Har begået denne her

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Brug http://www.dropbox.com/ til at uploade og linke til din musik i høj kvalitet.

Du kan også indlejre i lavere kvalitet via SoundCloud.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: På kanten

Re: Har begået denne her

Indlæg Skrevet: 8. nov 2019, 08:31

Hugo skrev:Tak for opbakningen. Det er heldigvis sjovt det her, ellers gjorde vi det nok ikke. Nogle gange er det bare som om at når man har lært et lille skridt, så bliver næste skridt sværere. Og så er det at man har brug for opbakning til at holde moralen oppe. :)

Sådan er det for os alle.

Min løsning på det er, at have gang i flere (eller rettere mange) projekter. Ha' evt en lille liste over dem, så skifter man, når man går død i et.

Da jeg startede på mit nuværende enkeltmandsprojekt (tilbage i 2016), havde jeg oprindelig en ide om at udgive 10 numre - en slags "LP".
Så jeg boksede længe med de 10 numre - gik endda i gang med at lave videoer til nogle af dem mm.

Specielt de nummer, der var tiltænkt at være første nummer boksede jeg rigtigt meget med. Jeg arbejdede i to versioner af det i varierende længde - og det endte med, at jeg var ved at brække mig over alle 10 numre. Så jeg skrinlagde hele projektet og begyndte at kaste mig over andre numre.

I 2017 kastede jeg mig endnu en gang over de 10 numre - og droppede dem så igen.

I 2018 udgave jeg så et af de andre numre, jeg havde arbejdet på. Og jeg droppede ideen om at udgive en "LP". Så cherry-pickede jeg mellem de ti numre - og et efter et er de efterhånden blevet færdige og udgivet i en tilfældig rækkefølge - blandet med andre, der er kommet til undervejs.

Det oprindelige åbningsnummer har jeg så lige endeligt lavet færdigt. Og det bliver så udgivet i maj 2020 :lol:

Men ja - det er en hobby - så det er vigtigst, at det er sjovt og givende. Når noget bliver for dumt eller driller, så er det bare at skifte til nogle andre numre. Genlyt efter lang tid giver nogle nye perspektiver - også fordi man i mellemtiden er blevet bedre.
Brugeravatar
JesperS
Bag pulten
Bag pulten
Sted: København

Indlæg Skrevet: 8. nov 2019, 11:20

Samme erfaring her. Har også lavet en "LP" og det gør jeg ikke igen. Bedre at få gjort noget færdig løbende.

Er enig i at det kan være rart at have lidt forskellige projekter kørende så man ikke kører sur i det. Man skal dog passe på at man ikke ender i gryden hvor man aldrig får gjort noget færdigt. Nogen gange bliver man nødt til at komme videre selvom alt ikke er perfekt. Bliv færdig om tag erfaringerne med videre til næste nummer.
Brugeravatar
Hugo
Forum Donator
Forum Donator
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg Skrevet: 8. nov 2019, 13:19

Det er egentlig nøjagtig det samme jeg har været igennem. Nummeret her "Fantasy world" er fra 2016, og er nu med andre takter/instr. blevet til noget. Tror jeg har 40-50 numre liggende jeg jævnligt kigger til, +7-8 stykker jeg arbejder på. Det er altid sjovt. Man skal bare selv føle grænsen for hvornår man piller for længe ved et nummer, så det ikke er sjovt længere, og så komme videre. For mig er det kun sjov, jeg regner ikke med at udgive noget, det er jeg sgu´ blevet for gammel til. Men sjov eller ej, så er jeg seriøs som bare fanden mht produktion, lyd, mm

Har lige set at den har haft 107 plays i USA i nat. Håber at de forstod mit "skoleengelsk" bedre end hvis jeg havde sunget på dansk :dollargrin:
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 8. nov 2019, 15:06

Hugo skrev:Har lige set at den har haft 107 plays i USA i nat.

Det er sgu da godt!

Hugo skrev:Håber at de forstod mit "skoleengelsk" bedre end hvis jeg havde sunget på dansk :dollargrin:

(Nogle) danskere går rigtigt meget op i, at man ikke kan/må synge engelsk med accent eller "Danglish".

Langt de fleste englændere og amerikanere har intet problem med det. Engelsk er et sprog der bliver accenteret af al verdens andre sprog dagligt. Mange indfødte englændere og amerikanere mishandler det også selv. Det skal man ikke gå så meget op i.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 8. nov 2019, 15:07

Hugo skrev:... jeg regner ikke med at udgive noget, det er jeg sgu´ blevet for gammel til.

Det er også bare "selvudgivet" - det koster ikke noget andet end lidt tid. :)
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 8. nov 2019, 15:08

JesperS skrev:Man skal dog passe på at man ikke ender i gryden hvor man aldrig får gjort noget færdigt. Nogen gange bliver man nødt til at komme videre selvom alt ikke er perfekt. Bliv færdig om tag erfaringerne med videre til næste nummer.

Absolut. Derfor min "liste" - når nummeret kommer fra gryden over på listen - så bliver det gjort færdigt.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 8. nov 2019, 15:14

Personligt er jeg meget dårlig til at få gjort gamle numre færdige. Det nye jeg starter på er som regel meget mere spændende at arbejde på.
Jeg har dog 2 numre, fra Juni og September i år, som skal laves færdige. Der skal bare lige være tid til det....
Gravity Assist - Portal To Infinity - Ambient nummer fra Juni 2016:
https://youtu.be/6NLsO5hpvXs

Tilbage til "Din Musik"