Fortæl lidt om jer selv

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Re: Fortæl lidt om jer selv

Indlæg af bryla »

e-kons? tonespace?
skriver noder

Medlemsavatar
soerena
Medlem
Indlæg: 520
Sted: København

Indlæg af soerena »

bryla skrev:e-kons? tonespace?
tonespace?

elektronisk linje .. !
[url=http://www.sorenandreasen.com/][b]sørenandreasen.dk[/b][/url]

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Så er det værd at tjekke tonespace på http://vmk.dk/uddannelser/tonespace/
skriver noder

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hvor jeg også kan erhverves som gæstelærer (afholdes her i KBH) :-)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Ja desværre i KBH :(

Men Holger står på lærerlisten ;)
skriver noder

Medlemsavatar
KennethA
Medlem
Indlæg: 1732
Sted: Aarhus

Indlæg af KennethA »

bryla skrev:Ja desværre i KBH :(

Men Holger står på lærerlisten ;)
Er der nogle plusser i de to ting ?
To gode grunde til at holde sig i Jylland :-)

KennethA
KennethA

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

haha! yearh! :)for Holger lugter.... ?
skriver noder

Medlemsavatar
Dj Da Force
Medlem
Indlæg: 5
Sted: Bagsværd

Indlæg af Dj Da Force »

Så det min tur. :dollargrin:

Navn: Halil Lucas Ücler

bosat: bagsværd

Skole: Bernadotte skolen, LUC

Interesse: Styrketræning, iværksætteri, Mad, Musik, Biler, Ferie,lavede mange megamixes med knald på og elsker musik.

Lever af: før http://www.sortoliven.dk nu igang med callcenter http://www.iBoost.dk

Musik: prøver at lave alt fra dance til chill out musik. :-D

Og ny herinde takket vær Holger :dollargrin:
Hilsen ÅBI Halil

Medlemsavatar
dyvel
Medlem
Indlæg: 10

Indlæg af dyvel »

Hej drenge, tøser, mænd og andet godtfolk :)

Jeg er helt ny her, så en kort intro synes jeg var på sin plads. Jeg arbejder som selvstændig webudvikler, hvilket jeg fordriver det meste af min tid med, men når jeg engang i mellem har tid, så er musikken en af mine store interesser. Faktisk er jeg skabssanger uden for pædagogisk rækkevidde, og inkarneret elvisfan :D

Man kan roligt kalde mig amatør i musikkens verden, men det holder mig nu ikke tilbage, og min vision er en dag at udgive en CD - om jeg så skal gøre det selv. Ambitionen er ikke at tjene penge på det, men det er bare en af de ting jeg vil prøve her i livet. Passion er der nok af :)

Lige nu er mit studie ikke eksisterende, og hidtil har jeg kun mixet min sang med karaoke tracks men jeg synes med al ære i behold at have opnået hæderlige resultater på den konto. Det er ikke perfekt, og jeg har meget arbejde foran mig endnu, men for de interesserede har jeg et par af mine "karaoke mixs" liggende her (klik på linksene under audio) : http://www.elviscommunity.com/dyvel

Og så nærmer jeg mig de 28... så har masser af tid endnu :)

Hygge og go jul!
Med venlig hilsen
Daniel Duvald

https://denovoit.dk

Medlemsavatar
HartRaver
Medlem
Indlæg: 262
Sted: Fyn

Indlæg af HartRaver »

Ja da jeg er ny her vil jeg osse lige komme med lidt info:

Jeg er snart 39 år og har altid været vild med elektronisk musik/lyde.I min skoletid var det tit Jean Michel Jarre der kom på pladespilleren,senere "opdagede" jeg Kraftwerk´s samlede værker(kendte kun nummeret "The Model").Desuden havde(har stadig) jeg en Commodore64 og jeg synes at der var utrolig mange fede numre i div. spil/demoer,(Rob Hubbard er GUD!)så jeg optog det på bånd og hørte det i min walkmand .
Hørte osse sideløbende rap/hip-hop og alt hvad der havde med electric boogie/breakdance.
Sidst i 80´erne blev jeg så FULDSTÆNDIGT hooked på Acid House..ikke bare musikken men hele communityet/attituden og festede hårdt op igennem 90´erne til vildere og vildere techno/rave-fester.Fik købt en Amiga500 og fik øjnene op for at lave musik selv med ProTracker (rent faktisk var det en kammerat som inspirede mig til OSSE at prøve ProTracker.Han har forresten produceret/mixet K.N.A Connected´s debut album ) Hvis I vil grine lidt over mine numre så tjek dem her http://www.youtube.com/user/HartRaver
De fleste er blevet spillet i Odense til lokale raves.De afspejler techno stilen hardcore/gabba(hvis det siger jer noget)
Efter Amiga´en ville jeg godt prøve lidt mere proff udstyr og købte et Ensoniq EPS16+ sampler/workstation af en ven.Jeg fik osse fat i en Roland SH101,Roland JX3P(desværre uden PG200) og en Korg KP-70(Sigma).Men det var ikke meget jeg fik produceret,for så kom kvinden i mit liv og min musik gik i baggrunden.Synth´sne blev solgt og nu sidder jeg så her og er begyndt at famle rundt i Reason 4.0 for sjov skyld.Stilen er stadig "techno" ....osse meget af det jeg lytter til til daglig.Der er ikke meget Dansktop i mit liv

Ja det var så lidt om mig...

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Dejligt. Der er en del gamle C64 og Amiga nørder her, inkl. mig selv. Er du også på Remix64 og kwed.org

Medlemsavatar
HartRaver
Medlem
Indlæg: 262
Sted: Fyn

Indlæg af HartRaver »

Holger skrev:Dejligt. Der er en del gamle C64 og Amiga nørder her, inkl. mig selv. Er du også på Remix64 og kwed.org
Nej ikke lige umiddelbart..men har hørt remixes af C64 numre med "Instant Remedy"..men min nevø i 20´erne er fuldstændig C64 /Amiga/nostalginørd..osse med musikken :)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Hep - Jeg er også ny her, og synes det er herligt, man kan fortælle lidt om sig selv.

Jeg er 31 og arbejder til daglig som procesingeniør i et firma (Pulse MEMS), der udvikler og producerer mikrofoner til mobiltelefoner (aldeles ubrugelige i musiksammenhæng, men til gengæld fås de til under en Euro per styk). Min ingeniørbaggrund ligger primært i fysik og elektronik.

Jeg er først og fremmest musiker/guitarist og har spillet i bands i de sidste 20 år. I de sidste par år har jeg solgt min sjæl fuldstændig og spiller primært ballemusik - Mottoet har stort set været, jeg spiller alt, hvis folk betaler, og jeg i øvrigt synes, det er lidt sjovt - Jeg har for eksempel ret mange (oktober)fester med tyske schlagerhits bag mig - Jeg kan jodle :? (sådan da)

Inden for de sidste par år er jeg virkelig begyndt at interessere mig for indspilninger, og jeg har da også brugt næsten lige så mange penge på hjemmestudiet i 2008, som jeg har brugt på guitarudstyr (og jeg har endnu til gode at tjene så meget som en krone på hjemmestudiet).

Jeg har læst med her de sidste par måneder, og jeg er virkelig imponeret over det niveau, der bliver lagt for dagen, når folk poster - Jeg kan læse herinde i timevis og bare suge viden til mig. I sidste ende var der en bruger, der havde et problem, jeg vidste, jeg kendte løsningen på, og det ansporede mig til endelig at blive bruger.

Jeg har indtastet grej i profilen, så det vil jeg ikke spilde plads på her 8-)

På forhånd tak for, at jeg må lige med :-D
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
renekim
Medlem
Indlæg: 286

Indlæg af renekim »

Renekim.

Kært barn, mange navne.
ikke just ny her, bare et andet navn her,
Plan !! Focus på mig mig og mig i 2009.
Så musiken træder lidt i baggrunden.
Man kan dog ikke lære en død hund nye triks , så mon der ikke dukker at nyt track op eller 2 ?

/Renekim
Mr. Rene Kim
[color=#FF0000][b]Protector of the F_R_E_E Spirit[/b][/color]
[color=#BF0040][b]Yearh !!![/b][/color]

Medlemsavatar
mester
Medlem
Indlæg: 1081
Sted: København

Indlæg af mester »

Holger skrev:Dejligt. Der er en del gamle C64 og Amiga nørder her, inkl. mig selv. Er du også på Remix64 og kwed.org
Ah, ja! C64 og Amiga-musik er fantastisk. Er selv vokset op med først den ene, så den anden (var en af de få, der endte med PowerPC-baseret Amiga helt op til 1998, og jeg kan stadig blive en lille smule sindssyg når jeg læser, at Windows 7 heldigvis kan "klare sig med kun 700MB RAM til at starte op på"!?!? :censored: Hvad sker der!?!? Amiga kunne levere samme OS-oplevelse med 1MB RAM. Nu må de fanden galemig tage sig sammen!!

Nå, men ellers hedder jeg Frederik og er 31 år. Uddannet lydtekniker fra RytmeKrematoriet i Kbh færdig 2005. Jeg laver mest live lyd pt. og kun lidt studie, udover mine egne små projekter/nørklerier herhjemme. Jeg arbejder ved siden af mit lydfirma som kirkesanger i Lundtofte og ved Yamaha Scandinavia som teknisk support mm. (derfor jeg skriver, jeg er inhabil når snakken falder på Yamaha-produkter).

Jeg spiller trommer som hovedinstrument, med bas, gtr, tangenter og en ANELSE (!!) trompet ved siden af. Musikgenrene er hovedsageligt fra metal (selv meget hårdt) over forskellige grader af fusion til funk/Steely Dan/etc. Det skal have groove.

I øvrigt gik det op for mig for ganske få år siden, at min hang til C64-musik hænger ganske fint sammen med min senere tilkomne hang til metal - det gamle C64 ER jo metal, blot med andre lyde. Meget af det, i hvert fald. Prøv selv at høre en af mine gode venners kreation: http://evilpenguin.dk/music/evil_penguin_-_wave.mp3 - lavet med en lille yderst beskedent lille freeware midi-sequencer kaldet JazzWare, en Behringer Ultra-hvaddennuhedder (deres POD) og en Yamaha AW16G....programmet har ikke engang SID-lyde indbygget, men istedet har han måttet programmere dem alle i hånden (som i: hver eneste tone i hver eneste arpeggio/modulation). Det er fandme kreativitet på trods og vi bør skamme os lidt over vores DAW-diskussioner og komme igang med at lave noget musik :-D

....(og tjek også: http://evilpenguin.dk/music/evil_pengui ... ranger.mp3)
http://www.blackburst.dk

Er inhabil på følgende områder:
- Forhandler af Danley Sound Labs.
- Affilieret med Yamaha.

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Godt at se endnu en gearfreak guitar nørd herinde smittefar 8-)
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Hæhæ - Tak fordi jeg må lege med - og tak for velkomsten

I skal da lige se nogle mikrofoner, der er det modsatte af et rørskrummel :dollargrin:

Billede

Hvis nogen er i tvivl er der tre mikrofoner på billedet, og det røde er et Dunlop Jazz III guitarplekter.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
steand
Medlem
Indlæg: 2346
Sted: København

Indlæg af steand »

WELCOME "Smittefar" :dollargrin:

Er det dig som er set på gearfreak dk ?
[size=85][color=#40BFFF]Audio/Akustik/Elektronik Ingeniør, producer, komponist og musiker.[/color][/size][size=80] [color=#80BFFF][url]https://soundcloud.com/techau/[/url][/color][/size]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

mester skrev:RytmeKrematoriet
:-P

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

mester skrev: I øvrigt gik det op for mig for ganske få år siden, at min hang til C64-musik hænger ganske fint sammen med min senere tilkomne hang til metal - det gamle C64 ER jo metal, blot med andre lyde. Meget af det, i hvert fald. Prøv selv at høre en af mine gode venners kreation: http://evilpenguin.dk/music/evil_penguin_-_wave.mp3 - lavet med en lille yderst beskedent lille freeware midi-sequencer kaldet JazzWare, en Behringer Ultra-hvaddennuhedder (deres POD) og en Yamaha AW16G....programmet har ikke engang SID-lyde indbygget, men istedet har han måttet programmere dem alle i hånden (som i: hver eneste tone i hver eneste arpeggio/modulation). Det er fandme kreativitet på trods og vi bør skamme os lidt over vores DAW-diskussioner og komme igang med at lave noget musik :-D

....(og tjek også: http://evilpenguin.dk/music/evil_pengui ... ranger.mp3)
:jam: Jeg morede mig skønt da jeg hørte disse to sange.

Mester, gider du ikke lige invitere ham ind på Lydmaskinen.dk??

Medlemsavatar
de Haan
Medlem
Indlæg: 1448
Sted: København

Indlæg af de Haan »

Så må det vel være min tur:

Jeg er en bondeknejt på snart 20 år (uh, så er man pludselig en stor dreng!), går i 3.g med musik på højniveau på Horsens Statsskole, og bor alt for langt ude på landet omringet af granskov.
Jeg begyndte at få guitarundervisning i 3. eller 4. klasse og musik har siden da været min store interesse. Min største passion har altid været at skrive og spille hjemmekomponeret musik. Og det har jeg fået rig mulighed for, da min kære fader for 3 år siden har hjulpet gevaldigt med at få bygget et ordentligt øvelokale herude. Jeg gik i 05/06 på efterskolen Ådalen, hvor jeg fik næsten ubrugelig musikundervisning, men fik prøvet en masse idéer af, da band og øvelokale aldrig var mere end 100m væk, og udviklede mig meget musisk og menneskeligt :)

For ca. 2 år siden begyndte jeg, efter at have indspillet et nummer i et semi-prof hjemmestudie, at interessere mig meget for indspilning af musik; og for lydmaskinen :dollargrin:. Siden da har computeren fyldt meget i min musik, og jeg er begyndt at lave en del elektronisk og at indspille meget selv. Guitaren er begyndt at fylde lidt mindre, og jeg spiller nu også en del trommer, og spiller desuden bas i et big-band.

Jeg regner med at flytte til Århus når friheden kommer, og bruge en masse tid på musik, da jeg hele tiden føler min kreativitet egrænses forfærdeligt af gymnasiet nu. Derefter er alt uvist! (har dog en romantisk drøm om at lære fransk, og flytte ned til varmen, og til en fed musikskole hvor jeg vist kan få Danmark til at betale mig SU :-P )

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

steand skrev:WELCOME "Smittefar" :dollargrin:

Er det dig som er set på gearfreak dk ?
Jo tak - jeg er Smittefar på gearfreak.dk, aage.dk og Groupdiy.dk

Til De Haans indlæg - Der er jeg i hvert fald anderledes, ved det at jeg stort set ikke interesserer mig for elektroniks musik. Det interesserer mig til gengæld vildt meget, hvordan man bedst muligt får et band til at lyde af en million (mere end de er i forvejen)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
de Haan
Medlem
Indlæg: 1448
Sted: København

Indlæg af de Haan »

Smittefar skrev:
steand skrev:Til De Haans indlæg - Der er jeg i hvert fald anderledes, ved det at jeg stort set ikke interesserer mig for elektroniks musik. Det interesserer mig til gengæld vildt meget, hvordan man bedst muligt får et band til at lyde af en million (mere end de er i forvejen)
Ja, for mig må det gerne nøjes med at lyde som 10.000, da det kreative element er vigtigst for mig. Så vil jeg hellere have nogen der har ordentligt styr på teknikken til at mixe for mig, og bare selv kunne lave nogle ordentlige demoer :)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

fedt fedt - Jeg har altid været tekniknørd, så derfor er det i høj grad teknikken, der interesserer mig - jeg har altid elsket at spille og elsker at indspille - Men jeg har faktisk aldrig gået op i komposition, det siger mig simpelthen ikke ret meget at skrive numre :? - Men så er det jo dejligt, at vi kan være forskellige, at der er plads til os allesammen :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
zublex
Medlem
Indlæg: 265
Sted: Fredericia

Indlæg af zublex »

så oss lidt om mig..

jeg er godt på vej til de 18, bor i Fredericia og er i gang med en HTX

min interesse for musik startede da jeg kom på efterskole for snart 3 år siden.. vi kunne mælde os frivilligt til et hold det stod for alle de koncerter og alt muligt andet vi skulle køre i løbet af året..
jeg havde absolut ingen form for erfaring inden jeg startede men det greb mig vildt at komme bag musikken og kunne styre det..
har efterfølgende prøvet at ha live-koncerter med små upcoming bands rundt omkring, har været med til indspilnigerne af en CD og været i praktik som scenetekniker.. som tingene ligger ligenu vil jeg gerne uddanne mig som scenetekniker eller tonemester, så der skal lige trænes ører og sårn lidt af hvert, men håber at kunne komme til at leve af skidtet

Nyt svar