelige 1 timer og 15 minutters ventetid på en burger.

Vi havde endda bestilt bord, som vi ikke kunne få til tiden.
Surt. Jeg havde et 15 personers selskab dernede en Lørdag i December og fik både venlig og hurtig betjening, samt de bestilte borde til tiden. Jeg havde researchet på nettet inden og fandt mange beretninger ligesom din, men jeg vovede pelsen alligevel og blev ikke skuffet. Maden var god og prisnivauet absolut rimeligt.

Det er tilgiveligt at have en indkøringsfase hvor det ikke kører helt optimalt med betjeningen, men det må være dårlig ledelse når de har ligget der så længe og stadig ikke kan levere en iorden, konsistent oplevelse for deres kunder.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll to the bottom and click "I agree."

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Har prøvet deres mangel på service 1 gang før, så det virker ret konsistent dårligt på mig. Halifax anytime.

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

Det skulle lige gå hurtigt her den anden dag så jeg smuttede lige ind
og købte en whopper (Burger King) til at konfirmere i bilen på vej til arbejde.

37 kroner og en stor skuffelse senere....køber kun sjældent mad der
og ved 'den gyldne måge' men det smager ok en gang imellem
.....men det her var en halvlunken fesen burger som jeg fik stukket i hånden,
tænkte bare, nej nej nej 37 kr. SKANDALE

Default avatar
madsramp

Indlæg af madsramp »

Bulls i Odense er altid epic win!

Nyt svar