Hvor i landet?

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Joonathan
Producer
Producer

Hvor i landet?

Indlæg Skrevet: 15. jul 2015, 17:34

Er der nogensinde nogen der har købt noget, efter at ha' stillet det spørgsmål?
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Re: Hvor i landet?

Indlæg Skrevet: 15. jul 2015, 17:57

Du mener, om de potentielle købere der stiller spørgsmålet "Hvor i landet?" i en salgstråd, nogensinde har endt med at købe den dims der nu er til salg i tråden?
Hvis nu sælger ikke vil sende, eller man ikke vil betale for at få fragtet en 20kg dims fra den ene ende af landet til den anden.

Men folk kunne også bare tage at opdatere deres profiler med information om hvor de befinder sig, eller i det mindste skrive det i salgstråden. Det behøver ikke være "jeg bor gade X, opgang Y, lejlighed Z", men bare "Valby"....
Joonathan
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 15. jul 2015, 18:09

Ja, lige præcis dét jeg mener. Jeg er helt med på at spørgsmålet potentielt kunne være yderst relevant, men mit klare indtryk er, at det aldrig bliver fulgt op med egentlig interesse.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 15. jul 2015, 18:17

Men hvorfor er det interessant for dig at vide om vedkommende har købt efter at have stillet spørgsmålet? Det kan jo også gavne andre der læser med.
Det kan også være at man gerne vil prøve den synth eller pedal af der nu er til salg, men man ikke gider rejse flere timer efter det.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 15. jul 2015, 18:23

Udover at parametret er relevant i handelssituationer, så bruger jeg det tit til andre ting. F.eks. om folk bor i hus mht. studiebygning/akustik/isolering (næppe hvis deres adresse siger Frederiksberg f.eks.), men meget sandsynligt hvis det er på landet, i forb. m. diverse hjælp/aflevering/kom lige forbi til kaffe, osv. Derudover til anbefaling af grejbutikker, reparation, m.v.
Joonathan
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 15. jul 2015, 18:36

Det er heller ikke nødvendigvis interessant for mig. Spørgsmålet var drevet af lige dele undren og irritation.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Brøndby

Indlæg Skrevet: 15. jul 2015, 18:48

Nogle gange er sælgere selv skyld i den "manglende interesse".

Ufuldstændige annoncer, ikke udfyldte profiler, sløv kommunikation osv ...

Personligt er lydmaskinen suverænt det sted, jeg har solgt mest brugt grej igennem.

Men jeg laver nu også nogle fantastiske annoncer. :-D
Joonathan
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 15. jul 2015, 19:00

Sjovt nok ender jeg altid med at få tingene solgt på dba, selvom jeg meget hellere vil handle med LM brugere. Ved ikke helt hvorfor, men det giver noget troværdighed, når folk er brugere herinde.

Jeg må arbejde med mine annonce-skillzz.. :)
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 15. jul 2015, 19:18

Joonathan skrev:.. det giver noget troværdighed, når folk er brugere herinde.

Enig, dog skal man stadig/altid have øjne og ører åbne overfor suspekte ting.
Joonathan
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 15. jul 2015, 19:25

Helt klart - har heldigvis aldrig, igennem rigtig mange år, haft én eneste dårlig oplevelse med brugt- salg/køb.
Brugeravatar
mikkels
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Farum

Indlæg Skrevet: 15. jul 2015, 19:45

Jeg må indrømme, at jeg godt kan finde på at spørge en sælger, hvor varen befinder sig bare for at hjælpe tråden på gled. Også selvom jeg ikke har nogen intention om at købe varen. Jeg tænker det som en venlig påmindelse. På samme måde som når nogle gør sælger opmærksom på, hvis en brugtpris er på højde med nyprisen og at de derfor bør revidere annoncen, hvis de vil gøre sig forhåbninger om at komme af med varen.
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Indlæg Skrevet: 15. jul 2015, 20:02

Og jeg har købt fra flere, der bor i provinsen. Uden problemer iøvrigt - gælder også salg. Dog har jeg haft dårlige udlandserfaringer - og et enkelt lille intermezzo, hvor køberen troede. at han bare kunne prøve instrumentet og sende det tilbage - hvad han gjorde:), og fred være med det.
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Søborg

Indlæg Skrevet: 16. jul 2015, 08:52

Jeg har købt ting efter at have spurgt, hvor i landet de var.

Så sent som i morges kom jeg til at spørge om, hvor en akustisk guitar befandt sig (og to sekunder senere opdagede jeg, der stod Kbh. i annoncen) - så nu sidder jeg tilbage og overvejer, om jeg virkelig har brug for en ny gammel akustisk guitar (den er ældre end mig).
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg Skrevet: 16. jul 2015, 09:54

Ufedt, ubetænksomt, og en smule respektløst, når nogen syntes de ikke behøver at oplyse dette, det burde være en selvfølge, lige fra start,...

Der kan være rigtig mange indlysende grunde til at dette er vigtigt for køberen ,... men hvorfor dog ikke bare være checket og imødekommende i sin annoncering fra start ?

En ting jeg altid selv kikker på som køber ,.. og bestræber mig på at huske når jeg selv annoncere

Af sikkerhedsgrunde gir man selvfølgelig kun en cirka-lokation ,.. hvilket er fuldt tilstrækkeligt

Og husk også at tilføle [SOLGT] I subject-linien når varen er solgt, (selvfølgelig UDEN at slette teksten), rigtig tit ser vi at dette sjofles, og det skaber
naturligvis en del irritation herinde løbende,... dybest set handler det om at vise hensyn
Brugeravatar
niklasni1
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: 2100

Indlæg Skrevet: 16. jul 2015, 11:17

Joonathan skrev:Er der nogensinde nogen der har købt noget, efter at ha' stillet det spørgsmål?

Ja. Men det modsatte er helt sikkert også tilfældet, både fordi den viser sig at stå det forkerte sted og fordi interessen ikke var der alligevel.

Personligt gider jeg ikke købe grej uden at se det med fingrene først, så hvis det ikke er nogenlunde i nærheden er det irrelevant for mig. Derfor bliver jeg helt varm og glad indeni når nogen har stillet spørgsmålet før mig, hvis ikke sælgerens profil er udfyldt. Uanset om de så var interesserede eller ej.
Nobody noes.

Tilbage til "Backstage"