Tid til at udvide til flere instrumenter?

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Re: Tid til at udvide til flere instrumenter?

Indlæg af Christoffer I. N. »

Iøvrigt, forummet ville aldrig være blevet hvad det var hvis det kun var tekniker-folk, eller keys-folk, eller guitar-folk der besøgte forummet og skrev på det. Jeg vil hen til at indtil videre har forummet haft plads til 99.99% af dem der har bidraget til det.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg har ikke umiddelbart planer om at oprette separate kategorier for diverse instrumenter (hvis det var det der blev spurgt på), hverken i det normale forum eller i køb & salg.

Jeg oplever for mange fora sprede sig for meget og have for mange kategorier. Gearslutz bruger jeg regelmæssigt, men pga. total overload, så kigger og poster jeg i dag kun i "Mastering" forummet. Jeg har simpelthen opgivet resten.
https://www.gearslutz.com

Der er mange herinde som både spiller på guitar og elsker guitar(musik) og de er velkommen på lige fod med alle andre til både at oprette guitarrelaterede diskussionstråde eller købe og sælge instrumenter i de eksisterende fora og subfora.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Helt Cool Holger
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg vil lige svare en lille smule på nogen af alle de gode indlæg.

1) Jeg tror egentlig ikke, et guitarforum ville trække nye brugere til i særligt omfang.De unge i dag (jep, jeg er så gammel) får deres kicks på facebook. Jeg håber, at seriøse diskussioner måske ville føre til, at forskellige seriøse brugere fra andre fora, ville kigge forbi. Jeg tror ikke på, at ret mange ville finde lydmaskinen for at spørge, hvilke stålstrenge, de skal sætte på deres spanske guitar.

2) Det er nærmest umuligt at starte nye fora i dag. Kritisk masse er simpelthen nødvendigt for at løbe det i gang. Her får man hjælp fra Lydmaskinen, fordi der allerede er så mange gode brugere - hvoraf nogen endda spiller guitar :) Teknisk set fungerer 4sounds forum egentlig OK, og det samme kan siges om www.gear-freak.dk. Der er bare <10 brugere på dem begge, og på 4sound er der sågar ingen moderation.

3) Jeg støtter fuldt ud en model, hvor man kan 'abonnere' på forskellige dele af forum til sin 'nye indlæg' oversigt. Jeg ville for eksempel gerne helt undgå at se Køb/salg sektionen, da jeg primært besøger lydmaskinen for vidensdeling og diskussioner. Hvis jeg gerne vil købe et eller andet, ved jeg godt, hvilke steder (herunder lydmaskinen), der er værd at besøge.

Jeg synes, det er helt cool, at man ikke umiddelbart vil udvide med flere instrumentgrupper, og jeg er glad for at høre, at det ikke vil være ildeset at begynde at skrive lidt mere guitarrelateret i "Andet musikudstyr/lydteknik".
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg er enig i dine betragtninger

Nyt svar