Bedste burger i Danmark?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Default avatar
stig
Medlem
Indlæg: 231
Sted: Aarhus

Re: Bedste burger i Danmark?

Indlæg af stig »

Runen skrev:
stig skrev:Italiensk bolle
FAIL! :-D
Nej, det er ok hos Jerrys. Bollen er stadigvæk bare ikke rigtig. Det er selvfølgeligt noget tid siden jeg har været der.
En rigtig burger skal have en dejlig blød fluffy bolle :dollargrin:
Hehe, ja ok - ydersiden af bollen er sprød, men selve indmaden er hvid fluffyness - og hvis man får den bragt ud, så kommer den viklet ind i sølvpapir, hvilket afsprøder ydersiden yderligere. Men prøv den igen snarligt, selvom den failer fluffy-testen :D Den ER altså god!!!

F*CK jeg er sulten nu..... :twisted:

Medlemsavatar
Lynild
Medlem
Indlæg: 1276
Sted: Århus

Indlæg af Lynild »

Runen skrev:Jeg tør godt indrømme at jeg elsker en god saftig burger. Problemet er dog, at det er svært at finde rigtigt gode burgers i DK.
Kender i nogle gode steder?

Krav (hvis ikke disse overholdes er det ikke en 'god' burger):

1. Bollen skal være blød. Ikke en eller anden crunchy, sej satan. En rigtig burger laves med så blød en bolle som muligt.
2. De må ikke bruge de der elendige super kompakte boller man også finder i supermarkedet. Bvadr...
3. En burger laves med oksekød...ikke kylling eller lign.
4. Man skal kunne spise den MF. Hvis kniv og gaffel er nødvendigt, så er det ikke en god burger.

I Århus kender jeg 3 steder (sørgeligt) der for alvor lever op til disse krav. McD, BK, og MASH. Byens burger er tæt på, men deres bolle er bare for sej.
Der MÅ da være flere steder i DK hvor de ved hvordan man laver en burger.
Har du prøvet Sharks ?
Jeg sværger ved min gud (Evan den Almægtige), at hvis jeg skulle stå til regnskab for den bedste burger jeg har fået i mit liv, så ville min stemme være på Sharks. Ikke alene er burgeren mega god, men deres fries er to die for også :)
Har seriøst ikke været nogle steder er bedre, hverken i udlandet, eller i Danmark. Dog vil jeg sige, at der var et sted i Berlin (The Bird tror jeg det hed) som også var mega godt. Meeen, stadig ikke helt Sharks :)

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Chili ved vandkunsten/Nørregade, kbh. ca. :-) opfylder alle krav.

Rip Busstop/Banana Joe...(var dk's bedste)

Default avatar
Alexfrbc
Medlem
Indlæg: 42

Indlæg af Alexfrbc »

SMP skrev:Der var engang en pølsemand på Frederiksberg, der lavede de mest sindsyge burgere. Jeg ved ikke om han stadig står der (spøjs fætter på den fede måde) - en Frederiksbergianer kan uden tvivl hans navn ... han er ret "kendt".
Øagers Pølser du tænker på ? Sådan et lille skur der stod på vesterbrogade ved netto ? Det var fanme nice derinde. Savner det sted nu jeg tænker over det :(

Medlemsavatar
Runen
Medlem
Indlæg: 2437

Indlæg af Runen »

Lynild skrev:Har du prøvet Sharks ?
Ja. Super fed 50's Diner indretning, super gode fritter(flade 50's style), men burgeren skuffede mig. Alt for gennemstegt, og af alm. hakket kød.(dvs. ingen speciel blanding etc) Jeg kunne ikke li' bollen.(kunne heller ikke se den for bare sesamfrø) Der skal ikke meget til før det bliver rigtigt godt, men de mangler lige det sidste.

Medlemsavatar
Lynild
Medlem
Indlæg: 1276
Sted: Århus

Indlæg af Lynild »

Runen skrev:
Lynild skrev:Har du prøvet Sharks ?
Ja. Super fed 50's Diner indretning, super gode fritter(flade 50's style), men burgeren skuffede mig. Alt for gennemstegt, og af alm. hakket kød.(dvs. ingen speciel blanding etc) Jeg kunne ikke li' bollen.(kunne heller ikke se den for bare sesamfrø) Der skal ikke meget til før det bliver rigtigt godt, men de mangler lige det sidste.
Tjaaa, hver sin smag :)

Medlemsavatar
madsdue
Medlem
Indlæg: 297

Indlæg af madsdue »

stig skrev: F*CK jeg er sulten nu..... :twisted:
.. du er ikke den eneste...... :shock:

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Denne tråd er ren tortur når man ligger på sofaen og har tømmermænd.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Har max kvalme efter at have blandet 8 forskellige slags sprut, så ingen mad til mig foreløbig

Medlemsavatar
madsdue
Medlem
Indlæg: 297

Indlæg af madsdue »

Holger skrev:Har max kvalme efter at have blandet 8 forskellige slags sprut, så ingen mad til mig foreløbig
må jeg foreslå koldt vand og lidt revet æble, det virker her..

Medlemsavatar
orangoklang
Medlem
Indlæg: 137
Sted: Ballerup

Indlæg af orangoklang »

lakris skrev:Chili ved vandkunsten/Nørregade, kbh. ca. :-) opfylder alle krav.

Rip Busstop/Banana Joe...(var dk's bedste)
Ja, Busstop lavede nogen supergode burgere.

Iøvrigt kan jeg anbefale Butterfly i Ballerup centret hvis i kommer den vej forbi. De laver nogen rigtigt gode burgere.
-OrangoKlang-
i7 11700k. 32 GB ram. 1Tb Samsung M2. Behringer U-Phoria 1820, Arturia Keylab 49 Mk2, Fender strat (mexico), Reason 11 suite

Medlemsavatar
kokken4800
Medlem
Indlæg: 2511
Sted: Nykøbing Falster

Indlæg af kokken4800 »

Mit køkken laver de bedste burgers :D

Pikke og køer er okay
Gustav på Bornholm
Og så ligger der en lille restaurant på bryggen ned til vandet - de plejer at lave ganske fornuftige burgers

Thorvaldens hvor jeg har arbejdet, har også lavet gode burgers, med hjemmelavede boller og hele moletjavsen..
http://www.diximusic.com - [b]International site for our label, and recording studio[/b]
[b]Worldwide digital music distribution[/b]
http://www.art-book.dk - [b]Booking - Management & Events[/b]

Medlemsavatar
madl
Medlem
Indlæg: 132
Sted: Kbh Ø

Indlæg af madl »

KH Clausen på Øster Farimagsgade (KBH Ø) laver en SUVERÆN burger der overholder ovennævnte krav. Er stadig mæt efter en idag :)

Madtjenesten på Nordre Frihavnsgade er lige bagefter...

Halifax er også fin ja.

Morten
IBM T400, Reaper, Presonus Firepod

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Jeg fik en god burger i forgaars imellem to set :)
Bryan's pub - Chapennes

Medlemsavatar
Runen
Medlem
Indlæg: 2437

Indlæg af Runen »

kokken4800 skrev:Mit køkken laver de bedste burgers :D
Det er mit køkken ikke enig i :dollargrin:

(og min secret-sauce er også meget uenig)

Medlemsavatar
David D
Medlem
Indlæg: 775
Sted: KBH N

Indlæg af David D »

Hos Burger & Bun på Istedgade og MASH på Bredgade har jeg haft nogle af mine bedste burgeroplevelser.

Dog må jeg sige, at en god hjemmelavet burger oftest er en vinder hos mig. Man får en eller anden fantastisk følelse af velbehag når man spiser en burger, man selv har "bygget". :)
Pianist og keyboardspiller.

Medlemsavatar
the green 9
Medlem
Indlæg: 856
Sted: oddesund

Indlæg af the green 9 »

burger my ass ... pfft

Billede
sådanner manner, bøfsandwich med sovs
- the green 9

100% er ikke altid nok :-(

https://www.facebook.com/Mycelium-Moss- ... 4921821212

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

Om sommeren, når min Papa griller, der får du de bedste burgere.. Daaaaamn! :-D

Medlemsavatar
PelleB
Forum Donator
Indlæg: 903
Sted: Copenhagen / Aalborg

Indlæg af PelleB »

Altså jeg må desværre blankt indrømme, at den bedste burger jeg nogensinde har fået har været fra McD på Times Square. I den periode lavede de en burger ved navn Angus (og nej den kan IKKE sammenlignes med burgeren fra BK!)

Bollen var blød, noget som jeg ikke selv er hundrede 100% begejstret for. Elsker en sprød durum bolle. Men det samlede indtryk var perfekt. Men det må ha' været en enkelt vidunderoplevelse. Dagen efter, da jeg igen ville ha' en til frokost var glory-time ovre :( . Kødet var tørt og salaten smagte som om, der var jord på. Smed den ud i ren forargelse.

Det havde intet med kvantitet eller pengepungen at gøre, selvom at 2.19$ ikke gør noget for en velsmagende burger.

Noget der kommer tæt på denne burger, er kun det man kan lave selv. Tricket er altid at huske ikke at købe kødet hos et supermarked men hos en slagter. Det med mindst fedt, og det må helst ikke være mere en 2 dage gammelt.

Medlemsavatar
David D
Medlem
Indlæg: 775
Sted: KBH N

Indlæg af David D »

Jo mere fedt des mere smag - det er parolen jeg lever mit liv efter :)
Pianist og keyboardspiller.

Medlemsavatar
kokken4800
Medlem
Indlæg: 2511
Sted: Nykøbing Falster

Indlæg af kokken4800 »

Lugter jeg en officiel:

"Lydmaskinens bedste burger challenge anno 2011"

Jeg er på
http://www.diximusic.com - [b]International site for our label, and recording studio[/b]
[b]Worldwide digital music distribution[/b]
http://www.art-book.dk - [b]Booking - Management & Events[/b]

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

kokken4800 skrev:"Lydmaskinens bedste burger challenge anno 2011"

Jeg er på
Det er jeg også. Som dommer.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
kokken4800
Medlem
Indlæg: 2511
Sted: Nykøbing Falster

Indlæg af kokken4800 »

Bare fordi du vil løbe med titlen, som årets ædedolk :)
http://www.diximusic.com - [b]International site for our label, and recording studio[/b]
[b]Worldwide digital music distribution[/b]
http://www.art-book.dk - [b]Booking - Management & Events[/b]

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Mmmm ... jeg er allerede sulten.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
SMP
Forum Donator
Indlæg: 2164
Sted: ˙٠•●CPH●•٠˙

Indlæg af SMP »

Alexfrbc skrev:
SMP skrev:Der var engang en pølsemand på Frederiksberg, der lavede de mest sindsyge burgere. Jeg ved ikke om han stadig står der (spøjs fætter på den fede måde) - en Frederiksbergianer kan uden tvivl hans navn ... han er ret "kendt".
Øagers Pølser du tænker på ? Sådan et lille skur der stod på vesterbrogade ved netto ? Det var fanme nice derinde. Savner det sted nu jeg tænker over det :(
Det var lige nøjagtig Øagers, jeg tænkte på :)
“Music is what feelings sound like.”

Nyt svar