Opsætning af bats?

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Default avatar
Simon

Opsætning af bats?

Indlæg af Simon »

Jeg bor i det her lille kælderværelse hos mine forældre, og nu vil jeg lige se hvad jeg kan gøre for lyden. Hvor og hvordan ville i placere akustikbats? Jeg har så mange som jeg skal bruge, de er ca. ligeså høje som en guitar og vel 50-70 cm brede. Jeg optog nogle klap i midten af rummet, så kan i lige prøve at høre:

http://www.iddqd.dk/simon/klap.mp3

Værelset ser sådan her ud:
Billede
Billede
Billede

Kan I spotte nogle snedige steder at hænge dem op? Jeg tænker at jeg ligeså godt kan udnytte det faktum at rummet er så lille, og gøre det så dødt som muligt, så jeg kan optage vokal osv.

FANK YOU GUYS!! :lol:

Medlemsavatar
JimR
Forum Donator
Indlæg: 1027
Sted: Fredensborg

Indlæg af JimR »

Rummet lyder ikke ringe, sengen er også med til at hjælpe.

Du bør lave nogle bas absorbtions 'klodser' og stille i hjørnerne. Store, tykke og høje. Jeg er lige ved at tro det er nok.

check evt. min amatør video under 'vis mig dit studie', der har jeg bundet Rockwool ind i velourstof og sat i hjørnerne. Det virker!

mvh

JimR

Default avatar
Simon

Indlæg af Simon »

Okay, skal det være i hvert hjørne? For oven eller for neden eller hele vejen op?

Medlemsavatar
JimR
Forum Donator
Indlæg: 1027
Sted: Fredensborg

Indlæg af JimR »

Mnjoh, noget der er praktisk og som indebærer at du får en bunke Rockwool ind i hjørnerne.

Det ser ud til at hos dig kunne du med fordel lave nogle 'ruller' af Rockwool bundet ind i stof som bare stilles i hjørnerne på gulvet.

Tag en tur i Silvan og find nogen ruller som er passende, pak dem ud af plastic og ind i stof og stil dem i hjørnerne.

Jeg kan anbefale at købe 'flagdug' hos Jysk, det er pænt og pænt stærkt. Rul det omkring Rockwool'en og lim det til sig selv med stoflim, trælim eller måske vævlim som er billigt.

Du kunne måske også med fordel fremstille et stort fladt panel af hårde batts (fx. terrænbatts) som du hænger op i loftet over arbejdsstationen.

Alt Rockwool arbejde foregår UDENDØRS med HANDSKER og MASKE

mvh

JimR

Nyt svar