Furland's "Darkroom" studio byggetråd.

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
Furland
Forum Donator
Indlæg: 1167
Sted: Far, far away hinsidan

Aaaaaghhhhhh.......... Far er ikke sur, Far er skuffet!

Indlæg af Furland »

Så sker der lidt igen i min mørke kælder som jeg syntes er værd at dele, og den ene del af det er min mindst stolte oplevelse i forældre rollen!

Som skrevet tidligere, har jeg haft problemer med både min Adam A7 højttaler, hvor AMP delen var gået, samt en Adam Sub10 hvor det var selve woofer enheden der ikke virkede, så efter lidt irritation over dette fik jeg via Adam i Tyskland kontakt til Futureware der er den skandinaviske distributør, som samtidigt håndterer service sager. Efter at have indleveret dem til reperation, belejligt nok her i mit hjemland Sverige, så var det med enorm glæde at jeg hentede begge enheder her til aften! (Skal siges jeg kun har ros til Futureware's håndtering og kontakt herfra!)
Så langt så godt og glæden var stor alle 90km hjem, for man har jo været lidt i værkstedet i den her weekend og lavet yderligere detaljer som skulle testes lidt sammen med lidt god lyd!...

... meeeen sådan skulle det så ikke alligevel ikke være...

Vel hjemkommen til en glad 4 årig søn, så er jeg ifærd med at bære A7'eren ned i kælderen. Jeg returnerer max 30 sekunder efter til stueetagen og.... får så af vide at min dreng bare sådan lige lidt impulsivt har valgt at trykke wooferen helt i bund..... *suk* (og det var så gange 1902901929 = antallet tilfælde det blev sagt på meget kort tid) :censored:

Så Kan Jeg Vel Lære Det i den grad!

Nå... men... videre til det vigtige :-)

Jeg har arbejdet med flere design løsninger på rammerne til mine broadband paneler, da jeg nu har 12 x Paroc FPS10 rockwool liggende lige netop til det formål. Alle ideer er at skære rammen ud af et stykke fyretræs liste og efter tre designs er jeg ikke helt tilfreds endnu, da jeg har haft et mildest talt dårligt hulbor så det vil være latterligt at skulle bruge det til de evt. 240 huller jeg skulle bore... lær at købe ordentligt grej, gælder også for værktøj. Anywho jeg er havnet et sted hvor jeg delvist accepterer konceptet men ikke helt designet så mere om det.

Rummet lyder i sweet spot overraskende acceptabelt, men det er mest indbildning tror jeg da der kun er 3 af 4 superchunks oppe og et (desværre) gulvtæppe, som jo knapt rækker langt ind i lydhimmelen (vi taler nok den 4 Circle of Hell, altså sådan cirka der hvor Behringer findes!)

Ellers er der kommet ben på mit bord (i alu fra IKEA) og på de nye billeder er det fortsat umalet og uden div. midi udstyr, men man kan se selve idéen med at nedfælde MBP i bordet. Lydkort og ekstern HD kommer begge til at være skjult under bordet, hvor der belejligt nok er plads mellem rammen til en 1 Unit enhed som mit FF400 samt HD. Bordet ryger til maleren i den her uge.

Slutteligt har jeg teaset lidt med at jeg har fundet Lava lampens afløser og da jeg er lidt en puritaner når det kommer til rod i mit kommende studie, så har jeg fundet noget nymodens LED fra Phillips kaldet "Living Color" som basalt set er en fjernstyret lampe der kan give farveskift kontinuerligt eller statisk, samt gå fra "ren hvid" til fuld farve... Niceness indeed! Lava er død, længe leve LED!

Now for the entertainment!

Ps. @Garcia "Stick & Carrot" er den klassiske om Guleroden eller Pisken som "motivation", men jeg kan forstå at i Jyder ser tingene lidt anderledes og kun arbejder hvis det kan ordnes med håndslaw eller et lille fikst konebytte (alternativt måske medgift af nærmest slægtning af modsat køn til arbejdsgiveren???)
Vedhæftede filer
Setup
Setup
setup01.jpg (45.28 KiB) Vist 4429 gange
Bord
Bord
setup02.jpg (54.67 KiB) Vist 4424 gange
Closeup af nedfældet MBP
Closeup af nedfældet MBP
setup03.jpg (59.75 KiB) Vist 4428 gange
DØ! lede Lavalamper!
DØ! lede Lavalamper!
lampe01.jpg (78.97 KiB) Vist 4426 gange
Broadband absorber sidepanel
Broadband absorber sidepanel
broadRamme.jpg (52.09 KiB) Vist 4434 gange
:sweden:

Medlemsavatar
Lynild
Medlem
Indlæg: 1276
Sted: Århus

Indlæg af Lynild »

Bliver man ikke syg i hovedet af sådan noget lys :?

Medlemsavatar
Furland
Forum Donator
Indlæg: 1167
Sted: Far, far away hinsidan

Indlæg af Furland »

Sikkert, men man skal jo ikke klage over lidt sindssyge, da det jo bare kan give lidt kant på den kreative fase! :-D Der kommer også til at være lidt andet lys, men det er ikke lavet klar endnu, desuden kan den også være i "normal" hvid lys.
:sweden:

Medlemsavatar
Lei
Forum Donator
Indlæg: 935
Sted: 1610

Indlæg af Lei »

Det ser sgu ret nice'd ud, synes jeg! Har også kigget lidt på den der lampe, som jo kan lave alverdens farver, og ja - det er sgu fremtiden :) lækkert, og thumbs up!
Producer, mixer og masteringdude

Medlemsavatar
Freund
Medlem
Indlæg: 1519
Sted: Fyn

Indlæg af Freund »

jeg er total vild med de kopholdere der........ så kan man fare rundt uden at skulle tænke på om man vælter sin sjus ..... genialt Furland :wink:
[b][color=#40FF00]Det er bedre at fortryde noget man HAR gjort...........[/color][/b]

Medlemsavatar
Furland
Forum Donator
Indlæg: 1167
Sted: Far, far away hinsidan

Indlæg af Furland »

Nemlig! Ja! 1 x lille espresso 2 x 1/2 litters cola 2 x Whiskey
:sweden:

Medlemsavatar
Freund
Medlem
Indlæg: 1519
Sted: Fyn

Indlæg af Freund »

og her er MIT alternativ til lavalampen (pæren er gået men jeg shopper en ny imorgen)
foto.jpg
foto.jpg (147.08 KiB) Vist 4348 gange
[b][color=#40FF00]Det er bedre at fortryde noget man HAR gjort...........[/color][/b]

Medlemsavatar
Freund
Medlem
Indlæg: 1519
Sted: Fyn

Indlæg af Freund »

det bliver sgu en lille hyggelig kælder det der!!!!
[b][color=#40FF00]Det er bedre at fortryde noget man HAR gjort...........[/color][/b]

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

@ Furland: Pisk eller kone, det er sgu det samme :lol:
Deaktiveret

Medlemsavatar
Furland
Forum Donator
Indlæg: 1167
Sted: Far, far away hinsidan

Indlæg af Furland »

FÅ DET BILLEDE VÆÆÆÆK FREUND! Det gør ondt i mine øjne!!!!
:sweden:

Medlemsavatar
Furland
Forum Donator
Indlæg: 1167
Sted: Far, far away hinsidan

Indlæg af Furland »

Så er der lidt nyt da jeg har lavet begyndelsen til mine Broadband absorber paneler.

Lad det være sagt med det samme, jeg fortryder intet, men med mit designvalg, så tager det pænt lang tid at lave 128 huller med et hulbor, så skal man heller ikke glemme at der skal skæres 128 gange for at "forbinde" hullerne... Træt i ryggen, jo tak!
Imorgen er det tid til kropsterapi med sandpapir og så skal der samles og males med en gang hvid maling. Min plan er indtil videre at stoffet skal side på indersiden og derfor skal rammen være pæn at se på så det tager sikkert også en 7-8 timer som dagens omgang gjorde...
Vedhæftede filer
Bits'n'pieces
Bits'n'pieces
trapsA.jpg (251.54 KiB) Vist 4108 gange
Lille Hjælper
Lille Hjælper
BroadA.jpg (410.51 KiB) Vist 4114 gange
:sweden:

Medlemsavatar
Clark
Forum Donator
Indlæg: 233
Sted: Aalborg

Indlæg af Clark »

det ser sgu fedt ud :)

vil selv til at lave lidt absorbers hvor jeg sidder.. skal man bare gå efter det rockwool med den største densitet? altså alt over 70kg/m3?

dvs man er ovre i noget terrænbatts?
http://soundcloud.com/clark-k

http://www.bluemachines.dk

http://www.facebook.com/dj.clarkk

Let og brugervenligt online økonomisystem, Dynaccount - https://dynaccount.dk
Udviklet af iværksættere til iværksættere!

[img]http://www.dynaccount.com/gfx/misc/lydmaskinen.png[/img]

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Furland, er det gået i stå?
Det skal jo være færdigt til jeg kommer forbi :lol:
Deaktiveret

Medlemsavatar
Furland
Forum Donator
Indlæg: 1167
Sted: Far, far away hinsidan

Indlæg af Furland »

Gået i stå njaaeeeh... det kan man vel godt sige, siden det er små tre måneder siden de billeder af basstraps siderne blev taget :-) Alle dele ligger klar, venter bare på at jeg får tiden til at samle dem og den er svær at finde da jeg har lynende travlt i mit arbejdsliv. Men jo, det skal nok blive færdigt Garcia, hvis du nogensinde lykkedes at få visa til Sverige :-)
:sweden:

Medlemsavatar
Furland
Forum Donator
Indlæg: 1167
Sted: Far, far away hinsidan

Indlæg af Furland »

IIIIT'SSSS AAAALIIIVEEEEEEAAAHHH.... Eller noget der ligner!

Genopliver lige min byggetråd da der snart er lidt større fremskridt at vise frem. Har den sidste måneds tid fået lavet broadband absorbers færdige og installeret, så nu begynder det at se heftigt ud. Med vilje ligger jeg ikke nye billeder op den her gang, da jeg har sindsygt travlt med oplæring i mit nye job og derfor vil vente med endelige billeder til jeg er endegyldigt færdig.
Arbejder med en smule el, som jeg hader mere end lugten af stuvet hvidkål, så det tager altid 100 timer mere end den 1 time en udlært kan gøre det på, men pyt så har man sejret selv.

Lyden er dejlig tight uden at være tør, og glæden er enorm ved at jeg allerede kan mærke kvaliteten i det at jeg har været ekstremt omhyggelig.

Mere nyt når vi når en små 14 dage frem, så kan jeg godt få lov at blære mig lidt til den tid...
:sweden:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Bliver fedt at se. :)

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Ah come on - afsted med de billeder ;)
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
Furland
Forum Donator
Indlæg: 1167
Sted: Far, far away hinsidan

Indlæg af Furland »

For den onde selv, hvor tiden går... jeg kan slet ikke følge med...
Vedhæftede filer
StudioDec03.jpg
StudioDec03.jpg (81.49 KiB) Vist 3218 gange
StudioDec02.jpg
StudioDec02.jpg (82.4 KiB) Vist 3219 gange
StudioDec01.jpg
StudioDec01.jpg (43.03 KiB) Vist 5700 gange
Senest rettet af Furland søn 3. apr 2011 00:04, rettet i alt 1 gang.
:sweden:

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Ser sgu hyggeligt ud, fur :)
Deaktiveret

Medlemsavatar
Furland
Forum Donator
Indlæg: 1167
Sted: Far, far away hinsidan

Indlæg af Furland »

Ja det bliver endnu bedre i 2020 med den fart jeg har på... Skal vi booke en tid til dér? :-)
:sweden:

Medlemsavatar
Casperlyd
Forum Donator
Indlæg: 261
Sted: Silkeborg

Indlæg af Casperlyd »

Hey

Furland jeg er dybt imponeret over de broadband abs. der, skide godt stykke arbejde du har lavet og syntes der virker til at være en dejlig varm atmosfære derinde :)

Hygge



# Tr3atBox
Logic Pro - RME - Adam P33a

Medlemsavatar
Nikolajs
Medlem
Indlæg: 920
Sted: Helsingør

Indlæg af Nikolajs »

Lidt ærgeligt at din video er så mørk - men sammen med billederne får man alligevel et godt indtryk.
[color=#FF0000]Es ist nicht kaputt, es klingt nur so.[/color]

- Nikolaj.

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Furland skrev:Ja det bliver endnu bedre i 2020 med den fart jeg har på... Skal vi booke en tid til dér? :-)
Næh du, jeg er fra landet. Vi har konsekvent byggerod og fyldte trailere herude. Der skal mere til at skræmme mig! :lol:
Så vi ses i starten af det nye år :wink:
Deaktiveret

Medlemsavatar
Furland
Forum Donator
Indlæg: 1167
Sted: Far, far away hinsidan

Indlæg af Furland »

Tak for de rosende ord :-) Det skal så også være som man nu selv vil have det, nu det har taget så F**ing lang tid ;-)
Jeg laver en bedre video når finish er på plads. Var bare i et lidt hyggeligt humør da jeg besluttede at smide den op!

Vi ses i 2020 Garcia!
:sweden:

Medlemsavatar
Nysted
Medlem
Indlæg: 553
Sted: Aalborg, Nordjylland

Indlæg af Nysted »

Ser lækkert ud :)

Hvor tilfreds er du så blevet med akustikken i rummet nu??..

Er det sådan du bare tænker det er lækkert, eller føler du lige der mangler det sidste??


Synes det ser hyggeligt ud i hulen :)

Nyt svar