Tid til at udvide til flere instrumenter?

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Tid til at udvide til flere instrumenter?

Indlæg af Smittefar »

Lydmaskinen er så vidt jeg kan se, Danmarks eneste velfungerende musikerforum - og det fungerer rigtig godt.

Jeg kigger herind, fordi her er vildt mange kompetente mennesker og generelt meget god tone. Men fokus er på mix-, indspilnings-, master og til dels live/PA teknik. Jeg ved, der er mange guitarister herinde. Alligevel føler jeg ikke, der er et oplagt sted at poste mere guitarrelaterede tråde..

Så mit forslag er vel at oprette et par ekstra underfora. Jeg forestiller mig guitar, bas, trommer, keys, blæsere

Er der interesse for dette, eller er det bare en dum ide? (jeg ved, at jeg er interesseret, men hvad med jer andre)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg synes, at man skal holde sig til udgangspunktet - det er rigeligt. Ellers bør der være mulighed for aktivt at fravælge Fora, som man ikke interesserer sig for - det kunne jeg godt tænke mig allerede (f.eks. at der var nye posts, man ikke ser).

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Det ville måske tiltrække flere brugere, men kunne potentielt også udjævne gennemsnits niveauet i de andre områder af forummet. Men i forvejen svinger niveauet vel en del- og så er det jo rart at hjælpe andre.

Men så er der self. Problemstillingen om det ville passe ind i holgers vision med forummet, som vidst er ret målrettet folk foran en computer eller mixer?
Tænker bla. på navn, og de eksisterende subforums :-)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

gs-dk skrev:Jeg synes, at man skal holde sig til udgangspunktet - det er rigeligt. Ellers bør der være mulighed for aktivt at fravælge Fora, som man ikke interesserer sig for - det kunne jeg godt tænke mig allerede (f.eks. at der var nye posts, man ikke ser).
Det kan du også- det siger Holger ihvertfald i videoen :-)

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Det kan man bare ikke - så vidt jeg ved - når man bruger funktionen om kun at se nyeste posts. Så skal man åbne op på den almindelige måde. Her vil jeg gerne tage fejl:)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg kunne også forestille mig at det tiltrækker en masse nye brugere, måske puster liv i markedspladsen, men spørgsmålet er om det også vil bidrage med værdi for forumet eller trække ned/udtynde kvaliteten.

Så snart man åbner for guitarister, trommeslagere osv, er det også en anden type mennesker, måske lidt for rock'n'roll til dette ellers meget ordentlige sted.

Men derfor kan jeg godt se synergien mellem emnerne!

Jeg ved at trommeslageren.dk vist også er ret velfungerende i danmark. Men guitarister har vel ikke et bedre forum end det aage.dk kørte (har ikke været der meget længe)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hald skrev:Så snart man åbner for guitarister, trommeslagere osv, er det også en anden type mennesker, måske lidt for rock'n'roll til dette ellers meget ordentlige sted.
:lol: :lol: :lol:

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Haha!
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Nej - Aage/4sounds forum er desværre helt dødt. Det skete da 4sound valgte overnight at udskifte hele deres EDB-system (web, webshop, intern lagerstyring, butiksstyring) - Der har sjovt nok ikke været ret mange ressourcer til at få forummet til at køre ordentligt, og 4sound selv ligger også i kramper, når det gælder alle former for EDB - Men det er mere end et år siden, de lavede skiftet.

Trommeslageren.dk kører vistnok glimrende, så der er måske ikke så meget grund til at gøre noget der.

Jeg er enig i mange af de bekymringer, der nævnes her. Guitarister og andet godtfolk er en anden type mennesker, end dem der normalt færdes her - For eksempel er det her, det eneste musikerforum, jeg kender, hvor folk synes, den danske musik på P3 er god :) Det har været lidt af en øjenåbner for mig - jeg troede, vi var enige om, at det var crap, men herinde er der folk, der holder af det, så jeg må jo anerkende, at det har kvaliteter/værdi :)

Det er også klart en bekymring værd, om det trækker forummets niveau ned - Jeg tror det nu ikke - Da 4sound kørte godt, var det på ret højt niveau. Dem, der trækker niveauet ned, hygger sig i Facebookgrupperne.

En af styrkerne ved dette forum er, at Holger kører det helt diktatorisk. Det gør, at fokus altid har været skarpt, og der er aldrig gået rundkredsdiskussion i reglerne, så i sidste ende er det helt klart, at Holger skal synes, det passer ind i hans vision. Ellers kommer det aldrig til at virke.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg tilslutter mig konklusionen i denne ældre tråd: http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=8 ... ar#p129987

Der er en del guitarister her allerede og de guitarrelaterede diskussioner, der forekommer er som alt andet her på forum af en langt højere kvalitet end 4sound, soundcheck osv.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Der er også danske guitarister, danske bassister og danske trommeslagere etc på Fb, men det er meget de samme problemer der bliver drøftet og svaret på. Strengetykkelse, min akk har slået sig etc, er det her relic fedt, etc.

Jeg nyder dog Danske Guitarister og Jan Irhøjs bastard-guitar-byggeri.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev:Nej - Aage/4sounds forum er desværre helt dødt. Det skete da 4sound valgte overnight at udskifte hele deres EDB-system (web, webshop, intern lagerstyring, butiksstyring) - Der har sjovt nok ikke været ret mange ressourcer til at få forummet til at køre ordentligt, og 4sound selv ligger også i kramper, når det gælder alle former for EDB - Men det er mere end et år siden, de lavede skiftet.
Wauw. EDB. Det lyder safsuseme teknisk :lol:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Tabuleringsmaskinen i hulkortafdelingen giver mange problemer. Ligeledes har overgangen fra elektronhjerne til datamat også drillet.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SustainerPlayer skrev:Jeg tilslutter mig konklusionen i denne ældre tråd: http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=8 ... ar#p129987

Der er en del guitarister her allerede og de guitarrelaterede diskussioner, der forekommer er som alt andet her på forum af en langt højere kvalitet end 4sound, soundcheck osv.
:thumbup:

Vil folk igang med at snakke guitar-specifikke ting, så kør på. :)
F.eks. den her "Non-synth NAMM tråd" var en god idé til de af brugerne der interesserer sig for den slags.

Computer & Software er alligevel den mest flittigt brugte kategori, så Andet musikudstyr & lydteknik må meget gerne komme mere i brug.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

SustainerPlayer skrev:Jeg tilslutter mig konklusionen i denne ældre tråd: http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=8 ... ar#p129987

Der er en del guitarister her allerede og de guitarrelaterede diskussioner, der forekommer er som alt andet her på forum af en langt højere kvalitet end 4sound, soundcheck osv.
Den gamle tråd fandt sin konklusion dengang, der fandtes et Aageforum og et Soundcheck forum - ingen af dem lever vist i dag.

Facebookgruppen "danske guitarister" kan ikke bruges til noget - som i så mange andre facebookgrupper, svarer folk uden at checke, om 1) der er andre, der har svaret præcist det samme tidligere i tråden, 2) tråden allerede er drejet hen på noget andet 3) om de selv overhovedet ved, hvad de snakker om.

Jeg skal gerne begynde at 'spamme' Andet Musikudstyr & lydteknik en smule
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Smittefar skrev: Den gamle tråd fandt sin konklusion dengang, der fandtes et Aageforum og et Soundcheck forum - ingen af dem lever vist i dag.
Dét kan man så tænke over. :-D
Smittefar skrev: Facebookgruppen "danske guitarister" kan ikke bruges til noget - som i så mange andre facebookgrupper, svarer folk uden at checke, om 1) der er andre, der har svaret præcist det samme tidligere i tråden, 2) tråden allerede er drejet hen på noget andet 3) om de selv overhovedet ved, hvad de snakker om.
Så det er Aage/Soundcheck osv om igen :-D
Smittefar skrev: Jeg skal gerne begynde at 'spamme' Andet Musikudstyr & lydteknik en smule
:thumbup:

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Såvidt jeg kan forstå var der et Logic forum før Lydmaskinen, hvor mange af brugerne hoppede med fra. Jeg kan godt lide bredden, men også dybde, så jeg kan godt tilslutte mig ønsket om instrumentkateorier. Det kunne gøre forummet mere overskueligt, og dermed mere anvendeligt..

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Men spørgsmålet er så, hvis Holger finder det en god ide at lave en instrument sektion, om så ikke markedspladsen skal deles lidt op, da man eller vil blive præsenteret for en masse uaktuelle annoncer hvis man leder efter trommegrej og der kommer studie, guitar, bas, banjo/div relaterede ting op.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hvis "men og hvis" var "konfekt og lakrids",.. :-)

Jeg kunne ihvertfald, omvendt, også godt undvære at køb/salg blev flooded af guitarer, trommesæt, og rynke-orgeler

Jeg ville simpelthen tabe interessen for at side og scrolle igennem alt det, nok af uinteressante ting allerede, (set herfra),.

Desuden er der fine muligheder for salg andre steder, så hvorfor fragmentere eller floode noget der er velfungerende ???

Håber derfor at det kun bliver en enkelt subgruppe for guitarrister, som en slags håndsrækning, jeg tænker mig den vil
få "sit eget liv" hvis den i det hele taget bliver "levende", flertallet af de guitarister jeg kender er ikke så alment og bredt
teknik-fikserede som Smittefar, og af en lidt anden type en den typiske "lydmaskine-bruger" selv om definitionen er svær :-)

Hvis der mangler moderator-kapaciteter ville det være naturligt at pege på Smittefar selv, nu han bringer emnet op,..

En tangent sub-gruppe burde så også overvejes, og er i virkeligheden nok mere relavant for et stort antal lydmaskine-brugere

Godt tromme-forum findes andet-steds ,.. det synes jeg man skal støtte op omkring ,.. og ikke undergrave med et nyt

Ufattetteligt der ikke er et ordentligt guitarforum i DK ,.. men det er vist rigtigt nok
Senest rettet af DUBTEMPLE tirs 23. feb 2016 10:57, rettet i alt 4 gange.
/Dub

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

the songcabinet skrev:Såvidt jeg kan forstå var der et Logic forum før Lydmaskinen, hvor mange af brugerne hoppede med fra. Jeg kan godt lide bredden, men også dybde, så jeg kan godt tilslutte mig ønsket om instrumentkateorier. Det kunne gøre forummet mere overskueligt, og dermed mere anvendeligt..
Logicforum døde af mange andre årsager end dårlig definition af indholdsbredde og -dybde. Manglende moderation var i den grad medvirkende. Derfor har det ikke som sådan så meget med denne her diskussion at gøre.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev:Hvis "men og hvis" var "konfekt og lakrids",.. :-)

Jeg kunne ihvertfald, omvendt, også godt undvære at køb/salg blev flooded af guitarer, trommesæt, og rynke-orgeler

Jeg ville simpelthen tabe interessen for at side og scrolle igennem alt det, nok af uinteressante ting allerede, (set herfra),.

Desuden er der fine muligheder for salg andre steder, så hvorfor fragmentere eller floode noget der er velfungerende ???

Håber derfor at det kun bliver en enkelt subgruppe for guitarrister, som en slags håndsrækning, jeg tænker mig den vil
få "sit eget liv" hvis den i det hele taget bliver "levende", flertallet af de guitarister jeg kender er ikke så alment og bredt
teknik-fikserede som Smittefar, og af en lidt anden type en den typiske "lydmaskine-bruger" selv om definitionen er svær :-)

En tangent sub-gruppe kunne så også overvejes, og er i virkeligheden nok mere relavant for et stort antal lydmaskine-brugere

Godt tromme-forum findes andet-steds ,.. det synes jeg man skal støtte op omkring ,.. og ikke undergrave med et nyt

Ufattetteligt der ikke er et ordentligt guitarforum i DK ,.. men det er vist rigtigt nok
Skal jeg være helt ærlig, ville min interesse også dø lidt ud. Ved nærmere eftertanke tror jeg faktisk også bare det vil bidrage med noise.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Yep, eller i det mindste fragmentere salgs-sektionen med en ren instrument-gruppe, hvis det skønnes at køb/salg af instrumenter er et nødvendigt skridt at tage i forlængelse af et nyt subforum for guitarister og evt andre
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev:Yep, eller i det mindste fragmentere salgs-sektionen med en ren instrument-gruppe, hvis det skønnes at køb/salg af instrumenter er et nødvendigt skridt at tage i forlængelse af et nyt subforum for guitarister og evt andre
Not bad. Jeg tror ihvertfald det vil være vigtigt at have det adskilt.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Men ellers er det jo et spørgsmål om at starte et nyt forum op som forholdsvist hurtigt kan konkurrere med 4Sound, Soundcheck, osv. på forum og markedsplads for ikke at floode lydmaskinen til.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg forstår ikke hvor I vil hen med at man mister interessen for forummet fordi der kommer flere tråde om guitarer.
Folk sælger allerede guitarer på markedspladsen.

Folk må være lidt mere large og overkomme at scrolle 2 tråde længere ned, når der er kommet en ny tråd om hvilke pickupper der er fede til x guitar. Ja undskyld jeg er så ligefrem.

Jeg stemmer stadig for at folk bare poster videre i de respektive fora.

Nyt svar