Lydmaskinen vokser fortsat

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Re: Lydmaskinen vokser fortsat

Indlæg af lakris »

Wow, er det allerede ved at være 4 år siden, man hoppede på. :shock:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

lakris skrev:Wow, er det allerede ved at være 4 år siden, man hoppede på. :shock:
Hehe, ja, det er sindssygt så meget SPILDTID man kan bruge her... :dollargrin:

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Christoffer I. N. skrev: Hehe, ja, det er sindssygt så meget SPILDTID man kan bruge her... :dollargrin:
Hellere det end facebook ;-)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Besøgende
En stigning fra ca. 44.000 til lidt over 48.000 unikke besøg om måneden.

Sidevisninger
Antallet af sidevisninger ligger lidt lavere nu, men stadig over de 700.000.

Nogle tusinde sidevisninger fra iPhone.

Besøgstid
Gennemsnitligt 8 minutter pr. besøg.

Browser
Mest benyttede browser er Safari. Firefox og Internet Explorer på en delt 2. plads.

Skærmopløsning top 10
1280x800
24,45 %

1440x900
17,97 %

1680x1050
12,78 %

1920x1200
9,90 %

1280x1024
8,42 %

1024x768
6,44 %

320x396
2,96 %

1920x1080
2,92 %

1366x768
2,43 %

2560x1440
1,45%

Det er interessant at 1024x768 begynder at nærme sig den magiske 5% spærregrænse. Dvs. at 1024 i bredden om et par år ikke længere behøver at være laveste fællesnævner for et ikke-dynamisk websites maksimumbredde. Jeg tror dog stadig at jeg kører med 1024 som max. bredde på Lydmaskinen V2.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvor er 1600x1200 som jeg bruger og finder rigtigt lækkert til browsing herinde? :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

På en 12. plads med 1,08%

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Holger skrev:På en 12. plads med 1,08%
Hvordan kan man egenligt aflæse sådan noget statistik?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Via Google Analytics, som jeg har installeret på alle mine websites.

Kode: Vælg alt

script type="text/javascript">
var gaJsHost = (("https:" == document.location.protocol) ? "https://ssl." : "http://www.");
document.write(unescape("%3Cscript src='" + gaJsHost + "google-analytics.com/ga.js' type='text/javascript'%3E%3C/script%3E"));
</script>
<script type="text/javascript">
try {
var pageTracker = _gat._getTracker("UA-mitnumer-1");
pageTracker._trackPageview();
} catch(err) { // We dont do anything with the error just passing along /Dan 
} 
</script>
Browseren rapporterer en masse ting tilbage direkte og via cookies.

Jeg kan også se en masse brugbare ting om hvilke knapper brugerne trykker mest på. Det kan hjælpe mig med at forbedre interfacet.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ah ok, fedt at sådan noget kan lade sig gøre.. :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

På den mere skræmmende Big Brother agtige måde kan man med lidt teknisk snilde sammenholde søgeord, IP adresse, teleudbyder, geografisk placering, computerplatform/mobil, tidsforbrug, klikmønster, osv.

Det hverken gider jeg eller vil jeg ud fra etiske årsager, men det er teknisk muligt at vide en masse om folk der bruger dit website.

Jeg bruger det udelukkende til at genere generel statistik til at forbedre Lydmaskinen og aldrig knyttet til IP adresse eller andre personlige oplysninger som kan interpoleres.

Jeg har brugt IP banning i forbindelse med misbrug, men det er det hele.

Medlemsavatar
tslyd
Forum Donator
Indlæg: 197
Sted: Køge

Indlæg af tslyd »

Vildt og super flot - måske dumt skrevet men Lydmanskinen er vel det største lydforum herhjemme?

Ved i hvilke der tilsvarende for henholdsvis foto og videoredigering?

Ikke desto mindre er det amazing :-)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeps, Lydmaskinen er det største af sin slags.

Prøv at at spørge i After Party mht. foto og video.

Medlemsavatar
tslyd
Forum Donator
Indlæg: 197
Sted: Køge

Indlæg af tslyd »

ok tak og jeg spørger der

Medlemsavatar
Rolf Hansen
Forum Donator
Indlæg: 232
Sted: Vordingborg

Indlæg af Rolf Hansen »

Det er ihvertfald vildt at der kan samles så mange hits på et site med et relativt lille marketings-budget!

Jeg har ikke været medlem så længe, men jeg har oplevet bl.a. markedspladsen blomstre og jeg finder også mere og mere musik herinde. Selvom jeg er fortaler for if-it-aint-broken-dont-fix-it-filosofien, så er jeg da sikker på at du (Holger) har noget i gryden? Som du måske vil dele med den lille lukkede aktive kreds (på 2000) en stille formiddag som denne? :morning:

..og løber det rundt?

Rolf Hansen

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Rolf Hansen skrev:Det er ihvertfald vildt at der kan samles så mange hits på et site med et relativt lille marketings-budget!
Et godt "produkt" sælger sig selv ;-) Jeg har en del erfaring med markedsføring på nettet, som jeg også har brugt i forb. m. Lydmaskinen.

Efter redesignet bliver websitet også søgemaskineoptimeret, hvilket vil forbedre både interne søgeresultater (forudsat vi stadig bruger Google til det formål) og gøre Lydmaskinen endnu mere brugt i musikbranchen via de organiske søgninger i Google.
Jeg har ikke været medlem så længe, men jeg har oplevet bl.a. markedspladsen blomstrer
Markedspladsen bliver en af de forbedrede ting i V2. Det bliver et lidt mere brugervenligt marked.
og jeg finder også mere og mere musik herinde.
Der vil fortsat være branchesnak og musikdiskussion hvor man kan opdage nyt musik.

Din Musik (medlemmernes eget musik) kommer der ikke mere direkte forkus på. Der er allerede masser af websites dedikeret til dette formål.

Til gengæld kommer der en nemmere måde at præsentere sig selv (profil/udstyr m.v.) og sin musik på via små direkte links til MySpace, Soundcloud, Bandbase, osv.
Selvom jeg er fortaler for if-it-aint-broken-dont-fix-it-filosofien, så er jeg da sikker på at du (Holger) har noget i gryden? Som du måske vil dele med den lille lukkede aktive kreds (på 2000) en stille formiddag som denne? :morning:
Done :-) Der kommer også en separat rigtig blog-afdeling, sandsynligvis baseret på Wordpress. Der kommer også en forside med lidt nyheder og fokus på emner eller FAQs. FAQ'en bliver hevet ud af forummet og lavet som en slags admin/mod-styret Wikipedia.

Intet bliver ændret uden at det er en forbedring for langt de fleste af medlemmerne.
..og løber det rundt?
Langt fra :dollargrin: Jeg leger stadig med mulighederne for et mere reklamefinansieret forum og evt. med mulighed for at donatorer får ekstra beføjelser.

Medlemsavatar
deMib
SEO Guru
Indlæg: 1245
Sted: The World

Indlæg af deMib »

Holger skrev:
..og løber det rundt?
Langt fra :dollargrin: Jeg leger stadig med mulighederne for et mere reklamefinansieret forum og evt. med mulighed for at donatorer får ekstra beføjelser.
Communities er noget af det sværeste at tjene gode penge på, når man ser isoleret på indtægter og udgifter ved at drive det. Heldigvis er der så en række afledte værdier, for dem der driver det, som meget ofte er det der gør at det alligevel fortsætter.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja, og jeg kan slet ikke lade være :)

Medlemsavatar
lassegrubbe
Medlem
Indlæg: 390
Sted: Danmark

Indlæg af lassegrubbe »

Holger skrev:Ja, og jeg kan slet ikke lade være :)
Har du overvejet at implementere Google AdSense i forumet? Min fornemmelse siger mig at text-ads
giver mere indtjening end bannere - især hvad angår fora. Selvfølgeligt er der ikke så mange relevante annoncer,
men folk skal nok klikke alligevel :)

Medlemsavatar
deMib
SEO Guru
Indlæg: 1245
Sted: The World

Indlæg af deMib »

lassegrubbe skrev:
Holger skrev:Ja, og jeg kan slet ikke lade være :)
Har du overvejet at implementere Google AdSense i forumet? Min fornemmelse siger mig at text-ads
giver mere indtjening end bannere - især hvad angår fora. Selvfølgeligt er der ikke så mange relevante annoncer,
men folk skal nok klikke alligevel :)
AdSense er langt fra så lukrativt, som det har været. For 4-6 år siden tjente jeg selv monster mange penge på AdSense :)

I dag er jeg med til at drive et community site (Min-Mave.dk) som har 10-15 gange så meget trafik som Lydmaskinen, hvor vi gennem flere år har brugt både AdSense og solgt reklamer direkte. AdSense har vi dog skruet meget ned for i det sidste års tid, da indtjeningen simpelthen har været usammenlignelig dårlig i forhold til vores direkte salg.

Udfordringen med direkte salg af annoncer er, at man skal have et godt salgs-team, validerede trafik data (FDIM) osv. og det hænger slet ikke sammen for et site af Lydmaskinens størrelse. Dertil kommer, at det marked som det er relevant for at reklamere på lydmaskinen ikke er det mest lukrative. Kvinder og Gravide - som f.eks. Min-Mave.dk henvender sig til, eller andre lidt bredere og folkelige "genre" er der ofte flere penge i.

Communities er generelt set noget af det sværeste at drive annoncekroner ud af. Det skyldes i høj grad, at det er nogle få brugere der kommer meget og ser mange sider. Og disse sider (debat-tråde) er helt ens opbygget. Annoncerne er placeret faste steder, og dem bliver brugerne hurtigt helt blinde for. Man kalder det "banner-blindhed". Man kan i nogen grad modvirke det ved dynamisk at flytte rundt på bannerplaceringerne, eller på andre måder "kaste" dem ind foran øjnene på folk. Men jo mere man gør det, jo mere irreterende bliver det også for brugerne.

Der findes dog også mange andre måder som man kan tjene penge på et community som Lydmaskinen - og Holger benytter da også allerede flere af dem :)

Nyt svar