Ros & ris af forum version 1.5

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
Gunnar
Medlem
Indlæg: 234
Sted: Van Helsinge

Ros & ris af forum version 1.5

Indlæg af Gunnar »

Hippo skrev:.. kan vi ikke så vidt muligt holde den her tråd til at omhandle deciderede fejl og problemer - og så flytte forslag / feature requests / debat om funktionalitet til en anden (ny) tråd? Ellers har jeg ikke en chance for at holde overblikket over hvad der *skal* fikses og hvad der måske kunne være fedt :)

Christoffer - er de noget du (som moderator) kan orkestrere?
Hippo efterlyste en tråd som omhandler alt det som ikke er fejl & mangler, så jeg tillader mig lige at starte tråden... (moderatorer/admin: I er self velkomne til at slette denne og oprette jeres egen hvis det er mere praktisk)

Nå men til sagen: jeg synes de nye funktioner er superfede :) det eneste lille kritikpunkt jeg har er at jeg synes interfacet er liiige bright (lyst) nok: det hele flyder lidt sammen.....er jeg den eneste der oplever det ?
Senest rettet af Gunnar man 1. feb 2016 13:36, rettet i alt 1 gang.
--------
Grej: OSX 10.6.8, Apogee Duet MKI, Logic 9, hjemmestrikkede rør-forstærkere, B&W P6, Stratocasters, moddede effektpedaler

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Jeg savner en "emner jeg har deltaget i" knap?

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

bredal187 skrev:Jeg savner en "emner jeg har deltaget i" knap?
Jeg tror den er blevet "overflødig" efter notifikationer er kommet..

Medlemsavatar
Gunnar
Medlem
Indlæg: 234
Sted: Van Helsinge

Indlæg af Gunnar »

bredal187 skrev:Jeg savner en "emner jeg har deltaget i" knap?
Ja, hvis du går ind i dit bruger kontrol panel er der en option derhedder "Overvågede Fora og emner" er det den funktion du mener ?
--------
Grej: OSX 10.6.8, Apogee Duet MKI, Logic 9, hjemmestrikkede rør-forstærkere, B&W P6, Stratocasters, moddede effektpedaler

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Gunnar skrev: Nå men til sagen: jeg synes de nye funktioner er superfede :) det eneste lille kritikpunkt jeg har er at jeg synes interfacet er liiige bright (lyst) nok: det hele flyder lidt sammen.....er jeg den eneste der oplever det ?
Det nye design ligger på kanten af kontrastopløsningen på mange skærme.

Der er tydelig forskel i nuancer og kanter her og ditto på iPhone/iPad. På min iMac helt af sig selv (allerede kalibreret skærm) og på min Dell skærm først når jeg kalibrerer kontrasten korrekt. Du kan nærmest bruge Lydmaskinen som test for en korrekt kalibreret skærm.

Prøv at reducere kontrasten et par procent ned og se om det gør en forskel?

På min Dell flyder det sammen ved kontrast >95. Under 95 og baggrunde og kanter vises fint på LM.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

bredal187 skrev:Jeg savner en "emner jeg har deltaget i" knap?
Tre metoder:

· I dit brugerpanel
· Fra dropdownen oppe i venstre hjørne (se screenshot)
· På stjernen i talebobleikonet til venstre ud for dine tråde (mener jeg det er)
Screen Shot 2016-02-01 at 10.53.58.png
Screen Shot 2016-02-01 at 10.53.58.png (32.51 KiB) Vist 2124 gange

Medlemsavatar
Gunnar
Medlem
Indlæg: 234
Sted: Van Helsinge

Indlæg af Gunnar »

Holger skrev:
Gunnar skrev: Nå men til sagen: jeg synes de nye funktioner er superfede :) det eneste lille kritikpunkt jeg har er at jeg synes interfacet er liiige bright (lyst) nok: det hele flyder lidt sammen.....er jeg den eneste der oplever det ?
Det nye design ligger på kanten af kontrastopløsningen på mange skærme.

Der er tydelig forskel i nuancer og kanter her og ditto på iPhone/iPad. På min iMac helt af sig selv (allerede kalibreret skærm) og på min Dell skærm først når jeg kalibrerer kontrasten korrekt. Du kan nærmest bruge Lydmaskinen som test for en korrekt kalibreret skærm.

Prøv at reducere kontrasten et par procent ned og se om det gør en forskel?

På min Dell flyder det sammen ved kontrast >95. Under 95 og baggrunde og kanter vises fint på LM.
Kontrasten på min skærm står på 80 , men den slags er jo forskelligt fra skærm til skærm
...anyway: skrev du ikke lige at du mente at det ny interface lå lige på kanten til at være for lyst ?...nå men pyt, la os lige se om jeg er den eneste eller om der er andre der har samme oplevelse....
Det er egentlig mest på forsiderne (dvs. ikke helt så meget når man er inde i en tråd) at jeg oplever det flyder lidt sammen
Senest rettet af Gunnar man 1. feb 2016 11:21, rettet i alt 3 gange.
--------
Grej: OSX 10.6.8, Apogee Duet MKI, Logic 9, hjemmestrikkede rør-forstærkere, B&W P6, Stratocasters, moddede effektpedaler

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Under beta-testen var jeg også inde på at jeg syntes tingene flød for meget sammen. Jeg kan ikkde lige finde ud af om det er blevet ændret siden da, eller om jeg bare har vænnet mig til det. Jeg synes ikke rigtigt det er et problem længere. :)

Medlemsavatar
Gunnar
Medlem
Indlæg: 234
Sted: Van Helsinge

Indlæg af Gunnar »

Christoffer I. N. skrev:Under beta-testen var jeg også inde på at jeg syntes tingene flød for meget sammen. Jeg kan ikkde lige finde ud af om det er blevet ændret siden da, eller om jeg bare har vænnet mig til det. Jeg synes ikke rigtigt det er et problem længere. :)
Ok, så er jeg ikke den eneste ;)
Jeg synes også at jeg har vænnet mig lidt til det, men stadig synes jeg det ville være rart at f.eks. avatar/bruger feltet ikke flød så meget sammen med indlægs-feltet
Det kunne måske også hjælpe på'ed hvis markerings-linierne var en anelse tykkere ?
Senest rettet af Gunnar man 1. feb 2016 11:23, rettet i alt 1 gang.
--------
Grej: OSX 10.6.8, Apogee Duet MKI, Logic 9, hjemmestrikkede rør-forstærkere, B&W P6, Stratocasters, moddede effektpedaler

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Gunnar skrev:Ok, så er jeg ikke den eneste ;)
Jeg synes også at jeg har vænnet mig lidt til det, men stadig synes jeg det ville være rart at f.eks. avatar/bruger feltet ikke flød så meget sammen med indlægs-feltet
For mig handler det ikke så meget om separeringen imellem post og bruger-info til højre, men mere separering mellem posts, altså baggrunds-farven eller den linje der skiller post fra signatur og bruger-info. Ved godt det er to forskellige ting..

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Gunnar skrev:synes jeg det ville være rart at f.eks. avatar/bruger feltet ikke flød så meget sammen med indlægs-feltet
Altså dit profilbillede ligner jo også noget fra en tågemark??? Så kan jeg godt forstå du synes det glider sammen... :-P
Screen Shot 2016-02-01 at 11.21.28.png
Screen Shot 2016-02-01 at 11.21.28.png (20.53 KiB) Vist 2103 gange

Medlemsavatar
Gunnar
Medlem
Indlæg: 234
Sted: Van Helsinge

Indlæg af Gunnar »

Holger skrev:
Gunnar skrev:synes jeg det ville være rart at f.eks. avatar/bruger feltet ikke flød så meget sammen med indlægs-feltet
Altså dit profilbillede ligner jo også noget fra en tågemark??? Så kan jeg godt forstå du synes det glider sammen... :-P
Screen Shot 2016-02-01 at 11.21.28.png
Hæ hæ mit profil "billede" er et screendump af baggrundsfarven i brugerfeltet fra det gamle forum ;) så der kan man direkte se hvor meget/lidt i har ændret baggrundsfarven ;)
--------
Grej: OSX 10.6.8, Apogee Duet MKI, Logic 9, hjemmestrikkede rør-forstærkere, B&W P6, Stratocasters, moddede effektpedaler

Medlemsavatar
Gunnar
Medlem
Indlæg: 234
Sted: Van Helsinge

Indlæg af Gunnar »

Christoffer I. N. skrev:
For mig handler det ikke så meget om separeringen imellem post og bruger-info til højre, men mere separering mellem posts, altså baggrunds-farven eller den linje der skiller post fra signatur og bruger-info. Ved godt det er to forskellige ting..
Jeg tror vi er inde på noget af det samme: lidt federe markering mellem felterne vil måske være det der skal til .. ?
--------
Grej: OSX 10.6.8, Apogee Duet MKI, Logic 9, hjemmestrikkede rør-forstærkere, B&W P6, Stratocasters, moddede effektpedaler

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Gunnar skrev:
Christoffer I. N. skrev:
For mig handler det ikke så meget om separeringen imellem post og bruger-info til højre, men mere separering mellem posts, altså baggrunds-farven eller den linje der skiller post fra signatur og bruger-info. Ved godt det er to forskellige ting..
Jeg tror vi er inde på noget af det samme: lidt federe markering mellem felterne vil måske være det der skal til .. ?
Ja, eller en mørkere farve til markeringen.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tak for at have tilføjet antal posts og sted til profil-informationerne ude til højre under avatar. Det savnede jeg. :)

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Personligt ville jeg foretrække avataren til venstre - så man med det samme ved, hvem der poster. Mine øjne læser fra venstre mod højre:)
Senest rettet af gs-dk man 1. feb 2016 22:42, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Gunnar
Medlem
Indlæg: 234
Sted: Van Helsinge

Indlæg af Gunnar »

gs-dk skrev:Personligt ville jeg foretrække avataren til venstre - så man med det amme ved, hvem der poster. Mine øjne læser fra venstre mod højre:)
+ 1 til den ;)
--------
Grej: OSX 10.6.8, Apogee Duet MKI, Logic 9, hjemmestrikkede rør-forstærkere, B&W P6, Stratocasters, moddede effektpedaler

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg foretrækker en "trådstarter" rubrik sammen med sidste indlæg.

Den lille røde pil, der fører til sidst læste indlæg, bør være større.

Kunne der ikke være en "like" funktion?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg mangler stadig 'marker fora læst' eller hvad det nu hed i den gamle version

Jeg er ikke nødvendigvis stor fan af, at avatar og brugernavn er flyttet ud til højre. Det er muligt, det øger læsevenligheden, hvis man bare læser alt det skrevne i een køre. Men jeg gerne vil vide som det første, hvem der har skrevet det, når jeg begynder at læse et nyt svar/indlæg. På et forum betyder det meget, synes jeg. Så mit blik farer først ud til højre, for at finde ud af, hvem der skriver og så tilbage for at begynde at læse.

Jeg er kæmpe fan af den måde http://forum.fractalaudio.com/ kører på. 1) Jeg får automatisk notifikationer fra tråde, jeg har deltaget i 2) ud for hver tråd kan jeg se i oversigten, hvem trådstarter er, og hvem der senest har svaret (det kan man også på lydmaskinen, men ikke med billeder). 3) når jeg klikker på et emne ryger jeg automatisk til første ulæste svar 4) Man kan like indlæg - ikke så meget for at blæse luft op i røven på hinanden som for at man kan tilkendegive, at man værdsætter et indlæg, uden at man behøver at lave et nyt indlæg, hvor man bare skriver "Fedt indlæg".

Jeg synes ikke oversigten over emner i for eksempel "Nye indlæg" er særlig køn, men derudover synes jeg det nye design er pænt og forummet lader til at fungere ret godt i det store og hele. Det var ikke meningen, det hele skulle lyde så negativt. I fortjener desuden stor ros for en rimelig smooth forumovergang og masser af fokus på at få rettet op på diverse børnesygdomme. Det kunne andre (*HOST* 4sound *HOST*) have lært noget af.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Et par småting:

1. Syntes det er lidt svært at skelne den ferske lyserøde farve fra den grå på forsiden, der indikerer nye indlæg i et fora (i taleboblerne).
Den kunne måske godt være lidt mere fremtrædende.

2. Jeg bruger ofte "Marker emner som læste" - og får en popup hver gang, jeg har trykket på det link, med information om, at jeg har trykket på linket. Den forsvinder kort tid efter, men er alligevel unødvendig og lidt generende IMHO -( jeg kan jo se at emnerne er markeret som læst.)
I det gamle forum, fungerede samme funktion uden popup.

Eller syntes jeg at der er rigtig mange fine nye funktioner - især søgefunktionen er kraftig forbedret, og dermed guld værd :-)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Hvor finder du denne? Marker emner som læste
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Nevermind - jeg fandt den ude på forsiden - ikke et sted, jeg kommer meget skal jeg indrømme, da jeg altid går direkte til 'nye indlæg'.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Arnold skrev: 2. Jeg bruger ofte "Marker emner som læste" - og får en popup hver gang, jeg har trykket på det link, med information om, at jeg har trykket på linket. Den forsvinder kort tid efter, men er alligevel unødvendig og lidt generende IMHO -( jeg kan jo se at emnerne er markeret som læst.)
I det gamle forum, fungerede samme funktion uden popup.

Eller syntes jeg at der er rigtig mange fine nye funktioner - især søgefunktionen er kraftig forbedret, og dermed guld værd :-)
Ja, det er lidt unødvendigt. Det samme når man har bogmærket o.a.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

På min IPhone er fonten, der angår enmet mindre end den, der er nedenunder. Altså skribenten -det bør være omvendt - emnet største font.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det ser rigtigt ud på min iPhone. Fonten på overskriften/emnet er over dobbelt så stor på navnet på skribenten.

iPhone 5S, alt standard. Standardbrowser.
image.png
image.png (143.9 KiB) Vist 1420 gange
Jeg gætter på der er mange variabler, så som orientering (hvordan du holder telefonen, da det piller ved de indbyrdes skaleringer), hvilken iPhone version/størrelse du har, mv.

Nyt svar