Jimmi's "Jeg undrer mig for meget" Blog :)

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Jimmi's "Jeg undrer mig for meget" Blog :)

Indlæg af jimmi abildgaard »

Undrer sig eller tænker....
Kunne ikke rigtigt finde ud af hvad der skulle stå, men nu blev det sådan her.
For at samle det hele sammen hurtigt, kan du lige få et hurtigt flashback over min musikalske baggrund.

Startede med musik ved ca. 7 - 8 års alderen. Startede til guitar-undervisning på den lokale musikskole. Startede med akustisk guitar og rykkede senere videre til den almægtige El-guitar.
Interessen for klaver kom også rimeligt hurtigt, men det var valget mellem klaver-undervisning og Guitar-undervisning... så jeg forsatte på guitaren og lærte mig selv at spille klaver.. selvfølgelig med hjælp fra div. Musiklærere på den super kreative Friskole, som jeg gik på :)
Op gennem Teen-årene spillede jeg i div. coverbands og et enkelt band, hvor vi skrev vores egne numre. Og ingen tvivl om at det med at skrive egne tracks hurtigt fangede mig. Men det Band gik desværre i stykker pga. interne konflikter.

Da Jeg var lige omkring de 17 år, var jeg så heldig at blive en del af et andet band, som var i gang med at lægge sidste hånd på deres debutalbum..
De kørte Mötley Crue stilen, så det var der jeg for første gang oplevede at indspille i et rigtigt studio.. Jeg lagde et par soloer på det album...
Da albummet var færdigt flyttede forsangeren til USA og vi stod så der uden forsanger.. Så der blev bestemt ( internt i bandet ) at vi skulle indspille et nyt album, med nyt sange og det hele.. også selvom jeg havde mine indvendinger imod det. Vi manglede sådan set bare en ny forsanger.. ikk andet. Vi behøvede sådan set ikke at indspille et helt nyt album. Men sådan blev det.
Det nye album blev indspillet i Valby i et lidt større studio...
Kan ikke rigtigt huske hvad det hed.. Andet end det endte på ???-Sound?
Vi knoklede med det album, kan jeg huske.
Men det var dér at jeg fik øjnene op for "manden bag pulten".
Og lige siden har jeg haft et ønske om at ende som ham.
Albummet blev færdigt. Igen Mötley / Kiss stilen.
Det blev masteret af Jan Eliason.
Da det hele var færdigt besluttede bassist, Sanger og trommeslager sig for at det nu var pausetid og sådan har det været lige siden for det band!
Så 2 gange skuffelse for mit vedkommende på den front, da jeg virkeligt troede på de tracks, som var blevet skrevet. Og virkeligt gerne ville ud og spille dem live.

Jeg tog skuffelsen i hånden og belsuttede mig at holde pause fra musikken.

1 - 2 år senere sidder jeg sammen med nogle venner på det lokale diskotek.
Vi sidder og brokker os højlydt over DJ's trang til at spille det samme track for sin kæreste om og om og om igen. På et tidspunkt bliver jeg så sur at, jeg går op og beder ham om at gøre det bedre end han gør.
Han vælger så at udfordrer mig til at gøre det bedre i weekenden efter og den udfordring tog jeg op.
Spillede weekenden efter, blev ansat til at spille de efterfølgende weekender og den førnævnte DJ blev fyret :) . Sjovt som tingene går en gang imellem.
Jeg mødte en anden DJ dernede, som viste mig mulighederne i Reason.
Og så tog fanden i mig, da jeg øjnede muligheden for at blive "manden bag pulten".
Reason blev til Pro Tools og Protools blev til Logic og der har jeg fundet min "Seq-Buddy" indtil videre.

Har skiftet GlamRock ud med HipHop, R'n'B og Pop.
Arbejder for en lille bitte pladeselskab, ved siden af alle det projekter for -Ambitiouz Music-. og derud over er der jo selvfølgelig mit "Normale" arbejde som Disponent i et større transportfirma i Rødovre! :)

Min Mission for nu er at få udgivet noget. Er ligeglad med om det "kun" er på iTunes eller det "kun" er en single eller hvad det bliver.
Men bare det at få noget ud i "butikkerne". Tror det går mig lidt på at have en 2 gamle albums liggende på hylden og samle støv.. bogstaveligt talt!
Så det er planen for nu, sammen med det faktum at man altid søger at blive bedre.. for ikk at sige den bedste. Og da man lærer hver dag, så kommer det jo nok på et tidspunkt. Altså at blive den bedste... ;)

Inderst inde synes jeg faktisk at, jeg er den bedste til det jeg gør.
Nu skal i andre bare lige have fundet ud af, hvad det er jeg gør..
:dollargrin:

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Spændende spændende - vil følge ivrigt med, har du nogle klips af de to albums du vil dele? :)
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
jacko
Medlem
Indlæg: 323

Indlæg af jacko »

AnotherDan skrev:Spændende spændende - vil følge ivrigt med, har du nogle klips af de to albums du vil dele? :)
+1. jeg vil osse meget gerne høre det!

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

Jamen så vil jeg smide lidt musik på i aften, når jeg kommer hjem. :)

Lige nu smider jeg et billede på af min dejlige guitar.
Billedet her er ikke taget af mig..
Min guitar er desværre sat til opbevaring grundet manglende bolig...
Meeeeeeen, den er nøjagtig magen til og så har Eddie himself selv spillet på den i London til en konferrence :dollargrin:

Total ynglings guitarist han er!

Købte den lige før min lille "musik-pause".. Troede at jeg skulle bruge den til alle de job's, der var snak om.. :)
Men ak nej... hahahahaha
Men omvendt... det er det bedste køb nogensinde... også selvom jeg nærmest levede af Mor&Far's mad + toast i et halvt år!! hahahahah :lol:

Hvis man endelig skal sælge sin sjæl til djævelen, så kan det ligeså godt være for en feeeeeed spade!
Vedhæftede filer
Peavy Wolfgang EVH
Peavy Wolfgang EVH
wolfgang.jpg (39.71 KiB) Vist 7520 gange

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

Så smider jeg lige et par Streamer-linx på bordet herinde.
Nu har jeg siddet og lyttet lidt til dem og én ting som jeg er 100 procent sikker på er, at vi var under tidspres da vi indspillede...
Så det må i bund og grund være dagens lektion.

Sørg for at have tid i overskud, når du er i studio.

Her er et par sange fra album nr. 2 :)

I live my life
http://files.getdropbox.com/u/1291146/0 ... 20life.mp3

Your stuff's to good
http://files.getdropbox.com/u/1291146/0 ... 20good.mp3

You're to tight
http://files.getdropbox.com/u/1291146/0 ... 0tight.mp3


Hav en fantastisk Torsdag
:dollargrin:

Default avatar
Mgb

Indlæg af Mgb »

Rock'n Rollllll :-D

Lyder fedt :-)

Medlemsavatar
Newp_16
Medlem
Indlæg: 1514
Sted: Aarhus C

Indlæg af Newp_16 »

Lyder squ da meget fedt;)
[b]Blog og portfolio:[/b] [url]http://ludvigolsen.dk[/url]

Medlemsavatar
Lars von Qualen
Forum Donator
Indlæg: 2450
Sted: Aarhus V, Danmark

Indlæg af Lars von Qualen »

Hvis ikke lige det var for sweep/shred guitar soloerne, så ville jeg da gerne smide penge efter en cd, det er sgu da ganske cool :dollargrin: , men jeg magter bare ikke den slags guitar soloer :oops:
Lars von Qualen
LydSky - [url]https://soundcloud.com/lars-von-qualen[/url]
LydSky Alter Ego - [url]https://soundcloud.com/schwarz-child[/url]
Random - [url]http://www.facebook.com/larsvonqualen[/url]
Web - [url]http://larsvonqualen.dk[/url]

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

Takker for alle roserne :dollargrin:
Det er altid rart med komplimenter.. Især hvis det er noget man føler man har knoklet for..
Og det med solo'erne er sq i orden. Hver sin smag, men læg dog lige mærke til at der rent faktisk er solo'er :!:
Det er efterhånden sjældent i "moderne" rockmusik.
Hvilket jeg synes er en skam.
Og jeg må indrømme at, jeg tit har tænkt på hvorfor Guitarsoloerne nærmest er blevet forbudt.
Og hvor kedeligt det egentligt er at spille luftguitar efterhånden..... med mindre man finder "de gamle plader" frem med exempelvis Joe Satriani, Steve Vai, Van Halen, Europe, Bon Jovi, Kiss, Mötley Crüe etc...
Der var da engang, hvor det var sååååå cool hvis man kunne trykke den vildeste solo af..

Er det fordi at minimalistisk er in? ( forstå mig ret )
Eller er det mig, der er blevet alt for krævende mht. musik?
Hvor er det der, "Fuuuuuuuck, hvor er det sygt lavet", blevet af?
Jeg kan huske da MJ's HIStory-album kom ud. Det blæste mig simpelthen omkuld.
Alt ved det album er bare perfekt, føler jeg. :)
Der er så mange små detaljer og krims-krams på hvert track.
Det ser man ikke mange steder idag heller.
Og jo, der skal være plads til alt slags musik. Ingen tvivl!
Selv det "mindste" track, kan rocke den største mængde!
"We Will Rock You" med Queen eller Medina's "kun for Mig", :thumbup: exempelvis :) Og ingen tvivl om at der er blevet lagt ligeså meget blod, sved og tårer i det mindre avancerede, som i det super avancerede.
Men stadigvæk.... Der er så meget musik i radioen, der keder mig.
Og det er nu ikke fordi at jeg har en smal musiksmag. Det kan mit iTunes bibliotek bekræfte.. Men det er fordi at det "avancerede-radio-musik" nærmest er banlyst. ihvertfald for de kommercielle stationer. Og jo, ved godt at de også spiller det mere avancerede i radioen.. men det fylder mindre og mindre..

Eller måske er det bare mig, der er blevet for "gammel & sær" og ikke forstår den nye trend og de nye tider? Eller hvad?
For jeg kan jo egentligt godt lide meget at den slags musik. Det bliver bare så kedeligt i længden. Og så ensformigt :puke:
Vi har jo alle muligheder idag for at lave "det syge shit". :jam:
Nogle siger at sådan er verden idag. Idag er musik bare en metervare, noget som skal laves og sælges til højstbydende, at der ikke er sjæl i musikken idag..
Jeg siger at det må være trenden. For der er jo nogen som laver "den hjerteløse musik". Der må da være nogen, som sidder og rykker for hårdt til det de laver?
Som giver makkeren "HighFive" og skriger "Yiiiiiiiihaaaa, sådan skal det fanme lyde". Også selvom det er "metervare-musik".

Nu kunne jeg sagtens sidde og være hellig og sige, at jeg KUN laver musik fordi jeg ææælsker musikken. Og at det er ligemeget om det kommer i Radio, TV eller overhovedet bliver hørt...
Det er kun musikken det drejer sig..
Men så ville jeg jo kun fortælle den halve sandhed. For jeg kan så heller ikke lade være med at tænke i Radio-Tv-Salgs-Baner...
Ville det her track kunne sælge musik på iTunes eller i Fona?
Eller blive spillet på P3, Voice eller 100FM?
Jeg tror at jeg har en halv snes tracks, som jeg har gemt lidt væk grundet det.
Sounden er super og det er driven også.. meeeeen det er lige en snas for underligt.. Så bliver det gemt væk og vupti dupti, så kan det bruges en dag hvor der er en som har brug for det :-D

Jeg gav mig selv en udfordring for nogle uger siden.
5 tracks på dansk.
Så minimalistisk som overhovedet muligt for mig.
Og så skal tracks'ne bare være suuuuuuper fede... ( i min verden altså )
Få det til at fungere.
Der er ingen tid på. Ingen Deadline. Ikk noget som helst.

Jeg skal bare huske

Selv det mindste kan rocke det største

(tanken bag dette indlæg er IKKE diskussion, men bare tanker. Husk det ! )

Default avatar
Mgb

Indlæg af Mgb »

Vil bare sige et jeg elsker soloer, så du står ikke alene med det synspunkt :-)
Jeg er ikke vil fan af de helt store løb på gribebrædtet, selvom jeg syntes at det er flot at man kan! De soloer der fungerer bedst for mig, er hvor de er melodiske, og ikke bare dem der kører i skalaer osv :-)

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

Ligesom den Exelente solo Gary Moore skyder af i "Still got the blues"?

Nøøøøøj, jeg har øvet mig meget på den :shock: , men det blev aldrig helt rigtigt det samme som den originale.. :) :bow:

Default avatar
Mgb

Indlæg af Mgb »

jimmi abildgaard skrev:Ligesom den Exelente solo Gary Moore skyder af i "Still got the blues"?

Nøøøøøj, jeg har øvet mig meget på den :shock: , men det blev aldrig helt rigtigt det samme som den originale.. :) :bow:
Den solo er for fed :-D og er vel gået hen og blevet det man kalder en evergreen..
He he.. Ja den har jeg sgu også siddet og nørklet med, og jeg kom heller aldrig til at få helt den samme feel frem.

Hvad med Hendrix's little wings? Den slags er kræs for mine øregange :-)

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

Uha, nu bliver jeg upopulær... :wink:

Hendrix har aldrig rigtigt fanget mig :censored:
Jeg ved ikk hvorfor, men tror så også at jeg er den eneste i hele verden, som ikke er såååå vild med Hendrix..
Og når man så sidder og tænker lidt over det, så har han da leveret nogle super bund solide tracks egentligt..

Skal vist hjem og støve plader af..... igen :-D

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Hold da op du overdrev ikke da du betegnede det som 80'er glamrock - slet ikke min stil men det er da cool indenfor den genre :) Og fed økse, jeg har ikke prøvet Peavey's men Musicman's Axis er mega lækker...
Mgb skrev:Vil bare sige et jeg elsker soloer, så du står ikke alene med det synspunkt :-)
Jeg er ikke vil fan af de helt store løb på gribebrædtet, selvom jeg syntes at det er flot at man kan! De soloer der fungerer bedst for mig, er hvor de er melodiske, og ikke bare dem der kører i skalaer osv :-)
Den er jeg 100% med på... Det er måske fordi jeg ikke selv kan fræse op og ned af gribebrættet på den måde? :D Jeg syntes tit man kan høre at dem som virkelig har overskudet og kan, men gør det simple det er fedt for sangen er dem som lyder fedest...
jimmi abildgaard skrev: Jeg gav mig selv en udfordring for nogle uger siden.
5 tracks på dansk.
Så minimalistisk som overhovedet muligt for mig.
Og så skal tracks'ne bare være suuuuuuper fede... ( i min verden altså )
Lyder super spændende, og det med tracks skal være superfede i følge en selv kan jeg sagtens sætte mig ind i... Min stil hænger helt klart fat i en stil fra 90'erne som er noget outdated idag, men jeg fortsætter fordi det er den musik jeg syntes er fed at lave selv...

Post endelig dine fremgang i numrene, det er sådan noget vi har for lidt af herinde :-)
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

AnotherDan skrev:Post endelig dine fremgang i numrene, det er sådan noget vi har for lidt af herinde :-)
Hvis det er rock der er for lidt af, så kommer jeg nok også til skuffe dig lidt ;)
"5-tracks" projektet kommer til at at foregå i Logic + diverse software instrumenter og Plugs..
Skal lave det for en Rap-fyr og en sang-pige :)

Men den store drøm er simpelthen at lave et album alá
Nightwishes mega super ultra cool album
"ONCE"
PIS AF, hvor er det genialt lavet!! ÆLSKER simpelthen det album!
Vedhæftede filer
Nightwish_Once.jpg
Nightwish_Once.jpg (63.48 KiB) Vist 7417 gange

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Nej tænkte slet ikke på rock - jeg tænkte bare på at for få rent faktisk postede work in progress...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

Jamen, så må jeg da lige poste nogle streamer-links i aften af "tegningerne" til de 5 tracks så :dollargrin:

Medlemsavatar
SMP
Forum Donator
Indlæg: 2164
Sted: ˙٠•●CPH●•٠˙

Indlæg af SMP »

Jeg vil godt lave et svedigt track til dig, hvis du kan spytte nogle rim på dansk ? .... og er frisk på en lille collab.
“Music is what feelings sound like.”

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

UHA :?
At sætte mig foran en mic, ville være som at sætte en hest til at spille på Harpe og forvente noget vildt fedt. :shock:
Jeg laver de 5 tracks til en Rapper med mulighed for at få kvindelig vokal på, hvis det går i den retning...

Men er dog altid frisk på noget Co-op / co-work / collap..

Har du gang i noget spændende for tiden? :-D

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3436
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Så vil jeg også have dig på nogle numre, for jeg kan slet ikke forestille mig hvordan det lyder
.......det der med hesten og harpen :dollargrin:

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

lakris skrev:Så vil jeg også have dig på nogle numre, for jeg kan slet ikke forestille mig hvordan det lyder
.......det der med hesten og harpen :dollargrin:
Jeg finder lige kalenderen frem og finder en dato så..
Som hest på harpe har man jo travlt. :-P
Der er den store "Hors'n'Harp" tour, gallapremierene, PR-events og man må slet ikke glemme de vilde byturer med de kendte på både NASA og Sam's. :dollargrin:

:lol:

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3436
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Hvornår er det nu at " 3H" udkommer til PS3? (Horse'n'Harp Hero)

Nu stopper jeg......... :)

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

Her er et par idéer, som jeg arbejder på..
Det er kun skitser, så sounden kan til tider godt være ret så :puke: . ..
+ volumen kan være lidt forskellig fra track til track..
Det gælder bare om at få idéerne ned på "papir", når de viser ;)
De 7 idéer, som jeg har lagt op her, er hvad jeg kommer til at arbejde på det næste stykke tid.
Om det bliver brugt til Rapperfyren og Co. eller noget andet, ved jeg ikk :dollargrin:


Torden & Lynild:
http://files.getdropbox.com/u/1291146/T ... Lynild.mp3

Danse tosse:
http://files.getdropbox.com/u/1291146/Danse%20tosse.mp3

Dans med mig:
http://files.getdropbox.com/u/1291146/D ... %20mig.mp3

Drengen i vinduet:
http://files.getdropbox.com/u/1291146/D ... induet.mp3

Du kan ikk komme med:
http://files.getdropbox.com/u/1291146/D ... ed%202.mp3

Tag og lad vær:
http://files.getdropbox.com/u/1291146/T ... C3%A6r.mp3

Slå i uret:
http://files.getdropbox.com/u/1291146/S ... 20uret.mp3

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

Så sidder man her..
Jeg har lige sat en chauffør igang med at klargøre den lastbil, som skal hente mine sidste ting i min gamle lejlighed. Om et par timer kommer der 2 mand mere på lastbilen og så kører de afsted. Ud og hente Jimmis ting.
Jeg kørte ud og pakkede det sidste ned igår aftes og tænkte lidt over min nye situation.

1: Havde lavet en aftale med udlejer ( min søsters veninde ) om at jeg kunne overtage lejligheden, når den tid kom. Den gik jo så ikke. Udlejers Mormor ville gerne bo i Skovlunde, så Jeg røg ud.

2: Bor nu sammen med min Kæreste, Louise, hos min familie i Smørum.
Hvilket jeg sætter stor pris på :) "Huslejen" hos dem lyder på ca 6000 mdr. og de ryger lige ned i min Fars pengeskabet til når Louise og Jeg finder den helt rigtige lejlighed.

3: Hygger mig en del over at man føler sig som en teenager igen.
Trods et 240 kvm. stort hus, så har vi fået et værelse lige ved siden af mine forældre... hahahaha.. Så det handler om at være stille :wink:

4: Musik bliver der stadig lavet, men det føles lidt som om at jeg trænger til et hvil. Lige nu har jeg 9 tracks ude hos diverse "skrivere". De plejer at vænne tilbage, når de er færdige med at skrive. Så skal de indspilles og mixes... og så tager man den derfra. For det meste synes det at stoppe der, hvilket godt kan genere mig en del. Jeg er lidt en ihverksætter og bliver helt rundtosset af ikke at vide hvad fanden man så gør? Jo, hvis det er mixet ordentligt, så skal der laves en Mastering, men nægter ikke at smide 600 kroner i alle de tracks, som bliver mixet færdige, hvis de ikke kommer videre.. Hvis det bare skal bruges til at styrke en eller anden Rapper's ego via hans iPod, så må lidt smået på MasterOutput være rigeligt. Og det sker ret så tit at folk tror jeg står for at få lavet en mastering af deres tracks... uden at der skal betales extra, selvfølgelig.
Jeg prøver ihærdigt at forklare at, jeg slet ikke er dygtig nok til det og ej heller har lokaler til sådan noget.
Og så kommer klasse-kommentaren:

Jamen, skal du ikke bare ligesom smide lidt compressor på??

Jeg kender én som tror at man vitterligt kan redde seriøst dårligt indspillet vokal med masser af compressor..
Jeg har bunkevis af mails liggende, hvor jeg gør opmærksom på at de audiofiler, som jeg har modtaget er i alt for ringe kvalitet.
Der kommer det samme svar hver gang:

Hej Jimmi :)
Håber du har det godt?
Du skal bare proppe en masse compressor på, så skulle det virke.

Kærligst ....


WTF? :shock:
En compressor kan mange finurlige ting, men at redde en dårlig indspilning eller en dårligt syngende artist.... ?? Kunne være at man skulle spørge her på Lydmaskinen. Så kunne man få nogle hemmelige hints fra Den Hemmelige Compressor Loge! :?
Tror næste track bliver helt uden brug af Comp. Bare for at kunne vise diverse tilfældige compressor-fans at det kan lade sig gøre, at lave noget nogenlunde fornuftigt.... uden brug af comp. 8-)
Jeg er langt fra en "Wiz" til compressoren. Laaaangt fra. Synes at den er som første gang man skal i seng med en kvinde. Man prøver sig frem indtil den rigtige lyd dukker op.. Synes ikke rigtigt at man kan blive klog på den.
Men så er det jo godt at man har presets. Så kan man tweake den derfra.

Man kan faktisk godt kalde mig for en "Preset-Tweaker". :censored:
Er det egentligt så slemt? Der er jo så mange regler om alt muligt.
Så hvorfor ikke udnytte presets lidt mere? Det er da heller ikke alle presets, der virker skide godt. Men for sådan én som mig, som mere eller mindre er lært op af mig selv i hele DAW-området, så kan man da godt. Synes jeg. :)
For mig har det handlet om at lytte mig frem til det resultat, som jeg har ønsket.
Og det har da lykkedes nogle gange. Jeg har dog stadig nogle projekter, hvor jeg ikke kan få det til at virke... Det er som om at den overordnede sound bare ikke vil det, som jeg vil. Det som om at sounden er for tynd. Man fornemmer ikke rigtigt den der "Whhoooooofff"-ting, som i nogle af de andre tracks. Og jo mere jeg piller ved det, jo værre lyder det. :roll:
Så dér kunne jeg godt trænge til lidt oplæring. Og der er Hr. Lagerfeldts Kursus-ting måske en meget god idé?

Så min situation for tiden er jo ikke så ringe, når man tænker over det.
Jeg får sparet nogle penge op. Er stadig sammen med Kæresten hver dag, bare hos mine forældre.. Har lidt musik ude rundt omkring. Og min største kritiker er stadig mig selv. Kunne jo ikke være bedre...... :-D


"Jeg er langt fra en "Wiz" til compressoren. Laaaangt fra. Compressoren er som første gang man skal i seng med en kvinde. Man prøver sig frem indtil den rigtige
lyd dukker op"

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

Da jeg kørte på arbejde imorges ved en 5-tiden, kom jeg til at tænke lidt...
Hvilket i mange situationer kan være farligt. :-P
Men her er mine tanker:

Hvis man har super fede samples, outboard gear, plugs, SoftwareInstruments, Monitors etc. og er okay-god til at udnytte det hele, så er man vel på en måde garanteret en super cool sound.
Alt det software og gear koster knaster.. Mange knaster... Men chancen for at blive hørt er jo så okay stor.. ikk??

Så tager vi den samme Musiker / producer og sætter ham under de fattige vilkår, som mange unge lever under idag. Vores Musiker / Producer brænder ligeså meget for det, men har ikke samme muligheder.

Så kommer mit spørgsmål:

Vil den "fattige" musiker's chance for at slå igennem være meget mindre, måske ikke eksisterende? Og går verden glip af en masse monster-talent på den bekostning?

Nyt svar