Lydmaskinen V2 under opbygning

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Re: Lydmaskinen V2 under opbygning

Indlæg Skrevet: 11. nov 2012, 10:11

David, :lol: Well, selvom jeg er mere glad for penge end den gennemsnitlige person, så har vi ærlig talt rigeligt. Min dårlige mavefornemmelse er ikke engang 250.000 kr. værd om året.

Nøgleord for Lydmaskinen er hjælpsomhed, troværdighed og god stemning. Derudover har jeg brugt meget lang tid på at lave det nye interface så pænt og brugervenligt som muligt. Kæmpe reklamer er sell-out på alle fronter.

I øvrigt er min kone som taget ud af H. C. Andersen eventyret "Hvad Fatter Gør Er Altid Det Rigtige".
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Søvind

Indlæg Skrevet: 11. nov 2012, 10:24

Det er helt fint.

Det er nu ikke så meget prisen på reklamen som er afgørende, det er mere interaktionen med brugerne som ville være et stort plus. Jeg kan dog godt se at det ville blive et større arbejde at implementere og vedligeholde en sådan funktion.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 11. nov 2012, 10:58

Måske, men skyd løs, da det kan være en fremtidig feature. Who knows.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 11. nov 2012, 19:08

Her er et forslag til bannerplaceringen. Bemærk at bannerstørrelsen er væsentligt større end det nuværende 468 x 60 pixels banner, nemlig 640 x 82 pixels. Dette er ikke en standardstørrelse (det kan dog skaleres direkte op uden decideret redesign), men da stort set alle annoncører på Lydmaskinen i forvejen laver custom banner, så bliver det næppe et problem. Der skal dog leveres et nyt banner fra alle i original opløsning.

Fordelen er mere synlighed i form af forøget størrelse og bedre placering, som ikke længere er "gemt lidt væk" oppe i hjørnet, men integreret i websitets indhold. Da der aldrig vil komme lyd ved rollover eller popups på Lydmaskinen, så vil det ikke decideret irriterer der, gætter jeg på.

Andre muligheder er et Gigaboard, som jeg ikke er fan af fordi det er så enormt stort, eller en box i venstre kolonne. Der kan evt. komme en box i venstre kolonne under alle omstændigheder, da den ikke vil genere. Det er mest de store Flashdrevne Gigaboards som jeg hader.

Billede
Brugeravatar
AnotherDan
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg Skrevet: 11. nov 2012, 20:24

Vi vil have fulde baggrunds reklamer og ikke mindst flashreklamer der popper ud ved mouse over... Det er DET vi vil ha'... FAKTA!
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 11. nov 2012, 20:26

:smash:

Jeg er lige i gang med at opdatere pics og URLs så alle billeder er broken lige nu.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 11. nov 2012, 20:55

Så er der opdaterede pics inkl. bannerreklame:

For alle billeder gælder stadig at man skal zoome til 100% og resize browseren omkring billedet, før det ser rigtigt ud.

Forum forside
http://www.popmusic.dk/temp/v2-forum-forside.jpg

Forum tråd
http://www.popmusic.dk/temp/v2-forum-emne.jpg

Nyheder
http://www.popmusic.dk/temp/v2-nyheder.jpg
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg Skrevet: 11. nov 2012, 23:22

OK, det er så ikke særligt fedt at få annoncerne midt ind i indholdet. Det irriterer mig som læser, og som annoncør jeg også træt af at irritere de læsere jeg egentlig gerne ville have et så godt forhold til, at jeg kan sælge noget undervisning til dem der er modtagelige for det. En ommer, hvis man spørger mig.
David Mondrup

www.monsdrum.com · Engelsholm Højskole
Det er bedre at kloge sig end at dumme sig.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 12. nov 2012, 06:10

Ok, jeg prøver at lave to muligheder.

Integreret banner:

Billede

Topbanner:

Billede

Integreret banner (laptop vertikal cropping):

Billede

Topbanner (laptop vertikal cropping):

Billede

Jeg foretrækker integreret banner, da det ikke skubber hele siden ned (man kan se mere af siden uden at scrolle) og det ser pænere ud designmæssigt. Personligt finder jeg det ikke så forstyrrende med et integreret banner, da reklamerne på Lydmaskinen modsat andre sites er relevant for indholdet.

Jeg gætter på, at de fleste vil foretrække mere oversigt og mindre scrolling med et integreret banner, fremfor topbanner og mindre oversigt og mere scrolling. Men lad meningerne flyde.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 12. nov 2012, 08:18

Jeg er mest til topbanneret
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Indlæg Skrevet: 12. nov 2012, 08:24

Når man f.eks. går ind i et Forum, behøver man så den info, der er til venstre. Kunne det ikke være forbeholdt forsiden?
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 12. nov 2012, 08:50

Venstre kolonnen er smart at have allevegne. Så kan man se seneste markedsannoncer f.eks. uden at skulle checke manuelt.

Jeg går ud fra du spørger for at få mere horisontal plads til forumindlæg? Jeg synes ikke det er en dårlig idé, men jeg tænker lige over det, da jeg godt kan lide denne auto-opdaterede infokolonne, som samtidig giver mulighed for andre features efterhånden som forummet skrider frem.
Brugeravatar
Newp_16
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Aarhus N

Indlæg Skrevet: 12. nov 2012, 09:42

Topbanneret ødelægger lidt designet, så jeg ville gå med integreret - rent designmæssigt. Det kan dog godt blive irriterende, hvis der kommer en reklame mellem hvert indlæg - ligesom reklamer i artikler kan være virkeligt forstyrrende for læseren.
[b]Blog og portfolio:[/b] [url]http://ludvigolsen.dk[/url]
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 12. nov 2012, 10:01

Det kan jeg garantere at det ikke gør. Kun 1 reklame der.

Der kommer heller ikke reklamer midt i artikler eller indlæg.

Og ingen rollovers, lydeffekter og lign.
Brugeravatar
AnotherDan
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 12. nov 2012, 10:06

Holger skrev:...

Og ingen rollovers, lydeffekter og lign.

Damnit!
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 12. nov 2012, 10:24

:drunk: Så Dan, nu holder du igen med sprutten.

Har du en mening om bannerplaceringen?
Brugeravatar
AnotherDan
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 12. nov 2012, 10:29

Jeg syntes den skal være en del af indholdet.
Jeg har prøvet det på et andet forum og det fungerer faktisk - for begge parter.
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Søvind

Indlæg Skrevet: 12. nov 2012, 13:33

Synes også klart at top banneret ødelægger balancen.

Min stemme går til den integrerede version.
Brugeravatar
Lars von Qualen
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Aarhus V, Danmark

Indlæg Skrevet: 12. nov 2012, 23:49

INTEGRERET!! For guds skyld! Topbanner vil ødelægge hele siden, og det kan enhver designer se, der virker det meget bedre at det sidder under "op" indlægget :-)
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Indlæg Skrevet: 12. nov 2012, 23:54

Ja, jeg vil gerne have mere plads og derfor have venstre side "væk", når jeg skal læse inde i et forum.

Jeg stemmer også på integreret.
Brugeravatar
Lars von Qualen
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Aarhus V, Danmark

Indlæg Skrevet: 12. nov 2012, 23:59

Med hensyn til den sidebar der.. Tjooh, jeg kan godt lide den, hvis den var dynamisk opdateret hele tiden, f.eks. med en liste over nye indlæg. Med det sagt synes jeg fint den kan blive uanset hvad, da jeg er stor fan af overskuelige linje længder! Som det ser ud nu kommer det til at minde rigtig meget om længden man oplever i bøger, hvorimod som det er lige nu, så bliver de dælme lange når man har en skærm bredde på 1920 pixels :?, tror også du nævnte det tidligere Holger, at det var for at øge læsbarheden, og der er jeg helt enig. Dog skal det siges at jeg ville foretrækker hvis den lå på højre side, således at den ikke forstyrre i forhold til læseretningen :)
Vagn Hollund

Indlæg Skrevet: 13. nov 2012, 00:23

Det fungerer fantastisk som det er nu fordi det væsentlige / indholdet ikke forvirres af andet indhold
De små links til enten active topics eller view your posts fylder pt det de skal
Jeg har dem i iøvrigt som bookmarks som de mest brugte af forummets

En bookmarks folder med de mest interessante subforummer kan åbnes alle på en gang i tabs , og man kan se den nyeste post med det samme fordi den ligger sig øverst

En sidebar med iconer er interessant i menuen over alle subforummer f ex som supplerende newsfeedside til forummet , men tager unødvendig plads og opmærksomhed i selve indholdet/subforummet eller post+oversigt imo

Topbanner virker bedst fordi man ikke leder efter forum specifict indhold øverst på siden

Voila my cents
Haaber jeg har forstaaet nogenlunde selvom jeg ikke har laest hele traaden :)
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 13. nov 2012, 07:13

Tak jeres inputs. Det burde jeg have åbnet op for tidligere.
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg Skrevet: 13. nov 2012, 07:26

Det ser helt sikkert bedre ud med det integrerede banner rent designmæssigt. Men min anke mod at få blandet reklamer ind midt i indholdet består. Det er dog ikke noget der vil få mig til at holde op med at annoncere med Engelsholm - dertil er vores tilstedeværelse på lydmaskinen alligevel for vigtig.

Jeg håber at jeg eller en anden kommer op med en tredie løsning der tager hensyn til både design og indhold. Hvis ikke, må man efter min mening gå med det bedste design.
David Mondrup

www.monsdrum.com · Engelsholm Højskole
Det er bedre at kloge sig end at dumme sig.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 13. nov 2012, 07:39

Trust me, det bliver prioriteret som #1 men jeg kan jo ikke garantere, at jeg finder et bedre kompromis. Jeg har også prøvet at lægge det længere ned, f.eks. kun over skrivefeltet, men det bliver usynligt på alle de andre sider i en tråd.

Mht. sidekolonnen, så tror jeg den bliver på alle sider fordi den er autoopdateret og har funktionalitetspotentiale. Jeg har prøvet at have den på højre side, men det fungerede ikke. Jeg prøver igen.

Tilbage til "Backstage"