Nye plugins / produkter subfora?

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Nye plugins / produkter subfora?

Indlæg af Hippo »

Aloha!

Christoffer giver den gas for tiden i forhold til at formidle nye plugins / opdateringer / produkter i "Computer & Software" sektionen, hvilket jeg personligt synes er rigtig fedt! Dog tænkte jeg om det måske var en idé at samle den slags ting i et sub-forum ala "Software nyheder- og opdateringer" eller hvad man nu kunne kalde en sådan sektion?

Man kunne også gå all-in og lave et decideret "Nyheder" forum - måske kurarteret af et lille hold editors, som både kunne dække soft og hardware? Jeg mindes svagt at der på Holgers mockups af Lydmaskinen V2 var elementer som kunne vidne om journalistiske aspirationer? ;)
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja altså jeg er jo ofte tilhænger af flere subfora, men Holger plejer at have gode argumenter for hvorfor det er en dårlig idé.
Et fælles "Nyheder" subforum ville blive meget mudret, hvis det både skulle inkludere branche-nyheder og produkt-nyheder.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Jeg er heller ikke den store tilhænger af flere sub fora, måske en sticky tråd var bedre? Det er selvfølgelig ikke så overskueligt mht. overskrift, da man så bliver nødt til at besøge tråden for at se hvad der er af nyheder.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Sticky tråd bliver super uoverskueligt, ligesom "gratis plugins & samples-tråden" er lige nu.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Uncite skrev:Jeg er heller ikke den store tilhænger af flere sub fora, måske en sticky tråd var bedre? Det er selvfølgelig ikke så overskueligt mht. overskrift, da man så bliver nødt til at besøge tråden for at se hvad der er af nyheder.
Jeg er enig i at en sticky ikke er en elegant løsning. Min pointe er bare, at hvis man kigger ned over de 10 seneste topics i "Computer & Software" må der siges at være en vis overvægt af nyheds- og opdaterings-annonceringer. Dette er selvfølgelig ganske glimrende dækket ind under overskriften på sektionen, men omvendt føler jeg måske at "almindelige" tråde - hjælp, spørgsmål, diskussioner, ect - drukner en lille smule pt .. og derfor min tanke om en enten et subforum eller dedikeret sektion. Jeg er ikke nødvendigvis enig i at en mere generel nyhedssektion (med både gear, plugs, opdateringer osv) ville være rodet ..

I min ideelle verden (hvor jeg bla. ejer en CS80 og Taylor Swift er min rengøringsdame) kunne man hashtagge posts, så brugere kan abonnere på de indlæg man finder interessant - #plugins #cubase #vocoder ect .. og på den måde få et ret personligt feed fremhævet når man loggede ind på siden .. men det lugter af ret meget af et custom-code-job ;)
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Man kan vel altid selv hashtagge sit emne og så åbne for søgninger på #. Det var sådan det i sin tid startede på Twitter.

#test
skriver noder

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

bryla skrev:Man kan vel altid selv hashtagge sit emne og så åbne for søgninger på #. Det var sådan det i sin tid startede på Twitter.

#test
Din post dukker ihvertfald allerede op ved at søge på #test.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Anyway - phpBB 3.2 er lige om hjørnet, og når de værste børnesygdomme engang er udryddet kunne jeg forestille mig lydmaskinen bliver opdateret. Så må vi se om der er nogle reelle forbedringer der kan komme med i den omgang. Der findes en dedikeret hashtag extension, som bla fletter hashtags ind i meta-data for at hjælpe med SEO .. det er jo et eller andet sted ok interessant ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja, hashtag-funktionen kan være smart. Personligt bruger jeg den sjældent på andre fora, som har den.

Mht. flere subfora/nyhedssektion, så er jeg ikke en fan. En nyhed stopper hutigt med at være en nyhed, men folk poster ofte løbende i nyhedstråd flere år efter - alt fra "nu har jeg købt den og her er mine erfaringer" til diverse spørgsmål til brugen.

På den måde vil indlæg i en nyhedssektion meget hurtigt ende op med at blive som andre indlæg og vi har blot tilføjet endnu et subforum.

En egentlig nyhedssektion (oprindeligt planlagt via en separat nyhedsside med WordPress/CMS indlæg er en anden sag, men kræver en række editors.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mer' hash mindre tag.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg melder mig gerne under fanerne Holger...

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeg skulle lige til at skrive et indlæg med ønske om, at nyt gear blære–tråden blev til et forum for sig. Det ser ud til der er meget interesse for tests osv. Hvorfor købte du den, hvad skal du bruge den til, hvad kan den og til hvad, etc. Det er ikke helt muligt at lave en god dialog omkring noget der ligger på side 75 når det er long gone.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Graceville skrev:Jeg skulle lige til at skrive et indlæg med ønske om, at nyt gear blære–tråden blev til et forum for sig. Det ser ud til der er meget interesse for tests osv. Hvorfor købte du den, hvad skal du bruge den til, hvad kan den og til hvad, etc. Det er ikke helt muligt at lave en god dialog omkring noget der ligger på side 75 når det er long gone.
Kan godt slutte op om dette da jeg selv er utroligt grejliderlig. Et sådant forum vil "dog" nok også tiltrække en del kommercielle interessenter, hvis de laver deres hjemmearbejde ordentligt, hvilket brugerne evt. skal beskyttes mod.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Mike-air skrev: kommercielle interessenter
Er der fortilfælde på LM på det?
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Njah, men på Gearslutz er det netop det eneste sted hvor producenterne må poste (1 post) gratis.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Graceville skrev:
Mike-air skrev: kommercielle interessenter
Er der fortilfælde på LM på det?
Jeg tror det ikke, men du finder aldrig ud af det, hvis de er dygtige :-P

Det er et åbent forum hvor alle kan læse med, uden at have en bruger, så hvis jeg f.eks. solgte grej nede i 4sound så ville jeg da helt sikkert følge med i hvad der blev sagt her inde om forskellige produkter eller butikker.

Så er der den anden vej, i forhold til (skjult) at påvirke brugerne via sådan et sub-fora......... Det er ihvertfald en mulighed. Indirekte sker det jo nok ved at nogle af brugerne arbejder ved en bestemt producent. Men jeg tror det er ret åbenlyst fordi det også står i forum reglerne.

Jeg tror egentlig skræk-scenariet jeg forestillede mig, var hvis en anerkendt bruger blev betalt for at sige noget godt om et bestemt mærke, uden at tilkendegive han var blevet betalt for det. Men nu maler jeg vidst også fanden på væggen.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ja - slap nu af. [emoji2]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

På den måde er der skam fortilfælde på Lydmaskinen. Vi opdager i hvert fald en håndfuld sock-puppets og også mindre skjulte forsøg på manipulation om året.

Og sikkert også nogle vi aldrig opdagede eller opdager i fremtiden, men fred være med det.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg mener at kunne huske jeg har set flere end 1 tilfælde (i en periode på 7 år) hvor en bruger opretter flere kontoer for at skabe hype om noget personen selv sælger :-P

Men så er det vidst heller ikke værre. Og det faglige niveau er så højt her inde at jeg tror det er meget svært at snyde en gennemsnitlig LM-bruger.

Nyt svar