lækkede paswords

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

lækkede paswords

Indlæg af derermusikanten000 »


Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Skifter password

Og aldrig det samme flere steder

Eller, har et enkelt.jeg bruger til alt jeg godt kan leve med bliver hacket. Diverse oprettelse af profiler på diverse sider m.m.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Kun unikke stærke passwords.

To trins verifikation.

Skift passwords hvis I tvivl.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Password manager!

Der var en tråd om det i maj. Brugte en uge på at portere alt og har været en rolig mand lige siden.
skriver noder

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Jeg bruger også en password manager.

Lastpass

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2125

Indlæg af raoul »

Er jeg idiot hvis jeg klikker ind på det link og checker min mail ?

""På haveibeenpwned.com kan man tjekke om ens e-mailadresse figurerer i lækket. Gør den det, anbefaler tech-hjemmesiden version2, at man skifter sit kodeord til sin e-mail.""

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

bryla skrev:Password manager!

Der var en tråd om det i maj. Brugte en uge på at portere alt og har været en rolig mand lige siden.
Hvilken bruger du?

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Hoppede på Dashlane. Fungerer rigtig fint.
skriver noder

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

raoul skrev:Er jeg idiot hvis jeg klikker ind på det link og checker min mail ?

""På haveibeenpwned.com kan man tjekke om ens e-mailadresse figurerer i lækket. Gør den det, anbefaler tech-hjemmesiden version2, at man skifter sit kodeord til sin e-mail.""
Nej, det kan du roligt gøre.

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2125

Indlæg af raoul »

tak !
pwned.... sagde sitet - jeg må skifte password.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3655

Indlæg af mediumaevum »

Hvorfor bruger folk i grunden password-managers? De kan da om noget hackes, og man ved jo aldrig om dem der har lavet password managers har lavet dem så de sender dine passwords til en fjernserver ét eller andet sted.

Næh, så hellere have unikke passwords til hver side man logger ind på, gemt i papirform. Og gem det papir langt væk fra telefoner og andet med kamera.

Og drop for h.... de google-kalendere og andre elektroniske kalendere!!!
En gammeldags kalender af PAP og PAPIR kan næppe hackes!

Mine sikkerhedstips:

* Drop facebook.
* Slå internet fra på mobiltelefonen. Gælder også WIFI.
* Brug gammeldags papirnoter til aftaler.

- så minimerer du datalæk med 99 %.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8688
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Når du slår noget fra på din mobil så skal du bestemt ikke regne med at det er slået fra, der er svindlet med det også, der har f.eks. lige været en sag hvor det har vist sig at sporing, gps, reelt ikke er slået fra,.... når den er slået fra, man lader blot folk leve i illusionen om at det er noget de selv styrer

Regn med at alt er tilgængeligt på din mobil, uanset hvad du gør, ok, du kan tape kamera til, men der kan aflyttes via mikrofon, også når du ikke taler i tlf, der kan spores via både gps og sendemast, samt alt indhold på ethvert device er åbent land skal man regne med som udgangspunkt

Regn også med at der kan køre en keylogger i bagrunden uden at du kan checke det, eller forhindre det
/Dub

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2928
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

mediumaevum skrev: Næh, så hellere have unikke passwords til hver side man logger ind på, gemt i papirform.

Og drop for h.... de google-kalendere og andre elektroniske kalendere!!!
En gammeldags kalender af PAP og PAPIR kan næppe hackes!
Jeg vil til hver en tid føle mig mere sikker med f.eks 1Password og Apples Kalender, end at have logind og lignende liggende i skuffen på papir! De logind jeg benytter til bank mm, sker via brugernavn, adgangskode og NEM-ID. For at få adgang til NEM-ID hos mig, skal mit fingeraftryk (TouchID) benyttes.
Senest rettet af Rosenfeldt man 21. jan 2019 12:14, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10827
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Kan se at Dashlane og 1Password koster penge, på den ene side vil jeg gerne finde noget gratis, på den anden side ville jeg ikke stole på at en bodyguard jeg ikke betalte for ville beskytte mig ordentlig. Da jeg arbejder med IT har jeg rigtig mange passwords, så de gratis 50 hjælper mig ikke langt.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
keen
Medlem
Indlæg: 1577
Sted: Aarhus, næsten.

Indlæg af keen »

Hvis man ikke vil betale for Dashlane eller 1Password, så findes der gratis alternativer såsom LastPass og Bitwarden, hvor sidstnævnte er open source.

En password manager er den gyldne mellemvej, så kan du have unikke passwords til alle sider og sørg i øvrigt for at aktivere to-faktor godkendelse hvor det er muligt. Det er jo fjollet at stå og skal bruge et password nu og her, hvis det ligger i en bankboks eller hjemme i en skuffe på et stykke papir.

Edit: LastPass integrerer i øvrigt med iOS 12, så det også virker gnidningsfrit på mobilen.

Der findes også alternativer hvor man kan opbevare sin password database lokalt, men du vil alligevel skulle have en ekstern backup for at være helt sikker.
mediumaevum skrev:- så minimerer du datalæk med 99 %.
:roll:
Senest rettet af keen man 21. jan 2019 11:51, rettet i alt 1 gang.
Microsoft Certified og Apple fanboy!

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

mediumaevum skrev:Hvorfor bruger folk i grunden password-managers? De kan da om noget hackes
Jeg tror vi fik konkluderet at du ikke aner hvad du snakker om når det kommer til it-sikkerhed, I den sidste tråd.

Vil du ikke godt lade være med at give folk råd, når det er uden for din viden. Det er hverken konstruktiv eller fornuftigt.

På forhånd tak

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Hald skrev:Kan se at Dashlane og 1Password koster penge, på den ene side vil jeg gerne finde noget gratis, på den anden side ville jeg ikke stole på at en bodyguard jeg ikke betalte for ville beskytte mig ordentlig. Da jeg arbejder med IT har jeg rigtig mange passwords, så de gratis 50 hjælper mig ikke langt.
Så brug lastpass

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10827
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Skal vist lige læse lidt op på dem, vil være træls at binde sig for et år (for familien) til det forkerte produkt.

https://www.tomsguide.com/us/best-passw ... -3785.html
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37665
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

1Password all the way... perpetual license her dog. Tror mest det er abbonement i dag.

På mine Macs og iPhone + iPad. Efter min mening det bedste og mest sikre af alle password apps til Mac, med Watchtower som checker op mod breaches og checker for dårlige og gamle passwords i samlingen.

Bruger den samtidig som digital vault til software licenser, o.a.

Her er lidt om sikkerheden i 1Password:
https://support.1password.com/1password-security/

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg har valgt Dashlane - tror det er jævnbyrdigt mellem Dashlane og 1Password.

https://www.cloudwards.net/dashlane-vs-1password/

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2928
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Holger skrev:1Password all the way...

På mine Macs og iPhone + iPad. Efter min mening det bedste og mest sikre af alle password apps til Mac ...
+1

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37665
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

gs-dk skrev:Jeg har valgt Dashlane - tror det er jævnbyrdigt mellem Dashlane og 1Password.

https://www.cloudwards.net/dashlane-vs-1password/
Ja, det virker til for engangs skyld at være en rimelig balanceret anmeldelse.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8688
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Er ramt iflg siden, mere eller mindre,...

Nok et af de svage passwords jeg bruger til ligegyldige sider

Kan godt forstå nogle er skeptiske med at samle sine passwords ET sted

1. Hvorfor skulle jeg stole på nogen bestemt, deres ufejlbarlighed, og held til at undgå kurrupte medarbejdere ?

2. Disse udbydere af managers exponerer i sagens natur sig selv som topmålet for ethvert angreb

3. Hvis det først går galt, så går det RIGTIG galt

(jeg bruger lange unikke password på alt vigtigt, og over vejer yderligere at ændre dem alle årligt med en mindre alfa-numerisk årstals-modifikation som også kan huskes let)
/Dub

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Udbyderne krypterer alt, selv master password og har derfor ikke adgang til dine kodeord, hvilket betyder at hvis du glemmer dit master password er du på skideren.

Last pass (og garanteret alle andre) bruger 256 bit AES, så der er ikke nogen den a krypterer dine passwords

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

Hvordan virker sådan en password manager på tværs af platforme? F.eks. W10, iPhone og iPad. Man tilgår jo ofte de samme sites fra forskellige medier.

Nyt svar