Evt. fejl/mangler ved forum v. 1.5

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Re: Evt. fejl/mangler ved forum v. 1.5

Indlæg af Smittefar »

Er det i øvrigt muligt at sætte det op sådan, at man automatisk får notifikationer, når der kommer nye svar i tråde, man har skrevet i? Jeg har ikke kunnet finde en sådan indstilling i kontrolpanelet.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Til toppen kommer du på mobil ved blot at trykke i toppen af skærmen.

På desktop bruger du et tryk på tastaturets dertil indrettede knap.

For notifikationer i tråde du deltager i skal du manuelt vælg overvåg emne fra værktøjsikonet i top eller bund af emnet. Du leder efter en Facebook agtig ting? Kunne hurtigt gå amok :) Men kan godt se det smarte i det.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

På mobil kan jeg heldigvis bruge tapatalk, så der har jeg slet ikke det behov ;)

På desktop kan jeg ganske rigtigt trykke home, men jeg foretrækker af ukendte årsager, at al min forum-navigation foregår med musen, så jeg ville være glad for et 'tilbage-til-toppen' link

Jeg vil som regel gerne høre, når folk svarer i de fleste af de tråde, jeg deltager i. Jeg kan godt undvære notifikationer fra et par af 'fjolletrådene', men hvis jeg så bare kan melde dem fra igen ville det være fint. Som sagt kommer jeg en del på http://forum.fractalaudio.com, hvor man har ret avancerede indstillinger for, hvornår man får notifikationer. Jeg har sat det op, så jeg får notifikation, når folk svarer (men ikke mail), og det fungerer sgu ret godt synes jeg. Det bliver ganske rigtigt en lille smule facebookagtigt :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg tror ikke det er phpBB forum du nævner der, så den der notifikationsting ikke lige noget man kan "slå til" ellers gjorde jeg det gerne :-) Jeg ved ikke om det er nemt/svært/eller overhovedet muligt at lave inden for rimelighedens grænser, men det ved Hippo.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Nej, det er vist XenForo - Det har så også et par ting, der er lidt irriterende :P

Jeg kan godt leve uden, så hvis det ikke er ligetil, så løber jeg ikke skrigende bort af den grund :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Men "Afmærk fora som læste" burde faktisk vises på alle Dine indlæg/nye indlæg/ubesvarede indlæg osv. Det ville være logisk, at den ikke kun lå på forsiden.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Enig

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hippo skrev:
Hald skrev:
Skærmbillede 2016-01-31 kl. 22.40.20.png
Safari tror at den skal autoudfylde adgangskode, det sker på alle tråde jeg kommer ind på.
prøv at slette cookies og tøm cache .. det er i hvert fald ikke et generelt safari problem tør jeg godt sige ..
Det ser ud til at have løst det. :thumbup:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Skærmbillede 2016-02-03 kl. 22.44.45.png
Troede der var auto-resize? :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Der er nogle udfordringer med manglende Imagemagick på serveren (exec er slået fra af sikkerhedshensyn af hosten). Virkede på testserveren, som har Imagemagick.

Der er nogle filer der af uforklarlige årsager brokker sig hos nogle brugere. Jeg prøver lige at ændre lidt på tallene og meld gerne tilbage.

Nu har jeg sat begrænsningen til ingenting, men til gengæld linkdannelse ved vedhæftning af filer der overstiger 940 px på en anden lederne.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Prøvede lige for sjov at uploade en lolcat i 2708 × 2092, og det ligner at den ikke gider embedde når det er for stort.. Men det giver self. også god mening (og er vel meget godt) når serveren ikke resizer billedet automatisk..
expect-me-to-play.jpg

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Holger skrev:Der er nogle udfordringer med manglende Imagemagick på serveren (exec er slået fra af sikkerhedshensyn af hosten). Virkede på testserveren, som har Imagemagick.

Der er nogle filer der af uforklarlige årsager brokker sig hos nogle brugere. Jeg prøver lige at ændre lidt på tallene og meld gerne tilbage.

Nu har jeg sat begrænsningen til ingenting, men til gengæld linkdannelse ved vedhæftning af filer der overstiger 940 px på en anden lederne.
Kan I ikke få den til at anvende GD direkte? Jeg ville være noget overrasket hvis phpbb lægger alt op af ImageMagick som relativt få hosts tillader...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mike-air skrev:Prøvede lige for sjov at uploade en lolcat i 2708 × 2092, og det ligner at den ikke gider embedde når det er for stort.. Men det giver self. også god mening (og er vel meget godt) når serveren ikke resizer billedet automatisk..
expect-me-to-play.jpg
Læs hvad jeg skrev lige ovenover ;-)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

AnotherDan skrev:
Holger skrev:Der er nogle udfordringer med manglende Imagemagick på serveren (exec er slået fra af sikkerhedshensyn af hosten). Virkede på testserveren, som har Imagemagick.

Der er nogle filer der af uforklarlige årsager brokker sig hos nogle brugere. Jeg prøver lige at ændre lidt på tallene og meld gerne tilbage.

Nu har jeg sat begrænsningen til ingenting, men til gengæld linkdannelse ved vedhæftning af filer der overstiger 940 px på en anden lederne.
Kan I ikke få den til at anvende GD direkte? Jeg ville være noget overrasket hvis phpbb lægger alt op af ImageMagick som relativt få hosts tillader...
GD Library er ikke noget jeg umiddelbart kan vælge her. How to?
Screen Shot 2016-02-04 at 11.27.25.png
Screen Shot 2016-02-04 at 11.27.25.png (93.71 KiB) Vist 4017 gange

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev:
Mike-air skrev:Prøvede lige for sjov at uploade en lolcat i 2708 × 2092, og det ligner at den ikke gider embedde når det er for stort.. Men det giver self. også god mening (og er vel meget godt) når serveren ikke resizer billedet automatisk..
expect-me-to-play.jpg
Læs hvad jeg skrev lige ovenover ;-)
Forstod ikke hvad du mente, men nu er den sivet ind :lol:

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Holger skrev: GD Library er ikke noget jeg umiddelbart kan vælge her. How to?
Jeg har ingen umiddelbar erfaring med det i phpbb, men hvis det er indbygget er det efter min bedste overbevisning helt håbløst hvis de har lagt sig 100% op af imagemagick, selvom det er et fint værktøj...Er det et plugin/modul der er installeret?
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

.. så vidt jeg kan læse mig til, så burde det faktisk også kunne scale / thumbnaile osv med GD - men sidst vi prøvede smed forumet bare en hel masse tunge fejl. Det kan være vi lige skal locke boardet en sen nattetime og prøve igen ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Hvis de fejl kommer igen - så send dem lige til mig, så kan jeg måske være behjælpelig om hvad det potentielle problem kan være...
A fancy tagline goes here...

Default avatar
Clemme
Medlem
Indlæg: 608
Sted: Vanløse

Indlæg af Clemme »

Jeg ved ikke om der er nogen der allerede har nævnt det, men kunne der ikke komme en genvej til "mine indlæg" i næstøverste menubjælke?

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Clemme skrev:Jeg ved ikke om der er nogen der allerede har nævnt det, men kunne der ikke komme en genvej til "mine indlæg" i næstøverste menubjælke?
Den er her:
Skærmbillede 2016-02-08 kl. 21.16.49.png
Senest rettet af Mike-air man 8. feb 2016 21:22, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg har problemer med bunden af størstedelen af de billeder jeg uploader enten bliver grå eller forsvinder.... Altså deter som om den ikke får hele billedet med når jeg uploader.... Et eksempel er dette billede, som er et screenshot af et billede jeg uploadede i TR-909gag tråden:
Skærmbillede 2016-02-08 kl. 21.18.58.png
MEN, hvis jeg højreklikker på billedet og vælger "Åbn billede i ny fane":
http://lydmaskinen.dk/download/file.php?id=16291

- Kommer hele billedet frem.....

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mike-air skrev:Jeg har problemer med bunden af størstedelen af de billeder jeg uploader enten bliver grå eller forsvinder.... Altså deter som om den ikke får hele billedet med når jeg uploader.... Et eksempel er dette billede, som er et screenshot af et billede jeg uploadede i TR-909gag tråden:
Skærmbillede 2016-02-08 kl. 21.18.58.png
MEN, hvis jeg højreklikker på billedet og vælger "Åbn billede i ny fane":
http://lydmaskinen.dk/download/file.php?id=16291

- Kommer hele billedet frem.....
Hmmm... Jeg kan ikke ordentligt vurdere om det relaterer sig til det jeg viser i den her tråd:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=8&t=68920

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Christoffer I. N. skrev:Hmmm... Jeg kan ikke ordentligt vurdere om det relaterer sig til det jeg viser i den her tråd:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=8&t=68920
Det lugter lidt derhen af..

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Holger skrev:iPhone/tablet ting:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=8&t=68942
fixed .. se tråd!

Holger - har du sådan på stående fod overblik over hvad der er tilbage at fikse af ting og sager?
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Er det muligt at få flyttet "Nye indlæg" op ved siden af "Medlemmer" eftersom den menu følger én når man scroller ned, mit "work"-flow ville blive meget bedre hvis jeg ikke skal scrolle op igen for at trykke på "Nye indlæg"

Det er den knap jeg bruger allermest på forumet.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar