Mortens blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
YoBilee
Medlem
Indlæg: 333
Sted: Kolding

Re: En blog om at holde styr på sig selv.

Indlæg af YoBilee »

Uncite skrev:@ Yobilee: Sample cd'en er fra en serie der hedder forgotten voices. Den jeg har er med Francesca Genco, men der findes andre i serien.
http://www.tonehammer.com/?p=1510
Jeg havde den her i tankerne som det kunne bruges på.
http://yobilee.dk/dawn.mp3

Må se om jeg skal have fat i den, eller om jeg skal finde på noget andet. På de demoer på siden kan det nu godt være at de lige er en tand for dystre i det, når det skal bruges på noget som er sådan halv-uplifting.
Uncite skrev:Jeg har brugt nogle flere samples derfra i dette nummer: http://www.tonehammer.com/?p=1510
Pas på, det er meget langsomt og tungt :)
Hvilket? :-P
[color=#808080]Med Venlig Hilsen
Søren :-D[/color]
[color=#808080][url]http://soundcloud.com/soren-larsen[/url][/color]

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Doh! :doh:

Jeg mente det her nummer: www.daytrippermusic.de/music/Spaceblob.mp3

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Men ja, de er ret dystre i det. Det er også derfor det er nødvendigt at lege med pitch'en hvis det ikke skal blive for terapi-mantra-i-regnskoven-agtigt :)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Efter et par dage på arbejde igen her i weekenden hvor jeg ikke fik lavet noget konstruktivt, sidder jeg i dag i studiet og fifler lidt. Det kører ikke så godt for mig, men jeg er heller ikke kommet helt tilbage i balance endnu. Nogen gange kan det godt tage 2 dage før jeg har fået sovet ud, alt efter hvor mange timers søvn jeg lige får når jeg er afsted. Denne weekend nåede jeg kun at få 2 x 7 timers afbrudt søvn (skal op minimum 3 gange om natten når jeg arbejder), hvilket svarer til 4-5 effektive timer pr. nat, så jeg var ret træt igår.

Jeg har stadig min hjemmeside hængende som en "tung sky" over hovedet. Jeg hopper lidt rundt i forskellige ideer, men mine tekniske evner rækker ikke helt langt nok til at udføre de forskellige ideer, så jeg er flere gange rendt ind i at sidde og læse om og lege med de ting jeg gerne vil ha' på siden. Jeg tror nu at jeg har besluttet mig for at stykke siden sammen i Adobe fireworks, det ser mest overskueligt ud og det virker til at det er her jeg kan få det resultat jeg gerne vil ha' hurtigst muligt.

Som en sidenote, så er jeg ret pissed på Peugeot. Jeg er i gang med at finde ud af at skaffe mig en bil og Peugeot har i et stykke tid nu reklameret med at man kan lease en 308'er for 129 euro om måneden uden udbetaling. Det besluttede jeg mig for at springe på, da det er et uhørt godt tilbud, men det viste sig så igår da jeg var ude hos en forhandler at dette tilbud er det rene svindel. I virkeligheden lander den på 186 euro +4000 euro i udbetaling. Hvis jeg virkelig havde tænkt mig om kunne jeg måske godt regne ud at de 129 var lidt for godt til at være sandt, men en landsdækkende kampagne i både tv, på reklame standere og på internettet fik mig til at hoppe på den. Det er sgu utroligt hvad de kan slippe afsted med.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Uncite skrev:Som en sidenote, så er jeg ret pissed på Peugeot. Jeg er i gang med at finde ud af at skaffe mig en bil og Peugeot har i et stykke tid nu reklameret med at man kan lease en 308'er for 129 euro om måneden uden udbetaling. Det besluttede jeg mig for at springe på, da det er et uhørt godt tilbud, men det viste sig så igår da jeg var ude hos en forhandler at dette tilbud er det rene svindel. I virkeligheden lander den på 186 euro +4000 euro i udbetaling. Hvis jeg virkelig havde tænkt mig om kunne jeg måske godt regne ud at de 129 var lidt for godt til at være sandt, men en landsdækkende kampagne i både tv, på reklame standere og på internettet fik mig til at hoppe på den. Det er sgu utroligt hvad de kan slippe afsted med.
Det var sgi da trist. Man skulle ellers tro at firmaerne umiddelbart stadig kunne leve højt på de rigtig gode tilbud, men dem der styrer showet har nok tænkt at der allerede er opsving i den internationale krise, og har så været for griske med deres tilbud.


Hvor tit arbejder du egenligt? Hvor mange dage om måneden og med hvilke mellemrum? Det må være lidt træls ikke at kunne få ordentlig nattesøvn til jobbet, men hvis tingene kan løbe rundt for dig og du er glad for arbejdet og den ekstra fritid det giver dig i den anden ende, så er det jo godt alligevel. :)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Jeg arbejder 7-8 døgn om måneden, for det meste 2 døgn ad gangen. Søvn manglen er slet ikke noget problem for mig. Sådan ser jeg i hvert fald ikke på det. Nogen gange skal jeg bare lige sove 10-12 timer når jeg kommer hjem, men andre gange mærker jeg det et par dage.
Det er heller ikke sådan at jeg ikke kan lave noget, specielt praktiske ting kan jeg sagtens rende rundt som en wannabe zombie og udføre, men jeg kan som sagt ikke altid koncentrere mig om det kreative når jeg er i den tilstand.
Til gengæld har jeg nu mange flere hele dage hvor jeg har tid til at fordybe mig hvis jeg har lyst. Jeg har tit 5-6 dage mellem arbejde, nogen gange mere. Jeg har f.eks lige haft 15 dage mellem to vagter så jeg klager bestemt ikke :)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Det begynder at ligne noget nu. Jeg har fået taget mig sammen til at færdiggøre endnu et nummer, fået startet rigtig godt på et psychedelisk og et Drum'n'bass track, samt fået en mail fra et russisk netlabel som er interesserede.

Jeg tror nu ikke det netlabel er noget jeg vil benytte mig af, men det er da rigtig fedt at få at vide at folk hører min musik derude :)

Jeg smider det nye nummer i "din musik" i løbet af i dag.

Nu skal jeg bare ha' taget mig godt og grundigt sammen til at lave hjemmeside...

Medlemsavatar
Lars von Qualen
Forum Donator
Indlæg: 2450
Sted: Aarhus V, Danmark

Indlæg af Lars von Qualen »

Uncite skrev:Nu skal jeg bare ha' taget mig godt og grundigt sammen til at lave hjemmeside...
Ja du skal!!! :P
Lars von Qualen
LydSky - [url]https://soundcloud.com/lars-von-qualen[/url]
LydSky Alter Ego - [url]https://soundcloud.com/schwarz-child[/url]
Random - [url]http://www.facebook.com/larsvonqualen[/url]
Web - [url]http://larsvonqualen.dk[/url]

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

God damn it, tiden den flyver.

Har haft rigtig meget arbejde de sidste 2 uger, da en af de andre hjælpere er blevet syg. Denne uge f.eks, arbejder jeg mandag-onsdag og så fredag-søndag igen. Torsdag bliver ikke til det vilde, da jeg skal hvile ud.
Det giver dog en god pose penge ekstra som jeg godt kan bruge når jeg skal til Barcelona i marts :-D

Jeg har så endelig fået Cubase ordentligt op at køre på min bærbare. Windows 7 er sgu bare nemmere at arbejde med. Samtidig har jeg installeret ASIO4ALL, så den lever et helt hæderligt resultat. Jeg har overvejet at skaffe mig et lille eksternt lydkort, men indtil videre ser det ud til at ASIO4ALL driveren kan udfylde mit behov når jeg er på farten. Det ville i hvert fald være fedt at ha' et minimum af hardware med.
Jeg kunne dog godt tænke mig et af de små transportable keyboards (korg nanokeys f.eks), men jeg overvejer lige nu om Cubas 5's indbygge "tastatur" keyboard er nok.

Så selv om jeg ikke har haft meget tid i studiet på det sidste, så har jeg alligevel fået lavet en lille smule musik.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Jeg må indrømme at jeg ser lidt frem til det kommende younger brother album.


http://www.youtube.com/user/YoungerBrotherTV

Det lyder til på de klip jeg ellers har hørt, at de fortsætter den ret melodiske stil fra last days of gravity, bare lidt mere syret. Et godt tegn for mit vedkommende :)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Yes. Så gik det præcis med denne blog som jeg frygtede. To måneder uden en opdatering. Jeg må hellere komme i gang igen.

Jeg har haft en lang periode med lav energi og lav lyst til musikken. Det sker af og til, men jeg er ved at lære at leve med det som skrevet i et andet indlæg her på siden.

Jeg har dog heldigvis haft travlt med at arrangere en tur til Barcelona sammen med kæresten. Vi kom hjem i tirsdags efter 12 dages velfortjent ferie. Barcelona er sgu en meget fed by, men jeg ved ikke om jeg kommer tilbage foreløbig. Vi fik set og oplevet stort set alt det vi ville. Var på et par klubber, i et par pladeforretninger, fik set Gaudi bygninger i stor stil og spist lækker tapas.

De næste par dage har jeg besluttet skal gå med at få ryddet op i de løse ender jeg har i studiet. Jeg vil checke alle mine ufærdige numre igennem (der er en del), vurdere hvad der skal laves færdigt og få så meget på print som muligt.
Så skal der kigges på min 2. G-ssl som har lidt små problemer. Den står allerede åben på bordet og loddekolben er ved at varme op.
Hvis jeg har mod på det skal LA-4'eren også kigges på, men det er vist et lidt større arbejde. Nu må jeg først se om G-ssl'en kommer op at køre. Jeg skal også ha' lavet og bestilt frontpanel til den.

Ellers har jeg efter laaaang tids overvejelse besluttet mig for at starte en modulær synth op. Det er ikke sikkert det bliver før om 2-3 måneder, det kommer bl.a lidt an på finanserne. Jeg kunne rigtig godt tænke mig et dotcom system, men det løber jo hurtigt op i 20-25K bare til at starte med, så jeg har besluttet at køre eurorack i stedet for. Jeg tror jeg starter med et Doepfer mini system, det er også overskueligt prismæssigt og er et godt setup med de mest basale ting.
Nu må jeg lige se hvornår jeg får gået i gang. Det bliver sikkert til den 1. hvis jeg kender mig selv ret, men jeg vil prøve at styre mig :roll:

Hjemmesiden hænger stadigvæk gevaldigt. Jeg kan simpelthen ikke komme i gang med det. Dovenskab? Uinspireret? Tekniske mangler?
-Jeg ved det ikke, men har forsøgt adskillige gange. Forhåbentlig lykkedes det en dag.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Yes. Så kom der liv i G-SSL'en. Næsten da ihvertfald. Skal lige ha' styr på meteret, men det ser lysere ud nu.

Desuden har jeg fået gået alle mine (nyere) numre helt igennem og bouncet til wav. Det er dejligt med lidt overblik. Det tog sgu også nogen timer, tror ikke jeg var færdig før kl. 12 :)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Succes!!! :-D

LA-4'eren er oppe og køre nu. Det giver så bare lidt flere udfordringer. Først skal den justeres, det skal jeg lige samle kræfter til og så mangler jeg kanaler ind i computeren. Havde ikke troet at jeg ville løbe tør med mit Konnekt 48, men det hober sig jo op det skidt.
Jeg køber nok bare en Behringer ADA8000. Indtil videre er det billigste jeg har fundet www.dv247.com hvor den står til ca 1350,- kr +forsendelse. Nogen der kender et billigere sted?

Det har sgu været hyggeligt at rode med elektronik de sidste par dage. Så hyggeligt at jeg har fået mod på at starte min G1176 op som ligger klar i stumper. Må lige se på hvornår jeg går i gang :)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Det er godt nok lang tid siden jeg har leget tekniker i så mange dage, men nu er det hele stort set også på plads.

Jeg mangler lige at få justeringen af LA-4'eren helt på plads, den driller lidt, men det skal nok komme.
Ellers er der lige ankommet en Behringer ADA8000 i dag. Jeg har testet den igennem og der er ingen af de famøse fejl endnu. Den får lige lov at køre en burn-in natten over. Jeg er selvfølgelig allerede gået i gang med at undersøge mulighederne for at modde den, det bliver muligvis bare noget med at bypasse preamp'en som ikke gør noget godt for signalet. Der har været snak om at tilføje en trafo på indgangene ovre på groupDIY, men der er vist ikke kommet nogen konklusion på det endnu.

Så går jeg spændt og venter på en Orban 622b eq. Ikke fordi jeg forventer mig det helt vilde af den, men det er jo altid sjovt at få nyt legetøj :)

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

(gad godt have dine DIY færdigheder)

Hvordan ser dit setup ud efterhånden?
Som jeg kan overskue lyder det til du har et ret fedt setup...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

(Gad godt have dine web færdigheder :wink: )

Jeg er nu ikke specielt god til elektronik, LA-4'eren f.eks har taget lang tid og en del trial-and-error at fuldføre og så er den som sagt ikke engang 100% klar endnu, men den kan sagtens bruges.

Men det begynder da at ligne noget. Har fået et analog-flip, så jeg overvejer (igen) kraftigt at sælge min Virus TI til fordel for en analog synth, evt. et modulært system. Det hjælper dog med lidt compressore og eq's i kæden. Min outboard liste ser sådan ud:

1 stk Eventide H7600 effekt maskine
2 stk G-SSL compressore
1 stk dual La-4 compressor
1 stk G-Pultec
1 stk Orban eq på vej med posten

Så bruger jeg også nogle guitar pedaler til mix, de kan krydre det lidt. Er specielt rigtig glad for min Danelectro Spring king.

Jeg "mangler" dog en ordentlig preamp. Overvejer at købe en GAP Pre-73 og så modde den en lille smule.

Men Dan, du skal "bare" melde dig til en byggeweekend. Tror der er en G-SSL weekend under opsejling inde på groupdiy.dk. Jeg og mange andre startede helt fra scratch på en weekend og kom hjem med et fedt stykke outboard og en masse lærdom. Det virker mere skræmmende end det er og kan ikke anbefales nok :)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Ååååh nej, er begyndt at kigge lidt på et DIY fjeder rumklangs projekt. -When does it stop? :? :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvis du skal sælge din TI (og det er en Desktop?!), så har jeg muligvis en køber til den. Men jeg synes nu stadig at du skal beholde den. Den lyder så svinefedt og har de fedeste features imo. :)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Det er en Polar. Og ja, jeg fortryder jo heldigvis også hver gang jeg næsten har besluttet mig for at sælge den (og det sker tit).
Det er heller ikke sådan at jeg ikke bruger den, den lyder jo fedt nok og er ok at programmere.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Så er jeg ved at være færdig med studie teknikken for denne omgang. Jeg blev lige afbrudt af et par arbejdsdage og en lidt for lang (men tiltrængt) fest.

Hentede min Orban Eq hos told kontoret igår og har lige fået konverteret strømforsyningen til 230 V. Der var allerede lavet jack ind/ud i den, hvilket jeg ikke havde regnet med, så det var da dejligt at slippe for.
Jeg har lige kørt den igennem nogle hurtige tests og den lyder rigtig fint. Ikke nogen kæmpe wow-factor til at starte med, men jeg tror den bliver nyttig. Det er i hvert fald meget fedt at ha' en analog parametrisk eq, der er noget interessant ved at dreje lyden frem i stedet for at klikke med musen. Jeg må lige ha' tjekket den op imod noget tilsvarende software for at se om det nu kan betale sig for mig at ha' den stående.

GSSL'en er også kommet i kasse og i racket nu. Fik lige testet den af på et igangværende mix sammen med Orban'en og LA-4'eren. Det er sgu lækkert at ha' 2 GSSL'er, så jeg både kan smække en på tromme gruppen og masteren.

Her er et billede i meget dårlig kvalitet af mit nuværende rack. Jeg skal lige ha' besluttet hvor Orban'en skal ind, så indtil videre sidder den oven på.

Billede

Så er det vist også tid til at lave lidt lyd i stedet for alt det teknik pilleri :)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Så er der kommet lidt gang i musikken igen. Har fået lavet 2 nye numre og afsluttet to andre. Nu er det vist snart tid til at få lidt samling på det hele og få smidt noget ud.

I aften står den på techno i Hamborg, skal ned og høre en lokal DJ her fra Flensborg som har været med siden "tidernes morgen" (92-93). Har ikke hørt ham før, så det bliver spændende at se om han kan endnu. Han har tidligere spillet til bl.a. Mayday og på de fleste større klubber i nord tyskland.

Er endelig kommet i gang med hjemmesiden, laver den bare i Adobe fireworks. Jeg kan dog ikke helt finde ud af hvordan man sætter det op så man har en tekst rubrik der spytter rigtig tekst ud i stedet for en image fil når man eksporterer. Any clues? Måske er det slet ikke muligt.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Husk at post noget af musikken hvis du skal bruge meninger.. :)

Hvem er dj'en?

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Det kommer op i morgen tror jeg :) Har lige siddet og lavet lidt mastering, men det skal lige høres igennem med friske ører (hvis de da er friske i morgen :lol: )

Dj'en er Mark Dieb (Mark tyv, hæ hæ). Men det er vist mange år siden han har spillet sådan rigtig. Jeg har i hvert fald aldrig hørt om ham før jeg mødte ham. Nu driver han bare en lille, men cool klub her i Flensborg, hvor min kæreste og jeg også spiller en gang imellem.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Yearrh, fed aften. Tung minimal techno ala Hamborg, i en gammel nazi bunker. That's what I'm talkin' about :-D

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Nå, der skal lige tweakes lidt før der bliver smidt noget lyd op. Desværre skal jeg på arbejde de næste 2 dage, så det må vente lidt.

Nyt svar