Musikprogrammet på Sverige

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Bo Schrøder
Forum Donator
Indlæg: 403
Sted: Thisted / Denmark

Indlæg af Bo Schrøder »

Vagn Hollund skrev:Jeg har maaske ikke helt forstaaet det svenske, men den optagelse med iglesias var det ikke en play back live?
I saa fald kan man vel forstaa at ikke kan hoere sig selv og at han koncetrere sig om at se godt ud paa scenen i stedet.
Set hvem hans far er har jeg svaert ved at tro han ikke kan hvis han vil :wink:

Ellers sjovt at se hende korsangeren fra Britneys , det var noget at det foerste der slog mig hvor godt hun synger paa specielt Oops :bow:
Jeg synes nu accenten på Iglesias lyder alt andet end latino - kunne godt have den optagelse mistænkt for at være fake.
[url]http://soundcloud.com/smellycat-1[/url]

Logic Studio * Mac G5 2.0 Dual * RME Digi 9632 * Gyraf G9 DIY * Gyraf LN1176 DIY * Brauner Phantom Anniversary Edition Mic * ADAM S2.5-A Monitors

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Det tror jeg ikke , maaske hoejst doblet, men hvis du lytter hans allersidste frase er den faktiskt rimeligt meget in tune.

Medlemsavatar
Sangerinden
Medlem
Indlæg: 241
Sted: Nordsjælland

Indlæg af Sangerinden »

JimR skrev:det er ikke pænt af mig - men lyt lidt på demoerne her

http://www.skaduhafest.dk

JimR
:lol: :lol: :lol:
Nej det er sgu' ikke pænt, men man må tilstå at man går helt i knæ når man hører hans udgave af nik og Jay's "Lækker" http://www.skaduhafest.dk/demo.htm :lol: :lol:

Medlemsavatar
Sylle
Medlem
Indlæg: 693
Sted: Nørrebro

Indlæg af Sylle »

Hehe, jeg er også lige ved at lægge den på telefonen som ringetone.. Vist også på tide jeg skifter Otto B.'s "Susanne, Birgite og Hanne" ud med noget nyt.. :D
[i]Freelance broadcast lydmand på DR - Touring lydmand - Studietekniker/Producer[/i]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Bo Schrøder skrev: Jeg synes nu accenten på Iglesias lyder alt andet end latino - kunne godt have den optagelse mistænkt for at være fake.
Den er 100% god nok. Har du set programmet?

Medlemsavatar
Sangerinden
Medlem
Indlæg: 241
Sted: Nordsjælland

Indlæg af Sangerinden »

Sylle skrev:Hehe, jeg er også lige ved at lægge den på telefonen som ringetone.. Vist også på tide jeg skifter Otto B.'s "Susanne, Birgite og Hanne" ud med noget nyt.. :D
Billede Superfed ide! Skal nok gøre lykke ude i den pulserende virkelighed.

Medlemsavatar
Sylle
Medlem
Indlæg: 693
Sted: Nørrebro

Indlæg af Sylle »

Mjaeh... Ved ikke rigtig.. "Susanne, Birgitte og Hanne" er nu en god crowdpleaser.. Tror nu at en tarvelig version af Nik & Jay er mere belastende i længden! :lol:
[i]Freelance broadcast lydmand på DR - Touring lydmand - Studietekniker/Producer[/i]

Medlemsavatar
Bo Schrøder
Forum Donator
Indlæg: 403
Sted: Thisted / Denmark

Indlæg af Bo Schrøder »

Holger skrev:
Bo Schrøder skrev: Jeg synes nu accenten på Iglesias lyder alt andet end latino - kunne godt have den optagelse mistænkt for at være fake.
Den er 100% god nok. Har du set programmet?
Ja jeg har set programmet, men synes da ikke der nogen steder i udsendelsem er dokumentation for at
det skulle være Enrique Iglesias, eller har jeg misset noget.............
[url]http://soundcloud.com/smellycat-1[/url]

Logic Studio * Mac G5 2.0 Dual * RME Digi 9632 * Gyraf G9 DIY * Gyraf LN1176 DIY * Brauner Phantom Anniversary Edition Mic * ADAM S2.5-A Monitors

Medlemsavatar
Sylle
Medlem
Indlæg: 693
Sted: Nørrebro

Indlæg af Sylle »

Den Enrique version har floreret på nettet i mange år.. Tror jeg hørte den første gang da han var på toppen.. 2001? 2002?
[i]Freelance broadcast lydmand på DR - Touring lydmand - Studietekniker/Producer[/i]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Joh, altså de viser jo klippet med lyden i sync. Det er helt tydeligt for mig at se det er ham som synger. Som mangeårige spotter af fake-live, så er den vist god nok.

Desuden er det en kendt historie at en lydtekniker netop hemmeligt optog det rigtige signal, så det backer historien godt op.

Medlemsavatar
7ate9
Medlem
Indlæg: 12
Sted: malmö

Indlæg af 7ate9 »

ham enrique synger faktisk dårligere end mig, troede ellers ikke det var muligt.
så *er* der måske håb for mig der ellers blev betegnet som håbløs til sang i skolen :-D

men nu til mit tekniske spørgsmål: hvordan fixer man sådan en skævert?
er det antares autotune?? det synes jeg at have låst et eller andet sted...
og hvordan ordnes sådan noget "live" eller det er måske playback det hele!?

Nyt svar