Meninger og holdninger på Lydmaskinen?

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Brugeravatar
Cmay
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vejle omegn

Re: Meninger og holdninger på Lydmaskinen?

Indlæg Skrevet: 7. dec 2012, 15:23

det er også min fornemmelse ja.
I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein
Bassmann
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 7. dec 2012, 15:24

I tilfældet med det han postede i din tråd kan jeg kun se et forsøg på at hjælpe. Han går lige til kernen og giver dig muligheder for at tænke i nye baner i forhold til at spille musik. Jeg var faktisk overbevist om at du kunne se det indtil nu.. Det var efter jeg havde læst det post at jeg blev overbevist om at her må være tale om misforståelser. Hvis han var en rigtig troll så ville han sikkert have mere fantasi i forhold til at være rigtig generende og personligt kan jeg slet ikke se hvad problemet er. Jeg ville meget gerne se hvad det var han skrev inden han blev smidt ud for det er virkeligt svært at vurdere herfra.
Jeg synes egentlig han virkede til at have noget interessant at sige men jeg har jo kun læst to posts og hvis resten bare var en gang lort udover seriøse tråde har der jo ikke været andet at gøre... Det er heller ikke fordi jeg har set nogen blive sparket ud før, så det er lige så meget af ren overraskelse at jeg har oprette denne tråd. Synes iøvrigt ikke det lader til at vi har de store troll-problemer her på sitet? men det er måske bare mig der sover?!
Brugeravatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 7. dec 2012, 15:27

Bassmann skrev:I tilfældet med det han postede i din tråd kan jeg kun se et forsøg på at hjælpe. Han går lige til kernen og giver dig muligheder for at tænke i nye baner i forhold til at spille musik. Jeg var faktisk overbevist om at du kunne se det indtil nu.. Det var efter jeg havde læst det post at jeg blev overbevist om at her må være tale om misforståelser. Hvis han var en rigtig troll så ville han sikkert have mere fantasi i forhold til at være rigtig generende og personligt kan jeg slet ikke se hvad problemet er. Jeg ville meget gerne se hvad det var han skrev inden han blev smidt ud for det er virkeligt svært at vurdere herfra.
Jeg synes egentlig han virkede til at have noget interessant at sige men jeg har jo kun læst to posts og hvis resten bare var en gang lort udover seriøse tråde har der jo ikke været andet at gøre... Det er heller ikke fordi jeg har set nogen blive sparket ud før, så det er lige så meget af ren overraskelse at jeg har oprette denne tråd. Synes iøvrigt ikke det lader til at vi har de store troll-problemer her på sitet? men det er måske bare mig der sover?!

Det er på sin vis fair at du stiller et spørgsmål ved at en bruger ryger ud, men hvorfor bliver du ved med at forsvare ham - når der er taget stilling til det fra LM's side? Blot en undrende tanke.. :)
"nothing is stronger than the weakest part" ...
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 7. dec 2012, 15:27

Der kommer dagligt spam-bots af mere eller mindre intelligent karakter, men dem får vi hurtigt taget hånd om.
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 7. dec 2012, 15:28

Rosenfeldt skrev:Det er på sin vis fair at du stiller et spørgsmål ved at en bruger ryger ud, men hvorfor bliver du ved med at forsvare ham - når der er taget stilling til det fra LM's side? Blot en undrende tanke.. :)

+1
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 9 år med ørene i lydmaskinen -
Bassmann
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 7. dec 2012, 15:33

Jamen det gør jeg dels fordi jeg faktisk var enig med ham (i det lidt jeg har læst) og dels fordi jeg synes det var synd for ham... Jeg kender alt for godt til at blive misforstået og jeg tror bare jeg identificere mig lidt med problemmet.

Igen ved jeg jo intet om hvad der blev skrevet om i mails eller tråde før der blev slettet så det skal betragtes som et snævert forsvar... Eller en tænker...Eller whatever...
Bassmann
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 7. dec 2012, 15:46

Jeg har fx oplevet at læse en tråd hvor jeg pludselig føler mig inspireret til at skrive et indlæg og kommer så til at halvtræde lidt LM'ers over tæerne fordi det ikke er 100% emnespecifikt. Jeg kan jo godt se at der måske skulle oprettes en specifik tråd til dette, men i min lille verden skal det jeg har på hjerte knyttes til de indlæg der gsv mig tankestrømmen. Jeg har altid tænkt at det var sådan at forummet blev bedst udnyttet?
I den sidste ende tænker jeg bare at vi sidder med en masse forskellige behov og bruger dette forum på forskellige måder og at det kan være svært at passe ind og tilpasse sine indlæg alle de behov. Hvis der er nogen der troller eller mobber her på stedet er det min oplevelse at der altid er nogen der tager ofrene til forsvar.
Brugeravatar
Cmay
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 7. dec 2012, 16:21

Christoffer I. N. skrev:Der kommer dagligt spam-bots af mere eller mindre intelligent karakter, men dem får vi hurtigt taget hånd om.

dem har jeg lagt mærke til- hvad er ideen med dem egentligt ?- for det meste ser de ud til at bare kopier en anden brugers post i små dele og gentage. hvorfor laver folk sådan nogle og formål og hvordan ?
I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 7. dec 2012, 16:30

Cmay skrev:
Christoffer I. N. skrev:Der kommer dagligt spam-bots af mere eller mindre intelligent karakter, men dem får vi hurtigt taget hånd om.

dem har jeg lagt mærke til- hvad er ideen med dem egentligt ?- for det meste ser de ud til at bare kopier en anden brugers post i små dele og gentage. hvorfor laver folk sådan nogle og formål og hvordan ?

Mit ærlige svar (ikke at jeg normalt ikke er ærlig), jeg aner ikke hvad der er idéen med dem, og jeg er tæt på at være ligeglad med det. At de optræder herinde gavner ikke forummet på nogen som helst måde.
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg Skrevet: 7. dec 2012, 16:37

Ideen er at generere links til deres shady websteder. Hvis et link til et website optræder i brødteksten på et velbesøgt forum med høj troværdighed som det her, så får det googles søgebots til at placere sitet der linkes til højere i deres søgeresultater. Højere placering i google = flere kliks = større omsætning. Det har nogle så fundet ud af, og de har brugt den viden til at skrive en stykke software der automatisk opretter en bruger og skriver nogle posts med noget der ligner relevant tekst (f.eks. ved tilfældige copy-paste fra andre tråde) hvor i linket indgår. Det har altså ikke noget direkte med LMs indhold at gøre, men indirekte, på den måde at det er en konsekvens af at sitet er populært og har en høj troværdighed.

Sekundært kan det jo være de håber, at nogle af LMs brugere er dumme nok til at klikke på linket og lade sig friste til at købe noget af det de sælger. Men det satser de nu nok ikke alt for voldsomt på.
David Mondrup

www.monsdrum.com · Engelsholm Højskole
Det er bedre at kloge sig end at dumme sig.
Brugeravatar
Cmay
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 7. dec 2012, 16:42

david mondrup skrev:Ideen er at generere links til deres shady websteder. Hvis et link til et website optræder i brødteksten på et velbesøgt forum med høj troværdighed som det her, så får det googles søgebots til at placere sitet der linkes til højere i deres søgeresultater. Højere placering i google = flere kliks = større omsætning. Det har nogle så fundet ud af, og de har brugt den viden til at skrive en stykke software der automatisk opretter en bruger og skriver nogle posts med noget der ligner relevant tekst (f.eks. ved tilfældige copy-paste fra andre tråde) hvor i linket indgår. Det har altså ikke noget direkte med LMs indhold at gøre, men indirekte, på den måde at det er en konsekvens af at sitet er populært og har en høj troværdighed.

Sekundært kan det jo være de håber, at nogle af LMs brugere er dumme nok til at klikke på linket og lade sig friste til at købe noget af det de sælger. Men det satser de nu nok ikke alt for voldsomt på.

okay-. det lyder som en rimelig forklaring. de er ihvertfald træls de bots.

Tilbage til "Backstage"