kunne vi ikke få en diy rubrik

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Re: kunne vi ikke få en diy rubrik

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hald skrev:
DUBTEMPLE skrev: Derudover står det jo enhver frit for SELV at starte sit eget forum ,... frem for at spænde andre for sin egen negative eller intrigante vogn
Jeg købte domainet Grejguru.dk og startede med at sætte lidt forum op så instrumentsalg og snak havde en plads da jeg blev træt når jeg gik på flere af de andre danske sider, og netop facebook viden forsvinder. Men jeg kørte død i det efter et par dages leg da jeg ikke selv havde gnisten eller lysten til at drive det længere.

Når der nu er et GroupDIY forum giver det da super god mening at bruge det.
Nemlig !!! Vi skal bakke op om det der ER frem for at fragmentere det, synergien er, ligesom et storcenter, at mere giver mere, hvis man samler det, noget i stil med at 1+1=3 :-)

Og ja, det kan være et stort arbejde at holde et rigtigt forum kørende, jeg er sgu taknemmelig at nogen stadig gider

FB groups er fint, til køb/salg, og visse andre ting, men har nogle alvorlige begrænsninger, især med tabt viden, og manglende struktur og søge mulighed

Ud over at man bliver beluret og bestjålet sit privatliv bare for at have en konto og kunne deltage i "festen"
/Dub

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Så har jeg lige et indlæg som ikke er båret af negativitet. Jeg så også gerne en Diy rubrik her på maskinen.
Kunne man forestille sig at delvist merge lydmaskinen og groupdiy? Det er noget af et forslag, men nu kan jeg jo se at både lydmaskine-far og groupdiy-far (eller en af dem?) er her i tråden. Det jeg forestiller mig er, at man lægger de store projekttråde ind på lydmaskinen som sticky og så ellers har mulighed for at oprette nye tråde. Groupdiy.dk har en enorm samling af guldkorn og lidt trafik (kan jeg forstå), men meget få nye indlæg. Ved at få det på lydmaskinen, tror jeg at det vil tiltrække flere aktive/ skrivende brugere. I øvrigt tror jeg at langt de fleste groupdiy brugere også er på lydmaskinen, men den står for egen regning.
Alt det praktiske med serverplads osv har jeg ingen forstand på, så ved ikke om det overhovedet kan lade sig gøre inden for de givne rammer.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg synes det lyder som en interessant idé. Det vil jo nok ikke afskrække LM-brugere, spørgsmålet er, om det vil afskrække Group DIY brugere.

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

Holger skrev:Hvordan er holdningen vedr. at der allerede er et DIY forum i DK?
At det er irrelevant. Hvis det er argumentet, så kan man nøjes med eet forum for alt.
Holger skrev:Når jeg ser på http://groupdiy.dk og den utrolige mængde indhold der, så har jeg svært ved at retfærdiggøre at oprette et subforum her der skulle overlappe.
Forstår godt hvad du mener. Men det er fordi du skæver til, hvad der er andre steder. Og når man gør det, så ender man med at indse, at du kan finde andre steder som fint dækker alt muligt. Og det er jo ikke helt det der er essen i at skabe et forum.
Holger skrev:Mon der overhovedet er samme fokus/ekspertise lige på DIY her og hvis der er, vil det så bliver omsat til egentlige indlæg?
Der har jo allerede været en del indlæg. Om det er ekspertise eller ej, det skal jeg lade være usagt. Pointen med at skrive disse indlæg her, er vel ikke for at folk skal søge informationer andet sted. Så kunne de jo have nøjes med at poste links her til alverdens andre forums.
Holger skrev:DIY ville muligvis kræve sit eget "hovedforum" på Lydmaskinen, hvorimod Gruppekøb kan gemmes væk som et subforum, derfor er der en væsentlig clutter og designforskel.
Okay, det er så her jeg er villig til at gå på kompromis. Jeg mener ikke et DIY skal bære sit eget hoved-forum her. Og såen lige umiddelbart har jeg ikke nogen gode ideer til, hvordan det så rent praktisk skal gribes an. Det skal der nok tænkes længere over :)

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

DUBTEMPLE skrev:
Vi skal værne om det der ER ,... ellers blir kun FB tilbage

Derudover står det jo enhver frit for SELV at starte sit eget forum ,... frem for at spænde andre for sin egen negative eller intrigante vogn
Hmm.. de to sætninger virker ret modstridende med hinanden.
DUBTEMPLE skrev:Frede: trist at du går rundt med så meget galla og skuffelse inde i dig selv, men det er selvskabt, og kun DU kan vælge at smide det på lossepladsen hvor det hører hjemme.

Livet er smukt, kom videre !!!

Eller stop i det mindste forsøget på at trække andre med ned i suppedasen
Jeg har ingen relationer til det andet omtalte forum, eller til andres negative/positive mening om det, eller et hvilket som helst andet forum. Jeg gider ikke engang forholde mig til hvem Frede eller andre er, og hvad de mener om alt her i livet.
For mig handler det om at have en holdning til spørgsmålet, (Et DIY sub-forum på lydmaskine.dk). Og forholder mig udelukkende til det.

Jeg synes det er fair nok at en bruger efterspøge det, samt at Holger efterfølgende spørger ind til behovet. Men jeg synes det er lidt søgt at argumentere med, at det findes andre steder, for nærmest alt andet findes andre steder. Og så kan man lige så godt lukke alle andre, så der kun er eet stort forum tilbage på hele internettet.
Omvendt, hvis der skal laves et selvstændigt forum for alt, så kan vi nærmest ikke bestille andet end at tilmelde os nye sider konstant. Det er jo netop modstridende med ideen med et forum.
Hvor grænsen så skal gå for, hvor meget/lidt et forum skal skilles op, det er altid en smags og vurderingssag baseret primært på interesse. Der er absolut ingen grund til at oprette et sub-forum her på lydmaskine, for et emne ingen rigtig gider skrive om alligevel. Omvendt er der ingen tvivl, for mig, at hvis man opretter forums her, som gør at jeg slipper for at tilmelde mig andre sider, så vil det omvendt passe mig storartet. Så længe det stadigvæk giver mening med hoved-emnet for forumet. Jeg behøver fx ikke et sub-forum for moster Oda´s strikke opskrifter her på lydmaskinen, (for nu at skære ud i pap, hvad jeg mener).

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Rolig nu, også helt fint hvis Holger laver en DIY afdeling, jeg har ikke noget størrer problem med DET som sådan :)

Mest af alt var det den triste ingangsvinkel, og den underliggende galle, der fik mig på banen,..

Hvis groupdiy f.eks. ligefrem er "hensyngende", (her ikke checket så meget ud på det), så kan der MÅSKE argumenteres for at lave noget her på LM, som en form for reel "rescue", idet man inviterer alle på groupdiy.dk "med over", eller hvad ved jeg,...

Hvis det sker håber jeg at groupdiy.dk får lov at "blive", alene for søgefunktionen, for jeg tror ikke sådan noget data-mæssigt kan "merges", som det blev foreslået tidligere I tråden

Det bedste ville stadig være hvis folk samlede sig omkring det eksisterende, men den bedste løsning er ikke altid realistisk,..

Jeg er ikke afklaret om sidstnævnte, men heldigvis er jeg sikker på der andre som er klogere end mig :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin:
/Dub

Medlemsavatar
KTAS
Medlem
Indlæg: 254
Sted: Farum

Indlæg af KTAS »

Der er jo faktisk allerede en del diy på lydmaskinen... "Din Musik" er f.eks. diy, ligesom den meget lange "Vis mig dit studie"-tråd samt mange af de andre tråde om folk der selv bygger studier. Jeg synes ikke man skal lave en separat diy, da det vil tage meget af det sjove ud af de andre grupper, men istedet tænke over hvordan man kan opfordre folk til at poste deres diy projekter i de eksisterende undergrupper.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

KTAS skrev:Der er jo faktisk allerede en del diy på lydmaskinen... "Din Musik" er f.eks. diy, ligesom den meget lange "Vis mig dit studie"-tråd samt mange af de andre tråde om folk der selv bygger studier. Jeg synes ikke man skal lave en separat diy, da det vil tage meget af det sjove ud af de andre grupper, men istedet tænke over hvordan man kan opfordre folk til at poste deres diy projekter i de eksisterende undergrupper.
Klogt sagt :)

Jeg har faktisk heller aldrig følt mig begrænset desangående her på LM, og tvivl om præcis hvilket subfora der skal anvendes kan der jo være med hvad som helst, ikke kun DIY

Nu er jeg som sagt ikke det hurtigste dyr i skoven, men fik lige en ide:

Kunne man ikke tagge sine diy-projekter i subject linien, f.eks. "[DIY]", hvis man ønsker at kunne få dem listet KUN sammen med DIY projekter ???

Med søgefunktionen vil man så kunne liste netop den slags projekter, hvis man har det behov
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

DUBTEMPLE skrev:Kunne man ikke tagge sine diy-projekter i subject linien, f.eks. "[DIY]", hvis man ønsker at kunne få dem listet KUN sammen med DIY projekter ???
Men når så man vil kigge efter elektronik DIY men der konstant kommer posts op med "hvilket stof skal jeg bruge" eller "restaurering af trommer" rammer man alligevel, DIY ville kræve flere underkategorier, og selv under elektronik vile det give mening af have "mikrofoner", "forstærkere", "Preamps", osv.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar