Intro til film - søger kritisk feedback

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Brug http://www.dropbox.com/ til at uploade og linke til din musik i høj kvalitet.

Du kan også indlejre i lavere kvalitet via SoundCloud.
Brugeravatar
mediumaevum
Forum Superstar
Forum Superstar

Intro til film - søger kritisk feedback

Indlæg Skrevet: 9. sep 2019, 12:42

Jeg er igang med at lave en rekonstruktion af et en klosterkirke (munkekloster). Det er meningen at filmen skal vises for et bredt publikum evt. på et museum.

I den forbindelse har jeg komponeret en intro. Man skal ligesom forestille sig at introen forløber ved at en munk beder foran et alter i apsis mens volumetrisk lys ("god rays") stråler ind ad de høje rundbuede vinduer. Animationen foregår i 1200-tallet.

OPDATERET 12-09-19.

Jeg søger et kritisk publikums-feedback. Dvs. mere specifikt er jeg interesseret i at vide om taiko-trommerne og celloen's kontrapunkt til koret virker mere forstyrrende end komplimenterende?

Jeg ved godt at taiko-trommer stammer fra Japan, men de giver en mere dramatisk underlægning. Det er meningen at det skal fungere som filmmusik, og underbygge en dyster middelalderstemning hvor den dystre musik giver kontrast til det skarpe lys som kommer ind ad vinduerne.
Senest rettet af mediumaevum 12. sep 2019, 19:06, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Hugo
Forum Donator
Forum Donator
Sted: UdkantsDanmark

Re: Intro til film - søger kritisk feedback

Indlæg Skrevet: 9. sep 2019, 14:02

Jeg har ikke specielt forstand på din musik i.e. jeg udfører den ikke selv, men jeg lytter til klassisk og mener at god filmmusik er det halve af filmen. Lad mig starte med at sige at kontrapunkt mellem cello og kor er ikke forstyrrende i mine ører. Det er derimod nogle af slagene fra taiko trommerne. Jeg ville udelade de efterfølgende dobbeltslag som kommer efter enkeltslagene ved ca. 0.20, 0.25 og 0.35, og derved kun holde mig til et slag ved de nævnte punkter. Det andet rumler lige lovligt meget.
Sammenlagt er det godt, og jeg kan se munken for mig.
Brugeravatar
mediumaevum
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 9. sep 2019, 18:00

Hugo skrev:Jeg har ikke specielt forstand på din musik i.e. jeg udfører den ikke selv, men jeg lytter til klassisk og mener at god filmmusik er det halve af filmen. Lad mig starte med at sige at kontrapunkt mellem cello og kor er ikke forstyrrende i mine ører. Det er derimod nogle af slagene fra taiko trommerne. Jeg ville udelade de efterfølgende dobbeltslag som kommer efter enkeltslagene ved ca. 0.20, 0.25 og 0.35, og derved kun holde mig til et slag ved de nævnte punkter. Det andet rumler lige lovligt meget.
Sammenlagt er det godt, og jeg kan se munken for mig.

Takker :)

Jeg har lavet lidt ændringer + ændret på taiko-slagene. Kan jeg få dig til at høre det igen?
Brugeravatar
Hugo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 9. sep 2019, 20:50

Meget bedre nu i mine ører. Kan kun svare for mig selv. Jeg synes du har ændret kirkeklokken?
Brugeravatar
mediumaevum
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 9. sep 2019, 23:01

Hugo skrev:Meget bedre nu i mine ører. Kan kun svare for mig selv. Jeg synes du har ændret kirkeklokken?

Det var godt at vide. Ja, kirkeklokken er sat ca. 3 toner ned for at det passer med anden del af soundtracket.
Brugeravatar
SIDwave
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Denmark

Indlæg Skrevet: 10. sep 2019, 15:13

igen spørger du om kontrapunkter....

DER ER INGEN OPSKRIFT!
nummeret lyder fint, og så færdig! slut! :)

ja de trommer klaskede lige oven i nogle andre toner der var vigtige, de skulle du ha hørt før du uploadede.
det er bedre at du bedømmer dit eget nummer 1 uge, ingen du begynder at spørge løs.

fordi du bliver dygtigere ved at bedømme selv.
lad være med at uploade med det samme! giv dig tid og lær din egen musik at kende, og få et overblik.

så havde du måske hørt at trommerne klaser lige oven i noget og overdøver det.

det lyder fint.. men det er jævnt kedeligt
Brugeravatar
mediumaevum
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 12. sep 2019, 19:07

SIDwave skrev:igen spørger du om kontrapunkter....

DER ER INGEN OPSKRIFT!
nummeret lyder fint, og så færdig! slut! :)

ja de trommer klaskede lige oven i nogle andre toner der var vigtige, de skulle du ha hørt før du uploadede.
det er bedre at du bedømmer dit eget nummer 1 uge, ingen du begynder at spørge løs.

fordi du bliver dygtigere ved at bedømme selv.
lad være med at uploade med det samme! giv dig tid og lær din egen musik at kende, og få et overblik.

så havde du måske hørt at trommerne klaser lige oven i noget og overdøver det.

det lyder fint.. men det er jævnt kedeligt

Er det bedre nu?

Det er meningen der skal være lidt "ro" på den, da animationen skal være i fokus. Musikken skal understøtte filmen.
Brugeravatar
ThomasRiem
Producer
Producer
Sted: Kjøbenhavnstrup

Indlæg Skrevet: 13. sep 2019, 18:31

Jeg har ikke meget forstand på de her dele, så det er rent på fornemmelsen... jeg synes først og fremmest, det er rigtig fint og det vil sikkert fungere godt i sammenhængen.

...og så kommer der et men... men det kommer jo an på, hvilken tidsperiode, du sigter efter. Hvis det skal være middelalder, giver det mig sådan lidt en fornemmelse af fake (lidt ligesom Barnaby: ikke rigtig uhyggelig, ikke rigtige politifolk og fortæller ikke rigtigt om rigtige mennesker på landet i England - det er altsammen stiliseret)... hvis vi er i middelalderen, vil der vel ikke være strygere (og vist heller ikke kontrapunkt), vel?

Men det er altså bare mig (og min familie siger, jeg er en sur skid, der ikke er til at imponere med noget som helst), så...
C'est magnifique. Mais ce n'est pas la guerre....
Brugeravatar
mediumaevum
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 13. sep 2019, 19:49

ThomasRiem skrev:Jeg har ikke meget forstand på de her dele, så det er rent på fornemmelsen... jeg synes først og fremmest, det er rigtig fint og det vil sikkert fungere godt i sammenhængen.

...og så kommer der et men... men det kommer jo an på, hvilken tidsperiode, du sigter efter. Hvis det skal være middelalder, giver det mig sådan lidt en fornemmelse af fake (lidt ligesom Barnaby: ikke rigtig uhyggelig, ikke rigtige politifolk og fortæller ikke rigtigt om rigtige mennesker på landet i England - det er altsammen stiliseret)... hvis vi er i middelalderen, vil der vel ikke være strygere (og vist heller ikke kontrapunkt), vel?

Men det er altså bare mig (og min familie siger, jeg er en sur skid, der ikke er til at imponere med noget som helst), så...

Tak for din kritik. Og du har 100 % ret i det her:

"lidt ligesom Barnaby: ikke rigtig uhyggelig, ikke rigtige politifolk og fortæller ikke rigtigt om rigtige mennesker på landet i England - det er altsammen stiliseret"

Det er heller ikke meningen, med projektet at det skal være 100 % korrekt hvad angår rigtige menneskers handlinger. Vi ved jo praktisk talt intet om de munke som levede i klosteret og hvad de foretog sig på det kloster. Ikke andet, end hvad vi ved de foretog sig på mange andre klostre alle andre steder i landet og verden for den sags skyld.

Det er bygningens historik som er i fokus, dvs. arkitekturen. Dette har jeg valgt at blande med noget fake, "stiliseret" for at give fornemmelsen af en historie.

Det er det musikken skal underbygge.

Rent gregoriansk kor var heller ikke hvad jeg stræbte efter. Jeg stræber efter filmmusik. Temaet til Braveheart er jo heller ikke middelaldermusik.

Her er et par (cropped) stills - bliver naturligvis fuld HD som animation (billederne er beskåret af hensyn til forum-visning).
Som man sikkert bemærker, er color correction ikke realistisk, men mere "filmisk" med grå-brunligt filter. Jeg er ikke engang sikker på at lyset vil falde på den måde med "god rays", igen en fake ting for at gøre det interessant at kigge på.

Ydermere ville kirken sikkert have haft kalkmalerier, men jeg har bevidst fravalgt dem bla. pga. at folk ikke skal kunne sige "Hov, det motiv stammer fra Undløse Kirke - sjovt at det også var i gråbrødrekirken..."
Vedhæftede filer
greyfriar3_small.jpg
greyfriar3_small.jpg (170.61 KiB) Vist 196 gange
greyfriar4_small.jpg
greyfriar4_small.jpg (143.57 KiB) Vist 196 gange
Brugeravatar
ThomasRiem
Producer
Producer
Sted: Kjøbenhavnstrup

Indlæg Skrevet: 13. sep 2019, 21:47

Super. Jeg er med.
Det er iøvrigt ret sejt både at kunne lave video- og audiosiden. Respekt!
C'est magnifique. Mais ce n'est pas la guerre....
Brugeravatar
mediumaevum
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 13. sep 2019, 22:04

ThomasRiem skrev:Super. Jeg er med.

Tak :)

Desværre kan/tør jeg ikke lave værts-delen.

Kunne ellers være fedt at have en vært på nogle af de ting jeg har lavet, som kunne fortælle om bygningerne.
Brugeravatar
Hugo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 14. sep 2019, 22:23

mediumaevum skrev:
ThomasRiem skrev:Super. Jeg er med.

Tak :)

Desværre kan/tør jeg ikke lave værts-delen.

Kunne ellers være fedt at have en vært på nogle af de ting jeg har lavet, som kunne fortælle om bygningerne.

Det kræver blot en med en velsmurt stemme og en god talestrøm. Kunne man ikke finde sådan en person billigt (gratis) blandt debutanter på skuespillerskolen? Bare du selv laver et manus. Blot et forslag :)

Tilbage til "Din Musik"