Der er for lidt fokus på musik!

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Re: Der er for lidt fokus på musik!

Indlæg af bryla »

@Razmo jeg tror du er inde på noget af Dale Carnegie's grundlæggende tanke: folk er grundlæggende ligeglade med andre end dem selv.

Det hører også til sjældenhederne, at jeg besøger det Forum, hvis jeg ikke har mig selv at finde derinde.
skriver noder

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Jeg gider bare ikke høre jeres slidte lorte musik :D

Syntes det er svært nok at tage mig sammen til at høre det meste af det udgivede musik der er i verden, som er 100% færdigt og nogle gange også anmelder rost til skyerne med de helst store orgasmiske gloser. .. Så at skulle til at lytte til semi færdige numre fra jer prut mongoler gider jeg absolut ikke :)

Hvis jeres musik er super duper og helt mega fantastisk og lige inde for min genre så ender det jo nok med at komme min næse forbi engang når det er udgivet og anmelderost ;)

Syntes lydmaskinen er et fedt sted at hjælpe hinanden med tekniske spøgsmål om dit og dat. Et sted hvor vi kan hjælpe hinnanden til at lave det musik vi hver især gerne vil lave.

Er soundcloud ikke mere stedet hvis man gerne vil være en del af en lytte community der hører hinnandens forskellige ting?

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

mik_c skrev:Jeg gider bare ikke høre jeres slidte lorte musik :D

Syntes det er svært nok at tage mig sammen til at høre det meste af det udgivede musik der er i verden, som er 100% færdigt og nogle gange også anmelder rost til skyerne med de helst store orgasmiske gloser. .. Så at skulle til at lytte til semi færdige numre fra jer prut mongoler gider jeg absolut ikke :)

Hvis jeres musik er super duper og helt mega fantastisk og lige inde for min genre så ender det jo nok med at komme min næse forbi engang når det er udgivet og anmelderost ;)

Syntes lydmaskinen er et fedt sted at hjælpe hinanden med tekniske spøgsmål om dit og dat. Et sted hvor vi kan hjælpe hinnanden til at lave det musik vi hver især gerne vil lave.

Er soundcloud ikke mere stedet hvis man gerne vil være en del af en lytte community der hører hinnandens forskellige ting?
ps: jeg siger ikke at mit musik er en skid bedre.. er sikkert dårligere end de flestes herinde. Men er da fedt at lave musik uanset hvad og hvordan man laver det :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

mik_c skrev:Er soundcloud ikke mere stedet hvis man gerne vil være en del af en lytte community der hører hinnandens forskellige ting?
Får nogle få genre - ellers ikke. Så er det bloat- og bothelvede. Så tror jeg trods alt, der er flere reelle plays på lydmaskinen. :-D

Hvis man gerne vil "udgive" og promovere sin musik, så ligger der er (endnu) et stort arbejde (ud over at skrive/indspille) - og man finder ikke sin fanbase her på sitet alligevel. Og heller ikke på soundcloud og lignende miljøer.

Der skal en del mere til end link-spamming. Men det er næsten et emne til en anden tråd (har vi allerede haft den?).

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

I er sgu også svære at tilfredsstille. Det må ikke være for færdigt, for så er der ikke noget at kommentere på, og det må ikke være på idéstadiet, da I mener, at jeres tid er bedre brugt på at lytte på færdigt materiale...

Come on, skal man ikke kunne få hjælp til et nummer/mix/mastering/idé herinde?

Soundcloud bliver anbefalet ... ok, så man skal opbygge en portefølje af følgere og fans, der kan finde ud af at producere og mixe, og som tilmed gider lytte til ens demomateriale, før man kan få hjælp til sin musik, fordi jeres tid er for værdifuld? Kan I lide musik normalt? I har ikke lyst til at hjælpe andre med at skabe noget?

De fleste af dem, der larmer mest i tråden her, er ikke mennesker, der er særlig aktive på "din musik" - så hvorfor overhovedet gå op i det? Er det ikke bare at springe et enkelt eller 2 topics over i "aktive posts" på dagsbasis, og så er man over det problem?

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Personligt synes jeg forum'et er mest relevant i forhold til ikke færdige numre, altså et forum hvor man kan bede om hjælp for at få et "ekstra sæt ører", eller bare direkte spørge ind til hvad andre synes hvis det er et færdigt nummer, inden man for alvor "smider det ud i æteren"... der er masser af bedre steder til det helt færdige resultat (bandcamp, youtube, soundcloud osv.)... så kun at skulle poste færdige numre synes jeg er lidt malplaceret, med mindre man ønsker en seriøs dialog om værket på et musikalsk og teknisk plan... jeg ser nok forum'et mere som et "hjælp til selvhjælp" sted... hvis det var til kun færdige numre burde man jo have hver sin "side" som alle andre steder man lægger sin musik op... men hvad ved jeg... det er bare sådan JEG ser det...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3436
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Jeg synes at man skal ta' hatten af for dem der får lavet et nummer færdigt. Der er rigtigt mange "producere/musikere" i verden, og garanteret også her, der aldrig opnår det, og bare har 100vis ufærdige numre i skuffen. :-)

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

lakris skrev:Jeg synes at man skal ta' hatten af for dem der får lavet et nummer færdigt. Der er rigtigt mange "producere/musikere" i verden, og garanteret også her, der aldrig opnår det, og bare har 100vis ufærdige numre i skuffen. :-)
Den overhørte jeg :lol:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Razmo skrev:
lakris skrev:Jeg synes at man skal ta' hatten af for dem der får lavet et nummer færdigt. Der er rigtigt mange "producere/musikere" i verden, og garanteret også her, der aldrig opnår det, og bare har 100vis ufærdige numre i skuffen. :-)
Den overhørte jeg :lol:
Jeg kunne heller høre hvad han sagde :-)
/Dub

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Jeg synes egentlig at det ville rigtig synd hvis det forum blev fjernet. Jeg er glad for at kunne få konstruktiv kritik af ligesindede, og generelt er folk flinke til at kommentere - for mig er det en læreproces. Vi har alle forskellige erfaringer, baggrunde og "kompetencer" (hader det ord).
Det handler også om at lave en fængende overskrift som folk bliver nysgerrige af og kan relatere sig til. Jeg kommenterer selv ud fra de præmisser. Gider ikke beskæftige mig med de tråde der bare hedder "nyt beat, tag en lytter" - eller "mit dance track". Der skal mere til.

Jeg smider også op på KVR men på trods af at det forum er meget større end lydmaskinen, for jeg stort set aldrig respons. Jo mere styr over tingene jeg har fået, desto mindre kommenterer folk :lol:

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

DUBTEMPLE skrev:
Razmo skrev:
lakris skrev:Jeg synes at man skal ta' hatten af for dem der får lavet et nummer færdigt. Der er rigtigt mange "producere/musikere" i verden, og garanteret også her, der aldrig opnår det, og bare har 100vis ufærdige numre i skuffen. :-)
Den overhørte jeg :lol:
Jeg kunne heller høre hvad han sagde :-)
Hvad kan vi ikke høre?

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Jeg har både lagt musik op, og hørt andres musik på "Din musik", og jeg må erkende at jeg synes at det er superfedt at muligheden for at poste sin musik er der. I første instans er det rart at kunne få feedback af andre dygtige folk, men det er da også fedt at folk kan lytte til hvad der foregår hjemme i studierne, når nu vi alligevel ofte sidder herinde og fiser husleje af sammen:)

Noget jeg specielt synes er fedt, er at det giver folk mulighed for at arbejde sammen. Hvis jeg f.eks. får en ustyrlig lyst til at lave rap, ja så ved jeg pludselig hvem man kunne skrive til for en collab. Jeg ved godt at mange herinde har nok i deres eget, men stadig, det er da fedt at man har muligheden for at vise verden hvad man render og laver, til folk der rent faktisk har både kompetencer, netværk og udstyr. I hvert fald for upcomings er det helt perfekt:)

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Ved i hvad ... alt denne her snak om "min musik" forummet har givet mig lyst til at lave en 180er og sætte mig og lytte nogle af de ting der kommer inde på det forum igennem og se om jeg ikke kan bidrage med noget konstruktiv kritik.. og om ikke andet ka det vel ikke skade bare at tage en lytter og hører hvad der rør sig :)
#NyPositivLivsStil #HashTagsVirkerIkkePåLydmaskinen #HashtagForHashTagsSkyld

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2640
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

mik_c skrev:#NyPositivLivsStil #HashTagsVirkerIkkePåLydmaskinen #HashtagForHashTagsSkyld
:dollargrin: Anders Lund Madsens twitter-beskeder ser nogen gange sådan der ud.
#HvemHulenSøgerDogPåSåSpecifikkeTags #JegForstårDetIkke

Hilsen ham der heller aldrig laver noget færdigt.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Hello
Som musiker føler jeg ikke altid at jeg faktisk gider høre andres musik og ihvertifælde kun musik jeg i nuet har lyst til.
Det er jo alle dage man lige vil høre avantgarde jazz osv. andre dage er det bare det man lige har lyst til( som om). :-)

Hvis man så blot ligger noget op og ikke selv ligger op til respons på musik, stil, mix eller lign. så bliver det for mig sorteret fra. Det er mit liv også for kort til :-)
/Dan
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Nyt svar