Husk at sætte Lydmaskinens ur frem!

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Husk at sætte Lydmaskinens ur frem!

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nu er det jo første gang at tiden skifter med det nye forum, og jeg skulle da ændre noget, kunne jeg se.
Jeg ændrede "Min tidszone" til Europa/København på denne side:
http://lydmaskinen.dk/ucp.php?i=165

Tidligere stod der bare UTC+2 hos mig.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Kan den slags egentlig ikke gøres automatisk efterhånden? Det er jo ikke fordi at de online ure som vi allesammen syncer op til ikke kender til sommertid.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

david mondrup skrev:Kan den slags egentlig ikke gøres automatisk efterhånden? Det er jo ikke fordi at de online ure som vi allesammen syncer op til ikke kender til sommertid.
Jo, jeg håber da på, at det kører automatisk, nu jeg har sat den til Europa/København. Men vi må vente til 30. oktober for at se om det er rigtigt.. :)

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

.. ja, man skulle tro det var muligt, men jeg tror desværre ikke det er tilfældet. Folk kan jo have sat deres bruger til forskellige tidszoner, som alle sammen skifter til sommertid (eller ej) på forskellige tidspunkter. Det mest oplagte ville måske være at lave en forum-wide notits med en instruktion samt et link til der hvor man skifter ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Ville det ikke være muligt at lade forummets ur være syncet op med en tidsserver? Så ville den automatisk stille hver enkelts ur alt efter hvilken tidszone man har angivet, og det ville ikke være noget problem at vi så vidt jeg husker f.eks. har et par brugere i Thailand, og sikkert også andre steder.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

desværre ..

forumets ur = serverens ur, som altid kører UTC .. alle logfiler, mail-servere, ect bruger samme ur, og så er det op til de enkelte services (her iblandt lydmaskinen) at omregne til noget som giver mening "lokalt" .. man kunne nemt argumentere for at phpbb burde håndtere dette, men sådan er det åbentbart desværre ikke ..

.. måske skal jeg kigge lidt videre på nettet, og se om jeg har overset noget; det virker jo trods alt pænt gammeldaws ..

edit:
nå .. det viste sig faktisk, at når man sætter sin lokation korrekt (hvilket er en ny feature efter vi har opgraderet forumet) så bliver sommer / vintertid håndteret automatisk fremover ..

.. så måske skal jeg skyde et sql kald afsted og sætte alle brugere til Europe/Copenhagen .. og så må de få der måtte være i en anden tidszone sætte det tilbage igen? Hvad siger du Holger?
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Yes sir!

Gider du ikke fjerne den der Tapatalk reklame som dukker op på iPhone når man besøger Lydmaskinen.dk hvis du kan? Den har de vist lige fået sneget ind af bagdøren... ;-)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hippo skrev:.. så måske skal jeg skyde et sql kald afsted og sætte alle brugere til Europe/Copenhagen .. og så må de få der måtte være i en anden tidszone sætte det tilbage igen? Hvad siger du Holger?
Det er nemt nok Hippo, du åbner bare konsollen og skriver:

Kode: Vælg alt

DROP TABLE USERS;

Medlemsavatar
soduno
Medlem
Indlæg: 794
Sted: Denmark - Copenhagen

Indlæg af soduno »

Mike-air skrev:
Hippo skrev:.. så måske skal jeg skyde et sql kald afsted og sætte alle brugere til Europe/Copenhagen .. og så må de få der måtte være i en anden tidszone sætte det tilbage igen? Hvad siger du Holger?
Det er nemt nok Hippo, du åbner bare konsollen og skriver:

Kode: Vælg alt

DROP TABLE USERS;
Hahaha good one :dollargrin: :dollargrin:
James May:
"Look, i can't dummy it down to your level because I am scared of hights"

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Holger skrev:Yes sir!

Gider du ikke fjerne den der Tapatalk reklame som dukker op på iPhone når man besøger Lydmaskinen.dk hvis du kan? Den har de vist lige fået sneget ind af bagdøren... ;-)
.. kommer den altid? Jeg tror aldrig jeg har set den, men det er nok fordi jeg bruger en adblocker på telefonen. Dårlig stil hvis tapa sætter bannere ind på ikke-tapatalk sider! o.O
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Mike-air skrev:
Hippo skrev:.. så måske skal jeg skyde et sql kald afsted og sætte alle brugere til Europe/Copenhagen .. og så må de få der måtte være i en anden tidszone sætte det tilbage igen? Hvad siger du Holger?
Det er nemt nok Hippo, du åbner bare konsollen og skriver:

Kode: Vælg alt

DROP TABLE USERS;
Billede
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)


Nyt svar