Trolls på lydmaskinen?

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Brugeravatar
Lars von Qualen
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Aarhus V, Danmark

Trolls på lydmaskinen?

Indlæg Skrevet: 4. nov 2012, 10:12

Uden at nævne navne ville jeg bare lige høre ad om der er sanktions muligheder overfor tydelige trolls? Jeg synes personligt det er f****** provokerende at se på useriøse poster i seriøse indlæg!
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Re: Trolls på lydmaskinen?

Indlæg Skrevet: 4. nov 2012, 10:26

Ja, vi er obs på det. Jeg har givet 2 advarsler til to forskellige personer. Jeg kan garantere for, at Lydmaskinen aldrig kommer til at degenerere pga. trolde.

Jeg har givet advarsler for at det skal være ens for alle, men folk der har brug for advarsler plejer at blive banned før eller siden.
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg Skrevet: 4. nov 2012, 10:27

Jeg synes den ene er ret underholdende, så længe man læser hans/hendes poster som satire. Gør man ikke det, kan man naturligvis godt blive provokeret.
David Mondrup

www.monsdrum.com · Engelsholm Højskole
Det er bedre at kloge sig end at dumme sig.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 4. nov 2012, 10:29

Der bliver som regel skredet ind fra moderatorers eller Admins side hvis det er gentagne indlæg. Folk plejer at blive advaret om at skrue ned for attitude/dumheder/"trolling?!", og der bliver normalt også skredet ind i det tilfælde at brugeren ikke retter i sin opførsel.
Folk bliver ikke sådan bare smidt ud af forummet hvis man fornemmer at der er et menneske bag skærmen (Læs: Bots og spammere ryger ud med det samme)
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 4. nov 2012, 10:31

Det bliver lige lovlig forstyrrende nogle gange.

Og al respekt til Lydmaskinens brugere, men det er ikke alle der har alderen, rutinen eller lysten til at kunne opfatte f.eks. CCCCCC's indlæg som potentiel satire. Humor er fint, men når det bliver forstyrrende, så siger jeg fra.
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg Skrevet: 4. nov 2012, 10:40

Holger skrev:Og al respekt til Lydmaskinens brugere, men det er ikke alle der har alderen, rutinen eller lysten til at kunne opfatte f.eks. CCCCCC's indlæg som potentiel satire.

Helt enig. Og der må vi så skride ind, f.eks. ved at udstille dumheden i hans poster med smileys og kommentarer med mere eller mindre ironi. Lige som man selvfølgelig i sidste ende også kan blive nødt til at tage sanktioner i brug mod selve troll brugeren.
David Mondrup

www.monsdrum.com · Engelsholm Højskole
Det er bedre at kloge sig end at dumme sig.
Brugeravatar
Lars von Qualen
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Aarhus V, Danmark

Indlæg Skrevet: 4. nov 2012, 12:03

Lige hvad jeg havde brug for at høre, jeg stoler på i har 100% styr på det :-D
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 4. nov 2012, 17:50

Så røg den første. Dog ikke på brok, men på piratkopiering via 2. advarsel i træk.

Det er altid irriterende at skulle udelukke folk, men det går ikke at 10 mennesker ødlægger det for 1.000. Så må man som administrator (og til tider moderator) leve med en hademail eller to.

Tilbage til "Backstage"