Lydmaskinens fremtid er reddet (update)

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Lydmaskinens fremtid er reddet (update)

Indlæg af Holger »

UPDATE
Jeg kan med glæde meddele, at de samlede donationer i løbet af d. 1. april kom op på 2.400 kr. i Matadorpenge, 1.50 kr. i mønter, en bukseknap og to lunkne hvidtøl. Nok til at kunne bestikke KODAs advokater til at droppe deres erstatningskrav!



OPRINDELIGT INDLÆG
Det er med tungt sind, at jeg må skrive dette - måske et af mine sidste - indlæg på vores elskede forum.

KODA har sendt et erstatningskrav på over en halv million kroner til Lydmaskinen (dvs. undertegnede) pga. embedding af musikmateriale. Med mindre jeg kan få dette beløb ind i donationer i løbet af meget kort tid, så har jeg ingen anden udvej end at lukke forummet permanent.

Jeg håber I har nydt de muligheder og det gode kammeratskab som forummet har bragt os gennem tiderne og at Facebooksiden i stedet bliver et - omend sørgerligt - alternativ.

med venlige men bedrøvelige hilsner

Holger

PS. Læs mere om hvordan du kan være med til at redde Lydmaskinen her: http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=10&t=294

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Jeg synes bare dem som ikke har doneret skal betale regningen, så der er rent bord. Det må være fair.
Lydmaskinen vil være nytteløs uden “Hvad hører du lige NU?”.
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Right ;-)
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Noooooo hvor trist!!! :( :( :( Jeg har sat 2400,- kr til overførsel!! :please:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

:dollargrin:

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

AvS skrev:Noooooo hvor trist!!! :( :( :( Jeg har sat 2400,- kr til overførsel!! :please:
Keep 'em coming. Jeg værdsætter hvis alle tømmer deres bankkonti for det resterende beløb efter huslejen er betalt.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg lagde en masse penge ud for en nigeriansk prins for nogle år siden, så snart jeg får udbetalt de mange millioner som tak, skal jeg nok dække det resterende beløbet ind.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Jeg har satset alt og begået skattesvig for ca 180.000,-, alle overført direkte til lydmaskinen.

Jeg håber den går uden de opdager det, men ellers ville jeg sætte pris på et besøg eller to fra moderatorer når jeg lander bag tremmer.

Hvad med en støttesang? Vi burde kunne skaffe de resterende 317.600,- med et "Afrika" remake.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Uncite skrev: Hvad med en støttesang? Vi burde kunne skaffe de resterende 317.600,- med et "Afrika" remake.
BRILLIANT! :lol:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Gunnar
Medlem
Indlæg: 234
Sted: Van Helsinge

Indlæg af Gunnar »

Holger det er jo frygtelige nyheder: hvis du lige giver mig mit oversavede jagtgevær som du lånte sidste gang der var bøvl med KODA så skal jeg nok skaffe pengene inden banken lukker :twisted:
--------
Grej: OSX 10.6.8, Apogee Duet MKI, Logic 9, hjemmestrikkede rør-forstærkere, B&W P6, Stratocasters, moddede effektpedaler

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Yep, støttesang,... i bedste Aaaaaafrika-stylee,..

Det blir SÅ godt !!

De kan ikke slå os ihjel ,... koda-svinene
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Vi bør i bedste ThePirateBay stil dele forumet, så "nogle" kan starte det op flere steder på forskellige servere og sikre indholdet ikke bliver taget af nettet.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
kts
Medlem
Indlæg: 1006
Sted: Verden

Indlæg af kts »

Hmmm, jeg synes, der 'dufter' lidt voldsomt af 1. april!?!? :shock: :idea:
Håber, jeg fornemmer den rigtige duft!?

Hvis ikke, er det godt nok trist! :(
Med venlig hilsen kts

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

kts skrev:Hmmm, jeg synes, der 'dufter' lidt voldsomt af 1. april!?!? :shock: :idea:
Håber, jeg fornemmer den rigtige duft!?

Hvis ikke, er det godt nok trist! :(
Holger er ikke typen der laver spas, gak og løjer. Han er en seriøs mand med et hjerte der banker for dette community. Derfor mærker man også på hans oprindelige indlæg hvor rørt og fortvivlet han er.

Medlemsavatar
kts
Medlem
Indlæg: 1006
Sted: Verden

Indlæg af kts »

Uncite skrev:
kts skrev:Hmmm, jeg synes, der 'dufter' lidt voldsomt af 1. april!?!? :shock: :idea:
Håber, jeg fornemmer den rigtige duft!?

Hvis ikke, er det godt nok trist! :(
Holger er ikke typen der laver spas, gak og løjer. Han er en seriøs mand med et hjerte der banker for dette community. Derfor mærker man også på hans oprindelige indlæg hvor rørt og fortvivlet han er.
Det er jo helt vildt, hvis det passer. Det er virkelig dårlig stil af KODA :evil:
Med venlig hilsen kts

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Uncite skrev:Hvad med en støttesang? Vi burde kunne skaffe de resterende 317.600,- med et "Afrika" remake.
Ja!! Jeg er startet på første vers:

Vi alle browser rundt
på vores egen lydmaskine(n)
Drømmer om guld- og platinplader
og den store Max Martin

Noget som tager 2'vers?

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

kts skrev:
Uncite skrev:
kts skrev:Hmmm, jeg synes, der 'dufter' lidt voldsomt af 1. april!?!? :shock: :idea:
Håber, jeg fornemmer den rigtige duft!?

Hvis ikke, er det godt nok trist! :(
Holger er ikke typen der laver spas, gak og løjer. Han er en seriøs mand med et hjerte der banker for dette community. Derfor mærker man også på hans oprindelige indlæg hvor rørt og fortvivlet han er.
Det er jo helt vildt, hvis det passer. Det er virkelig dårlig stil af KODA :evil:
Ja, og så lige her i starten af April hvor vi skal til at nyde forårets komme.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Nu har KODA jo altid været meget rimelige med udbetalingerne så jeg betaler da bare de 500.000,- tilbage... :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

AvS skrev:
Uncite skrev:Hvad med en støttesang? Vi burde kunne skaffe de resterende 317.600,- med et "Afrika" remake.
Ja!! Jeg er startet på første vers:

Vi alle browser rundt
på vores egen lydmaskine(n)
Drømmer om guld- og platinplader
og den store Max Martin

Noget som tager 2'vers?
Lol

Medlemsavatar
Newp_16
Medlem
Indlæg: 1514
Sted: Aarhus C

Indlæg af Newp_16 »

Jeg tænker, du hurtigt får de penge ind igennem masteringen, Holger. Så betal du bare det selv. At forvente taknemmelighed - bare fordi, der var SU-udbetaling i går - det lugter langt væk. Nej du, den hopper jeg ikke på! ;)
[b]Blog og portfolio:[/b] [url]http://ludvigolsen.dk[/url]

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Omkvædet.

Men der er et M-audio der ikke virker
og en 4 to the floor der knirker
en opgradering der f****** svigter
ingen lydmaskine før penge ind på kontoen tikker.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Gad vide hvor mange views man egentlig skal have på Youtube, før man får 500.000,- den anden vej :) Anyone?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det er jo helt galt. Desværre har jeg ikke flere penge. Men i sympati og i protest vil jeg fremover kun downloade piratkopieret musik.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

UPDATE
Jeg kan med glæde meddele, at de samlede donationer i løbet af d. 1. april kom op på 2.400 kr. i Matadorpenge, 1.50 kr. i mønter, en bukseknap og to lunkne hvidtøl. Nok til at kunne bestikke KODAs advokater til at droppe deres erstatningskrav!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Dejligt. Tak for indsatsen til Andreas og de andre bidrags ydere!

Nyt svar