Forslag til FAQ: Musikbranche

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Forslag til FAQ: Musikbranche

Indlæg af Mike-air »

http://lydmaskinen.dk/viewforum.php?f=39

Syntes efterhånden der er en del tråde omkring management eller pladeselskabers roller, og hvad der er normalt osv.

Men hvad er normalt?

Mit forslag til at afhjælpe denne type indlæg(samt at skabe større viden omkring emnet) er et kortfattet faq-indlæg hvor det selvfølgelig fremgår meget klart at dette er en generelisering med henblik på at give folk et indblik i hvordan rollemodellerne traditionelt set har været i musikbranchen for: Managers, pladeselskaber - og hvad der ellers er af nøglepersoner/virksomheder i branchen.

Det behøver vel egentlig bare være en simplificering / generalisering som kan give folk et fingerpeg?

Jeg ville super gerne selv skrive det, men jeg har desværre ikke indsigt & erfaring nok i branchen til at kunne gøre det - så jeg tror jeg er ude i at spørge dig pænt ad, Holger, om det måske var noget du gad bruge en halv times tid på? :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Tak forslaget, det var ikke en dum idé. Punk mig lige i denne tråd hvis der ikke sker noget fremskridt med en sådan FAQ.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

:thumbup:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Du har glemt mig Holger :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nej, jeg har blot ignoreret dig med vilje ;-)

Spøg til side, kan du ikke lige fortælle om det ikke blot kunne være en udvidelse af denne eksisterende forklaring, dvs. jeg kan tilføje nye/yderligere forklaringer?

http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=39&t=55101

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Det kunne det sagtens. En kort beskrivelse af hvad de forskellige interessenter laver ville være dejligt :)

Det overordnede mål ville jo ihvertfald være at afhjælpe spørgsmål omkring hvad f.eks. en manager, booker eller A&R-mand foretager sig.


Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Det er bare super fedt det der Holger! Jeg siger tak! :)

Nyt svar