Tabt arbejdstid?

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Brille Bjarke
Medlem
Indlæg: 219

Tabt arbejdstid?

Indlæg af Brille Bjarke »

Hej,

Først og fremmest vil jeg lige pointere at det ikke er for at provokere nogen som helst. Det er ren uvidenhed og nysgerrighed.

Føler I ikke at det er spild af dyrt gear der bliver brugt til at producere musik som i de fleste tilfælde bliver spillet på en minianlæg fra bilka, radioen i bilen, ipods standard hørertelefoner osv.?

Mvh

Bjarke
The main thing is to keep the main thing, the main thing!

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Nej - Jeg skal jo også høre på det selv :)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Nej, det bliver jo OGSÅ hørt på ordentlige anlæg
skriver noder

Medlemsavatar
Brille Bjarke
Medlem
Indlæg: 219

Indlæg af Brille Bjarke »

gs-dk skrev:Nej - Jeg skal jo også høre på det selv :)

Good point! :-D
The main thing is to keep the main thing, the main thing!

Medlemsavatar
Brille Bjarke
Medlem
Indlæg: 219

Indlæg af Brille Bjarke »

bryla skrev:Nej, det bliver jo OGSÅ hørt på ordentlige anlæg
Det er selvfølgelig rigtig, men det er vel i virkeligheden ret få folk der har det eller?
The main thing is to keep the main thing, the main thing!

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

spillesteder
skriver noder

Medlemsavatar
Brille Bjarke
Medlem
Indlæg: 219

Indlæg af Brille Bjarke »

bryla skrev:spillesteder
Men hvad så med de folk der alligevel er stive og bare vil danse på spillestederne? Tror du at de kan hører foreskel?
The main thing is to keep the main thing, the main thing!

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Nogle gange kan ens musik blive brugt i pausen til andre koncerter - hvor folk ikke er stive.

Men du spørger om, hvorfor man skal have en bil der kan køre 220 når man bor i Danmark
skriver noder

Medlemsavatar
Brille Bjarke
Medlem
Indlæg: 219

Indlæg af Brille Bjarke »

bryla skrev:Nogle gange kan ens musik blive brugt i pausen til andre koncerter - hvor folk ikke er stive.

Men du spørger om, hvorfor man skal have en bil der kan køre 220 når man bor i Danmark

Så du siger altså at det er unødvendigt med langt det meste af alt det dyre gear?
The main thing is to keep the main thing, the main thing!

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Nej, jeg bor tæt på Tyskland
skriver noder

Medlemsavatar
Brille Bjarke
Medlem
Indlæg: 219

Indlæg af Brille Bjarke »

bryla skrev:Nej, jeg bor tæt på Tyskland
:-D


Er der andre der har noget at tilføje?
The main thing is to keep the main thing, the main thing!

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

haha...

Jeg har hørt en del gode anlæg. Og når folk tager mig med ud i deres bil for at hører deres bilstereo, eller ind i deres stue eller mande-rum for at høre deres flotte anlæg, er det ofte en irritation at de vælger musik der ikke er godt indspillet, ofte er det meget bas i et nummer, eller en overdreven diskant der gør at folk syntes det er utrolig klart indspillet. Det er derimod en fornøjelse at høre en ældre indspilning der lyder godt, og man sidder og tænker.. kunne de virkelig det på det tidspunkt..

Man skal vel altid gøre det bedste man kan.. Hvis en person har et dårligt anlæg, er det da bedre at sende 100% go lyd til det dårlige anlæg og udnytte hvad det kan, istedet for at satse på at alle har crap-gear at afspille på og kun sende 50% lydkvalitet til et dårligt anlæg..

Selv på dårlige hovedtelefoner sat til en elendig mp3 afspiller, kan man hører forskel på encoding, så hvis man kan uden det bliver latterlig tidskrævende, bør man gøre det så godt som muligt med det udstyr man har.

Dog er Keep It Simple også nogle gange nøglen til et godt resultat, så en voldsom gearpark er ikke altid det bedste.. Men helt klart det sjoveste, og nok også den bedste mulighed for at løse de fleste opgaver.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Hald skrev:haha...
Det er derimod en fornøjelse at høre en ældre indspilning der lyder godt, og man sidder og tænker.. kunne de virkelig det på det tidspunkt..
+1
Hald skrev: Man skal vel altid gøre det bedste man kan.. Hvis en person har et dårligt anlæg, er det da bedre at sende 100% go lyd til det dårlige anlæg og udnytte hvad det kan, istedet for at satse på at alle har crap-gear at afspille på og kun sende 50% lydkvalitet til et dårligt anlæg..
+1
Hald skrev: Selv på dårlige hovedtelefoner sat til en elendig mp3 afspiller, kan man hører forskel på encoding, så hvis man kan uden det bliver latterlig tidskrævende, bør man gøre det så godt som muligt med det udstyr man har.
Ja, du og jeg kan måske fordi vi interesserer os for lyd. Men pøblen kan sgu sjældent :-D
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Brille Bjarke
Medlem
Indlæg: 219

Indlæg af Brille Bjarke »

Doc Noiz skrev:
Hald skrev:haha...
Det er derimod en fornøjelse at høre en ældre indspilning der lyder godt, og man sidder og tænker.. kunne de virkelig det på det tidspunkt..
+1
Hald skrev: Man skal vel altid gøre det bedste man kan.. Hvis en person har et dårligt anlæg, er det da bedre at sende 100% go lyd til det dårlige anlæg og udnytte hvad det kan, istedet for at satse på at alle har crap-gear at afspille på og kun sende 50% lydkvalitet til et dårligt anlæg..
+1
Hald skrev: Selv på dårlige hovedtelefoner sat til en elendig mp3 afspiller, kan man hører forskel på encoding, så hvis man kan uden det bliver latterlig tidskrævende, bør man gøre det så godt som muligt med det udstyr man har.
Ja, du og jeg kan måske fordi vi interesserer os for lyd. Men pøblen kan sgu sjældent :-D

Det kan jeg helt klart godt følge.. Så er det vel en form for selvtilfredsstillelse?

Det er især ret spændene at tænke på at det i fremtiden er mp3 filer der tager over som nyt medie. Eller ihvertfald digitale medier, som jo også fås i bedre kvalitet..

Der var for lang tid siden en blog på bandbase om emnet: http://www.bandbase.dk/News/38193/Mp3-f ... r-og-lper/

Hvor mange herinde har skiftet gear ud for at tilpasse sig det?
The main thing is to keep the main thing, the main thing!

Medlemsavatar
Delax
Forum Donator
Indlæg: 3640
Sted: København

Indlæg af Delax »

For at lave god lyd til "dårlige" anlæg skal du jo helst kunne høre langt mere end et "dårligt" anlæg afslører. Billige audio anlæg lyder iøvrigt heller ikke ens så du kan ikke bare mixe til et bestemt anlæg.

Jeg syns det ville være værre at mixe på bilkaanlæg til folk der lytter på high end hi fi.
Senest rettet af Delax tors 15. okt 2009 21:22, rettet i alt 1 gang.
Plugin presets @ https://www.16sounds.com/
.NET Development @ http://www.dotbuch.net/

Medlemsavatar
XSF
Medlem
Indlæg: 418

Indlæg af XSF »

Lige meget hvad format musikken ender i, gælder reglen stadig.
Lort ind Lort ud.
Let the force be with you!

Medlemsavatar
Brille Bjarke
Medlem
Indlæg: 219

Indlæg af Brille Bjarke »

XSF skrev:Lige meget hvad format musikken ender i, gælder reglen stadig.
Lort ind Lort ud.
Mener du lyden eller melodien?
The main thing is to keep the main thing, the main thing!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Indtil videre har jeg 2 udgivelser og jeg regner ikke med noget salg på dem, da folk ikke kender mig og min musik. Det skal de jo forhåbentligt nok komme til, med tiden. :) Men på trods af dette, har jeg alligevel smidt for samlet set 5-cifrede beløb på musikrelateret hard og software igennem tiden. Jeg har købt en synth til 13.000, og dem der lytter til det jeg laver vil ikke kunne høre forskel på om det er min elskede Virus TI eller Vanguard lydene er lavet med. Jeg laver også musik for min egen skyld, og det er nok derfor at det er kommet så vidt mht. gear osv.
Så for endelig at svare på dit spørgsmål, nej jeg føler bestemt ikke det er tabt arbejdstid. :)

Medlemsavatar
Lars Winther
Forum Donator
Indlæg: 1003
Sted: København S

Indlæg af Lars Winther »

Christoffer I. N. skrev:Men på trods af dette, har jeg alligevel smidt for samlet set 2-cifrede beløb på musikrelateret hard og software igennem tiden.
hehe

sorry, kunne ikke lade være

Medlemsavatar
XSF
Medlem
Indlæg: 418

Indlæg af XSF »

Som udgangspunkt, inden man begynder at optage, må man håbe at der er en god melodi :)
Jeg mener selvfølgelig, at putter du halv-god lyd ind får du halv-god lyd ud :)

MVH

Nikolaj
Let the force be with you!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lars Winther skrev:
Christoffer I. N. skrev:Men på trods af dette, har jeg alligevel smidt for samlet set 2-cifrede beløb på musikrelateret hard og software igennem tiden.
hehe

sorry, kunne ikke lade være
Heh, sry, min fejl, der skulle selvfølgelig ha' stået 5-cifret. Tænker (desværre) altid i tusinder når jeg tænker priser på udstyr.. :-D

Medlemsavatar
Kayn
Medlem
Indlæg: 660
Sted: København V

Indlæg af Kayn »

Mht udstyr (selvom jeg ikke rigtig har en ordenlig samling endnu), så er der vel også et lille "kick" i at købe lidt udstyr, selvom man ved at der nok går noget tid før det er tjent hjem igen.

Overvejer at købe en Virus TI.. Egentlig ikk fordi jeg tror det får mig til at tjene flere penge, men mere som mænd nu har det mht maskin-liderlighed :P
[size=85]JAMES KAYN
james@jameskayn.com / http://facebook.com/jameskayn[/size]
[b]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kayn skrev:Mht udstyr (selvom jeg ikke rigtig har en ordenlig samling endnu), så er der vel også et lille "kick" i at købe lidt udstyr, selvom man ved at der nok går noget tid før det er tjent hjem igen.

Overvejer at købe en Virus TI.. Egentlig ikk fordi jeg tror det får mig til at tjene flere penge, men mere som mænd nu har det mht maskin-liderlighed :P
DO IT... DO IT NOW! :-D

Nyt svar