Henriks producer Blog (Elektronisk)

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Woopex
Medlem
Indlæg: 467
Sted: Viborg

Re: Henriks producer Blog (Elektronisk)

Indlæg af Woopex »

Rahbek78 skrev:@ Smider det op så snart der er sagt OK.

BTW. Det her er simpelthen det smukkeste stykke trance jeg har hørt i lang tid. Ihvertfald noget af det mest uplifting! Det lyder simpelthen bare smukt!


Der er dælme smæk på, det lyder sgu fedt. Rigtig godt nummer du har fundet der :)

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Lige et lille preview af de 2 sidste numre jeg har lavet. Nu med video! :)

I må unskylde den lidt flade kvalitet.


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ganske lækkert. En del mere gennemarbejdet remix af Scarwrist end jeg nåede at få lavet. Har så heller ikke lige fået en tilbagemelding på om han kunne bruge mit remix...

Vidste ikke du havde UAD. Det bør du da liste under din profil. :)

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Christoffer I. N. skrev:Ganske lækkert. En del mere gennemarbejdet remix af Scarwrist end jeg nåede at få lavet. Har så heller ikke lige fået en tilbagemelding på om han kunne bruge mit remix...

Vidste ikke du havde UAD. Det bør du da liste under din profil. :)
Tak...

Jo jo... Købte jo 2 UAD kort med masser af plugs ved "Hookah" sidste år. Det er sgu lækkerier.

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Hvor fedt er det lige... Nu er der mulighed for at remixe DJ Shah - Sunlounger. Der er 3 tracks at vælge imellem. Jeg er helt sikkert på. Elsker hans dreamy Ibiza stil.

http://djz.dk/musik/artikler/6948/

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Rahbek78 skrev:Hvor fedt er det lige... Nu er der mulighed for at remixe DJ Shah - Sunlounger. Der er 3 tracks at vælge imellem. Jeg er helt sikkert på. Elsker hans dreamy Ibiza stil.

http://djz.dk/musik/artikler/6948/
Tak for tippet. :)

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Så er der mulighed for at høre mit seneste remix i "Hi-Res". :)

Mastering by: Holger Lagerfeldt



----

Og igår fik jeg at vide at Aba & Simonsen har valgt mit remix af "El Gato Negro", sammen med et andet remix. Så det vil også snart blive udgivet. Cool! Så har jeg faktisk allerede 5 officielle BnB udgivelser bag mig siden Anna David remix konkurrencen. Det er sgu lidt sjovt, men det har også betydet at jeg har vendt ryggen lidt til mine Trance produktioner. Men det er stadig Trance jeg lytter mest til, og det er en rigtig god inspirationskilde til mine BnB ting. Og jeg synes da selv at jeg bidrager med nogle lidt anderledes remixes ifht. hvad der ellers sådan kommer ud her og der. - Det er det jeg stadig elsker ved Trance - man kan bare ikke komme udenom gode akkorder, og en god melodi. Det holder! - Produktionen skal selvf. være iorden, men det er stadig melodien der får et BnB remix til at opstå. Jeg har opgivet enkelte BnB projekter, fordi jeg ikke kunne tvinge min normale BnB opskrift ned over eks. vokal eller lign.
Men jeg drømmer nu stadig om at lave mit eget track sammen med en eller anden dygtig sanger/inde. Det ku være superfedt!

Default avatar
Matti
Medlem
Indlæg: 275

Indlæg af Matti »

Kan rigtig godt lide dit remix af Skyldig :))
Håber du har gjort noget godt ved el negro tracket, for nøj det orginale er ringe! :O
-

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Matti skrev:Kan rigtig godt lide dit remix af Skyldig :))
Håber du har gjort noget godt ved el negro tracket, for nøj det orginale er ringe! :O
Kan høres noget af det her:
Rahbek78 skrev:Lige et lille preview af de 2 sidste numre jeg har lavet. Nu med video! :)

I må unskylde den lidt flade kvalitet.


Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Så er der efterhånden ingen vej tilbage... :)

Har lige bestilt en MacBook Pro idag. Jeg har en iPhone 4 og en iPad, så nu måtte det være.

Musikken vil indtil videre blive lavet på mit PC setup. - Men det ka jo være man skal skifte på et tidspunkt. Men med UAD og PC VSTs osv. så fornemmer jeg at det vil koste mig dyrt at hoppe på MAC/Logic. Men alt i alt sigter jeg efter et meget mere straight og clean studio setup, så vi må se hvad jeg finder ud af med tiden.

Hvis der er nogen der overhovedet gider bruge 2 min. på at anbefale / komme med tips til hvad jeg absolut bør gøre når jeg får min MacBook. Så er jeg evigt taknemmelig. Det bliver mit allerførste ordentlige møde med MAC OS osv. Så jeg er selvfølgelig spændt på hvad der venter mig. Og som i kan regne ud, så blev det en MAC, da jeg virkelig holder meget af mine 2 Apple produkter jeg har på nuværende tidspunkt.

Og god weekend til alle "Lydmaskiner"! :)

Medlemsavatar
Kasper Hedegård
Medlem
Indlæg: 596
Sted: Herning

Indlæg af Kasper Hedegård »

Rahbek78 skrev:Så er der efterhånden ingen vej tilbage... :)

Har lige bestilt en MacBook Pro idag. Jeg har en iPhone 4 og en iPad, så nu måtte det være.
Hvis der er nogen der overhovedet gider bruge 2 min. på at anbefale / komme med tips til hvad jeg absolut bør gøre når jeg får min MacBook. Så er jeg evigt taknemmelig. Det bliver mit allerførste ordentlige møde med MAC OS osv. Så jeg er selvfølgelig spændt på hvad der venter mig. Og som i kan regne ud, så blev det en MAC, da jeg virkelig holder meget af mine 2 Apple produkter jeg har på nuværende tidspunkt.

Og god weekend til alle "Lydmaskiner"! :)
leg leg leg! eneste jeg kan sige.. man kal "bare" vende sig til at alt ikke er som de plejer :)

Medlemsavatar
AndruuT
Medlem
Indlæg: 128

Indlæg af AndruuT »

Kasper Hedegård skrev:
Rahbek78 skrev:Så er der efterhånden ingen vej tilbage... :)

Har lige bestilt en MacBook Pro idag. Jeg har en iPhone 4 og en iPad, så nu måtte det være.
Hvis der er nogen der overhovedet gider bruge 2 min. på at anbefale / komme med tips til hvad jeg absolut bør gøre når jeg får min MacBook. Så er jeg evigt taknemmelig. Det bliver mit allerførste ordentlige møde med MAC OS osv. Så jeg er selvfølgelig spændt på hvad der venter mig. Og som i kan regne ud, så blev det en MAC, da jeg virkelig holder meget af mine 2 Apple produkter jeg har på nuværende tidspunkt.

Og god weekend til alle "Lydmaskiner"! :)
leg leg leg! eneste jeg kan sige.. man kal "bare" vende sig til at alt ikke er som de plejer :)
Man skal vende sig til, at alt er meget lækre end det plejer! :-P

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Er lige hjemvendt fra en uge på Ibiza. Tog en makker med, som aldrig har været der før. Han blev positivt overrasket over den fantastiske "club" stemning der er på hele øen.

Jeg må også indrømme at jeg elsker at være på øen. Infrastrukturen kører bare, og det er nemt at komme fra A til B. Også om natten når man skal ud og ha blæst ørerne igennem.

Også denne gang blev det til Trance. Selvom jeg gerne ville ha været på Pacha til et arrangement.

DeadMau5 - Han vokser og vokser og vokser og vokser og... Damn folk var ellevilde!!
Laidback Luke (Så jeg ikke så meget af)
Ferry Corsten
John O Callaghan
Gareth Emery
Markus Schulz
Sander Van Doorn

If its too loud youre to old. - Hmm, jeg synes godt nok det er lige på grænsen dernede. Der er godt nok smæk på de fleste steder. Det er mine sarte Hi-Fi ører ikke så vilde med. :)

Men stemningen dernede er fantastisk, og så selvfølgelig solnedgangene og øen bare sådan generelt.

Jeg ka mærke at jeg er nødt til at vende tilbage.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ååååh gå væk. Slet ikke misundelig. :)

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Igang med at flytte mit grej til et andet rum, med lidt bedre forhold.

Og så er næste projekt at remixe Sharoom & Sanctus "Party Babe".

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Hmm... Overvejer at købe Melodyne...

2 formål. Edit vokaler + lure diverse chords og piano riffs.

Nogen dance/trance/house producere herinde der ikke kan leve uden Melodyne???

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det står os på min "skal ha'" liste. :)

Medlemsavatar
SMP
Forum Donator
Indlæg: 2164
Sted: ˙٠•●CPH●•٠˙

Indlæg af SMP »

Rahbek78 skrev:Nogen dance/trance/house producere herinde der ikke kan leve uden Melodyne???
Jeps ... eller nej, jeg kan godt leve uden den :)
“Music is what feelings sound like.”

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

SMP skrev:
Rahbek78 skrev:Nogen dance/trance/house producere herinde der ikke kan leve uden Melodyne???
Jeps ... eller nej, jeg kan godt leve uden den :)
Har du haft den? Eller er det fordi det som sådan ikke tiltaler dig?

Jeg ser jo ikke umiddelbart bedre alternativer. - Men ok, det er selvfølgelig et spørgsmål om behov. Og jeg ser nogle fine muligheder for at udvikle sig lidt rent musikalsk med hjælp fra Melodyne. F.eks guitar og piano riffs. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at analysere på dette, og evt. endda eksportere til MIDI, så jeg har et fint udgangspunkt til noget piano i et break eller lign.
Og så er der selvf. alle mulighederne for at tilpasse vokaler til ens akkorder. Det er også ret cool synes jeg.

Her er en lidt overdrevet Gaga ting. Men det er da stadig meget cool. Jeg ved iøvrigt ikke om det er Melodyne. Men det er jo lige hvad det kan bruges til. Gir en god idé om mulighederne.


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nok den absolut fedeste fortolkning jeg har hørt af det nummer. :thumbup:

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3436
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Så har du ikke hørt denne :wink: :)
Stuart Price/Jacques Lu Cont/Les Rythmes Digitales/Man With Guitar/Pour Homme/Thin White Duke

http://www.youtube.com/watch?v=y30QdSwV4X0

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

lakris skrev:Så har du ikke hørt denne :wink: :)
Stuart Price/Jacques Lu Cont/Les Rythmes Digitales/Man With Guitar/Pour Homme/Thin White Duke

http://www.youtube.com/watch?v=y30QdSwV4X0
ærgelig distortion på vokalen imo. Men ellers udemærket ja. :)

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Hey!

Den er sgu også meget cool. Lyden er lidt skod (YT?), men idéen er rigtig fed.

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Den utrolig dygtige trance producer Andy Blueman har haft gang i lidt "movie-soundtrack" agtigt halløj...

Det lyder sgu ret så fedt efter min mening. Sad og stenede samtlige 17 min. hans klip er i. - Tror egentlig at samtlige trance producere har en eller anden form for "connection" til film soundtracks. Det har jeg ihvertfald haft siden jeg blev bidt af at se film back in the days. Det var faktisk inden trance genren blev rigtig stor. Men da den begyndte at blomstre ku jeg tydelig mærke forbindelsen mellem genren og film soundtracks... Bla. bla. De fleste ved vel hvad jeg mener... :)

Tjek:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Endnu en Soundcloud profil jeg bliver nødt til at abbonere på. åh nej. :)
Vil glo linket på et tidspunkt.

Nyt svar